۰۲۱-۴۱۵۳۵

پرطرفدارترین شهربازی‌های آسیا‎

شهربازی‌ها یا به عبارتی دیگر تم پارک‌ها نقش قابل توجهی در سرگرمی گردشگران و همچنین مردم محلی در سرتاسر دنیا دارند. چرا که این پارک‌ها با فراهم کردن محیطی شاد و دوست داشتنی لحظات به یادماندنی را برای افراد با هر گروه سنی ایجاد می‌کنند. از آنجایی که اغلب شهربازی‌های معروف دنیا در قاره آسیا قرار دارند در این مقاله قصد داریم تا شما همراهان همیشگی را با پرطرفدارترین شهربازی‌های آسیا‎ آشنا کنیم. پارک‌های موضوعی آسیا به خصوص بهترین مقاصد جنوب شرق آسیا که از مقاصد پرطرفدار هستند،‌ سالانه توسط صدها میلیون گردشگر مورد بازدید قرار می‌گیرند. اگر شما نیز دوست دارید تا یکی از این بازدیدکنندگان باشید در ادامه مطالب ما را همراهی کنید.

 

دیزنی لند توکیو، ژاپن (Disneyland Tokyo, Japan)

دیزنی لند توکیو، ژاپن، بخشی از توکیو دیزنی ریزورت است که اولین بار در ۱۵ آوریل ۱۹۸۳ افتتاح شد. این پارک موضوعی دارای ۴۴ جاذبه، ۴۸ غرفه خرده فروشی و ۵۴ رستوران برای ارائه خدمات تفریحی و رفاهی به بازدیدکنندگان است. مساحت دیزنی‌لند توکیو حدودا ۵۱ هکتار بوده و از هفت منطقه موضوعی جذاب مثل قلعه معروف سیندرلا برخوردار است. هر چند که این دیزنی لند دهه‌ها پیش افتتاح شده اما با گذر زمان و روی کار آمدن انیمیشن‌های جدید ساخت دیزنی به جاذبه‌های خود افزوده است. اگر در سفر توریستی با کودکان به توکیو هستید، Fantasyland، Tomorrowland، Minnie Mouse و بسیاری موارد دیگر از جمله جاذبه‌هایی هستند که در دیزنی لند توکیو شاهد آن‌ها خواهید بود.

 

دیزنی سی توکیو، ژاپن (DisneySea Tokyo,Japan)

دیزنی سی توکیو، واقع در ژاپن، از دیگر شهربازی‌های پرطرفدار آسیا است که بازدید از آن به هر گردشگری توصیه می‌شود. این مجموعه در ۴ سپتامبر ۲۰۰۱ با مساحت کل ۴۹ هکتار که شامل ۳۵ جاذبه، ۴۰ فروشگاه خرده فروشی و ۴۰ مرکز غذا و نوشیدنی است راه اندازی شد. این مکان دوست داشتنی دارای هفت بندر با مضمون‌های مختلف است که اغلب آن‌ها شامل سرگرمی‌های زنده، سواری‌های هیجان‌انگیز و خرید هستند. ناگفته نماند که مسئولان این مجموعه همچنان در حال رسیدگی و افزودن بخش‌های تفریحی متنوع به آن هستند. به طوری که جدید‌ترین قسمت آن با تم چشمه‌ها به عنوان هشتمین بندر دیزنی‌ سی توکیو در سال ۲۰۲۳ قرار است افتتاح ‌شود. در حال حاضر این پارک دارای آبشارها و استخرهای جذاب و سه منطقه با مضمون‌های Frozen، Tangled و Peter Pan است.

