۰۲۱-۴۱۵۳۵

کوش آداسی را همیشه با نمایی دور از جزیره کبوتر و سواحل زیبایش به یاد می‌آوریم. شهری که به واسطه‌ی همین سواحل زیبا و ریزورت‌های بزرگ و جذابش به محبوبیت بالایی در کشور ترکیه رسیده و تعطیلات نوروزی نیز، میزبان جمعیت زیادی از گردشگران ایرانی خواهد بود.

 

چرا تور کوش آداسی نوروز ۱۴۰۳

تور کوش‌ آداسی نوروز ۱۴۰۳، همیشه محبوبیت بالایی داشته و با این که شرایط آب و هوایی به گونه‌ای نیست که بتوانید در سواحل این شهر به آبتنی بپردازید، باز هم جاذبه‌ها و زیبایی‌های این شهر باعث می‌شود در تعطیلات نوروز، خیلی‌ها به آن‌جا سفر کنند. اما آیا واقعا سفر به کوش آداسی در روزهای آغازین بهار ارزشش را دارد؟

کوش آداسی یکی از مقاصد بسیار پرطرفدار تابستانی در ترکیه است، با این حال نزدیکی به شهر باستانی افسوس و امکان بازدید از این مکان رویایی، داشتن آب و هوایی معرکه برای گشت و گذار در طبیعت و محیط‌های روباز، ریزورت‌های بزرگ، مفرح و مجهز و همچنین نزدیک به پارک ملی دیلک، تنها بخشی از دلایلی هستند که به خاطرشان، می‌توان کوش آداسی را برای تور نوروز 1403 انتخاب کرد.

حتی اگر نتوانید از تفریحات آبی معروف کوش آداسی بهره ببرید، باز هم مناظر دریایی این شهر، یکی از بهترین بخش‌های سفر شما خواهد بود. مخصوصا اگر به جزیره‌ی کبوتر که در چند قدمی ساحل قرار دارد رفته و از آن‌جا به سواحل کوش آداسی و دریای اژه نگاه کنید. البته در روزهای بهاری و جذاب نوروز، خیلی از هتل‌های ۵ ستاره‌ی بزرگ با انواع خدمات هتل، همراه با هنرمندان ایرانی، برنامه‌های متنوعی برای گردشگران نوروزی ترتیب می‌دهند که شرکت در آن‌ها نیز، روزهایی خاطره‌انگیز را در تعطیلات عید برایتان می‌سازند.

در واقع، همین ریزورت‌های ساحلی بزرگ با امکانات تفریحی گسترده، کلاب‌های خصوصی، زمین‌های ورزشی و حتی استخرهای آب گرم، می‌توانند سفری دلچشب و مفرح را برای شما و خانواده‌تان بسازند. کوش آداسی هرچند در میان بهترین مقاصد سفر با کودکان نیامده است، اما می‌تواند گزینه‌ی پیشنهادی برای سفر خانوادگی در ایام نوروز باشد. البته زوج‌های جوان نیز از بودن در چنین شهری لذت خواهند برد. تفریحات شبانه، مراکز خرید عالی، مناطق شهری دیدنی برای پیاده روی و پارک‌های ساحلی، دیگر بخش‌های جذاب سفر به کوش آداسی را تشکیل می‌دهند. در این سفر حتما لباس شنا و وسایل ضروری برای سفر تفریحی ساحلی را نیز به همراه خود داشته باشید.

انواع بسته‌های تور کوش آداسی نوروز ۱۴۰۳

مجموعه آویسا تراول برای تور کوش آداسی نوروز 1403 یک بسته تور ترتیب داده که تاریخ حرکت آن از ۲۹ اسفند آغاز شده و شما می‌توانید تا پایان عید در این تور که با هواپیمایی قشم ایر انجام می‌شود، شرکت نمایید. اغلب هتل‌های در نظر گرفته شده برای این تور، شامل گزینه‌های ۴ستاره و ۵ ستاره بوده و خیلی از هتل‌های ۵ ستاره‌ای که در صفحه تور نوروز 1403 کوش آداسی می‌بینید، آل اینکلوسیو یا حتی UALL هستند.

