۰۲۱-۴۱۵۳۵

این روزها که خبر حذف ویزا برای سفر به عمان به گوش می‌رسد، خیلی از گردشگران، درباره این کشور کنجکاو شده‌اند. اما آن‌ها که اهل سفر هستند، می‌دانند که عمان با سواحل زیبا، جاذبه‌های طبیعی شگفت انگیز و مراکز خرید و تفریحی مدرن خود، سال‌هاست در صنعت توریسم پیشرفت قابل توجهی داشته و نوروز 1403 نیز، خیلی‌ها برای گذراندن تعطیلات خود، به این کشور متفاوت سفر می‌کنند.

 

چرا تور عمان نوروز ۱۴۰۳

تور عمان نوروز 1403 شما را به کشوری زیبا در کرانه‌ی خلیج عمان و در خاورمیانه خواهد برد. دلایل زیادی وجود دارد که بخواهید تعطیلات خود را در این سرزمین جذاب بگذرانید و مطمئن باشید، با این که هنوز، خیلی‌ها از زیبایی‌های این سرزمین آگاهی ندارند، اما همان طور که آمارهای صعودی صنعت گردشگری در آن‌جا نشان می‌دهد، به زودی عمان به یکی از پرطرفدارترین کشورها برای سفر در این خطه تبدیل خواهد شد.

کشوری که نه تنها سواحلی استثنایی و زیبا دارد، بلکه صحرایی که بخش زیادی از مساحت کشور را به خود اختصاص داده، با چشم‌انداز‌هایی دیدنی از شما پذیرایی کرده و کوهستان‌هایی باشکوه نیز در این کشور وجود دارد. تور نوروز عمان، فرصتی عالی‌ست که بتوانید در یک شرایط آب و هوایی بسیار خوب، به تماشای این زیبایی‌های طبیعی، انجام تفریحات آبی و گشت و گذار در مسقط -پایتخت خاص این کشور- بروید.

برای آن‌هایی که اهل ماجراجویی هستند، مسیرهای آفرود زیادی در عمان برای رفت وجود دارد و محل‌های متنوعی نیز برای کمپ زدن در دل طبیعت تعبیه شده است که از امکانات خوبی نیز بهره می‌برند. سافاری‌های صحرا نه تنها شما را به دل طبیعت شنی عمان خواهند برد، بلکه فرصتی برای انجام تفریحات خاص و هیجان انگیز را نیز برایتان ممکن می‌کنند. چند بنای تاریخی زیبا، غذهای خوشمزه محلی، مراکز خرید و بازارهای سنتی، از دیگر دلایلی هستند که تور نوروز 1403 عمان را به خاطرشان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

انواع بسته‌های تور عمان نوروز ۱۴۰۳

بر خلاف بسیاری از تورهای نوروزی 1403، برای سفر به عمان شما امکان این را دارید تا از دو مبدا اقدام کنید. تو بسته تور مسقط که برای امسال برنامه ریزی شده، یکی از تهران انجام شده و دیگری شما را از مبدا شیراز به این شهر خواهد برد. البته شرایط این سفرها نیز تا حد زیادی با هم متفاوت هستند که در ادامه بیشتر در موردشان توضیح خواهیم داد.

در ابتدا تور نوروز عمان از مبدا فرودگاه امام خمینی تهران را در صفحه تور مشاهده می‌کنید که به مدت ۴ شب و ۵ روز و توسط هواپیمایی قشم ایر برگزار می‌شود. این سفر از ۷ فروردین برنامه ریزی شده است. اما تور مسقط از مبدا شیراز، تمامی مشخصه‌های تور قبلی را دارید و مدت زمان و هواپیمایی‌شان یکی‌ست، با این تفاوت که شما از ۲۹ اسفند تا پایان نوروز، امکان شرکت در این سفر را خواهید داشت. از نظر مدت زمان اقامت و امکانات هر دو تور یکسان هستند اما هزینه سفر از شیراز به مراتب کم‌تر خواهد بود.‌

