دسرهای دبی | بهترین دسر و شیرینی دبی

راهنمای سفر 10 بهمن ، 1402 5 دقیقه

عکس: timeoutabudhabi.com

دبی یک بهشت غذایی برای همه نوع سلیقه و ذائقه‌ای است. این شهر، یک دیگ ذوب فرهنگ های خورد و خوراک بوده و در این میان، بهترین دسرهای دبی به غنای این مجموعه می‌افزایند. در این خطه، انواع شیرینی‌ها و دسرها، از بستنی و  چیزکیک گرفته تا پودینگ، پارفی و شیک ارائه می‌شوند و و هر هوس خوراکی که داشته‌اید را برآورده می‌کنند.

کنافه 

Kunafa، شیرینی است که که نیازی به معرفی ندارد و یکی از بهترین دسرهای دبی به شمار می‌آید و میزهای زیادی را در دبی تزئین می‌کند. این شیرینی پنیری بسیار خوشمزه که ماده اصلی آن ورمیشل است، چیزی کمتر از یک دسر سلطنتی ندارد و خصوصا در ماه رمضان طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. برای تهیه این دسر، لایه‌های شیرینی نازک رشته مانند با پنیر شیرین یا خامه، نوتلا و بیسکویت نیلوفر آبی پر می‌شوند، تا حد طلایی سرخ شده و به یک شربت قند خوش طعم آغشته می‌شوند.

شکل بیرونی ترد این شیرینی همراه با داخل خامه‌ای و لطیف، به کنافه محبوبیتی همیشگی در میان مردم محلی و گردشگران تور دبی بخشیده است. گفتنی است دستور تهیه این دسر، در طول سالیان تکامل یافته تا با ذائقه همگان مطابقت داشته باشد. می‌توانید آنرا در اکثر شیرینی فروشی‌ها و رستوران‌های عربی پیدا کنید. همچنین کنافه منجمد را، در سوپرمارکت‌های دبی نیز به فروش می‌رسانند.

عکس: zomato.com

لقیمات

این کوفته‌های طلایی، سرخ شده و خوابانده شده در شربت خرما یا عسل، از طعم متعادلی برخوردار بوده و اغلب در جشن‌ها و کارناوال‌ها سرو می‌شوند. در واقع  این گزینه، جوهر مهمان نوازی سنتی اماراتی را به تصویر می‌کشد و در شمار بهترین دسرهای دبی است. به ویژه این دسر، جزئی از سفره افطار سنتی و از خوراکی‌های ضروری در ماه رمضان محسوب می‌شود. شما می‌توانید آنرا، در اکثر رستوران‌های عربی دبی نیز پیدا کنید.

Luqaimat یا لوکما در عربی، به "لقمه" ترجمه می‌شود و اصل آن به خیابان‌های قطر برمی‌گردد. این خوراکی از ترکیب آرد، شکر، شیر، کره و مخمر خشک تشکیل شده که در شربت خرما غلتانده می‌شود و سپس آنرا با ملاس خرما و دانه کنجد تزئین می‌کنند.

عکس: thenationalnews.com

ام علی

Umm Ali، یک پودینگ نان کلاسیک و یکی از معروف‌ترین و بهترین دسرهای دبی است که تاکنون امتحان خود را به خوبی پس داده است. این گزینه گرم، معطر و نرم از خمیر پفکی یا نان پولکی تهیه شده و در خامه، شیر و یا شیر تغلیظ شده خیسانده می‌شود. بعلاوه روی آن با آجیل خرد شده، خرما، کشمش و تکه‌های نارگیل خشک پوشانده می‌شود. و در نهایت، جشنی از طعم‌های ساده و در عین حال بدیع را به مخاطبانش هدیه می‌دهد. می‌توان آنرا همراه با یک قاشق بستنی وانیلی صرف کرد.

ام علی که سخاوتمندانه معمولا در جمع های خانوادگی سرو می‌شود،  صمیمیت و فرهنگ با هم بودن سنتی امارات را تجسم می‌بخشد. این خوراکی، بعنوان یکی از بهترین شیرین های دبی شناخته می‌شود. گفتنی است ام علی که به "مادر علی" ترجمه شده، از قلب عربستان نشات گرفته است.

در نهایت ام علی را می‌توانید در شیرینی فروشی‌های عربی و برخی رستوران‌ها و یا در بوفه‌هایی که غذاهای خاورمیانه را ارائه می‌دهند نیز پیدا کنید.

عکس: timeoutdoha.com

باقلوا

باقلوا که از فرهنگ غنی دسرهای خاورمیانه سرچشمه می‌گیرد، به قلب علاقمندان بهترین دسرهای دبی نیز راه پیدا کرده است. طعم شیرین و آجیلی باقلوا، گواهی واقعی بر تنوع آشپزی این شهر بوده و این گزینه، از بهترین شیرین های دبی محسوب می‌شود.

این لایه‌های شیرینی پوسته‌دار که سخاوتمندانه با آجیل خرد شده پر شده و با عسل یا شربت شیرین می‌شوند، ترکیبی هماهنگ از بافت‌ها و طعم‌ها را ایجاد می‌کنند. بعلاوه می‌توانید این دسر بهشتی را نیز بعنوان سوغاتی از سفر با تور دبی، با قیمتهایی بسیار مناسب خریداری کرده و به عزیزانتان در وطن هدیه دهید.

