۰۲۱-۴۱۵۳۵

معرفی دونات دانکین

سفرهای خارجی برای ایرانیان با رستوران گردی و خوردن خوراکی‌های خوشمزه‌ای که در رستوران‌های زنجیره‌ای بین‌المللی عرضه می‌شوند، همراه است. در کنار همبرگرها، پیتزاها و دیگر غذاهای لذیذی که در سفر به مقاصد گردشگری تور خارجی امکان خوردن آن‌ها را دارید دونات دانکین فرصت تست کردن خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها و قهوه‌ها را برای شما فراهم می‌کند. پس اگر به دنبال یک قهوه و دونات خوش طعم هستید، اولین جایی که باید امتحان کنید Dunkin’ Donuts است. ما نیز در این مقاله قصد داریم تا شما را با این کافه معروف زنجیره‌ای آشنا کنیم.

 

معرفی رستوران دونات دانکین

Dunkin' Donuts LLC که با حروف DD نیز شناخته می‌شود، یک شرکت آمریکایی چندملیتی قهوه و دونات، و همچنین یک رستوران خدمات سریع است. دونات نوعی شیرینی گرد است که با داشتن ظاهری زیبا و طعمی خوشمزه توانسته در بین مردم و به خصوص کودکان و جوان‌ها محبوبیت زیادی پیدا کند. این شیرینی از خمیر تهیه شده و در روغن سرخ می‌شود. سپس بسته به سلیقه مشتری روی آن را با لایه‌ای از شکلات، مربا و ... پوشش می‌دهند. دونات شباهت بسیار زیادی به پیراشکی ما ایرانیان دارد. امروزه با توجه به علاقه بسیار زیادی که مردم به این شرینی دارند رستوران‌های زنجیره‌ای بین‌المللی عرضه‌کننده آن در سراسر جهان گسترده شده‌اند که با نام  دونات دانکین به شهرت رسیده‌اند. دانکین با تقریباً ۱۲۹۰۰ مکان در ۴۲ کشور، یکی از بزرگترین کافی‌شاپ‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای دونات در جهان بوده و محصولات آن شامل دونات، نان شیرینی و قهوه است.

 

تاریخچه رستوران دونات دانکین

تاریخچه شرکت دونات دانکین به سال ۱۹۴۸ برمی‌گردد. در این سال‌ها فردی به نام بیل روزنبرگ رستورانی با نام Open Kettle را افتتاح کرد که یک رستوران فروش دونات و قهوه در کوئینسی، ماساچوست بود. او در سال ۱۹۵۰ تصمیم گرفت تا نام رستوران را به Dunkin' Donuts داده و فروش دونات و قهوه را که دو مورد از محبوب‌ترین خوراکی‌ها بین مردم بودند را در لیست الویت خود قرار دهد. این پروژه در طول سال‌ها با موفقیت دنبال شد و در نهایت در سال ۱۹۶۳، پسر روزنبرگ در سن ۲۵ سالگی مدیرعامل شرکت شد و دانکین دوناتز در آن سال صدمین مکان خود را افتتاح کرد. دانکین دوناتز در آن زمان یکی از شرکت‌های تابعه یونیورسال فود سیستمز بود. این شرکت همواره در مسیر پیشرفت بوده و روز به روز به طرفداران و در نتیحه درآمد آن افزوده می‌شد. به طوری که در سال این برند با فروش سالانه ۲ میلیارد دلار شعبه‌های خود را به ۲۵۰۰ مکان در سراسر جهان افزایش داد.

 

منو رستوران دونات دانکین

رستوران‌های دونات دانکین با ارائه انواع دونات‌ها و نوشیدنی‌ها در بین عموم مردم به شهرت رسیده است. به طوری که این رستوران متنوع‌ترین منو دونات‌ها را برای فروش عرضه می‌کند. همچنین مشتریان می‌توانند دونات‌های خود را با یک فنجان قهوه، آبمیوه و ... نیز میل کنند. دونات‌ها تنها شیرینی‌هایی نیستند که در این مکان ارائه می‌شوند. بلکه شما می‌توانید دیگر انواع دسرها و شیرینی‌ها را از این مکان تهیه کنید. علاوه بر آن دونات دانکین منو خوشمزه‌ای از صبحانه را نیز به مشتریان خود ارائه می‌کند. همچنین کسانی که در طول سفر بعد از ساعت‌ها گشت و گذار خسته شده‌اند می‌توانند با پیدا کردن شعبه‌ای از رستوران‌های دونات دانکین خود را مهمان یک برگر لذیذ بکنند.

 

شعبه‌های رستوران دونات دانکین

شرکت دانکین سعی داشته تا همواره به تعداد شعب خود در سرتاسر دنیا اضافه کرده و با ارائه دونات‌ها و قهوه‌های خوشمزه به یکی از بهترین‌های بازار تبدیل شود. خوشبختانه این خواسته دونات دانکین در نتیجه تلاش‌ مسئولین آن به حقیقت پیوست و امروزه شاهد شعبه‌های مختلف آن در بسیاری از کشورها و مقاصد توریستی هستیم. به طوری که علاوه بر فروشگاه‌های مستقل دانکین شعبه‌هایی از آن را می‌توان در بسیاری از پمپ بنزین‌ها، سوپرمارکت‌ها، مراکز خرید، فودکورت فرودگاه و فروشگاه‌های والمارت پیدا کرد. در جولای ۲۰۱۳، Dunkin' Donuts  پانصدمین رستوران خود را در شهر نیویورک افتتاح کرد. همچنین سالانه به تعداد شعب آن در دیگر کشورها نیز افزوده می‌شود.

