۰۲۱-۴۱۵۳۵

اگر بنا دارید، برای تعطیلات نوروز به کشوری زیبا و آرام سفر کنید، ارمنستان انتخاب ویژه‌ای برایتان خواهد بود. کشوری که تاریخی پربار را در پشت خود می‌بیند و از گذشته‌های دور، مقصدی محبوب بین توریست‌های ایرانی بوده.

 

چرا تور ارمنستان نوروز ۱۴۰۳

تور ارمنستان نوروز ۱۴۰۳ به مقصد ایروان، پایتخت این کشور برگزار می‌شود. پایتختی که در این ایام، آب و هوایی بهاری تقریبا چیزی شبیه به تهران را تجربه کرده و فضایی آرامش بخش و در عین حال جذاب دارد. ارمنستان با توجه به نزدیکی به ایران و همچنین کم بودن هزینه‌ها در داخل این کشور، مقصدی ارزان برای سفرهای نوروزی به حساب می‌آید و از طرفی، آداب و رسوم و فرهنگ غذایی مردمش نیز به ما ایرانی‌ها به شدت نزدیک است.

در واقع، ارمنستان از معدود مقاصد گردشگری محبوب در دنیاست که مردمش، نوروز را هر سال مثل ما جشن می‌گیرند. در واقع، مسئولین شهری در ایروان، برنامه‌های متعددی را برای این جشن باستانی تدارک می‌بینند و شما با شرکت در تور ارمنستان نوروز، به محض ورود به ایروان، با حال و هوای خاص نوروزی مواجه خواهید شد و در بسیاری از مناطق شهر همچون مراکز خرید و میدان‌های بزرگ، دکورهای زیبا را می‌بینید و در طول روز نیز با برنامه‌های نمایشی و تفریحی متنوعی مواجه خواهید شد.

البته ورای برنامه‌های نوروزی، دلایل زیادی برای شرکت در تور ارمنستان نوروز 1403 وجود دارد. ایروان روزهای نسبتا خلوت و خوش آب و هوایی را تجربه خواهد کرد و می‌توانید در این روزهای دلپذیر، با خیال راحت به سراغ جاذبه‌های شهری و تاریخی شهر رفته و از صومعه‌ها و کلیساهای معروف ارمنستان دیدن نمایید. تصویر کوه آرارات برفی، همواره در امتداد شهر پیداست و در اطراف ایروان نیز، جاذبه‌های زیادی برای دیدن وجود دارد که در سفرهای نیم روزه می‌توانید به دیدنشان بروید.

در نهایت، اگر قصد خرید دارید، دوست دارید غذاهای خوشمزه محلی میل کنید، در کلاب‌ها و بارهای مختلف به تفریحات شبانه بپردازید و بسیاری انواع مکان‌های تفریحی بزرگسالان دیگر را در اولین سفر سال ۱۴۰۳ تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم، در تور نوروز ارمنستان شرکت نمایید.

انواع بسته‌های تور ارمنستان نوروز ۱۴۰۳

مجموعه آویسا تراول برای تور ارمنستان نوروز 1403، سفری ۵ شب و ۶ روزه در نظر گرفته شده که به وسیله‌ی پرواز قشم ایر انجام می‌شود. این سفر مستقیما به مقصد پایتخت ارمنستان انجام شده و شما تمام مدت در یکی از هتل‌های انتخابی در لیستی که در صفحه تور نوروز ارمنستان مشاهده می‌کنید، اقامت خواهید داشت.

تنوع هتل‌هایی که برای سفر به ایروان در نظر گرفته شده، بسیار خوب است و تقریبا در سطحی، محلی برای اقامت در این شهر پیدا خواهید کرد. چندین هتل سه ستاره بسیار خوب در جاهای مناسب شهر، هتل‌های ۴ ستاره پر تعداد و چند هتل ۵ ستاره مجلل، از جمله این انتخاب‌ها به شمار می‌آیند.  

