بهترین سواحل لنکاوی

راهنمای سفر 12 بهمن ، 1402 5 دقیقه

عکس: vgoholidays.my

لنکاوی که بعنوان جواهر کداه شناخته می‌شود، بهترین مقصد ساحلی در شمال غربی مالزی است. این بهشت گرمسیری آفتابی که از ۹۹ جزیره در ساحل شمال غربی مالزی تشکیل شده است، مملو از تپه‌های پوشیده از جنگل، شرایط خرید معاف از مالیات، درختان نارگیل رقصان و غروب‌های زیباست. بعلاوه دارای انواع مختلفی از سواحل است که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند.

گفتنی است برخی از بهترین سواحل لنکاوی، پر از جنب‌وجوش و امکانات هستند. حال آنکه سایر سواحل، ساکت و دنج بوده و توسط طبیعت زیبا احاطه شده‌اند و بهترین فضاها را برای خلوت کردن و گذراندن اوقاتی آرامش بخش ارائه می‌دهند. همچنین سواحلی وجود دارند با ویژگی‌های طبیعی جالب توجه، مانند صخره‌های بزرگ و جنگل‌های جذاب.  

ساحل پانتای سنانگ

سفر مجازی به بهترین سواحل لنکاوی را از Pantai Cenang شروع می‌کنیم که بدون شک محبوب‌ترین، پرجنب‌وجوش‌ترین، هیجان‌انگیزترین و بهترین ساحل لنکاوی است و در طول مسیر طولانی این خط ساحلی، گزینه های بسیاری برای انجام دادن، دیدن و خوردن وجود دارد.

این ساحل مملو از رستوران‌ها، مجتمع‌های خرید معاف از مالیات، ریزورت‌ها، سالن‌های ماساژ و حتی دنیای زیر آب لنکاوی است که بزرگ‌ترین آکواریوم مالزی بوده و بیش از ۲۰۰ گونه از موجودات دریایی از جمله فوک‌ها، پنگوئن‌ها، پرتوهای غول‌پیکر و کوسه‌ها را در خود جای داده است!

امکانات ورزش‌های آبی در اینجا نیز، بسیار متنوع و پرطرفدارند. امتداد ۲ کیلومتری ماسه سفید، با ردیفی از درختان نارگیل در حال نوسان در کنار آب‌های آبی دریا بسیار هماهنگ بوده و این پانوراما، می‌تواند هر بازدیدکننده‌ای را هیپنوتیزم کند.

این ساحل لنکاوی همچنین در هنگام غروب خورشید، با وجود کافه‌ها و بارها و رستوران‌های شیک همراه با چشم اندازهایی به منظره دریا، محبوبیت بیشتری در میان گردشگران تور لنکاوی پیدا می‌کند. در ضمن اگر پنجشنبه‌ها در این محدوده حضور داشته باشید، حتی می‌توانید از بازار شبانه Temoyang نیز دیدن کنید.

عکس: tripadvisor.in

تانجونگ رو

Tanjung Rhu در سمت شمال غربی پالائو، از دیگر بهترین سواحل لنکاوی بوده و از فضایی دنج برخوردار است. اینجا برخلاف پانتای سنانگ که مملو از بازدیدکنندگان تور مالزی است، ساحلی است دنج برای گذراندن یک روز آرام در محیطی خلوت در زیر نور آفتاب. این ساحل تمیز و تا حدودی منزوی با آب‌هایی به شفافیت کریستال، ماسه‌های ریز پودری و درختان نارگیل در حال نوسان، محیطی اینستاگرامی را به مخاطبانش هدیه می‌دهد. در نتیجه مسافرانی که به دنبال دوری از شلوغی شهر و گوشه‌ای دورافتاده در لنکاوی می‌گردند، معمولا مهمانان هتل ساحلی ۵ ستاره تانجونگ رو هستند.