عکس: hm1864.ae

خرما

خرما، جایگاه ویژه‌ای در فهرست دسرهای دبی دارد. در حالی که می‌توان از صرف خرما به تنهایی نیز لذت برد، اما معمولا این خوراکی‌های لذیذ را با آجیل پرکرده و آغشته به شکلات می‌کنند و در میان خوراکی‌های شیرین می‌گنجانند. گفتنی است خرما، بعنوان نمادی از مهمان نوازی، در میان دسرهای سنتی و معاصر ظاهر می‌شود.

عکس: tamrahdates.com

بستنی

در لیست بهترین دسرهای دبی، نمی‌توان از بستنی غافل شد. در واقع دمای سوزان دبی، راه حلی شیرین دارد که در قالب بستنی‌های دست ساز نمود پیدا می‌کند. از طعم‌های نوآورانه تا کلاسیک را می‌توانید در بستنی‌ فروشی‌های شهر بیابید و از آرامشی باطراوت برخوردار شوید. اکنون چشیدن یک پیمانه بستنی لذیذ حین تماشای پس زمینه افق نمادین دبی، به یک تجربه لذت بخش برای مردمان محلی و گردشگران بدل شده است.

عکس: nakheelmall.ae

باسبوسا

Basbousa، ساده و در عین حال رضایت بخش بوده و یک نوع کیک سمولینا است که در آب گل رز یا شکوفه پرتقال خیسانده شده و روی آن با بادام، پسته یا نارگیل تزئین می‌شود. این دسر مرطوب و معطر که جزو بهترین دسرهای دبی است، در مجالس خانوادگی و جشن‌ها و خصوصا در سر سفره های افطار ماه رمضان بسیار محبوبیت دارد. می‌توانید آنرا هدیه دهید و عزیزانتان را، در صرف این خوراکی‌های لذیذ سهیم کنید.

جالب است بدانید این خوراکی با گذشت زمان، برای مطابقت با ذائقه مردم تکامل یافته است. امروزه می‌توانید انواع باسبوسا را در اکثر شیرینی فروشی‌ها، بیکری‌ها و سوپرمارکت پیدا کنید. همچنین باید گفت باسبوسا را می‌توانید گرم یا سرد سرو کنید.

عکس: khaleejtimes.com

مهلبیه

Mahalabiya، یک پودینگ گل رز ابریشمی و معطر است که از ظرافتی جالب توجه برخوردار بوده و در شمار بهترین دسرهای دبی آورده می‌شود. این خوراکی لذیذ، با پسته یا نارگیل خرد شده ارائه می‌شود و طعم خامه‌ای دسرهای خاورمیانه را به تصویر می‌کشد. در سابقه این خوراکی مجلل آمده است که مهلبیه، در اواخر قرن هفتم توسط یک آشپز ایرانی متعلق به امپراتوری ساسانی (۲۲۴-۶۵۱)، وارد فرهنگ غذاهای عرب شد که آنرا برای یک سردار عرب مشهور سرو کرده بود.

عکس: polkadotpassport.com

معمول

آرد، خرما، ادویه جات و عسل، مواد ضروری برای اکثر شیرینی‌های عربی هستند و هر مادربزرگ اماراتی، دستور غذای مخفی در آستین دارد که در طول نسل‌ها منتقل شده‌اند. بر همین اساس، کلوچه‌های خرمایی ادویه داری که با نام Maamoul شناخته می‌شوند را، در سفر با تور دبی در هر مجلسی خواهید یافت. این گزینه‌ها را معمولا با خرما، انجیر، پسته، گردو و بسیاری از میوه‌های خشک پر می‌کنند و قبل از پخت، در قالب‌های تزئینی فشرده می‌سازند. تهیه این دسر نسبتا آسان بوده و معمولا همراه با چای و قهوه سرو می‌شود.

عکس: timeoutdubai.com

ثعلب

Sahlab که از شیر داغ، آجیل و شکر و معمولا با بیس پایه نشاسته ذرت تهیه می‌شود، یک نوشیدنی یا پودینگ نمادین زمستانی است و یک دسر گرم و لذت بخش به شمار می‌آید. این نوشیدنی خامه‌ای که جزو بهترین دسرهای دبی به شمار می‌آید، با بادام خرد شده، تکه‌های نارگیل، کشمش و مقداری دارچین معطر تقویت می‌شود.

عکس: mitziemee.com

چباب

در انتهای آشنایی با بهترین دسرهای دبی، به Chebab برمی‌خوریم یک پنکیک اماراتی است که همراه با پنیر، عسل، کره، شکر، مربا یا شربت خرما سرو می‌شود. این گزینه یکی از بهترین شیرین های دبی است که هر عاشق شیرینی باید امتحان کند.

این نسخه پنکیک، در بین افراد در هر گروه سنی بسیار محبوبیت دارد. روش آماده سازی، شامل ترکیب خمیر پنکیک کلاسیک (آرد، شکر و تخم مرغ) با مقدار زیادی زردچوبه، زعفران و هل است. و در نهایت می‌توانید از این خوراکی‌های کرکی، ترد و طلایی لذت ببرید. گفتنی است مخلوط خمیر، از اهمیت بالایی در طعم چباب برخوردار است. بنابراین هر رستوران، دستور تهیه مخصوص به خود را دارد. بعلاوه این خوراکی شیرین، به راحتی در خانه نیز درست می‌شود.

عکس: blog.dubailocal.ae

 منابع:

https://ae.igp.com/blog/dubais-best-desserts/

https://www.fnp.ae/blog/7-delicious-must-try-uae-traditional-sweets

https://focus.hidubai.com/dubais-best-desserts/

https://curlytales.com/delicious-arabic-desserts-all-sweet-lovers-must-try-when-in-dubai/ 

مشاوره رایگان