۰۲۱-۴۱۵۳۵

وسایل ضروری برای سفر تفریحی ساحلی

در تمامی سفرها، یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که ذهن گردشگران را به خود مشغول می‌کند، وسایل ضروری برای سفر است. حال اگر این سفر تفریحی یا ساحلی باشد، این دغدغه مسافران بیشتر خواهد شد. فرقی نمی‌کند که قصد دارید به یک مسیر ساحلی مانند سواحل جنوب شرق آسیا یا سواحل ترکیه سفر کنید یا آن‌که می‌خواهید صرفا یک روز خود را در یک پارک آبی مانند پارک آبی واتربوم بالی بگذرانید. هیچ فرقی نمی‌کند جز دسته‌ای از افراد باشید که مدام در حال سفر هستند یا نه. این موضوع همیشه چند روز قبل از سفر، تبدیل به یک مسئله مهمی خواهد شد. برای اینکه بتوانیم کمک مختصری در این زمینه به گردشگران بکنیم و آن‌ها را از این نگرانی، که آیا چیزی را از قلم انداخته‌اند یا نه، در بیاوریم، ضروری‌ترین وسایل لازم برای سفر تفریحی ساحلی را، در این مقاله جمع‌آوری کرده‌ایم. پس تا پایان این نوشته، همراه ما باشید.

لیست وسایل لازم برای سفر تفریحی ساحلی

با توجه به خصوصیات اخلاقی، عادات و سبک زندگی، برای هر کسی به همراه داشتن برخی وسایل در طول سفر، بسیار مهم است. ولی با این حال، یکسری چیزها هستند که به همراه داشتن آن‌ها در هر سفری، برای هر شخصی ضروری است. گردشگرانی که قصد سفر کرده‌اند، می‌توانند بر اساس این مطالب، چک لیستی از وسایل لازم را برای خود تهیه کنند. به این ترتیب، در طول سفر لنگ نخواهند ماند و نگران فراموش کردن وسیله‌ای نخواهند بود. یکی از وسایلی که نه فقط برای سفرهای ساحلی تفریحی، بلکه برای تمامی سفرها لازم است پاسپورت است، شاید به نظر شما بدیهی و حتی احمقانه باشد، اما بسیار نمونه‌هایی بوده‌اند که برنامه‌ریزی خود برای سفر را انجام داده‌اند و بعدا متوجه شدند که یکی از اعضای خانواده گذرنامه ندارد یا آن‌که تاریخ انقضای گذرنامه‌ش، به اندازه‌ی کفایت برای پذیرفته شدن در مقصد نیست. پس اول مطمئن شوید که تمامی اعضا پاسپورت دارند، سپس تاریخ انقضای تمامی پاسپورت‌ها را چک کنید و اگر کسی در میان هم‌سفران، از این جنبه دچار مشکل بود، می‌توانید با مطالعه مدارک لازم و نحوه دریافت پاسپورت، نسبت به تهیه آن اقدام کنید. 

لباس مناسب در سفر ساحلی تفریحی

لباس‌هایی که در طول سفر ساحلی خود جمع‌آوری می‌کنید، کاملا سلیقه‌ای است. اما یک سری لباس‌ها هستند، که به همراه داشتن آن‌ها را در بین وسایل لازم برای سفر تفریحی ساحلی، توصیه می‌کنیم. البته در این نوع سفرها، به همراه داشتن لباس‌های مختلف، بیهوده است و صرفا جای شما را تنگ خواهد کرد. چرا که در طول سفر، خودتان نیز متوجه خواهید شد، که اکثر اوقات، لباس شنا به تن دارید.

