۰۲۱-۴۱۵۳۵

سفر به روسیه در طول سال مورد استقبال گسترده گردشگران ایرانی قرار دارد و خب، نمی‌توان از سفر نوروزی به این کشور به سادگی عبور کرد. کشوری که با جاذبه‌های گردشگری متنوع و دیدنی خود، همیشه جزو مقاصد گردشگری محبوب در دنیا به حساب می‌آید.

 

چرا تور روسیه نوروز ۱۴۰۳

تور نوروز 1403 روسیه، به مقصد دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ برگزار می‌شود. دو شهر بسیار زیبای این کشور که یکی طی دهه‌های گذشته پایتخت به حساب می‌آمده و دیگری، برای قرن‌ها پایتخت روسیه تزاری بوده است. سفر به مسکو و سنت پترزبورگ، قدم گذاشتن به دنیایی متفاوت است، دنیایی که در آن، قصرهای بزرگ در کنار نمادهای کمونیستی دیده می‌شوند، کلیساهای بزرگ تاریخی متفاوت ظاهری کاملا متفاوت از چیزی که در دیگر کشورهای اروپایی دیده‌اید دارند و البته آب و هوا نیز همچون بهار تهران یا استانبول یا دیگر شهرهای مقصد تورهای نوروزی نیست و بیشتر شبیه به زمستان می‌ماند!

روسیه کشوری بسیار زیباست و از دیرباز، در زمینه هنر فرهنگ سرآمد بوده و این را می‌توان از موزه‌های و گالری‌های هنری پر تعداد و باشکوه و سالن‌های تئاتر بی‌نظیرش مشاهده کرد. در روسیه برای هر کس و هر سلیقه‌ای چیزی وجود دارد. چه اهل تفریحات شبانه باشید، چه بخواهید در مراکز تاریخی بگردید و یا این که قصد خرید دارید، حتما در روسیه مکان مورد نظر خود را برای گشت و گذار پیدا خواهید کرد زیرا این کشور مملو از انواع مکان‌های تفریحی بزرگسالان است.

بزرگ‌ترین کشور جهان این روزها درگیر جنگ است، اما این درگیری‌ها بسیار دورتر از دو شهر توریستی محبوب روسیه بوده و توریست‌ها بابت بازدید از آن‌جاها به مشکل بر نخواهند خورد. هر چند شرایط کلی روسیه مثل همیشه نیست، از تعداد توریست‌ها به شدت کاسته شده و برخی از مشهورترین رستوران‌های زنجیره‌ای دنیا و برندهای معتبر جهانی این کشور را ترک کرده‌اند. با این حال، سرمای نسبی هوا، شرایط کنونی و بسیاری چیزهای دیگر دست به دست هم می‌دهند تا تور روسیه نوروز 1403، سفری نسبتا ارزان به حساب بیاید و موقع گشت و گذار در نقاط توریستی نیز، با صف‌های طولانی مواجه نباشید.

انواع بسته‌های تور روسیه نوروز ۱۴۰۳

مجموعه آویسا تراول برای تور نوروز روسیه 1403 یک بسته تور در نظر گرفته که در دو تاریخ مختلف برگزار می‌شود. این سفرها برای تاریخ ۲۸ اسفند و ۶ فروردین برگزار می‌شوند که در اولی، شما در دو هتل ۴ ستاره‌ی شیک در دو شهر اقامت خواهید داشت و در دومی، ابتدا در یک هتل ۵ ستاره در مسکو می‌مانید و سپس اقامتتان در سنت پترزبورگ، در هتلی ۴ ستاره است.

سفر شما ابتدا با فرود در فرودگاه بین‌المللی مسکو آغاز خواهد شد. یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان که به نام شرمتیه وو (Sheremetyevo) خوانده می‌شود که دارای ۶ ترمینال و امکانات بسیار خوبی از جمله اینترنت وای فای است. پرواز شما با هواپیمایی ماهان خواهد بود و بعد از ۳ شب اقامت در مسکو، به سنت پترزبورگ می‌روید تا سه شب نیز در این شهر زیبا بمانید. برنامه‌ی گشت‌های شهری در هر دو مقصد، شما را با بسیاری از جاذبه‌های مسکو و سنت‌پترزبورگ آشنا خواهد کرد. در نهایت به وسیله‌ی ترانسفر فرودگاهی که برای مسافران تور روسیه نوروز ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده، به فرودگاه می‌روید تا به تهران باز گردید.  