همچنین این ساحل شنی مکانی عالی برای پیک نیک، مطالعه کتاب مورد علاقه‌تان و شکم گردی به شمار می‌آید. البته توجه داشته باشید که در اینجا سایه زیادی وجود ندارد. بنابراین اگر از آفتاب می‌ترسید، حتما کلاه به سر کنید و ضد آفتاب بزنید. و البته پس از گذراندن یک روز طولانی در کنار ساحل، خود را به یک شنا در آب گرم و تمیز مهمان کنید.

در حوالی این ساحل لنکاوی، رودخانه و ژئوپارک کیلیم را خواهید یافت و می‌توانید با یک تور قایق، در آن به گشت و گذار بپردازید. از طرفی تعداد کمی هتل‌های شیک، چند متل و اقامتگاه ارزان‌تر در اینجا وجود دارد. هتل‌ها، رستوران‌های واقعا خوبی در کنار آب دارند و همچنین می‌توانید چند غرفه غذای خیابانی را در کنار جاده پیدا کنید. بعلاوه اگر به خرید علاقه دارید، برخی از فروشگاه‌های محلی کوچک در کنار جاده لباس، سوغاتی و هدایا را به فروش می‌رسانند.

عکس: thrillophilia.com

پانتای تنگاه

ساحل Pantai Tengah در نزدیکی پانتای سنانگ، طولانی‌ترین و یکی از بهترین سواحل لنکاوی به شمار می‌آید. اینجا، از فضایی نسبتا دنج و ساکت برخوردار است و ایده آل کسانی است که جایی بین یک ساحل هیجان‌انگیز و آرام را جستجو می‌کنند.

همچنین این ساحل همانند پانتای سنانگ، مملو از استراحتگاه‌های شیک، رستوران‌ها، سالن‌های اسپا و ماساژ و کلبه‌هایی است که توسط اپراتورهای تور محلی اداره می‌شوند. این تورها پکیج‌های فعالیت آبی مانند جت اسکی، سفرهای ماهیگیری، قایق‌سواری و غیره را ارائه می‌دهند.

بنابراین می‌توانید در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های ساحلی استراحت کرده و غروب خورشید را با یک کوکتل یا نارگیل با طراوت جشن بگیرید. و اگر به دنبال مکانی برای صرف شام می‌گردید، مجموعه بسیار خوبی از رستوران‌ها در این منطقه وجود دارد که از غذاهای دریایی گرفته تا گزینه‌های ایتالیایی، ژاپنی، اسپانیایی، ایرانی و مالزیایی را سرو می‌کنند.

عکس: thrillophilia.com

خلیج داتای 

در ادامه گشت و گذار در میان بهترین سواحل لنکاوی، سری هم می‌زنیم به خلیجDatai  که در انتهای شمال غربی لنکاوی قرار دارد و جایگاه برخی از مجلل‌ترین ریزورت‌هاست. این استراحتگاه‌ها، دسترسی خصوصی به یک ساحل زیبا دارند و امکانات فانتزی نظیر جکوزی، سونا، اسپا و استخرهای خصوصی را ارائه می‌دهند. بعلاوه این ساحل شنی منحنی، از آب‌های شفاف و دلپذیر و سواحل تمیز، منحصر به فرد و منزوی برخوردار است. زندگی در این خلیج، بیشتر در ریزورت‌ها اتفاق می‌افتد که فعالیت‌های سرگرم کننده‌ای را در کنار آب به مهمانان هدیه می‌دهند و بیشتر بارها و رستوران‌ها نیز، در این اقامتگاه‌ها واقع شده‌اند.  

هیچ مکان دیدنی یا جاذبه‌های گردشگری در این سمت جزیره وجود ندارد، فقط آرامش و آرامش و آرامش محض، به دور از انبوه جمعیتی که سایر سواحل عمومی محبوب‌تر را فرا گرفته است. مکان‌های محلی جالبی مانند مزرعه کروکودیل و موزه و گالری هنری بنیاد فرهنگی ابراهیم حسین نیز در این حوالی واقع شده‌اند.