آب و هوای ارمنستان در نوروز ۱۴۰۳

آغاز اسفند ماه، هوا در ایروان بسیار سرد است اما هر چقدر که به لحظه تحویل سال نزدیک می‌شویم، بهار را می‌توان در هوای شهر حس کرد تا جایی که در تور نوروز ایروان، هوا تا حد زیادی، شبیه به اول بهار در تهران است و فرصت برای گشت و گذار شهری و حتی رفتن به مناطق بیرون شهر نیز فراهم است. بارندگی کمی در طول فروردین در ایروان رخ می‌دهد اما شب‌های شهر سرد بوده و بهتر است برای پیاده روی در مناطق مختلف، در طول روز اقدام کنید.

البته ارمنستان کشوری متنوع از نظر جغرافیایی است و اگر برنامه‌ی بازدید از مناطق کوهستانی را دارید، بهتر است این برنامه را به روزهای گرم‌تر سال محول نمایید، چون در طول فروردین، هنوز بسیاری نقاطی کوهستانی در آرارات، سرمای زمستانی را تجربه می‌کنند و شرایط برای بازدید از این مناطق سخت است. با این حال، فرصت برای طبیعت گردی اطراف ایروان فراهم بوده و اگر لوازم ضروری سفر زمستانی را همراه داشته باشید، می توانید خاطره‌ی خوشی از این سفر بسازید. البته بعد از ماه‌ها سرمای شدید، اطراف دریاچه سوان نیز، دما افزایش پیدا کرده، ساعات آفتابی بیشتر می‌شود و فرصت برای دیدن زیباترین و بزرگ‌ترین دریاچه ارمنستان فراهم است. 

قیمت تور ارمنستان نوروز 1403

همان طور که گفتیم، برای تور نوروز ۱۴۰۳ یک سفره ۵ شبه در نظر گرفته شده که قیمت پایه آن، ۱۳٫۶۴۰٫۰۰۰  است. این قیمت برای هتل ۳ ستاره پریمر (Primer) بوده و دیگر هتل‌های ۲ ستاره نیز با اختلاف کمی تا ۱ میلیون تومان بیشتر، در لیست دیده می‌شوند. اما اگر به دنبال هتل ۴ ستاره برای اقامت هستید، این هتل‌ها بازه‌ی قیمتی حدودا ۱۶ تا ۲۴ میلیون تومان را در بر می‌گیرند. هتل اربونی (Erbuni) ارزان‌ترین هتل‌ ۴ ستاره بوده که قیمت تور ارمنستان به مقصد این هتل برای تعطیلات عید چیزی نزدیک به ۱۶ میلیون تومان است.

قیمت هتل‌های ۵ ستاره و لاکچری ایروان برای اقامت در تور نوروز ایروان، از ۲۷٫۹۴۰٫۰۰۰ تومان برای هتل رادیسون بلو (Radisson BLU) آغاز شده و هتل‌های نشنال (National) و مالتی گرند فارائون (Multi Grand Pharaon) به ترتیب، هر کدام حدودا یک میلیون تومان گران‌تر هستند. در نظر بگیرید که تست PCR در پرواز رفت اجباری بوده و هزینه آن به عهده مسافر است و هزینه کودک زیر ۲ سال نیز ۵۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود.

خدمات تور ارمنستان نوروز 1403

شرکت آویسا تراول برای بسته تور ارمنستان نوروز 1403، تمامی امکاناتی که باید را در نظر گرفته است تا شما تعطیلاتی دلچسب را در این سفر تجربه نمایید. بلیط رفت و برگشت با هواپیمایی قشم ایر، اقامت در هتل و صبحانه که استاندارد این گونه سفرها هستند و در کنار آن‌ها، بیمه مسافرتی و راهنمای تور فارسی زبان نیز ارائه می‌شود.

