جاهای دیدنی هوی آن ویتنام

راهنمای سفر 10 بهمن ، 1402 5 دقیقه

عکس: fionatravelsfromasia.com

هوی آن، دوست ‌داشتنی‌ترین مقصد در ویتنام بوده و همراه با خانه‌های زرد رنگ و خیابان‌های جذاب قدیمی که با فانوس‌ها روشن شده‌اند، در کنار ساحل رودخانه به استقبال بازدیدکنندگانش می آید. فضای این منطقه الهام گرفته از معماری ژاپنی، چینی و فرانسوی بوده و هوی آن، در عین حال در فهرست میراث جهانی قدیمی یونسکو به ثبت رسیده است.

این بندر تجاری فوق العاده، همچنان تاریخ و بناهای باستانی‌اش را حفظ کرده و در کنار اینها، جاهای دیدنی هوی آن ویتنام، رودخانه ها، شالیزارها و سواحل، شکوفه‌های پر شور و حومه سرسبز ، کافه‌ها و رستوران‌های خاطره انگیز را نیز شامل می‌شوند.

پل سرپوشیده ژاپنی

سفر مجازی‌مان به جاهای دیدنی هوی آن ویتنام را، از پل سرپوشیده ژاپنی شروع می‌کنیم که در انتهای غربی خیابان تران فو قرار دارد. این پل، یکی از ۳ پل پوشیده از کاشی در ویتنام است و تنها پل باستانی در هوی آن به شمار می‌آید. این پل نمادین که با نام معبد کائو نیز شناخته می‌شود، به ‌خاطر معماری باشکوه ژاپنی و کنده‌کاری‌های پرآذین دو سگ و میمون محبوبیت یافته است. در عین حال اینجا، یکی از برترین مکان‌های عاشقانه در هوی آن محسوب می‌شود و معمولا زوج‌ها، این لوکیشن را برای عکاسی انتخاب می‌کنند.

منطقه اطراف پل نیز بسیار دیدنی است و می‌توانید شاهد نقاشی‌های زیبای هنرمندان محلی باشید که در کنار خیابان‌ها برای فروش ردیف شده‌اند. معبد تران وو باک دی که در ضلع شمالی پل قرار دارد، محل رفت و آمد مردمان محلی است که معتقدند دعا در اینجا آنها را از زلزله‌های قریب الوقوع نجات می‌دهد. بازدید از پل سرپوشیده ژاپنی به هنرمندان، علاقمندان به معماری و عکاسان، بسیار توصیه می‌شود.

گفتنی است با عبور از این پل در سفر با تور ویتنام، می‌توانید بین دو بازار مختلف در دو طرف رودخانه حرکت کنید. بنابراین وقتی از پل که در شمار جاهای دیدنی هوی آن ویتنام است بازدید می‌کنید، می‌توانید برای خرید نیز برنامه ریزی نمایید. در ضمن برای ورود به پل، باید بلیط بخرید.

عکس: asianwaytravel.com

بازار شبانه هوی آن

از دیگر جاهای دیدنی هوی آن ویتنام، می‌توان به بازار شبانه هوی آن اشاره کرد. این بازار از سوغاتی‌های زیبای ویتنامی، غذاهای خوشمزه محلی و صدها فانوس خیره کننده حکایت می‌کند که کل خیابان را روشن کرده‌اند و به آن جان بخشیده‌اند.

این بازار، از پل Cau An Hoi شروع می‌شود و تا خیابان Nguyen Hoang امتداد می‌یابد. بیش از ۵۰ فروشنده در اینجا به فروش تنقلات، لباس، جواهرات، فانوس، کفش و لوازم جانبی اشتغال دارند. دستفروشان و صاحبان مغازه، بسیار مهربان هستند. در بیشتر مغازه‌ها لازم است کمی چانه بزنید و اگر خوش شانس باشید، می‌توانید از تخفیفات بالایی برخوردار شوید.