تا مارس ۲۰۱۴، بزرگترین بازار بین المللی Dunkin' Donuts کره جنوبی بود که تقریباً ۴۰ درصد از کل فروش بین المللی را به خود اختصاص داد. به طوری که با بیش از ۹۰۰ شعبه در کشور، سه برابر مک دونالد و حدود یک سوم بیشتر از استارباکس داشت. کره جنوبی تنها کارخانه برشته کردن قهوه دانکین دوناتز در خارج از ایالات متحده را دارد. در سال ۲۰۰۸، Dunkin' Donuts  اولین رستوران خود را در شانگهای افتتاح کرد و تا سال ۲۰۱۴ تعداد آن‌ها را به ۵۰ فروشگاه در کشور رساند. امروزه بیش از ۱۰۰ شعبه رستوران دونات دانکین در چین وجود دارد.

از دیگر مقاصد گردشگری که توریست‌های ایرانی فرصت خوردن دونات‌های خوشمزه این شرکت زنجیره‌ای را خواهند داشت، تور هند است. اولین شعبه از رستوران‌های Dunkin' Donuts در سال ۲۰۱۲ در شهر دهلی افتتاح شد. این رقم در سال ۲۰۱۹ به ۳۲ شعبه در ۱۰ تا از شهرهای توریستی هند رسید. نیوزلند، اسپانیا، کانادا، لبنان، ژاپن، گرجستان و ۳۰ کشور دیگر از جمله مقاصدی هستند که می‌توان در آن‌ها شعبه‌هایی از رستوران دونات دانکین را پیدا کرد.

 

نکات جالب در مورد رستوران دونات دانکین

کافه رستوران دونات دانکین موفق شده تا با سرو غذاهای سریع و البته دونات‌های خوشمزه و زیبا در کنار قهوه‌های لذیذش به یکی از برندهای معروف در بین شرکت‌های زنجیره‌ای دنیا تبدیل شود. اما چه چیزهایی پشت موفقیت آن وجود دارد؟ در ادامه به چند نکته جالب در مورد Dunkin’ Donuts برای علاقه‌مندان به شناخت بیشتر این شرکت می‌پردازیم:

  • اولین فروشگاه دونات دانکین در سال ۱۹۴۸ در کوئینسی، ماساچوست توسط شخصی به نام ویلیام روزنبرگ افتتاح شد. البته در آن زمان آن را با نام Open Kettle می‌شناختند که بعدها در سال ۱۹۵۰، نام آن را به دونات Dunkin’ Donuts تغییر داد. گفته می‌شود دلیل تغییر نام فروش بیشتر دونات در کنار قهوه در مقایسه با دیگر محصولات بوده است. روزنبرگ آنقدر به کیفیت محصولات خود اهمیت می‌داد که هر روز صبح یک فنجان قهوه امتحان می‌کرد تا مطمئن شود چیزی که به مشتریان سرو می‌شود مطابق استاندارد است.

  • گفته می‌شود که به طور متوسط ​​در هر ثانیه ۳۰ فنجان قهوه در شعبه‌های Dunkin’ Donuts فروخته می‌شود. همچنین این رستوران روزانه به حدود پنج میلیون مشتری در ۳۳ کشور خدمات ارائه می‌دهد. نکته جالب اینکه حدود ۲۰۰ تست کننده طعم در روز وجود دارد که بررسی می‌کنند آیا قهوه‌های سرو شده مطابق با استاندارد هستند یا نه؟ آزمایش کنندگان طعم و مشتریان قهوه‌ نوش حدود ۱.۷ میلیارد فنجان قهوه در سال می‌نوشند.
  • مسافران اسپانیا شعبه Dunkin’ Donuts را با نام  Dunkin’ Coffee پیدا خواهند کرد. زیرا قبل از ورود این برند به اسپانیا مغازه‌ای به نام دوناتز در آن ثبت تجاری شده بود.
  • عاشقان و مشتریان ثابت دونات دانکین می‌توانند در شعبه‌هایی از این رستوران ازدواج کنند.
  • کره جنوبی بیشترین فرنچایز Dunkin’ Donuts را در جهان دارد. به طوری که تنها در پایتخت کرده جنوبی، سئول، حدود ۶۵۰ شعبه از این رستوران وجود دارد. فروشگاه‌های کره جنوبی حدود ۴۰ درصد از کل فروش دانکین دوناتز را تشکیل می‌دهند.
  • تنوع دونات‌ها در Dunkin’ Donuts فوق‌العاده بالا است. به طوری که از انبه گرفته تا گوشت خوک دانکین، دونات‌های طعم‌دار زیادی ارائه می‌دهد.
  • لوگو این شرکت با ترکیب رنگ‌های صورتی و نارنجی طراحی شده و به شکل یک لیوان قهوه است که علامت DD (خلاصه شده Dunkin' Donuts) بر روی آن نوشته شده است.

 

منبع ۱

منبع ۲