آب و هوای عمان در نوروز ۱۴۰۳

اگر قصد دارید در سواحل آفتاب عمان شنا کنید و یا حمام آفتاب بگیرید، به مناطق صحرایی بروید و در یک کلام، از تمام زیبایی‌های این کشور در یک آب و هوای خوب لذت ببرید، یکی از بهترین زمان‌ها در طول سال، همین تور نوروزی خواهد بود. آفتاب گرم و دلنشین عمان در این روزها، به هیچ وجه به اندازه گرمای طاقت فرسای تابستان گرم نیست و همین باعث می‌شود، از طبیعت این کشور لذت بیشتری ببرید.

در طول نوروز در مسقط، دمای هوا به طور میانگین حدود ۲۶ درجه خواهد بود. آفتاب گرم نیم روزی، دما را تا ۳۰ درجه نیز پیش می‌برد و در طول شب، هوا تا ۲۱ درجه نیز کاهش پیدا خواهد کرد. اگر قصد بازدید از صحرا را دارید، بهتر از در سافاری‌های صبحگاهی شرکت کنید. البته این سافاری‌های برنامه‌های شبانه نیز دارند که شرکت در آن‌ها نیز لذت خاص خودش را دارد.

نکات مهم درباره تور عمان نوروز ۱۴۰۳

هر کشوری شرایط خاص خود را دارد و قبل از سفر به عمان نیز، بهتر است بعضی نکات مهم را بدانید و سپس پا به این سرزمین زیبا بگذارید. ابتدای امر این که، نوروز امسال، همزمان می‌شود با ماه مبارک رمضان، با این حال بخش زیادی از مراکز توریستی عمان در طول این ماه باز هستند. ممکن است بعضی از فروشگاه‌ها و مراکز خرید، صبح کمی دیرتر شروع به کار کنند، اما تقریبا تمامی فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها و ... در طول شب، بیشتر از حد معمول فعالیت خواهند کرد. بخشی از رستوران‌ها قبل از افطار کار نمی‌کنند اما تمامی رستوران‌های هتل‌ها و خیلی از رستوران‌های بین‌المللی به کار مشغول هستند. برای آبتنی در آب و فعالیت‌های توریستی هیچ مشکلی وجود ندارد و در نگاه کلی، شرایط شهر با روزهای عادی متفاوت نیست.

آخر هفته‌ها در عمان، روزهای جمعه و شنبه را شامل می‌شود و این روزها تعطیل رسمی به حساب می‌آید. بانوان می‌توانند در ساحل، لباس شنای متعارف بپوشند اما برای گشت و گذار در شهر، از پوشیدن لباس‌های خیلی باز پرهیز کنید. اما اگر به جاهایی مثل وادی شاب یا وادی بانی خلید می‌روید، بهتر است به جای لباس شنا، تی‌شرت و شلوارک یا چیزی شبیه به آن بپوشید. برای رفتن به این جاها، بهتر است در طول روزهای هفته و نه آخر هفته بروید. هر چه جمعیت محلی کم‌تری در محل باشد، حساسیت‌ها نسبت به لباسی که می‌پوشید نیز کم‌تر است.

عمان کشوری بسیار امن بوده و بخش زیادی از جمعیت آن‌ را مهاجران تشکیل می‌دهند. فضای آرامش بخش این کشور حتی به توریست‌هایی که به آن‌جا سفر می‌کنند نیز، منتقل می‌شود.

