مالزی یا تایلند؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟

راهنمای سفر 21 مهر ، 1403 5 دقیقه

مالزی بهتر است یا تایلند؟ کدام کشور را برای سفر انتخاب کنیم؟ هر دو کشور از محبوب‌ترین کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر دنیا دارند؛ اما برای پاسخ به این سؤال‌ها باید عوامل مختلفی مثل آب‌وهوا، هزینه سفر، وضعیت اقامت، سیستم حمل‌ونقل شهری، جاهای دیدنی و اماکن تفریحی مقصد را بررسی کنیم. پس اگر در انتخاب مالزی یا تایلند برای سفر در تردید هستید، مقاله زیر برای شما نوشته شده است.

شرایط گرفتن ویزای مالزی و تایلند برای ایرانیان

تور مالزی بهتره یا تایلند؟ پیش از پاسخ به این سوال باید شرایط اخذ ویزای مالزی و تایلند برای ایرانیان را بررسی کنیم. برای سفر به مالزی، نیازی به دریافت ویزا نیست. مسافران می‌توانند با داشتن پاسپورت، از مرز عبور کنند. حداقل اعتبار مورد‌نیاز برای پاسپورت، هفت ماه است؛ اما برای سفر به تایلند باید علاوه‌بر پاسپورت، ویزا داشته باشید.

اگر اطلاعات شخصی و مدارک لازم را در اختیار آژانس‌های مسافرتی قرار دهید، کارهای مربوط به ویزا را برایتان انجام خواهند داد. ویزای توریستی تایلند در فرودگاه صادر می‌شود و مدت اعتبار آن، 14 روز است.

ویزای تایلند

ویزای تایلند

مقایسه موقعیت جغرافیایی و آب و هوای تایلند و مالزی

آب‌وهوا یکی از فاکتورهای اصلی برای انتخاب مقصد سفر است. پیش از انتخاب مالزی یا تایلند باید موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوای این دو کشور را با یکدیگر مقایسه کنیم. کشورهای تایلند و مالزی در جنوب شرق آسیا قرار گرفته‌اند. مالزی در مجاورت خط استوا و تایلند در همسایگی کشورهای میانمار، لائوس، برمه و دریای آندامان است. با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشورها، هر دو در اکثر روزهای سال، آب‌وهوای گرمی دارند.

اگر بین فصل‌های آبان تا بهمن به مالزی سفر کنید، با باران‌های شدید و هوای کمی خنک‌تر از روزهای عادی مواجه خواهید شد. آب‌وهوای تایلند در شهرهای مختلف مثل بانکوک، پاتایا و پوکت، بسیار متفاوت است؛ اما در مجموع می‌توان گفت که آب‌وهوای این کشور بین بهمن تا اردیبهشت، شرایط بهتری دارد. پیش از سفر به مالزی و تایلند، حتماً وضعیت آب‌وهوا را بررسی کنید.

موقعیت جغرافیایی مالزی و تایلند روی نقشه

موقعیت جغرافیایی مالزی و تایلند روی نقشه

جاهای دیدنی مالزی بهتر است یا تایلند؟

در این بخش، نوبت به مقایسه جاذبه‌های دیدنی مالزی و تایلند رسیده است. مالزی یکی از کشورهای پیشرفته آسیایی به شمار می‌رود؛ در نتیجه، آثار مدرن فراوانی دارد؛ اما جاذبه‌های تاریخی تایلند بیشتر از مالزی است. برج‌های دوقلوی پتروناس، مجسمه بلند ایستاده، پل آسمان لنکاوی، باغ پرندگان، طولانی‌ترین سرسره آبی جهان و جنگل تامان نگارا از زیباترین جاهای دیدنی مالزی هستند.

جزایر فی فی، پارک ملی مو کو چانگ،‌ باغ وحش ببرها، مجسمه بزرگ بودا، آبشارهای اراوان، پارک ملی خائو سوک و جزایر سیمیلان از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری تایلند به شمار می‌روند. هر دو کشور، جاهای دیدنی فراوانی دارند و برای سفر و تفریح مناسب هستند.

پل آسمان لنکاوی

پل آسمان لنکاوی؛ از جاهای دیدنی مالزی

برای تفریح مالزی بریم یا تایلند؟

مالزی بریم یا تایلند؟ کدام کشور تفریحات جذاب‌تری دارد؟ مالزی و تایلند مملو از سواحل زیبا و بکر هستند. برای تفریح می‌توانید به این سواحل سر بزنید و از شنا، حمام آفتاب، غواصی و سایر فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی و ساحلی لذت ببرید. اقامت در ارتفاعات گنتینگ، هلیکوپتر‌سواری بر فراز کوالالامپور، بازدید از چشمه آب گرم ماهی‌ها، تفریح در پارک سان وی لاگون و شرکت در تور کروز ماینس کوالالامپور از جذاب‌ترین تفریحات مالزی به شمار می‌روند.