 

لوتته ورلد سئول، کره جنوبی (Lotte World Seoul, South Korea)

مورد بهدی از پرطرفدارترین شهربازی‌های آسیا، لوتته ورلد سئول درکره جنوبی است. این مجموعه بزرگ و جذاب دارای مناطق بیرونی و سرپوشیده، ماجراجویی‌های جهانی Lotte و جزیره جادویی است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند نهایت لذت را از سواری‌های سرگرم‌کننده که متناسب با هر سنی طراحی شده‌اند ببرند. Lotte World توسط شرکت Lotte Magic Forest در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و همچنان در حال گسترش و افزودن سرگرمی‌ها و وسیله‌های تفریحی متنوع به خود است. نقطه عطف این شهربازی آسیایی دارا بودن شش منطقه موضوعی با الهام از طبیعت است که با در نظر گرفتن سرگرمی‌های سنتی توسعه یافته است. اگر به دنبال انواع مکان‌های تفریحی بزرگسالان هستید، از ترن هوایی هیجان انگیز برای بزرگسالان گرفته تا تفریحات کم‌هیجان‌تر را می‌توانید در این مکان به راحتی پیدا کرده و روز به یادماندنی را در آن سپری کنید.

 

یونیورسال استودیو اوزاکا، ژاپن (Universal Studios Osaka, Japan)

یونیورسال استودیو در اوزاکا، ژاپن، واقع شده و نه تنها در این کشور بلکه در کل دنیا به عنوان یکی از مشهورترین پارک‌های موضوعی جهان شناخته می‌شود. در کنار گستره وسیعی از ترن‌های هوایی و نمایش ۴ بعدی این شهر بازی دنیای جادوگرانه هری پاتر را با نهایت شکوه و زیبایی در خود جای داده است. پس اگر از کودکی آرزو داشتید که وارد دنیای جادوگری هری پاتر باشید بهتر است بازدید از این مکان را در سفر خود به ژاپن از دست ندهید.

 

لگولند جوهور، مالزی (Legoland Johor, Malaysia)

اگر به دنبال یک شهربازی سرگرم‌کننده در تور مالزی هستید که کودکان نیز به اندازه بزرگسالان مشغول شوند، لگولند بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. لگولند مالزی در جوهور، یکی از شهرهای توریستی مالزی قرار داشته و نه یک، بلکه سه پارک موضوعی فوق‌العاده برای تفریح و سرگرمی خانواده‌ها به شمار می‌آید. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد، این مکان مملو از سازه‌های لگو متنوع است که در ابعاد بسیار بزرگ به نمایش در آمده‌اند. همچنین یک پارک آبی دوست داشتنی را نیز در کنار خود دارد که هرگز از رفتن به آن پشیمان نخواهید شد. اگر مسافر مالزی هستید پیشنهاد می‌کنیم تم پارک‌های مشهور مالزی‎ را کامل بشناسید و برای رفتن به آن‌ها برنامه ریزی کنید.

 

لگولند ناگویا، ژاپن (Legoland Nagoya, Japan)

دومین شهربازی پرطرفدار آسیا با لگوهای باشکوه و دیدنی در ناگویا، ژاپن، قرار دارد. به طوری که می‌توان گفت لگوهای این پارک دیدنی از شکوه و جذابیت بیشتری برخوردار هستند. بازدیدکنندگان می‌توانند در این پارک موضوعی با لگوها بازی کرده و سازه‌های مختص خود را ایجاد کنند. شما همچنین می‌توانید در این بازدید از کارخانه لگو نیز دید کنید تا با روند ساخت این آجرهای رنگ آشنا شوید. از دیگر جذابیت‌های این مکان می‌توان به تماشای جاذبه‌های معروف ژاپن و دیگر مکان‌های دیدنی دنیا که از آجرهای لگو ساخته شده‌اند، اشاره کرد.