آب و هوای کوش آداسی در نوروز ۱۴۰۳

نوروز هر سال آب و هوای خاصی را در کوش آداسی تجربه خواهید کرد. شهری که به طور کلی زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی گرم را پشت سر می‌گذارد و یک بهار کوتاه را تجربه خواهد کرد که درست همان تاریخی خواهد بود که شما در طول نوروز به این شهر می‌روید. در طول نوروز، دمای هوا در کوش آداسی در بالاترین حالت به ۱۸ درجه رسیده و شب‌ها هوا خنک می‌شود و همین باعث می‌شود تا دمای آب به قدری بالا نرود که همه امکان شنا و آبتنی را در سواحل داشته باشند. پارک‌های آبی اغلب بسته هستند و خیلی از استخرهای روباز هتل‌ها به جز آن‌هایی که دستگاه‌های گرمایشی دارند، تعطیلند.

اما همین هوای خنک و بهاری باعث می‌شود، بازدید از بسیاری از مناطق توریستی همچون شهرهای باستانی لذت بخش‌تر از همیشه باشد. با توجه به این که بسیاری از این جاذبه‌ها در محیط‌های روباز قرار گرفته‌اند، بازدید از آن‌جاها در هوای گرم تابستان طاقت فرساست و همچنین جمعیت بسیار بیشتری نیز در ان محل‌ها حاضر هستند. در عوض، اگر در تور نوروز کوش آداسی شرکت کنید، در یک هوای بهاری عالی وقتی نسیمی خنک می‌وزد، می‌توانید به سراغ شهر باستانی افسوس یا بسیاری جاذبه‌های تاریخی دیگر در اطراف کوش آداسی رفته یا حتی بر ساحل نرم و زیبای این شهر قدم بزنید و از مناظر زیبای دریایی لذت ببرید.

قیمت تور کوش آداسی نوروز ۱۴۰۳

قیمت تور کوش آداسی نوروز 1403 با قیمت پایه ۱۵٫۰۴۰٫۰۰۰ آغاز می‌شود که این قیمت برای هتل ۴ ستاره روکس رویال (Roxx Royal) است. قیمت تور اما بر حسب هتلی که انتخاب می‌کنید، ‌می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال هتل‌های چهار ستاره متنوعی در لیست وجود دارند که قیمت آن‌ها تا ۲۱ میلیون تومان نیز می‌رسد.

اگر می‌خواهید در هتل‌ها ۵ ستاره آل اینکلوسیو اقامت داشته باشید، ریزورت سیگنچر بلو (Signature Blue) ارزان‌ترین انتخاب برای شما به حساب می‌آید. قیمت تور کوش آداسی به مقصد این هتل ۲۱٫۹۰۰٫۰۰۰ تومان است. مجموعه سیگنچر بلو امکاناتی نظیر ساحل اختصاصی، استخر سرپوشیده، مرکز اسپا و سلامتی کلاب و بار اختصاصی، اتاق‌های رو به دریا و چند رستوران را در اختیار شما می‌گذارد.

انتخاب‌های جذاب‌تری هم در لیست هتل‌های تور نوروز 1403 کوش آداسی وجود دارد. برای مثال، ریزورت پاین بِی هالیدی (Pine Bay Holiday) با فضایی بسیار بزرگ، ساحل اختصاصی بسیار زیبا و پوشش جنگلی در اطرافش و امکاناتی نظیر استخر آب گرم با تجهیزات بازی‌های آبی، چندین زمین ورزشی از جمله زمین‌های تنیس، سالن بازی‌های میزی، کلاب کودکان، زمین بازی کودکان و نوجوانان، سالن اجرای زنده، کلاب اختصاص، زمین مینی گلف و بسیاری امکانات تفریحی دیگر، سال تعطیلات نوروز بی‌نظیری را برایتان به ارمغان می‌آورد. هزینه اقامت در این هتل برای تور نوروز کوش آداسی، ۲۷ میلیون خواهد بود که اگر اتاق‌هایی که منظره‌ی دریا را پیش رو دارند، بخواهید، باید حدود یک میلیون تومان هزینه بیشتر پرداخت نمایید.