این بازار شبانه همچنین، با نمایش درخشان چراغ‌ها و فانوس‌های شناور در رودخانه، مکانی عالی برای گرفتن عکس‌های ایستاگرامی جذاب است. بعلاوه در اینجا، می‌توانید یک ماجراجویی شکم گردی را با وجود مجموعه‌ای از گزینه‌های غذاهای خیابانی تجربه کنید. در این میان غذاهای خوشمزه محلی مانند کائو لائو، نودل سنتی یا سیخ غذاهای دریایی کبابی را پیشنهاد می‌کنیم.

عکس: in.hotels.com

ساحل آن بنگ 

ساحل An Bang ، یکی از جذاب‌ترین و لذت بخش‌ترین سواحل و در شمار جاهای دیدنی هوی آن ویتنام بوده و دارای وسعتی زیبا از شن‌های ریز است. در اینجا گروه محلی رو به رشدی از فروشندگان غذاهای دریایی خوش طعم و غرفه‌های سوغاتی در ساحل را شاهد خواهید بود کهکه تا پاسی از شب پذیرای بازدیدکنندگان هستند. همچنین مجموعه‌ای از رستوران‌ها و بارهای مدرن و گوشه‌هایی جذاب برای حمام آفتاب را خواهید یافت. جالب است بدانید این ساحل، در میان خانواده‌های محلی و گردشگران تور ویتنام، برای پاراسلینگ و جت اسکی محبوبیت دارد. می‌توانید شنای فوق العاده‌ای در آب زلال داشته باشید و سپس در ساحل، به آفتاب گرفتن و ریلکس کردن بپردازید.

عکس: vietnamdiscovery.com

سالن اجتماعات فوجیان

سالن اجتماعات Fujian  که بعنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده، یک مکان تاریخی مهم و از خیره کننده‌ترین ساختمان‌ها و جاهای دیدنی هوی آن ویتنام محسوب می‌شود. این بنا که به سبک شرقی ساخته شده، از سال ۱۶۹۰ در خدمت جامعه چینی فوجیان شهر بوده است. از آنجایی که این سالن در مرکز اصلی شهر قرار دارد، می‌توانید انتظار ازدحام زیادی را در خارج این مجموعه داشته باشید. اما به محض ورود به مجتمع، با محیطی سرشار از آرامش مواجه خواهید شد.

یک معبد طلایی زیبا و باشکوه اختصاص داده شده به الهه دریا و یک سالن مرکزی در اینجا وجود دارند که ساکنان قبلی در آن جلساتی برگزار می‌کردند و معاشرت می‌نمودند. می‌توانید در اتاق‌های مختلف به گشت و گذار بپردازید که فواره‌ها و مجسمه‌های موزاییکی پیچیده را در خود جای داده‌اند. شما مجاز به عکس گرفتن هستید، اما قبل از آن باید مدتی صبر کنید تا جمعیت کمی متفرق شوند و اینجا خلوت شود.

عکس: goteamjosh.com

دهکده ابریشم 

از لحاظ تاریخی، دهکده Silk  هوی آن که جزو جاهای دیدنی هوی آن ویتنام  به شمار می‌آید، خانه صنعتگران بسیاری بود که تنها از طریق پرورش کرم ابریشم و تولید محصولاتی در این رابطه امرار معاش می‌کردند. اگرچه سابقا اینجا به مدت ۱۰۰ سال بسته شده بود، اما ۷ سال پیش درهای آن به روی تورهای عمومی باز شد تا منسوجات دست‌ ساز را در معرض دید عموم قرار دهد. در کنار کارگاه‌های تولید ابریشم این محدوده، سازه‌های خانه‌های سنتی، دو رستوران، یک ریزورت لوکس ۴ ستاره، نمایشگاه‌های نساجی و خیاطان را شاهد خواهید بود.

عکس: hoi-an-silk-village-resort-spa.hotelmix.co.uk

ساحل کوا دای 

ساحل Cua Dai ، یکی از زیباترین مکان‌ها و نزدیک‌ترین ساحل به شهر بوده و از جاهای دیدنی هوی آن ویتنام محسوب می‌شود. این فضای بکر برای لذت بردن از پیک ‌نیک، آفتاب گرفتن و موج ‌سواری ایده‌ آل است. با این حال، در سال‌های اخیر، ساحل دچار فرسایش شده و برای اجتناب از شلوغی، توصیه می‌کنیم در روزهای میانی هفته از اینجا دیدن کنید.