 

سان وی لاگون سلانگور، مالزی (Sunway Lagoon Selangor, Malaysia)

یکی از معروف‌ترین پارک‌های موضوعی مالزی، سان‌وی لاگون نام دارد. این شهربازی جذاب و دوست داشتنی بیش از ۸۰ تفریح و سرگرمی را در خود جای داده که برخی از آن‌ها مضمون آبی دارند. اگر پارک آبی سان وی لاگون را برای تفریح خود در مالزی انتخاب کردید فرصت لذت بردن از سواری‌های جذاب آبی مثل سرسره‌های شیب‌دار و همچنین ترن‌های هیجانی را خواهید داشت. علاوه بر آن می‌توان در این شهر بازی به پارک حیات وحش رفته و در آنجا بیش از ۱۵۰ گونه حیوانی را تماشا کنید. سان وی لاگون برای تفریح و سرگرمی گردشگران به مدت یک روز کامل در سلانگور، مالزی کافی خواهد بود.

 

دیزنی لند شانگهای، چین (Disneyland Shanghai, China)

دیزنی لند شانگهای جدیدترین پارک دیزنی در آسیا و همچنین دومین پارک ارزان دنیا است. به طوری که علاقه‌مندان به بازدید از دیزنی‌لند تنها با پرداخت ۵۳ دلار فرصت وارد شدن به محوطه درونی این مجموعه رویایی را خواهند داشت. ناگفته نماند که دیزنی لند شانگهای به دلیل قرار گرفتن در چین و همچنین قیمت پایین همیشه مملو از جمعیت بسیار زیاد است. در سفر با تور چین اگر تصمیم به بازدید از این مکان گرفتید خود را برای شلوغی و زمان‌های طولانی انتظار برای سواری‌ها آماده کنید!

 

دیزنی لند هنگ کنگ، چین (Disneyland Hong Kong, China)

دیزنی‌لندها در هر جای دنیا به عنوان پرطرفدارترین شهربازی‌ها شناخته می‌شوند و البته چین هم به خاطر داشتن تم پارک‌های متنوع جز بهترین مقاصد سفر با کودکان به شمار می‌رود. بنابراین مورد بعدی از گزینه‌هایی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، دوباره به دیزنی لند تعلق دارد. دیزنی لند هنگ کنگ، چین دنیای جادویی دوران کودکی را با شخصیت‌های دیزنی پرطرفدار برای شما زنده خواهد کرد. کودکان نیز در این مکان می‌توانند از سواری‌های هیجان‌انگیز لذت برده و شخصیت‌های محبوب کارتنی را از نزدیک تماشا کنند.

 

موشن گیت دبی، امارات متحده عربی (Motiongate Dubai, United Arab Emirates)

مثل هر چیز دیگری دبی در پرطرفدارترین شهربازی‌های آسیا نیز حرف اول را می‌زند. موشن گیت دبی که به تازگی افتتاح شده و یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری دبی به شمار می‌رود که بزرگترین پارک موضوعی الهام گرفته از هالیوود در خاورمیانه است که به توریست‌های تور دبی این امکان را می‌دهد تا روزی فوق‌العاده و مملو از هیجان را با سوار شدن به ۱۰۰ سواری مختلف برای خود رقم بزنند. موشن گیت دبی در کنار ترن هوایی و سایر وسایل تفریحی بزرگترین و موفق‌ترین استودیوهای فیلم سینمایی هالیوود را در خود جای داده است:

  • DreamWorks Animation
  • Columbia Pictures
  • Lionsgate

همچنین اگر از طرفداران دنیای Smurf یا Ghostbuster هستید، قطعاً باید از این پارک در سفرتان دیدن کنید؛ چرا که برخی از جاذبه‌ها با الهام از این شخصیت‌ها طراحی شده‌اند.