خدمات تور کوش آداسی نوروز ۱۴۰۳

۶ شب اقامت در هتل، در کنار بلیط رفت و برگشت با پرواز قشم ایر، خدمات پایه‌ای است که شرکت آویسا تراول برای تور کوش آداسی نوروز 1403 در نظر گرفته است. در کنار این‌ها، ترانسفر فرودگاهی نیز در خدمت مسافران خواهد بود که با توجه به فاصله‌ی ۹۵ کیلومتری فرودگاه تا مرکز شهر، این ترانسفر فرودگاهی، کمک زیادی به شما خواهد کرد و رفت و آمد شما را ساده خواهد کرد. در نهایت، یک لیدر فارسی زبان نیز در طول سفر همراه شما خواهد بود.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی

احتمالا در روزهایی که امکان آبتنی وجود ندارد، یکی از اولین کارهایی که هر گردشگری در تور کوش آداسی انجام می‌دهد، رفتن به جزیره کبوتر باشد. این خشکی بسیار کوچک فاصله‌ی ۳۵۰ متر از ساحل اصلی کوش آداسی قرار گرفته و یک مسیر اسکله مانند به آن‌جا کشیده شده است که پیاده می‌توانید این مسیر را طی نمایید. در این مکان یک قلعه قدیمی متعلق به قرن ۱۳ وجود داشت که البته در قرن ۱۹ میلادی، بخش‌هایی از آن مرمت و بازسازی گشت و قسمت‌هایی نیز به آن اضافه شد. بازدید از این بنای تاریخی در کنار تماشای منظره‌ی فوق‌العاده از ساحل کوش آداسی و دریای اژه، یکی از بهترین خاطرات سفر شما را خواهد ساخت.

قدم زدن در سواحل زیبای کوش آداسی نیز یکی دیگر از فعالیت‌های واجب در سفر به این شهر ساحلی است. برای آن‌هایی که همیشه در فصول گرم به تور نوروز کوش آداسی می‌روند، خالی بودن آب از شناگران و نبود صدای جت اسکی و دیگر وسایل تفریحات آبی عجیب است، اما همین آرامش باعث می‌شود تا خیلی راحت‌تر بتوانید از منظره لذت ببرید. مخصوصا اگر به سواحل خاص و دور از مرکز شهر بروید، جاهایی که جنگل را پشت خود دیده و آبی شفاف و کریستالی دارند، بیشتر از این مناظر لذت خواهید برد.

کفش مناسب سفر را حتما همراه داشته باشید، اگر چه بازدید از جاذبه‌های شهری، قدم زدن در خیابان‌های سنگ فرش کوش آداسی و سر زدن به مراکز خرید، لذت بخش است اما یکی از بهترین فعالیت‌هایی که در سفر به این شهر می‌توانید تجربه نمایید، بازدید از شهر باستانی افسوس خواهد بود. این شهر باستانی باشکوه تنها ۲۵ دقیقه از مرکز شهر کوش آداسی فاصله داشته و از هر نظر، یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری در منطقه به حساب می‌آید. با رفتن به آن‌جا، فرصت این را دارید تا از کتابخانه سلسوس، تئاتر بزرگ شهر، خیابان‌های قدیمی و بسیاری آثار به جا مانده از آن‌جا دیدن نمایید.

البته برای دیدن آثار تاریخی و خانه‌های قدیمی، شهر قدیم کوش آداسی نیز انتخاب خوبی است یا این که حتی می‌توانید، ماجراجویی‌های خود را گسترش داده و به شهر پرین در ۴۰ کیلومتری کوش آداسی بروید و همچون ایندیانا جونز در میان ویرانه‌های تاریخی بگردید. یکی از لذت‌های بازدید از چنین جاهایی، عکاسی در این مناطق تاریخی است. قاب‌هایی درخشان که هیچ جای دیگری در دنیا امکان ثبت عکسی مثل آن را به دست نمی‌آورید.

بهترین جا برای انجام تفریحات شبانه نیز، خیابان بار کوش آداسی است. در این مکان کلاب‌ها و بارهای مختلفی را برای رقص و خوش گذرانی در شب‌های نوروز پیدا خواهید کرد و می‌توانید تا حدود ساعت ۴ صبح در این منطقه بمانید. البته چند بار و کلاب هم در نزدیکی ساحل بانوان و شهرقدیم وجود دارید که به پخش موزیک زنده می‌پردازند و محیطی آرام‌تر نسبت به خیابان بار دارند.