آب و هوای روسیه در نوروز ۱۴۰۳

اگر چه آب و هوای روسیه در روزهای نخستین سال، برای خود روس‌ها گرم محسوب می‌شود و زمستان برایشان به پایان رسیده است، اما دمای هوای مسکو در نوروز، به صورت میانگین چیزی بین ۱ تا ۶ درجه خواهد بود و بنابراین توریست‌های باید لوازم ضروری سفر زمستانی را با خود همراه داشته باشند. سرمای هوا باعث می‌شود، انجام بعضی از فعالیت‌های توریستی مثل قایق سواری در کانال‌های آبی سنت پترزبورگ یا طبیعت گردی اطراف مسکو، امکان پذیر نباشد، با این حال، سرمای هوا به گونه‌ای نیست که نتوان در میدان سرخ گردش کرد و به دیدن محله‌های قدیمی و زیبای سنت پترزبورگ نرفت.

از امتیازات مسکو و سنت پترزبورگ، می‌توان به جاذبه‌های گردشگری و مراکز دیدنی سرپوشیده‌ی متعدد این دو شهر اشاره کرد. با توجه به گرم‌تر بودن هوا در طول روز، بهتر است بازدید از مراکز روباز را در طول روز انجام داده و شب‌ها، به سراغ مراکز خرید، کلاب‌های جذاب این دو شهر و تفریح‌گاه‌ها بروید. این را هم در نظر بگیرید که اول بهار، امکان بارندگی مخصوصا در سنت پترزبورگ وجود دارد، پس بردن چتر را هم مد نظر داشته باشید و با این شرایط بهترین کفش سفر را همراه خود داشته باشید.

قیمت تور روسیه نوروز ۱۴۰۳

همان طور که گفتیم، دو سفر در دو تاریخ مختلف برای تور نوروز 1403 سنت پترزبورگ در نظر گرفته شده که اولی در تاریخ ۲۸ اسفند برگزار می‌شود و هزینه آن ۴۳٫۹۹۰٫۰۰۰  است. در زیر به صورت کوتاه، دو هتلی که برای این سفر در نظر گرفته شده انواع خدمات هتل را ارائه می‌دهند که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

  • هتل شرایتون پالاس (Sheraton Palace)

اگر تاریخ رفت ۲۸ اسفند را برای تور روسیه نوروز 1403 انتخاب نمایید، هتل انتخابی شما برای اقامت در مسکو، شرایتون پالاس ۵ ستاره است. این هتل لوکس و جذاب از سری هتل‌های شرایتون بوده و با اتاق‌های شیک و بزرگ و امکانات رفاهی کامل از شما پذیرایی می‌کند. اتاق‌ها همگی دارای گاو صندوق اختصاصی بوده و مجموعه نیز دارای امکاناتی مثل سالن زیبایی، مرکز اسپا و سلامتی، سالن ورزشی، رستورانی شیک، کافه شرایتون و یک پیانو بار زیباست.

  • هتل آمیزوت (Azimut hotel)

این هتل چهار ستاره‌ی شیک، در یک ساختمان تاریخی سنت پترزبورگ و بسیار زیبا بنا و داخل آن به صورت کامل نوسازی شده است و تمامی امکانات مدرن در حد یک هتل ۴ ستاره لوکس را در اختیار مهمانانش قرار می‌دهد. هتل آمیزوت دارای امکاناتی همچون اتاق‌های شیک به همراه پنجره‌های بزرگ با منظره‌ی زیبای شهر و تلوزیون و کانال‌های ماهواره‌ای، اینترنت وای‌فای رایگان در تمامی بخش‌های هتل، مرک اسپا و سلامتی به همراه سالن ورزشی و چند رستوران و کافه‌ی خیلی خوب است.

تور روسیه نوروز 1403 که برای ۶ فروردین برنامه ریزی شده، هتل‌هایی متفاوت را برای سفر ارائه می‌کند و قیمت آن نیز ۴۱٫۱۹۰٫۰۰۰  است. برای آشنایی بیشتر با هتل‌های این تور نیز، مروری کوتاه بر آن‌ها نیز خواهیم داشت:

  • هتلی ماریوت تراوسکایا (Marriott Tverskaya)

ماریوت تراوسکایا هتلی بزرگ است که با امکانات رفاهی بسیار خوبی به استقبال شما می‌رود. این هتل دارای ۱۶۲ اتاق شیک و زیباست که و اینترنت رایگان وای‌فای را در تمامی بخش‌های هتل در اخیار مهمانانش قرار می‌دهد. اسپا، زمین تنیس سرپوشیده، کافه و رستوران، بار و سالن کنفرانسی بزرگ، از دیگر امکانات این هتل به حساب می‌آید.