در هر صورت، لباس مناسب سفر ساحلی تفریحی عبارت است از:

  • مایو و رومایویی: قطعا اولین و مهم‌ترین چیزی که برای این نوع سفر بر می‌دارید، مایو است. توصیه می‌کنیم ۲ عدد لباس شنا را به همراه داشته باشید. زیرا با این کار، می‌توانید آن‌ها را تعویض کنید و در صورت خیس شدن آن را تعویض کنید. باید دقت کنید که علاوه بر مایو همراه خود رومایویی هم داشته باشید، فارغ از آن‌که در بسیاری از ریزورت‌ها (یکی از انواع مکان‌های اقامتی) امکان تردد با مایو مورد تایید نیست، بلکه در صورت نداشتن آن هنگامی که از آب خارج شوید، ممکن است دچار سوختگی شوید و کنترل این امر در اختیار شما نیست.
  • شلوارک: در این سفرها، به همراه داشتن شلوارک، بهترین گزینه است. چرا که شلوار یا لباس بلند، احساس راحتی به شما نخواهد داد و در بسیاری موارد مانند قدم زدن در کنار سواحل شنی ممکن است شما را اذیت کند.
  • لباس‌های معمولی با رنگ روشن: درست است که اکثر اوقات روز را با مایو خواهید بود. ولی بعضی مواقع، لازم خواهید داشت تا لباس دیگری بپوشید و در شهر قدم بزنید یا به خرید بروید. در این سفرها پیشنهاد می‌کنیم، حتما از لباس‌های معمولی با رنگ روشن استفاده کنید.
  • ژاکت یا لباس تقریبا گرم: شاید تعجب کنید. ولی بعضا و به خصوص شب‌ها، باد خنکی در کنار ساحل می‌وزد. نباید به خاطر نداشتن لباس مناسب و احساس سرما، از این لذت محروم بمانید. پس حتما یک عدد کت یا لباس تقریبا گرم، که جای زیادی را در چمدان شما اشغال نکند را، به همراه داشته باشید.
  • لباس زیر: سعی کنید همیشه سبک سفر کنید. به همین دلیل نیازی نیست تعداد خیلی زیادی لباس زیر بردارید. همین که به تعداد روزهایی که در سفر هستید، لباس زیر داشته باشید کافی است.
  • دمپایی یا صندل: قطعا در لیست وسایل لازم برای سفر تفریحی ساحلی، داشتن دمپایی یا صندل اجباری است. چرا که شما نمی‌تواید همواره با کفش‌های خیس بچرخید. علاوه بر این‌که کفش‌های شما خراب می‌شود، بلکه احساس راحتی نیز نخواهید داشت.

ملزومات ساحل در سفر ساحلی تفریحی

یک سری از وسیله‌ها هستند که در دسته ملزومات ساحل در سفر تفریحی ساحلی، قرار می‌گیرند. این موارد نیز، جز مهم‌ترین وسایل لازم هستند. در صورتی که این موارد، در ساحل به همراه‌تان نباشد، به احتمال زیاد، کمبود آن‌ها را احساس خواهید کرد.

این موارد عبارتند از:

  • کلاه ساحلی: یک کلاه ساحلی با لبه‌های بزرگ، وسیله خیلی خوبی برای محافظت از پوست شما، در برابر سوزاندن آفتاب خواهد بود. می‌توانید از کلاه‌های سبک یا حصیری استفاده کنید.
  • حوله ساحل: برای اینکه بتوانید به راحتی کنار ساحل دراز بکشید و از نور خورشید لذت ببرید، به همراه داشتن حوله ساحل، بسیار کارآمد خواهد بود. توصیه می‌کنیم حوله‌ای سبک انتخاب کنید، تا هم جای کمتری در چمدان اشغال کند و هم زود خشک شود. همچنین اگر حوله‌ای داشته باشید که ماسه‌ها به آن نچسبند، بی‌درنگ آن را بردارید.
  • ست غواصی یا شنا: اگر تصمیم گرفته‌اید که به جایی سفر کنید که دارای آبی زلال و زندگی خارق العاده در زیر آب دارد، پس حتما یک ست غواصی یا شنا تهیه کنید و با خود ببرید. با این‌کار لذت مسافرت خود را چند برابر خواهید کرد.
  • تویوپ بادی: یک تویوپ بادی در چمدان، جای خیلی کمی را اشغال خواهد کرد. و در طول سفر، لذت زیادی را از آن شما می‌کند. می‌توانید این تویوپ را در آب بیندازید، سوار بر آن شوید و ادامه حمام آفتاب خود را بر روی این تویوپ بگیرید.
  • عینک آفتابی: نیازی به توضیح ضرورت وجود عینک آفتابی، در بین وسایل لازم برای سفر تفریحی ساحلی نیست. پس برای اینکه در طول روزهایی که در ساحل مشغول تفریح هستید، به همراه داشتن عینک آفتابی خود را فراموش نکنید.
  • بطری آب: شاید تعجب کنید، ولی داشتن بطری آب واقعا واجب است. این کار سلامت پوست شما را حفظ می‌کند و از گرمازدگی در امان خواهید ماند.
  • کیف مناسب: شما نمی‌توانید تمامی این وسیله‌ها را، در یک پلاستیک یا دست حمل کنید. به همین دلیل بهتر است یک کیف مناسب یا کوله پشتی ضد آب را تهیه کنید، تا بتوانید وسایل خود را در آن بگذارید.