اگر بخواهیم تفریحات تایلند را نام ببریم باید به گشت‌وگذار در خیابان‌های سوخومویت بانکوک و بنگلا پوکت، تفریح در جزایر فی فی و جیمز باند،‌ بازدید از پارک فانتاسی پوکت، تفریح در پارک آبی بلو تری پوکت، کشتی‌سواری در بانکوک، گشت‌وگذار در بازارهای شبانه و درنهایت به ماساژ تایلندی اشاره کنیم. مالزی و تایلند، تفریحات بی‌شماری دارند و مقاصد خوبی برای خوشگذرانی به شمار می‌روند. در حقیقت، هر دو کشور برای تفریح عالی هستند.

جزایر فی فی تایلند

جزایر فی فی در تایلند

مالزی یا تایلند؟ کدام کشور اقامتگاه های بهتری دارد؟

مالزی و تایلند اقامتگاه‌های متعددی برای استراحت گردشگران دارند. از هتل‌های پنج ستاره و لوکس تا مسافرخانه‌هایی معمولی با امکانات اولیه را می‌توانید در این دو کشور پیدا کنید. هزینه رزرو یک شب هتل در تایلند به‌طور متوسط، حدود 84 دلار و در مالزی، حدود 105 دلار است. هرچه هتلتان مجهزتر و لاکچری‌تر باشد، قطعاً قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

در طول سال، گردشگران بسیاری از مالزی و تایلند بازدید می‌کنند؛ اما در برخی فصل‌ها، جمعیت مسافران این دو کشور بیشتر می‌شود. اگر در فصل‌های شلوغ به مالزی یا تایلند سفر کنید، احتمالاً مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای اقامتگاه‌ها خواهید شد. در مجموع می‌توان گفت که هر دو کشور از لحاظ خدمات اقامتی برای مسافران به‌خوبی عمل می‌کنند و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. برای انتخاب هتل مناسب می‌توانید نظرات مسافران را در سایت‌های گردشگری معتبر بخوانید.

یک هتل پنج ستاره در مالزی

یک هتل پنج ستاره در مالزی

غذاهای مالزی خوشمزه تر است یا تایلند؟

ملیت‌های مختلفی در مالزی زندگی می‌کنند که هرکدام غذای سنتی مخصوص به خود را دارند. برای مثال، می‌توانید تأثیر غذاهای چینی، هندی و عربی را در طعم غذاهای تایلندی احساس کنید. اگرچه تنوع غذایی در تایلند بالا است؛ اما ذائقه تایلندی‌ها اصلا شبیه به ایرانی‌ها نیست. این قضیه درباره غذاهای تایلندی نیز صدق می‌کند. هر دو کشور، غذاهای بسیار متنوعی دارند؛ اما طعم غذاهای آن‌ها برای ایرانی‌ها کاملاً جدید است.

تایلندی‌ها به برنج علاقه دارند و اغلب، غذاهای سنتی آن‌ها با برنج سرو می‌شود. همچنین، ادویه کاری پای ثابت غذاهای تایلندی است. به همین دلیل، غذاهای این کشور بسیار تند و تیز هستند و همه سلیقه‌ها را در بر نمی‌گیرند. اگر اهل ریسک و ماجراجویی هستید، حتماً غذاهای تایلند و مالزی را امتحان کنید. در غیر این صورت می‌توانید در طول سفر، به کنسرو و فست فود پناه ببرید.

غذاهای معروف تایلند

غذاهای معروف تایلند

مقایسه سیستم حمل و نقل عمومی مالزی و تایلند

سیستم حمل‌ونقل عمومی در مالزی، پیشرفته‌تر از تایلند است؛ اما در شهرهای مختلف تایلند نیز می‌توانید به‌راحتی تردد کنید. فقط وسایل نقلیه، تنوع پایین‌تری از مالزی دارند و کمی قدیمی هستند. در تایلند، از خطوط راه‌آهن سریع‌السیر، مترو، توک‌توک، تاکسی و اتوبوس استفاده می‌شود. وسایل نقلیه محبوب مالزی نیز مترو، تاکسی، قطار، اتوبوس و موتورسیکلت است. متروهای مالزی بسیار قیمت مناسبی دارند و شما را به نقاط مختلف شهر می‌رسانند.

مقایسه مراکز خرید تایلند و مالزی

خرید کردن، بخشی از سفر است. بسیاری از افراد علاقه دارند لباس و پوشاک خود را از کشورهای خارجی تهیه کنند یا برای خرید سوغاتی در بازارها و مراکز خرید قدم بزنند. در هر صورت باید بدانید که هر دو کشور تایلند و مالزی، بازارهای سنتی و مراکز خرید متعددی دارند. اگر می‌خواهید با فرهنگ مردم این کشورها بیشتر آشنا شوید یا سوغاتی بخرید، حتماً به بازارهای سنتی سر بزنید. در صورتی که قصد خرید لباس، کیف، کفش یا لوازم آرایشی از برندهای معتبر را دارید مراکز خرید، گزینه‌های بهتری محسوب می‌شوند.