  • هتل رادیسون نوسکی (Radisson Nevsky)

رادیسون نوسکی از جمله هتل‌های بسیار معروف سنت پترزبورگ است که با فضایی شیک، رستورانی عالی، طراحی داخلی فوق‌العاده زیبا و قرار گیری در یکی از بهترین محله‌های سنت پترزبورگ، توانسته به این محبوبیت دست پیدا کند. این هتل نیز دارای اینترنت رایگان وای‌فای بوده، اتاق‌هایش دارای گاو صندوق اختصاصی هستند و همچنین یک بار بسیار و یک سالن ورزشی نیز در آن‌جا لحاظ شده است.

خدمات تور روسیه نوروز ۱۴۰۳

مجموعه آویسا برای تور روسیه نوروز ۱۴۰۳ خدمات مختلفی را در نظر گرفته تا بهترین سفر ممکن را برایتان به ارمغان بیاورد. فارغ از بحث بلیت رفت و برگشت با هواپیمایی ماهان و همچنین اقامت شما در هتل‌های یاد شده، دو گشت شهری و یک گشت خرید در مسکو و یک گشت شهر شهری در سنت پترزبورگ را همراه با لیدر فارسی زبان تجربه خواهید کرد و دو وعده نهار رایگان نیز در این گشت‌ها به مسافران عرضه خواهد شد.

مسیرهای این گشت‌های شهری به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا از مهم‌ترین جاذبه‌های مسکو و سنت پترزبورگ دیدن کنید و به دیدن مناطق مهم تاریخی، کاخ‌ها، کلیساها و ... بروید. همچنین برای گشت خرید نیز، بهترین مراکز خرید در مسکو برای این منظور در نظر گرفته شده است. در نهایت، بیمه مسافرتی و از همه مهم‌تر، ترانسفر فرودگاهی نیز جزو خدمات تور نوروز 1403 روسیه محسوب می‌شود.

مقاصد محبوب در تور روسیه نوروز ۱۴۰۳

همان طور که تا الان گفتیم، سفر نوروزی به روسیه، برای شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ که محبوب‌ترین مقاصد این کشور هستند، برنامه ریزی شده است. بیایید کمی درباره جاذبه‌های دیدنی این دو شهر صحبت کنیم:

  • مسکو (Moscow)

مسکو اولین کلان شهر شرق اروپا به حساب می‌آمد. شهری مملو از جاذبه‌های دیدنی که در ابتدا امر شما باید به میدان سرخ بروید و از چندین بنای تاریخی مهم این مکان دیدن نمایید. بازدید از میدان سرخ از واجبات تور روسیه به حساب می‌آید. در سویی از این میدان بزرگ، کرملین مسکو را مشاهده خواهید کرد و در سویی دیگر، کلیسای سنت باسیل را با آن رنگ‌های جذاب و چشم‌گیر می‌بینید. مقبره لنین، چند بنای تاریخی و چندین و چند فروشگاه، مخصوصا معروف‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنیا‎ ، رستوران و کافی شاپ‌های زنجیره‌ای و پاساژهای خرید، در نزدیکی میدان مسکو جا خوش کرده‌اند که باید به نوبت به دیدنشان بروید.

اگر اهل خرید در سفر باشید، حتما باید سری به مراکز خرید GUM و TSUM بزنید. هر دو این مکان‌ها، مراکز خرید لاکچری بوده که در سازه‌هایی بی‌نهایت زیبا قرار گرفته‌اند. مخصوص مرکز خرید GUM که در زمره زیباترین مراکز خرید جهان قرار دارد و محصولات شیک و درجه یکی را در آن‌‌جا پیدا خواهید کرد. البته مراکز خرید دیگر و خیابان‌های خرید زیادی در مسکو هستند که هر کدامشان، انتخابی عالی برای عاشقان خرید به حساب می‌آیند.