توجه داشته باشید که خلیج داتای، کمی دورتر از دیگر بهترین سواحل لنکاوی و کوآه قرار دارد و برای رسیدن به اینجا، لازم است از پانتای سنانگ به مدت ۴۵ دقیقه رانندگی کنید.  

عکس: lifestyleasia.com

پانتای کوک

Pantai Kok که ۱۵ دقیقه رانندگی از فرودگاه بین المللی لنکاوی فاصله دارد، توسط تپه‌های آهکی و جنگل‌های بارانی سرسبز احاطه شده است. همچنین در مجاورت تعداد انگشت شماری از جاذبه‌های دیدنی لنکاوی از جمله آبشارهای زیبای تلاگا توجوه، پارک بندرگاه تلاگا، کوه مت کینکانگ و تله کابین لنکاوی قرار دارد.

پیشنهاد می‌کنیم روزتان را با سواری ۱۵ دقیقه‌ای هیجان‌انگیز تله‌ کابین شروع کرده و در ارتفاع، از چشم‌اندازهای پانورامای کوه‌های مه‌آلود، اقیانوس و اطراف لنکاوی لذت ببرید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم شام را در Telaga Harbor Park صرف کنید. اینجا بندری با رستوران‌ها و بارهایی است که انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را سرو می‌کنند.

عکس: thrillophilia.com

پارادایز ۱۰۱

در میان بهترین سواحل لنکاوی، یک ساحل ویژه نیز در یک استراحتگاه خصوصی به نام Paradise 101 وجود دارد که محیطی آرامش بخش را ارائه می‌دهد. پارادایز ۱۰۱، در جزیره‌ای مصنوعی نزدیک به پانتای کوک واقع شده است. اینجا جزیره‌ای خصوصی است و از طریق یک قایق سواری کوتاه، می‌توان به آن دسترسی داشت.

این جزیره، در وسط دریای زیبای آندامان قرار دارد و توسط ساحل شنی و درختان تاب‌خورده کاسورینا احاطه شده است. اینجا، مکانی برای گذراندن یک روز عالی در زیر آفتاب و کنار دریا به شمار می‌آید. این جزیره مرکزی، مجهز به تمام امکانات تفریحات آبی، از پارک آبی گرفته تا امکانات ورزش‌های آبی مانند قایق‌سواری، جت اسکی، پاراسلینگ، زیپلاین و غیره است. و اگر به دنبال کسب آرامش هستید، یک کوکتل از بار جزیره بگیرید و روی یکی از تخت‌خواب‌های دنج رو به آب‌های آرام لم دهید.

عکس: tripadvisor.com

ساحل شن‌های سیاه

این ساحل که جزو بهترین سواحل لنکاوی است، درست در کنار Teluk Yu واقع شده است. البته شنا در این منطقه توصیه نمی‌شود، اما شرایطی عالی برای ساحل گردی و تماشای مناظر اطراف را ارائه می‌دهد. هیچ نتیجه تایید شده‌ای وجود ندارد در مورد اینکه چرا شن و ماسه در ساحل Black Sand سیاه است و اینکه چرا فقط در این منطقه از لنکاوی، شن‌ها سیاه هستند و نه در جاهای دیگر!

مردمان محلی، افسانه‌هایی در این رابطه حکایت می‌کنند. اما برای درک این پدیده‌ها، دانشمندان نیز توضیحات و ادعاهای خود را دارند بر این اساس که رنگ سیاه شن‌ها، از مواد معدنی موجود در سنگ‌های گرانیتی کوه گونونگ رایا در نزدیکی ساحل می‌آید. اما حقیقت، هنوز یک راز باقی مانده است.

عکس: expedia.com.my

منابع:

https://www.klook.com/en-MY/blog/best-beaches-langkawi-malaysia/

https://www.traveloka.com/en-my/explore/destination/beaches-in-langkawi/303858

مشاوره رایگان