لوازم آرایشی و بهداشتی در سفر ساحلی تفریحی

امروزه همه به ضرورت حفاظت از پوست و مو در برابر امواج مضر آفتاب، که در طول سفر ساحلی، تحت تاثیر آن هستیم پی برده‌اند. به همین دلیل، در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • کرم ضد آفتاب: اگر قصد دارید بیشتر روزها را در ساحل یا کنار استخر بگذرانید، باید ضد آفتابی با کیفیت مناسب، برای محافظت از صورت و بدن خود را انتخاب کنید. یکی از موارد حیاتی مورد نیاز برای تعطیلات ساحل، کرم ضد آفتاب است. پیشنهاد می‌کنیم در صورت توان، کرمی با حداقل SPF 30 خریداری کنید. حتمام دقت کنید که برخی جزیره‌های مثلا در تور تایلند، کوچک هستند یا این‌که دارای فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ثابت نیستند و همین امر سبب می‌شود تا در صورت نیاز، مجبور به خرید کرم با قیمتی ۲ تا ۳ برابر شوید. پس تلاش کنید، این موارد را در ایران تهیه کرده و با خود به سفر ببرید.
  • وسایل آرایش: به همراه داشتن وسایل آرایش در طول سفر، یک انتخاب شخصی است. اما از آن‌جایی که ما سعی کرده‌ایم موردی را از قلم نندازیم، به این مورد نیز اشاره کردیم.
  • کرم مرطوب کننده: اگر جز دسته‌ای از افراد هستید که به پوست خود اهمیت می‌دهید یا پوست خشکی دارید، بهتر است کرم مرطوب کننده‌ای را با خود به همراه داشته باشید. چرا که آب دریا و آفتاب، پوست شما را بیشتر از همیشه، خشک خواهند کرد.
  • قرص و دارو: هر دارویی را که نیاز دارید با خود داشته باشید. اگر هم داروی خاصی مصرف نمی‌کنید، باز هم بهتر است تا قرص‌هایی مثل سرما خوردگی، ضد حساسیت و مسکن را، محض احتیاط در چمدان خود بگذارید.
  • پماد یا اسپری دافع پشه: در اکثر سفرها با مقصد ساحلی، قبل از غروب به این وسیله نیاز خواهید داشت. برای این‌که در طول سفر اذیت نشوید، حتما پماد یا اسپری دافع پشه را جز وسایل لازم برای سفر تفریحی ساحلی خود قرار دهید. اگر از مسافران جنوب شرق آسیا هستید هرگز این مورد را فراموش نکنید. به عنوان مثال اگر از مسافران تور بالی هستید باید دقت کنید که آب و هوای استوایی و در مناطق مختلف بالی که بیشتر جنگلی هستند، حشرات زیادی وجود دارد و اگر در هنگام جنگل‌گردی یا حضور در سطح جزیره از این اسپری استفاده نکنید حتما دچار گزیدگی خواهید شد.

تیغ اصلاح، شامپو سر و بدن، خمیر دندان و مسواک و دئودورانت موارد دیگری از وسایل لازم برای سفر هستند، که در لیست وسیله‌های آرایشی و بهداشتی قرار می‌گیرند.

وسایل الکترونیکی ضروری در سفر ساحلی تفریحی

امروزه به همراه داشتن یکسری از وسیله‌ها، علاوه بر این‌که در لیست وسایل لازم برای سفر تفریحی ساحلی قرار می‌گیرند، برای همه سفرها ضروری شده است.