برخی از مغازه‌ها و غذاخوری‌های موقتی که در امتداد ساحل قرار گرفته‌اند، غذاهای دریایی تازه و نوشیدنی‌های میوه‌ای خنک را سرو می‌کنند. تعدادی هتل سطح بالا و ریزورت مجلل، با مناطق شنای خصوصی و چشم اندازی به منظره باشکوه دریا نیز در اینجا به چشم می‌خورند که به علاقمندان برای لذت بردن از خورشید و شن و ماسه در انتهای جاده کوآ دای توصیه می‌شوند. همچنین بسیاری از بازدیدکنندگان، دوچرخه سواری لذت بخشی را برای گشت و گذار در این محیط جذاب تمیز انتخاب می‌کنند.

عکس: vietnamonline.com

تاتر عروسکی در آب

اگر به دنبال یک تفریح عصرانه خانوادگی هستید، آمفی تاتر و نمایش عروسکی سرگرم کننده در آب را از دست ندهید که در شمار جاهای دیدنی هوی آن ویتنام محسوب می‌شود. نمایش عروسکی در آب، یک هنر عامیانه منحصر به فرد و جذاب برای تمام رده‌های سنی است. این نمایش‌ها با تاریخ طولانی، تمدن شالیزارهای برنج و داستان‌های روستایی سنتی ویتنام مرتبط هستند. در گذشته و در طول برداشت سالانه برنج، کشاورزان در منطقه دلتای رود قرمز ویتنام برای آواز و رقص محلی در جشنواره‌های روستایی گرد هم می‌آمدند. حدود ۱۰۰۰ سال پیش، عروسک‌های آبی به فهرست اجراهای این جشنواره‌ها اضافه شدند. اولین نمایش‌ها، در مزارع برنج برداشت شده میزبانی می‌شدند که می‌توانستند با آب پر شوند تا صحنه‌ای پرآب ایجاد شود.

امروزه در ویتنام، نمایش‌های عروسکی آبی در شالیزارهای برنج پر آب نمایش داده نمی‌شوند، بلکه در حوضچه‌های آب عمدتا در آمفی تاتر شهر به روی صحنه می‌روند که جزو جاهای دیدنی هوی آن ویتنام است. این استخرها با سقف‌های طبقه ‌بندی قرمز، پرچم‌ها و چترهای آفتابی تزئین شده‌اند. گروه موسیقی، در دو طرف صحنه نشسته‌اند و با استفاده از  سازهای سنتی، به داستان‌ها جان می بخشند. عروسک گردان‌ها در طول نمایش در آب می‌ایستند و از حرکت آب، برای خلق درام، کامل کردن توهم دیداری و روایت داستان استفاده می‌کنند. این نمایش در هوی آن، حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد و شامل ۱۲ صحنه است که زندگی کشاورزان ویتنامی را نشان می‌دهد. در ضمن به یاد داشه باشید که باید بلیط‌های خود را برای صندلی‌های مناسب‌تر، از قبل رزرو کنید. در غیر اینصورت، مجبور می‌شوید در صف‌های طولانی منتظر بمانید.

عکس: oldquartertravel.com

در نهایت باید گفت جاهای دیدنی ویتنام، به موارد فوق خلاصه نمی‌شوند و این خطه، از پتانسیل گردشگری بالایی برخوردار است. در این سفر، توصیه می‌کنیم از جاذبه‌های زیر نیز غافل نشوید:

  • بازار هوی آن در تران فو
  • قایق سبدی سواری در جنگل نارگیل Bay Mau
  • دهکده سفال Thanh Ha
  • جزیره چام
  • معبد کوان کنگ
  • پل طلایی و تپه با نا
  • پناهگاه می سان
  • موزه تجارت سرامیک
  • روستای ترا کوئه

منابع:

https://www.holidify.com/places/hoi-an/sightseeing-and-things-to-do.html

https://www.thrillophilia.com/destinations/hoi-an/places-to-visit 

مشاوره رایگان