قیمت تور عمان نوروز ۱۴۰۳

گفتیم که قیمت تور عمان نوروز 1403 از مبدا شیراز بسیار ارزان‌تر از همین تور از مبدا تهران است. بر همین اساس، اگر از شیراز به مقصد مسقط حرکت کنید، کف قیمت سفر شما ۱۳٫۹۲۰٫۰۰۰ است که برای یک هتل ۳ ستاره در نظر گرفته شده و با انتخاب هتل‌های بهتر، هزینه سفر شما بیشتر خواهد شد. برای مثال، همین سفر به ارزان‌ترین هتل ۴ ستاره لیست تور ۱۶٫۱۶۰٫۰۰۰ تومان بوده و قیمت هتل‌های ۵ ستاره نیز از نزدیک ۱۸ میلیون تومان آغاز خواهد شد و همگی انواع خدمات هتل را به مسافران ارائه می‌دهند.

اما قیمت همین تور با همین مشخصه‌ها و به هتل‌های مشابه از تهران، از ۲۵٫۸۱۰٫۰۰۰ تومان آغاز می‌شود. اما تفاوت قیمتی که برای هتل‌های بهتر پرداخت می‌کنید، شبیه به تور قبلی است و تنها هزینه متفاوتی که برای سفر پرداخت خواهید کرد، قیمت پرواز خواهد بود.

خدمات تور عمان نوروز ۱۴۰۳

در کنار اقامت و پرواز با هواپیمایی قشم ایر و صبحانه رایگان که در تمامی هتل‌ها برقرار است، مجموعه آویسا تراول یک لیدر فارسی زبان به همراه بیمه مسافراتی با پوشش کرونا را در نیز به مسافران تور نوروز 1403 عمان ارائه می‌کند. این خدمات برای هر دو تورها یکسان بوده و هیچ تفاوتی وجود ندارد. ترانسفر فرودگاهی جزو خدمات تور به حساب نمی‌آید اما اگر درخواست آن را دارید، می‌توانید با کانتر هماهنگ کنید تا با پرداخت مبلغی، این مهم را برایتان مهیا کنند.

خرید در تور عمان نوروز ۱۴۰۳

همه چیز در عمان به تفریحات آبی، طبیعت گردی و کارهایی از این دست خلاصه نمی‌شود و این مقصد جذاب در همسایگی امارات، مراکز تجاری و بازارهای متنوعی را نیز برای عاشقان خرید در سفر مهیا می‌کند. در واقع مسقط به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مرکز تجاری بزرگ با چندین و چند مرکز خرید عظیم است و به زودی به تعداد این مجموعه‌ها نیز اضافه خواهد شد. ابتدا از معروف‌ترین مراکز خرید مسقط برایتان بگوییم:

  • مرکز خرید عمان اونیو مال (Oman Avenues Mall)

عمان اونیو مال یک مرکز خرید و تفریحی در مسقط است که با فضایی بسیار بزرگ و فروشگاه‌های متعدد، معروف‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنیا و بسیاری از برندهای بین‌المللی محبوب و لوکس را زیر یک سقف جم کرده است. تنوع محصولات در این مجموعه بزرگ عالی است و از پوشاک و مد تا لوازم الکترونیک و خانگی و حتی اسباب بازی را شامل می‌شود. همان طور که گفتیم، عمان اونیو مال یک مرکز تفریحی نیز به حساب می‌آید. با سه پارک بازی کودکان و نوجوانان، یک مجموعه سینمایی مجهز و در کلاس جهانی، یک سینمای چهار بعدی و یک سالن تیر‌اندازی که باعث می‌شود، حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، به این محل بروید. همچنین اگر قصد خرید از فروشگاه ایکیا را دارید، شعبه‌ای این برند سوئدی رادر عمان اونیو مال پیدا خواهید کرد.

  • مرکز خرید مسقط گرند مال (Muscat Grand Mall)

مسقط گرند مال دارای ۱۵۰ فروشگاه بزرگ و طراحی بیرون و داخلی بسیار زیبایی است. این مجموعه هم دارای فود کورتی بزرگ مملو از رستوران‌های زنجیره‌ای و کافه‌های زنجیره‌ای معروف مجموعه سینمایی و یک سالن بازی‌های آرکید بوده و حتی یک زمین بازی کودکان در محیط روباز دارد. یکی از امتیازات خرید از مسقط گرند مال، وجود فروشگاه‌های محلی در کنار فروشگاه‌هایی است که برندهای معروف در این مجموعه افتتاح کرده‌اند.

