مالزی یا سنگاپور را برای سفر انتخاب کنیم؟

راهنمای سفر 02 آبان ، 1403 5 دقیقه

مالزی یا سنگاپور؟ به کدام کشور سفر کنیم؟ پاسخ به این سوال اصلا ساده نیست؛ چراکه هر دو کشور از توریستی‌ترین کشورهای آسیایی هستند و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی دارند. پس در این مقاله قصد داریم مالزی و سنگاپور را از لحاظ موقعیت جغرافیایی، وضعیت آب‌‌وهوا، تنوع جاهای دیدنی، هزینه‌های سفر و بسیاری از موارد دیگر باهم مقایسه کنیم. اگر تا انتهای متن همراه ما باشید، پاسخ سؤال بالا را پیدا خواهید کرد.

مالزی کجاست؟

مالزی (Malaysia) کشوری در جنوب شرق آسیا است. این کشور با کشورهای تایلند، فیلیپین، سنگاپور، ویتنام و اندونزی مرز آبی و با کشورهای برونئی و اندونزی مرز خاکی دارد. پایتخت مالزی شهر کوالالامپور است که از جمله شهرهای مدرن آسیا به شمار می‌رود. مالزی، سواحل، جنگل‌ها و جاذبه‌های تاریخی فراوانی دارد و اکنون تور مالزی یکی از محبوب‌ترین تورها بین گردشگران دنیا به شمار می‌رود.

مالزی

معبدی در مالزی

سنگاپور کجاست؟

کشور جزیره‌ای سنگاپور با نام رسمی جمهوری سنگاپور (Republic of Singapore) یکی از کشورهای توریستی واقع در جنوب شرق آسیا است. تور سنگاپور نیز یک تور خارجی بسیار محبوب به شمار می‌رود. این کشور در شمال خط استوا قرار دارد و با شبه‌جزیره مالایا، کشور مالزی و کشور اندونزی همسایه است. پایتخت این کشور نیز سنگاپور نام دارد و سومین قطب اقتصادی دنیا محسوب می‌شود. سنگاپور، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است و از زیباترین کشورهای جهان به شمار می‌رود.

سنگاپور

ساحلی در سنگاپور

مقایسه مساحت و جمعیت مالزی و سنگاپور

سنگاپور با مساحت 734 کیلومتر مربع، کوچک‌ترین کشور جنوب شرق آسیا است؛ اما مالزی با مساحت 330803 کیلومتر مربع، نوزدهمین کشور بزرگ دنیا محسوب می‌شود. طبق آمارهای به‌دست آمده در سال 2024، جمعیت کشور سنگاپور حدود 6.04 میلیون نفر است؛ اما تقریبا 35 میلیون نفر در مالزی زندگی می‌کنند. آمار جمعیت هر دو کشور سالانه در حال افزایش است. اگرچه وسعت سنگاپور و مالزی روی نقشه اصلا با یکدیگر قابل مقایسه نیست؛ اما سنگاپور نیز مانند مالزی مملو از تفریح‌های هیجان‌انگیز و جاذبه‌های تماشایی است.

ویزای مالزی راحت تر است یا سنگاپور؟‌

مالزی بهتره یا سنگاپور؟ پیش از پاسخ به این سوال باید فاکتورهای بسیاری را در نظر بگیریم که یکی از آن‌ها نحوه اخذ ویزا از هر دو کشور است. مالزی و سنگاپور برای گردشگران ایرانی ویزای توریستی صادر می‌کنند. صدور این ویزاها معمولاً یک هفته طول می‌کشد. اگر برای سفر به سنگاپور نیاز به ویزای فوری داشته باشید، با پرداخت مبلغ اضافه، امکان دریافت ویزا را خواهید داشت؛ اما استفاده از ویزای فرودگاهی سنگاپور برای ایرانیان وجود ندارد.

خوشبختانه در سفر به مالزی می‌توانید بدون پرداخت مبلغ اضافه، ویزای فرودگاهی اخذ کنید. اگر این دو کشور را از لحاظ دریافت ویزا با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که سفر به مالزی برای گردشگران ایرانی آسان‌تر است.