در مجموع، کوش آداسی شهری شاد و مفرح است و فعالیت‌های تفریحی متنوعی را می‌توان در آن‌جا به انجام رساند. همچنین کوش آداسی، موقعیت مکانی خاصی دارد که دسترسی شما به منابع طبیعی ترکیه را نیز ممکن می‌کند.اگر لوازم کمپینگ همراه داشته باشید، پارک ملی شبه جزیره دیلک یکی از این مکان‌هاست که با مسیرهای طبعیت گردی مختلف، سواحل استثنایی و پرندگان متنوعی که در آن‌جا زندگی می‌کنند، گزینه‌ای عالی برای گذراندن روزی در طبیعت ترکیه به حساب می‌آید. البته تورهای موتورهای چهار چرخ و دیگر سفرهای جمعی به این پارک ملی نیز برگزار می‌شود، که می‌توانید در آن‌ها نیز شرکت نمایید.

خرید در تور کوش آداسی نوروز ۱۴۰۳

وقتی درباره خرید در تور کوش آداسی نوروز ۱۴۰۳ صحبت می‌کنیم، احتمالا در اولین لحظه، ذهن شما به سمت مراکز خرید می‌رود. مراکزی که در تمامی شهرهای توریستی ترکیه قرار دارند و کوش آداسی نیز نمونه‌های خوبی از آن‌ها را میزبانی می‌کند. اما قبل از هر چیز، به سراغ شهر قدیم رفته در میان بازار و فروشگاه‌های متعددی که در این ناحیه از شهر هستند، بگردید و محصولات متنوعی که در آن‌جا عرضه می‌شوند را مشاهده کنید. در این منطقه از کوش آداسی، اجناس بسیار خوبی با قیمت مناسب‌ به فروش می‌رسند.

معروف‌ترین مرکز خرید کوش آداسی که اکثر توریست‌های عاشق خرید در سفر از برندهای معتبر به آن‌جا مراجعه می‌کنند، اسکالا نوا مال (Scala Nuova Mall) دارد. جایی عالی برای خرید از برندهای مختلف ترک و چندین برند بین‌المللی، صرف یک نوشیدنی گرم و حتی سفارش غذا از رستوران‌های محلی و بهترین رستوران‌های زنجیره‌ای و کافی شاپ‌های زنجیره‌ای دنیا که در مجموع، مکان بسیار خوبی برای وقت گذرانی چند ساعته را می‌سازد. در عوض یک مرکز خرید عروف دیگر در نزدیکی بندر کوش آداسی به نام ستور مارینا (Setur Marina Shopping Centers) قرار دارد که مجموعه‌ای فروشگاه‌های کوچک است و اغلب آن‌ها به محصولات ترک اختصاص دارد. در این مکان، می‌توانید، محصولات بسیار خوبی را به قیمت مناسب خریداری نمایید و از فضای باز آن‌جا در کنار دریا لذت ببرید.

در نهایت، سری به بازار کوش آداسی نیز بزنید. جایی برای خرید سوغات، خوراکی و اجناس ارزان قیمت که البته خیلی از محلی‌ها نیز برای تهیه اجناس مورد نظر خود به آن‌جا مراجعه می‌کنند. در این بازار حتی می‌توانید با فروشنده‌ها سر قیمت چانه بزنید، فقط مراقب باشید که بیش از حد سر قیمت بحث نکرده و در این کار زیاده روی نکنید. کوش آداسی چند بازار و مرکز خرید دیگر هم دارد از بسیاری جهات، شبیه به همین مواردی هستند که از آن‌ها یاد کردیم.

مدارک لازم برای خرید تور کوش آداسی نوروز ۱۴۰۳

برای سفر به کوش آداسی، علاوه بر گذرنامه با حداقل ۷ ماه اعتبار از زمان آغاز سفر، یا باید کارت واکسیناسیون همراه داشته باشید یا تست منفی PCR که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از شرکت در تور کوش آداسی نوروز 1403 انجام شده باشد.