هزینه سفر به کوبا چقدر است؟

راهنمای سفر 08 بهمن ، 1402 4 دقیقه

عکس: lonelyplanet.com

کوبا که می‌توان آن را با عنوان سرزمین چگوارا نیز شناخت این روزها به یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی در بین گردشگرانی که دوست دارند گزینه‌ای متفاوت و خاص برای سفر خود انتخاب کنند تبدیل شده است. البته وقتی صحبت از سفر به کوبا می‌شود به دلیل موقعیت مکانی آن بسیاری از افراد تصور می‌کنند که هزینه‌ها در این مقصد توریستی بسیار بالا بوده و رفتن به آن نیاز به هزینه‌های بسیار بالا دارد. در حالی که شما نیز بر این باور هستید، باید بگوییم کاملا در اشتباه بوده و کوبا در دسته مقاصد فوق العاده ارزان گردشگری قرار دارد. اما اینکه هزینه سفر به کوبا دقیقا چقدر است؟ موضوع بحث ما در این مقاله می‌باشد.

 

آشنایی با واحد پول کوبا

قبل از پرداختن به هزینه سفر به کوبا، بهتر است نگاهی به واحد پولی این کشور داشته باشیم. هر چند کوبا جزیره‌ای در آمریکای شمالی است اما واحد پولی بسیار کم ارزشی داشته و جالب‌تر اینکه دارای یکی از واحد‌های پولی عجیب‌ دنیا است. به این صورت که در سفر با تور کوبا توریست‌ها با دو نوع واحد پولی روبرو خواهند شد. به این صورت که یکی برای مردم محلی و دیگری برای گردشگران خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پولی که مردم محلی از آن استفاده می‌کنند پزو ملی نام داشته و با (CUP) نشان داده می‌شود. در حالی که CUC به منظور استفاده در بین توریست‌ها در نظر گرفته شده و به آن اصطلاحا ارز قابل تبدیل می‌گویند. در کنار این گفته‌ها شایان ذکر است که ارزش پول کوبا بسیار پایین بوده و همه چیز از خورد و خوراک گرفته تا تفریحات و خرید در این کشور بسیار ارزان است.

عکس: twoscotsabroad.com

 

هزینه رزرو تور کوبا

همان طور که گفته شد واحد پول کوبا از ارزش بسیار پایینی برخوردار بوده و از همین رو در تعیین هزینه سفر به کوبا، اصلی‌ترین موضوع مربوط به رزرو تور خواهد بود. در رزرو تور کوبا نیز هزینه‌های اقامتی تاثیر چندانی بر قیمت‌ها نداشته و مهم‌ترین بخش به رزرو پرواز رفت و برگشت مربوط است. از طرفی دیگر با توجه به اینکه در چه زمانی از سال قصد سفر به کوبا را دارید و یا تمایل به اقامت چند روزه در این کشور را دارید، می‌تواند بر قیمت تور انتخابی شما تاثیر بگذارد. برای اطلاع از قیمت دقیق تورهای کوبا و خدمات ارائه شده مسافرتی می‌توانید با مسئولین مربوطه ما در آژانس مسافرتی آویسا تراول تماس بگیرید.

عکس: state.gov

 

هزینه غذا و نوشیدنی در کوبا

بعد از اینکه تور خود را به مقصد کوبا رزرو کردید، نوبت به بررسی قیمت غذا و نوشیدنی در این کشور می‌رسد. همان طور که گفته شد در بررسی هزینه سفر به کوبا بخش مربوط به خورد و خوراک بسیار ناچیز بوده و توریست‌ها می‌توانند با هزینه ناچیز غذاهای محلی گوناگون کوبا را تهیه کرده و مزه کنند. البته این موضوع در مورد غذاهای بین‌المللی و فست فودها نیز صادق بوده و جایی برای نگرانی بابت هزینه‌های مربوط به شکم‌گردی در این مقصد دوست داشتنی و توریستی نخواهید داشت. اما مبلغ این هزینه‌ها چقدر است؟ در پاسخ می‌توان گفت اگر بخواهید همه وعده‌های خود را به همراه نوشیدنی‌های گران در لوکس‌ترین رستوران‌های کوبا میل کنید ۷۵ دلار برای شکا کافی خواهد بود. ناگفته نماند هر وعده غذایی در صورتی که غذاهای خیابانی و محلی را انتخاب کنید بین ۵ الی ۱۰ دلار هزینه‌بر است.