آب و هوای مالزی بهتر است یا سنگاپور؟

مالزی یا سنگاپور؟ آب‌و‌هوای کدام بهتر است؟ این کشورها در جنوب شرقی آسیا قرار دارند و هر دو تحت‌تاثیر آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای هستند؛ در نتیجه تفاوت چندانی در آب‌و‌هوای آن‌ها پیدا نخواهید کرد. مردم در مالزی و سنگاپور شاهد تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد و خشک هستند. بارش باران‌های سیل‌آسا در طول تابستان و سرمای متوسط در روزهای زمستانی از ویژگی بارز آب‌و‌هوای  مالزی و سنگاپور محسوب می‌شوند. البته مالزی به دلیل داشتن پوشش گیاهی غنی‌تر، در اغلب روزهای سال، شرجی‌تر از سنگاپور است.

باران های سنگاپور

باران‌های موسمی سنگاپور

جاهای دیدنی مالزی بیشتر است یا سنگاپور؟

مالزی و سنگاپور از مهم‌ترین و زیباترین کشورهای آسیایی هستند و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دارند. در ادامه با برخی از جاهای دیدنی این دو کشور دوست‌داشتنی آشنا خواهید شد.

 

  • جاهای دیدنی مالزی: معبد کک لوک سی، غارهای باتو، جزیره سیپادان، جزیره مانوکان، پارک ملی باکو، پارک ملی تامان نگارا، مجموعه جزایر لنکاوی، برج‌های دو‌قلو پتروناس، منطقه چینی‌ها، آکواریوم کوالالامپور.
  • جاهای دیدنی سنگاپور: باغ گیاه‌شناسی سنگاپور، موزه و کلیسای چانگی، باغ‌های کنار خلیج، اسکله کلارک، موزه ملی سنگاپور، پارک فورت کنینگ، باغ‌های چینی و ژاپنی، چرخ‌و‌فلک سنگاپور فلایر، جزیره سنتوزا، جزیره گرانیت

    سنگاپور مدرن‌تر از مالزی است و طبیعت کمتری دارد؛ اما ساختمان‌های سربه‌فلک کشیده با معماری جذاب در این کشور خودنمایی می‌کنند. اگر عاشق طبیعت و جاهای تاریخی هستید، مالزی انتخاب بهتری است.

    معبد کک لوک سی در مالزی

    معبد کک لوک سی در مالزی

    مقایسه تفریحات شبانه مالزی و سنگاپور

    مالزی و سنگاپور کشورهای شب‌زنده‌داری هستند و تفریحات شبانه خوبی دارند. بسیاری از کلاب‌ها و بارهای این دو کشور تا نیمه‌های شب فعالیت می‌کنند. همچنین اغذیه‌فروشی‌های خیابانی مالزی نیز تا پاسی از شب، غذاها و خوراکی‌های تازه می‌فروشند. البته باید بگوییم که تفریحات شبانه مالزی به شهر کوالالامپور محدود می‌شود. اگر اهل تفریحات شبانه مدرن و متنوع هستید، سنگاپور مقصد بهتری برای سفر است.

    تفریحات شبانه مالزی

    تفریحات شبانه مالزی

    مردم مالزی بهتر هستند یا مردم سنگاپور؟

    حدود نیمی از ساکنان کشور مالزی، مالایی‌ها هستند که از دین اسلام پیروی می‌کنند؛ اما پیروان سایر ادیان نیز بدون هیچ مشکلی در این کشور سکونت دارند. مردم سنگاپور اغلب چینی هستند و از دین‌های بودایی و مسیحی پیروی می‌کنند. تنوع ادیان در سنگاپور بیشتر از مالزی است؛ در نتیجه، مردم با فرهنگ‌ها و آداب‌ و‌ رسوم‌های مختلفی در این کشور پیدا می‌شوند. در پاسخ به سوال «مردم مالزی بهتر هستند یا مردم سنگاپور؟» باید بگوییم که هر دو کشور مردم بسیار خون‌گرم و مهمان‌نوازی دارند.