برای اهل هتل، بازدید از تئاتر بزرگ بولشوی یک خاطره‌ی ماندگار خواهد بود. خرید بلیط و تماشای نمایش باله یا اوپرا در این سالن بسیار گران و البته سخت است، با این حال شما می‌توانید، تورهای خصوصی بازدید دو ساعته از این تئاتر بزرگ را رزرو کرده و به داخل آن‌جا نگاهی بندازید. همچنین در کنار بازدید از ابنیه اطراف میدان سرخ، چند بنای تاریخی دیگر همچون کلیسای مسیح نجات دهنده نیز هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

مسکو یکی از بهترین شهرهای اروپایی برای تفریحات شبانه نیز هست. گران‌ترین و بزرگ‌ترین کلاب‌ها را در خود دارد و بارهای متعدد آن‌، محل تجمع گردشگرانی است که به این شهر سفر می‌کنند. در نهایت، احتمالا شما هم در مورد ایستگاه‌های مترو مسکو شنیده باشید. طراحی داخلی متروهای روسی همگی جذابند اما آن چه در مسکو می‌بینید، کاملا در یک سطح دیگری هستند. فضای داخلی آن‌ها شبیه به کاخ‌های سلطنتی طراحی شده و برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی، عالی‌اند.

  • سنت پترزبورگ ( Petersburg)

سنت پترزبورگ زمانی پایتخت روسیه تزاری به حساب می‌آمد و از همین رو، چندین کاخ بزرگ و رویایی در جاهای مختلفش می‌بینید، که گویی از دل قصه‌ها بیرون کشیده شده‌اند. کاخ بزرگ پترهوف یکی از این مجموعه‌هاست که با حیاطی بزرگ و ساختمانی عظیم، تصویری فراموش نشدنی را در ذهنتان به ثبت خواهد رساند. با توجه به محدودیت‌هایی که برای بازدید از پارک‌ها و کانال‌های آبی سنت پترزبورگ در ایام تور نوروز روسیه وجود دارد، بازدید از این کاخ‌ها، بهترین فعالیت ممکن در شهر است و ایستگاه بعدی شما می‌تواند کاخ کاترین یا قلعه پیتر و پائول باشد.

اما جایی که نباید در سفر به سنت پترزبورگ، دیدنش را از یاد ببرید، بدون شک موزه آرمیتاژ است. موزه‌ای عظیم که در یکی از کاخ‌های سلطنتی شهر واقع شده و از جمله مهم‌ترین مجموعه‌های هنری و بهترین موزه‌های دنیا به حساب می‌آید. به هیچ وجه امکان بازدید از تمامی فضاهای داخلی این مکان را نخواهید داشت، به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم، از قبل با تحقیق و برنامه‌ریزی، به سراغ سالن‌هایی بروید که برایتان بیشتر اهمیت دارند و از آثار هنری مهمی که مد نظر دارید، بازدید نمایید.

البته همان‌طور که گفتیم، هوا در سنت پترزبورگ آن‌قدر سرد نیست که نتوانید در شهر قدم بزنید. در طول روز، آفتاب باعث می‌شود هوا دلچسب‌ باشد و قدم زدن در کنار کانال‌های آبی معروف سنت پترزبورگ یا خیابان‌های خرید مشهور این شهر مثل خیابان نوسکی پراسپکت، لذت خاصی به شما خواهد داد. همچنین شما می‌توانید در این مناطق به عکاسی پرداخته و زیبایی‌های سنت پترزبورگ را در قابی جذاب، صبت نمایید.

همچون دیگر شهرهای مهمی که در سفر به روسیه خواهید دید، سنت پترزبورگ نیز در زمینه هنر و فرهنگ پیشرو بوده و این را می‌توان از گالری‌های هنری پر تعداد و موزه‌های این شهر مشاهده کرد. یکی از مشهور‌ترین این مجموعه‌ها، موزه هنرهای معاصر ارارتا بوده که جایی عالی برای اهل هنر به حساب می‌آید. چندین کلیسای تاریخی نیز در این شهر هستند که تماشایشان جزو مهم‌ترین فعالیت‌ها در سفر به سنت پترزبورگ محسوب می‌شود.

مدارک لازم برای خرید تور روسیه نوروز ۱۴۰۳

برای شرکت در تور نوروز روسیه، باید دو قطعه عکس ۳×۴ زمینه سفید و جدید به همراه اصل پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار از آغاز سفر را ارائه کنید. حتما در نظر بگیرید که به محض ثبت درخواست تور، این مدارک باید به آژانس آویسا تراول ارسال شوند.