عکس: theplanetd.com

 

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری کوبا

در کوبا تفریحات و جاذبه‌های چشم‌گیر متعددی وجود دارد که خوشبختانه هزینه بهره‌مندی از آن‌ها نیز چندان زیاد نبوده و حتی برخی از آن‌ها به صورت رایگان نیز قابل بازدید هستند. به عنوان مثال کوبا مکانی فوق‌العاده برای تماشای مناظر طبیعی با هزینه کم یا بدون هزینه است. این کشور دوست داشتنی دارای سواحل عمومی و پارک‌های زیبایی است که می‌توانید زمان خود را در آنها بگذرانید و همچنین جاذبه‌های عمومی رایگانی را نیز ارائه می‌دهد. به خصوص اگر از شهر توریستی هاوانا دیدن کنید، می‌توانید بخش زیادی از زمان خود را به گشت و گذار و پیاده‌روی در خیابان‌های قدیمی و تماشای بناهای جذاب با معماری دوران استعماری و اسپانیایی بگذرانید. البته در کنار همه این‌ها تفریحاتی همچون قایق‌سواری، پاراسل‌سواری و ... نیز در این مقصد توریستی قابل دسترس هستند که در برآورد هزینه سفر به کوبا باید در نظر گرفته شوند. روی هم رفته توصیه می‌کنیم بابت تفریحات و بازدید از جاذبه‌های گردشگری کوبا مبلغی در حدود ۱۰۰ الی ۱۲۵ دلار به ازای هر روز خود کنار بگذارید.

عکس: travelsofabookpacker.com

 

هزینه حمل و نقل در کوبا

هزینه‌های حمل و نقل در کوبا به‌طور قابل توجهی پایین است. به طوری که گردشگران می‌توانند به راحتی با پرداخت چند دلار مسافت‌های مورد نظر خود را با تاکسی طی کنند. به عنوان مثال اگر قصد گشت و گذار برای یک روز کامل را دارید و حتی به دنبال برنامه‌ای برای بازدید از مناطق خارج از شهر هستید، با حدود 150 دلار می‌توانید اتومبیلی را با راننده استخدام کرده و همچون شاهان سفر کنید. از آنجایی که در هزینه سفر به کوبا بخش مربوط به خمل و نقل بسیار اقتصادی است، توصیه می‌کنیم زیاد به خود سخت نگرفته و حتما اتومبیلی را برای یک روز کامل کرایه کرده و با آن از تمامی جاذبه‌های قابل دسترس دیدن کنید.

عکس: visitcuba.com

 

نکات مهم در تعیین هزینه سفر به کوبا

تا این بخش از مقاله سعی کردیم تا به بررسی هزینه سفر به کوبا از جنبه‌های مختلف بپردازیم. موارد فوق اصلی‌ترین هزینه‌هایی بودند که در بودجه سفر به کوبا نقش دارند. اما موارد مهم دیگری نیز وجود دارد که دانستن آن‌ها برای رفتن به کوبا خالی از لطف نیستند. از جمله مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

  • کوبایی‌ها اغلب واحد‌های دلار و یورو را نیز از توریست‌ها می‌پذیرند، بنابراین در مواقع ضروری می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید. از همین رو توصیه می‌کنیم به محض رسیدن به کوبا کل پول خود را به واحد پولی این کشور تبدیل نکنید.
  • رانندگی در کوبا اغلب به دلیل ترافیک و عدم رعایت قوانین کاری دشوار است. از همین رو توصیه می‌کنیم یک راننده تاکسی خوب پیدا کنید و در صورت امکان تمام مدت سفر را با او همراه باشید. اگر خوب انعام بدهید، بسیاری از راننده‌ها مایل خواهند بود شما را در طول مدت سفرتان همراهی کنند.
  • کوبا مقصد خیلی امنی نبوده و از همین رو توصیه می‌کنیم اشیا گران قیمتی با خود به همراه نداشته و در گشت و گذارهای خود پول زیادی را حمل نکنید.
  • سعی کنید قبل از خرید هر چیزی و پرداخت پول در مورد قیمت آن مطمئن شوید؛ چرا که مردک کوبا عادت دارند از توریست‌ها هزینه‌های بیشتری را دریافت کنند.
  • یک سفر معمولی یک هفته‌ای به کوبا برای دو نفر در سال ۲۰۲۴ حدود ۲۵۰۰ دلار تخمین زده می‌شود. این رقم سوای هزینه رزرو تور است.

در نهایت نیز باید بگوییم نگرانی اصلی در تعیین هزینه سفر به کوبا قیمت‌های موجود در این کشور نبوده بلکه هزینه‌ای که باید بابت رسیدن به آن پرداخت کنید رقم قابل توجهی برای توریست‌های ایرانی به دلیل بالا بودن نرخ بلیط‌های هواپیما خواهد بود.

عکس: marketwatch.com

 

رفرنس

https://travellersworldwide.com/trip-to-cuba-cost/

مشاوره رایگان