 

پارک آبی ورلد ووندر نویدا، هند (Worlds of Wonder Water Park Noida, India)

مورد بعدی از پرطرفدارترین شهربازی‌های آسیا در نویدا، هند، قرار دارد. این پارک دارای بخشی به نام «لا فیستا» است که بازی‌ها و وسایل سواری برای جوانان، افراد مسن و همچنین کودکان را در خود جای داده است. گردشگرن تور هند در این پارک می‌توانند از فعالیت‌هایی مانند پینت بال، کارتینگ، ایر هاکی، بازی‌های اتومبیل رانی VR و بسیاری موارد دیگر مشغول شوند. همچنین علاقه‌مندان فرصت تفریح و سرگرمی در پارک‌ابی آن را نیز خواهند داشت. به خصوص اگر در روزهای گرم تابستان به هند سفر می‌کنید این پارک آبی قطعا مورد پسند شما خواهد بود.

 

سانریو هلو کیتی تاون جوهور، مالزی (Sanrio Hello Kitty Town Johor, Malaysia)

اغلب دختر بچه‌ها شیفته شخصیت کارتونی هلو کیتی هستند. اگر شما نیز به همراه دختر کوچک خود به تور مالزی سفر می‌کنید قطعا بازدید از سانریو هلو کیتی واقع در تاون جوهور، مالزی، خاطره‌ای به یادماندنی برای او خواهد بود. کل این مکان با تم Hello Kitty طراحی شده و نمایش‌های مختلفی با همین تم در آن اجرا می‌شوند که قطعا برای خانواده‌ها و عاشقان Hello Kitty جذاب خواهد بود.

 

پارک تفریحی ووندرلا بنگلور، هند (Wonderla Amusement park Bangalore, India)

Wonderla به عنوان مهیج‌ترین پارک تفریحی بنگلور (یکی از شهرهای توریستی هند) شناخته می‌شود. بنابراین اگر به دنبال افزایش آدرنالین و مسافر تور هند هستید، هیچ گزینه‌ای بهتر از پارک تفریحی ووندرلا در هند برای شما نخواهد بود. این مکان بیش از ۶۰ وسیله تفریحی هیجان‌انگیز را در خود جای داده و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی منطقه شناخته می‌شود. از دیگر مزایای حضور در این مجموعه تفریحی می‌توان به پارک آبی آن که سرسره‌ها و تفریحات هیجان‌انگیز گوناگونی را در خود جای داده اشاره کرد.

 

چیملونگ پارادایس گوانگژو، چین (Chimelong Paradise Guangzhou, China)

از جمله گزینه‌های تفریحی پیشنهادی ما برای مسافران تور چین به مقصد گوانگژو، شهر بازی چیملونگ پارادایس است. این مجموعه در سال ۲۰۰۶ افتتاح شده و از سه بخش مهم پارک آبی چیملونگ، سافاری چیملونگ و سیرک بین‌المللی تشکیل می‌شود. بنابراین مسافران تور گوانجو در بازدید از آن فرصت لذت بردن از هر آنچه را که انتظار می‌رود را خواهند داشت. ناگفته نماند که این مکان در نوع خود بی‌نظیر بوده و مشابه آن را در هیچ جایی از چین نمی‌توانید پیدا کنید.

 

یونیورسال استودیو سنتوزا، سنگاپور (Universal Studios Sentosa, Singapore)

مقاله خود را با معرفی یونیورسال استودیو سنگاپور به عنوان یکی دیگر از جذاب‌ترین شهربازی‌های آسیا به اتمام می‌رسانیم. اگر مسافر تور کوالالامپور، سنگاپور باشید می‌بینید که این پارک موضوعی در Resorts World که یک استراحتگاه دوست داشتنی در جزیره سنتوزا است، قرار دارد. آنچه یونیورسال استودیو را پرطرفدارتر می‌کند این است که تنها و اولین پارک موضوعی یونیورسال در جنوب شرقی آسیا به شمار می‌آید. در این مجموعه شاهد ۲۴ وسیله سواری، نمایش‌های جذاب و سرگرم‌کننده، آکواریوم، جزیره دلفین و ... خواهید بود که هر کدام به نوبه خود بسیار خاص و دوست داشتنی هستند.

 

منبع ۱

منبع ۲ 

منیع ۳ 

منبع ۴