در کنار این امکانات، ترانسفر فرودگاهی شما را از دردسر رفت و آمد شخصی به فرودگاه راحت کرده و همچنین، به ازای هر اتاق، یک سیم کارت محلی نیز به صورت رایگان به شما اهدا می‌شود که بتوانید با آن تماس حاصل کرده و همچنین به اینترنت متصل شوید. البته تقریبا تمامی هتل‌های پیشنهادی در لیست تور ارمنستان، دارای اینترنت رایگان وای‌ فای بوده اما این سیم کارت‌ها، برای اتصال به اینترنت در بیرون از هتل، بسیار مفید هستند.

جاذبه‌های گردشگری ایروان در تور ارمنستان نوروز 1403

برای افراد زیادی، ایروان و به طور کلی ارمنستان، کشوری ناشناخته است و اغلب توریست‌هایی که به آن‌جا سفر نکرده‌اند، از جاذبه‌های پایتخت و مناطق نزدیک به آن، چیزی نشنیده‌اند. پس حالا که صحبت از تور ارمنستان نوروز مطرح است، بیایید نگاهی به فعالیت‌های جذاب گردشگری بندازیم که در این ایام امکان تجربه آن‌ها را خواهید داشت:

  • گشت و گذار در میدان جمهوری (Republic Square) و خیابان‌های ایروان

ایروان شهری بسیار زیباست که ساختمان‌های تاریخی متعدد و چندین بنای دیدنی در خود دارد. پیشنهاد می‌کنیم، در سفر نوروزی به این شهر، حتما به سراغ میدان جمهوری معروف رفته، از چند بنای نزدیک به این میدان دیدن نمایید، از مراکز خرید و فروشگاه‌های آن‌جا دیدن نموده و برای صرف چای یا قهوه، سری به چندین و چند کافه‌ی عالی در این میدان بزنید. خود این میدان با آن بنای سنگی و آبنمای بزرگش که ساخت آن به دهه ۵۰ میلادی بر می‌گردد، یکی از دیدنی‌ترین نقاط ایروان است.

  • کاسکاد (Cascade)

هیچ جاذبه‌ی گردشگری در ایروان، معروف‌تر از کاسکاد نیست. این بنای پلکانی عظیم، در مقابل میدان جمهوری قرار گرفته و با پای پیاده نیز می‌توان این مسیر را طی کرد. با این که کاسکید در سال ۱۹۷۱ ساخته شده بود، اما در سال ۲۰۰۹ دوباره نوسازی گشت و حالا از هیشه زیباتر، در مرکز شهر خودنمایی می‌کند. وجود باغ‌های پر گل که آرام آرام در روزهای نوروز شکوفه می‌کنند، مسیر پلکانی زیبا برای عکاسی و گشت زدن، بازدید از گالری هنری در زیر کاسکاد و همچنین تماشای منظره‌ی زیبای شهر از بالای این پلکان، از جمله دلایلی است که باید حتما از آن‌جا دیدن نمایید.

  • بازدید از کلیساها و صومعه‌های تاریخی

سفر به ارمنستان، بدون بازدید از کلیساها و صومعه‌های تاریخی این شهر، کامل نخواهد بود. تنها در خود ایروان، بیش از ۱۰ کلیسا مهم وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها، کلیسای مادر مقدس بوده که ساخت آن به ۱۲۶۴ بر می‌گردد و قدیمی‌ترین کلیسای پایتخت به حساب می‌آید. البته شما می‌توانید در تور ارمنستان نوروز 1403، از بعضی از مهم‌ترین کلیساهای این کشور در اطراف ایروان نیز دیدن نمایید. کلیساهایی که بعضا تاریخ ساخت آن‌ها به قرن چهارم میلادی بر می‌گردند و تاریخی پربار در سینه دارند. یکی از این مکان‌ها، کلیسای پر اهمیت خور ویراپ (Khor Virap) است که که قدمت آن به قرن هفتم میلادی برگشته و تا ایروان، تنها ۴۰ دقیقه فاصله دارد.