یکشنبه بازار خیابان گایا، بازار شبانه باتو فرینگی، بازار مرکزی کوالالامپور، مرکز خرید تایمز اسکوئر، مرکز خرید سوریا و مرکز خرید بزرگ میدولی از جمله بازارها و مراکز خرید مشهور مالزی هستند. برای خرید در تایلند نیز می‌توانید به بازار شناور بانکوک، بازار شبانه چیانگ مای، مرکز خرید مایک، مرکز خرید سنترال فستیوال و توک کام آی تی من بروید.

مرکز خرید در مالزی

یک مرکز خرید در مالزی

هزینه سفر به تایلند ارزان تر است یا مالزی؟

هزینه سفر از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب مقصد است. از نظر گردشگران خارجی، تایلند و مالزی هر دو از کشورهای ارزان‌قیمت آسیایی به شمار می‌روند؛ اما با توجه به نوسان‌های ارز در ایران، این کشورها برای توریست‌های ایرانی چندان ارزان نیستند. طبق آمارهای به دست آمده از سایت‌های معتبر گردشگری، هر فرد برای گذراندن یک روز در تایلند به 86 دلار نیاز دارد؛ اما این هزینه در مالزی به روزانه 90 دلار می‌رسد. این هزینه‌ها برای غذا،‌ حمل‌ونقل و اقامت هستند و شامل تفریح و خرید نمی‌شوند.

همانطور که مشاهده می‌کنید، هزینه‌ها در تایلند کمی پایین‌تر از مالزی است؛ چراکه مالزی یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای آسیایی به شمار می‌رود و خدمات گران‌تری دارد. اگر به‌دنبال مقصدی ارزان‌قیمت هستید، در انتخاب تایلند یا مالزی برای سفر، تایلند را انتخاب کنید.

مقایسه فرهنگ مردم مالزی و تایلند

تایلند و مالزی مرز مشترک دارند و از لحاظ فرهنگی شبیه به یکدیگر هستند؛ اما تأثیر استعمار انگلیسی‌ها و پرتغالی‌ها به‌خوبی در فرهنگ مردم مالزی دیده می‌شود. جمعیت مالزی را مردم مسلمان تشکیل می‌دهند و بودایی‌ها بخش‌ عظیمی از تایلند را از آن خود کرده‌اند. جشن‌های باستانی نیز در تایلند بیشتر دیده می‌شوند. در مجموع می‌توان گفت که مردم تایلند برای پیشینه تاریخی خود، ارزش و احترام بیشتری قائل هستند؛ اما هر دو کشور، مردم بسیار مهمان‌نواز و شادی دارند که از گردشگران به‌خوبی استقبال می‌کنند.

تور مالزی یا تایلند؟ شما کدام را ترجیح می دهید؟

در این مقاله، هر دو کشور را از جنبه‌های مختلفی مانند آب‌وهوا، جاذبه‌های دیدنی و تفریحی، هزینه سفر و شرایط اخذ ویزا بررسی کردیم. پس از مطالعه این مقاله، به‌راحتی می‌توانید یکی از کشورهای مالزی و تایلند را به عنوان مقصد سفر خارجی خود انتخاب کنید. البته تایلند و مالزی، جاذبه‌های بسیاری دارند و مکان‌هایی ایده‌آل برای مسافرت هستند. اگر بودجه کافی دارید، بازدید از هر دو کشور را در اولویت‌هایتان قرار دهید.

شما عزیزان می‌توانید تور تایلند و تور مالزی را از آژانس آویسا تراول خریداری کنید. این مجموعه با بیش از 20 سال سابقه درخشان در برگزاری تورهای خارجی، همواره در تلاش است تا بهترین امکانات را در اختیار مشتریان بگذارد. اگر هنوز موفق به تصمیم‌گیری نشده‌اید، برای دریافت مشاوره، با کارشناسان حاضر در مجموعه ما تماس بگیرید. 

سوالات متداول:

۱- برای سفر مالزی بهتر است یا تایلند؟

هر دو کشور، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی دارند؛ همچنین آب‌وهوای آن‌ها مشابه یکدیگر است. فقط مالزی به ویزا نیاز ندارد و هزینه سفر به آن، کمی پایین‌تر از تایلند تمام می‌شود. 

۲- برای ایرانیان سفر به تایلند آسان تره یا مالزی؟

از آنجا که سفر به مالزی نیازی به ویزا ندارد، ایرانیان راحت‌تر می‌توانند به این کشور سفر کنند. البته دریافت ویزای تایلند نیز بسیار ساده است و در فرودگاه انجام می‌شود.

۳- فاصله مالزی تا تایلند چقدر است؟

فاصله مالزی تا تایلند حدود 1470 کیلومتر است. اگر بخواهید این مسافت را با ماشین طی کنید، تقریباً 20 ساعت در راه خواهید بود؛ اما با استفاده از هواپیما، در کمتر از دو ساعت به مقصد می‌رسید.

مشاوره رایگان