چند نمونه از ضروری‌ترین آن‌ها، در این نوع سفرها عبارتند از:

  • تلفن همراه: تلفن همراه جز وسیله‌هایی است که تمامی افراد در طول روز آن‌ را استفاده می‌کنند. پس به همراه داشتن آن را در سفر فراموش نکنید. چرا که تمامی کارها متصل به تلفن همراه است.
  • دوربین: سفر شما بعد از چند روز تمام خواهد شد. آن‌چه آن را خاطره‌ساز خواهد کرد، عکس‌هایی است که با دوربین خود گرفته‌اید. اگر دوربین ضد آب دارید، حتما حواس خود را جمع کنید و همین الان در چمدان خود قرار دهید.
  • ​​کیسه تلفن ضد آب: اگر تلفن یا دوربین شما ضد آب نیست، کیسه تلفن ضد آب، می‌تواند یکی از کارآمدترین وسیله‌ها برای شما، در طول سفر ساحلی باشد. اگر این وسیله‌ را ندارید، نسبت به خرید آن اقدام کنید. مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد. برخی مسیرها مانند ویتنام، شما بخشی از سفر خود را، با کشتی‌های کروز خلیج هالونگ می‌گذرانید. در میانه‌ی سفر برای بازدید از جزایر و غارها می‌بایست سوار بر قایق‌های کوچکی شوید تا انتقال شما صورت گیرد. دقت کنید که اگر کیسه‌ی ضد آب نداشته باشید در این مرحله حتما وسایل شما خیس خواهند شد. پس اگر قصد سفر با تور ویتنام یا مسیرهای این‌چنینی را دارید حتما نسبت به تهیه کیسه تلفن ضد آب اقدام کنید.
  • پاوربانک: شما در این سفر، ساعت‌ها در زیر آفتاب و کنار دریا خواهید ماند. همچنین از تفریحات آبی و شنا بهره‌مند خواهید شد. در این ساعت‌ها، مدام قرار است از تلفن همراه یا دوربین خود برای عکس گرفتن یا منتشر کردن آن در صفحه مجازی استفاده کنید. به همین دلیل، نیاز به شارژ بیشتری دارید. در این مواقع پاوربانک شدیدا به درد شما خواهد خورد.
  • هدفون: گوش دادن به موسیقی یا پخش فیلم در تلفن خود، در حالی که در کنار استخر یا دریا هستید، شما را سرگرم می‌کند. همچنین لذت طبیعت و منظره را دو چندان خواهد کرد. پس این وسیله را نیز در بین وسیله‌های خود قرار دهید.
  • شارژرها: تمام شارژرهای مختلف مورد نیاز خود را برای شارژ کردن گوشی، دوربین، تبلت و ... خود فراموش نکنید.
  • مبدل: باید دقت کنید که استاندارد پریزهای برق و ولتاژ در کشورهای مختلف متفاوت است، بنابراین پیش از سفر، در مورد مقصد خود تحقیق کوچکی کنید و از استاندارد این مقصد آگاه شوید و در صورت نیاز مبدل لازم را تهیه کنید. دقت کنید که خرید این مبدل در ایران برای شما ارزان‌تر خواهد بود، چرا که فروشنده در کشور مقصد از نیاز ضروری شما به این مبدل، آگاه است و قیمت آن‌را چندین برابر به شما اعلام خواهد کرد.

امیدواریم این مقاله بتواند به گردشگرانی که دوست دارند سفر بدون تنش و راحتی را بگذرانند، کمک بزرگی کرده باشد. علاوه بر تمامی موارد گفته شده که جز اصلی‌ترین وسایل لازم برای سفر تفریحی ساحلی هستند، یک سری موارد دیگر نیز وجود دارد. این موارد عبارتند از: پاسپورت، ویزا، پول به مقدار لازم و ... که علاوه بر سفرهای ساحلی تفریحی، در هر سفری باید به همراه داشته باشید وگرنه نبود یکی از آن‌ها، می‌تواند شما را در دردسر بزرگی بیاندازد.