  • خرید در ایروان

برای خیلی از گردشگران، از عاشقان خرید در سفر هستند و خرید کردن یکی از واجبات سفر محسوب شده و از این نظر نیز، خوشبختانه ایروان گزینه‌های خوبی پیش پای شما می‌‌گذارد. شما برای خرید در این شهر، هم می‌توانید به سراغ مراکز خرید بزرگ و جذاب این شهر بروید و هم از بازارهای مختلف دیدن کرده به خرید سغاتی بپردازید. مراکز خریدی همچون ایروان مال، مرکز خرید روسیا مال یا مرکز خرید ریو، از جمله مراکزی محبوب این شهر به حساب می‌آیند که در کنار فروشگاه‌های متعدد از برندهای مختلف، مجموعه سینمایی، رستوران، کافه و چیزهایی از این دست را هم به مسافران خود ارائه می‌کنند.

بازارهای ایروان، به درد خرید ارزان، خرید آثار هنری و همچنین تهیه سوغات به حساب می‌آیند. البته انتخاب‌های متفاوت دیگری هم در تور ارمنستان نوروز دارید که می‌توانید به سراغشان بروید. وجود بوتیک‌های محلی متعدد در خیابان‌های معروف توریستی گزینه‌هایی عالی هستند. اگر هم اهل کتاب هستید، پیشنهاد می‌کنیم، سری به فروشگاه معروف ۱۵۱۲ بزنید که از نگین‌های پنهان ایروان به حساب آمده و جدا از کتاب‌های متنوع، فضایی خاص برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی نیز دارد.

  • غذاهای محلی ارمنستان

غذاهای محلی ارمنستان که بین گردشگران اروپایی به شدت معروف هستند، خود یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شوند. البته برای ما ایرانی‌ها، بسیاری از این غذاها آشنا بوده و نمونه‌ی خیلی از غذاهای محلی ارمنستان را در کشور خودمان داریم. برای مثال، خش کاملا همان کله پاچه خودمان است یا بسیاری کباب‌ها هم نیز درست به همان سبکی که در کشورمان رایج است، پخت می‌‌شوند. با این حال، غذاهایی همچون ایشخان، قاپاما یا هاریسا، گزینه‌هایی هستند که برای یک ماجراجویی غذایی در ارمنستان، می‌توانید به سراغشان بروید.

  • بازدید از دریاچه سوان (Lake Sevan)

اما اگر به دنبال یک ماجراجویی واقعی هستید، توصیه می‌کنیم، یک روز از تور نوروز 1403 ارمنستان خود را به رفتن به در دریاچه زیبای سوان اختصاص دهید. این مکان بزرگ‌ترین دریاچه کشور به حساب آمده و با توجه به این که در محیطی تقریبا کوهستانی واقع شده است، هوا در آن‌جا کمی سردتر داخل شهر بوده اما با این حال، کاملا ارزشش را دارد تا خنکای بهاری در کنار این دریاچه را تحمل کنید. افراد زیادی در طول تابستان برای شنا، آبتنی و انجام تفریحات آبی به دریاچه سوان می‌آیند، اما در روزهای اول بهار، شما می‌توانید از منظره‌ی زیبای این دریاچه لذت برده، به سراغ کلیسا و جاذبه‌های گردشگری اطراف آن‌جا بروید و همچنین، به عکاسی در این محل بپردازید. پینشهاد می‌کنیم برای جلوگیری از سوختگی پوست در کنار دریاچه سوان، کرم ضدآفتاب و لوسیون‌های مخصوص را به همراه خود داشته باشید.

مدارک لازم برای خرید تور ارمنستان نوروز ۱۴۰۳

همان طور که قبلا گفتیم، برای شرکت در تور نوروز 1403 ارمنستان، مطابق قوانین سفر بعد از کرونا، نیاز به نتیجه منفی تست کرونا دارید و بهتر است کارت واکسن خود را نیز همراه داشته باشید. غیر این، تنها داشتن گذرنامه با ۷ ماه اعتبار از زمان آغاز سفر، کافی است.