    مردم سنگاپور

    مردم سنگاپور

    غذاهای کدام کشور بهتر است؟ مالزی یا سنگاپور؟

    غذاهای سنتی مالزی و سنگاپور بسیار متنوع هستند و تفاوت‌های مشهودی با یکدیگر دارند. اغلب غذاهای مالزی بسیار تند هستند و با ترکیبی از سبزیجات مختلف درست می‌شوند؛ اما غذاهای کشور سنگاپور تندی کمتری دارد و بسیار شبیه به غذای چینی‌ها هستند. گوشت نیز یکی از مواد اولیه اصلی در طبخ غذاهای سنتی سنگاپور به شمار می‌رود.

    از جمله غذاهای مشهور مالزی می‌توان به ناسی لماک، ایام لاکسا، مورتاباک، آپام بالیک و روتی کانای اشاره کرد. غذاهای مرغ هاینانیز و پلو، خرچنگ چیلی، نودل گوشت چرخ‌کرده و خورش کاری با سر ماهی از غذاهای محبوب سنگاپور هستند. تنوع غذایی در مالزی بیشتر است و غذاها قیمت پایین‌تری دارند؛ چراکه تعداد رستوران‌های معمولی و اغذیه‌فروشی‌های خیابانی در مالزی بیشتر از سنگاپور است.

    غذاهای مالزی

    غذاهای مالزی

    مقایسه سوغات مالزی و سنگاپور

    خرید سوغاتی برای خانواده و عزیزان از بخش‌های جذاب سفرهای داخلی و خارجی است. مالزی و سنگاپور نیز سوغاتی‌های خوراکی و صنایع دستی متنوعی دارند که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا خواهید شد.

     

    • سوغات مالزی: پارچه باتیک، مگنت یخچال، میوه دوریان، ساز قایقی سپ، ادویه و ترشی، لباس سنتی.
    • سوغات سنگاپور: صنایع دستی پراناکان، سکه‌های ضرب‌شده، پارچه و منسوجات، پماد تایگر بالم، چای سنگاپور، مربای کایا.

     

    هر دو کشور سوغاتی‌های جذابی دارند. با مراجعه به بازارهای محلی و مراکز خرید می‌توانید این سوغاتی‌های خوراکی و غیر‌خوراکی را خریداری کنید. البته صنایع دستی ماندگارتر هستند و یادگاری‌های بهتری به شمار می‌روند.

    پارچه

    پارچه؛ از بهترین سوغاتی‌های سنگاپور

    خرید در کدام کشور به صرفه تر است؟ مالزی یا سنگاپور؟‌

    گردشگران ایرانی معمولاً برای خرید به ترکیه سفر می‌کنند و سراغ سایر کشورها نمی‌روند؛ اما برای افرادی که در سفر به مالزی یا سنگاپور قصد خرید دارند، خرید در کدام کشور به‌صرفه‌تر است؟ مراکز خرید لوکس و بازارهای سنتی در هردو کشور فراوان هستند. اگر از برندهای مطرح بین‌المللی خرید کنید، باید قیمت ثابتی برای اجناس بپردازید. در صورتی که قصد خرید از برندهای متفرقه را داشته باشید، مالزی مقصد ارزان‌تری برای خرید است.

    مرکز خرید در مالزی

    مرکز خرید در مالزی

    هتل های مالزی بهتر است یا هتل های سنگاپور؟

    سنگاپور و مالزی از توریستی‌ترین کشورهای آسیایی به شمار می‌روند و اقامتگاه‌های فراوانی برای گردشگران دارند. در این بخش به چند مورد از بهترین هتل‌های مالزی و سنگاپور اشاره می‌کنیم.