  • مرکز خرید مسقط سیتی سنتر (Muscat City Centre)

مسقط سیتی سنتر اولین و بزرگ‌رین مرکز خرید در پایتخت عمان به حساب می‌آید که بیش از ۱۱ میلیون بازدید کننده در طول سال دارد و از بیش از ۲۰۰ برند بین‌المللی میزبانی می‌کند. این مجموعه یک مجموعه سینمایی بزرگ به نام VOX داشته و چندین و چند رستوران عالی دارد که غذاهایی از سراسر جهان را در آن‌جا سرو می‌کنند. مسقط سیتی سنتر یک بخش اختصاصی برای لوازم خانگی داشته و همچنین یک هایپرمارکت بزرگ نیز در طبقه همکف دارد.

البته چندین مرکز خرید دیگر نیز در مسقط وجود دارد، اما غیر از این مجموعه‌های لوکس و جذاب، بازارهای مسقط نیز برای خرید انتخاب مناسبی هستند. این بازارها به فروش صنایع دستی، پارچه، پوشاک محلی و زیورآلات نقره اختصاص داشته و محصولاتشان نیز با قیمت مناسب به فروش می‌رسند.

جاذبه‌های گردشگری تور عمان نوروز ۱۴۰۳

با توجه به شرایط آب و هوایی که برایتان توصیف کردیم، تمامی فعالیت‌های توریستی در تور عمان را می‌توانید در این سفر تجربه نمایید. اما مهم‌ترین چیز این است که ابتدا به سراغ سواحل دیدنی عمان بروید. سواحلی چشم‌نواز که امکانات خیلی خوبی برای انجام فعالیت‌های آبی در آن‌جا فراهم آمده است. در خارج از مسقط، چند ساحل خاص و دنج نیز هستند، که فضایی متفاوت برای شنا، آفتاب گرفتن و حتی عکاسی را به وجود می‌آورند.

آبگیرهای خاص عمان همچون شابوادی بای خلیج یا وادی شاب، همچون تکه‌ای از بهشت در دل منطقه‌ای کویری هستند. رودخانه‌ها و استخرهایی که از آب چشمه‌های طبیعی پر شده و آن قدر شفافند که به خوبی می‌توان کف آب را هم تماشا کرد. درست در نقطه مقابل این منطقه پر آب، پیشنهاد ما این است، که حتما در سافاری‌های صحرا هم شرکت کرده و از این چشم‌اندازهای دیدنی نیز لذت کافی را ببرید. در این مکان‌ها برای جلوگیری از سوختگی پوست حتما ضدآفتاب همراه خود داشته باشید.

در خود مسقط، چند بنای مهم وجود دارد که حتما در طول سفری، سری به آن‌جاها بزنی. مسجد سلطان قابوس یکی از زیباترین مسجاد دنیاست که با طراحی شگفت انگیز خود، از سال 2011 شروع به کار کرده است. چند برج و قلعه تاریخی مثل قلعه نخل و قلعه نیزوا نیز در سطح شهر وجود دارند که بازدید از آن‌جاها و عکاسی در میان دیوارهایشان، از جمله فعالیت‌های محبوب توریستی در تور عمان به حساب می‌آید.

مدارک لازم برای خرید تور عمان نوروز ۱۴۰۳

برای سفر به مسقط، به گذرنامه‌ی خود با حداقل ۶ ماه اعتبار از آغاز تور عمان نوروز 1403 احتیاج خواهید داشت. مسافرین همچنین نیاز به ارائه تست PCR که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز گرفته شده نیز احتیاج خواهند داشت. خوشبختانه با توجه به قوانین جدید، اتباع ایرانی که قصد سفر به مدت حداکثر ۱۴ روز به عمان را دارند، نیازی به اخذ ویزا نخواهند داشت.