     

    • بهترین هتل‌های مالزی: هتل فور سیزنز کوالالامپور، هتل مجستیک، هتل کاسا دل مار لنکاوی، هتل رویال چولان کوالالامپور، هتل ماندارین اورینتال کوالالامپور.
    • بهترین هتل‌های سنگاپور: هتل کاپلا، هتل مارینا بی سندز، هتل شانگری لا سنگاپور، هتل ماندارین اورینتال، هتل سنت رجیس سنگاپور.

     

    هر دو کشور مالزی و سنگاپور هتل‌های لوکس و اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت دارند. با هر بودجه و سلیقه‌ای می‌توانید اقامتگاه موردنظرتان را در این کشورها پیدا کنید؛ اما در مجموع می‌توان گفت که هتل‌های مالزی قیمت پایین‌تری از هتل‌های سنگاپور دارند؛ چراکه سنگاپور از کشورهای پیشرفته و مدرن آسیایی است و خدمات رفاهی خود را با قیمت بالایی به شهروندان و گردشگران عرضه می‌کند.

    هتل کاپلا سنگاپور

    هتل کاپلا سنگاپور

    سفر به مالزی ارزانتر است یا سفر به سنگاپور؟

    هزینه‌های سفر شامل هزینه بلیط هواپیما، رزرو هتل، خورد‌‌و‌خوراک و تردد در سطح شهر می‌شود. اگر راستش را بخواهید، مالزی و سنگاپور مقصدهای ارزان‌قیمتی برای گردشگران ایرانی نیستند. شاید تصور کنید که مالزی به دلیل وسعت بیشتر، کشور گران‌تری است؛ اما سخت در اشتباه هستید. سنگاپور از مدرن‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود و استفاده از خدمات تفریحی و رفاهی آن شامل هزینه‌های بیشتر می‌شود. هر فرد در سفر به مالزی به‌طور میانگین روزانه ۹۵ دلار و برای سفر به سنگاپور روزانه حدود ۱۶۵ دلار نیاز دارد.

    مالزی یا سنگاپور؟ انتخاب شما کدام است؟

    در مقاله «مالزی یا سنگاپور؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟» این دو کشور را از جنبه‌های مختلفی همچون موقعیت جغرافیایی، آب‌و‌هوا، شرایط اخذ ویزا، جاهای دیدنی، اقامتگاه‌ها و هزینه‌های سفر با یکدیگر مقایسه کردیم. مالزی و سنگاپور طبیعت شگفت‌انگیز و تفریحات فراوانی دارند. همچنین تاریخچه هر دو کشور نیز غنی است. اکنون شما می‌توانید با توجه به اطلاعات موجود در مقاله، مقصد مورد‌نظرتان را انتخاب کنید.

    اگر نظر ما را بخواهید، تور ترکیبی مالزی سنگاپور بهترین انتخاب است. با هزینه‌ای معقول می‌توانید از دو کشور زیبا بازدید کنید و تجربه‌های خارق‌العاده‌ای به دست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور مالزی، تور سنگاپور یا تور ترکیبی این دو کشور با کارشناسان آویسا تراول در ارتباط باشید. همچنین اگر می‌خواهید مالزی را با جای دیگری نیز مقایسه کنید و هنوز مطمئن نیستید، مقاله مالزی یا تایلند نیز می‌تواند کمکتان کند.

     

    سؤالات متداول:

    ۱- مالزی بهتره یا سنگاپور؟

    هر دو کشور در جنوب شرق آسیا قرار دارند و از جمله زیباترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می‌روند. انتخاب بین مالزی و سنگاپور کاملا به سلیقه، بودجه و اولویت‌های گردشگران بستگی دارد. با خرید تور سنگاپور مالزی می‌توانید از هر دو کشور بازدید کنید.

    ۲-بهترین زمان سفر به مالزی و سنگاپور چه موقعی است؟

    مالزی و سنگاپور آب‌و‌هوای نسبتا مشابهی دارند. از ماه دسامبر تا آگوست که فصل بارندگی نیست، هر دو کشور آب‌و‌هوای ملایم‌تری برای سفر و گشت‌وگذار دارند.

    مشاوره رایگان