هزینه سفر به ویتنام در سال 1403

راهنمای سفر 01 مهر ، 1403 5 دقیقه

ویتنام کشوری در جنوب شرق آسیا است و در نزدیکی چین، هند، لائوس و کامبوج قرار دارد. شاید این کشور در بین گردشگران ایرانی چندان شناخته شده نباشد؛ اما باید بدانید که ویتنام معابد و جاذبه‌های تاریخی باشکوه، سواحل زیبا و طبیعت شگفت‌انگیزی دارد؛ همچنین از بزرگ‌ترین صادرکننده‌های بادام هندی، برنج و قهوه در جهان است.

حتماً سفر به ویتنام را در اولویت‌های خود قرار دهید؛ اما پیش از سفر بهتر است درباره هزینه‌ها اطلاعات کافی را کسب کنید. در این مقاله تصمیم داریم درباره هزینه سفر به ویتنام صحبت کنیم. اگر می‌خواهید با برنامه‌ریزی سفر کنید، مطالعه متن زیر را از دست ندهید.

هزینه ویزا ویتنام به مدت اقامتتان بستگی دارد

اولین قدم برای سفر به ویتنام، گرفتن پاسپورت و دریافت ویزا است. اگر پاسپورت دارید باید اعتبار آن بیشتر از شش ماه باشد. در غیر این صورت می‌توانید با مراجعه به پلیس 10+ یا استفاده از روش‌های آنلاین، پاسپورت خود را تمدید کنید. پس از دریافت پاسپورت، نوبت به ویزا می‌رسد.

ویزای ویتنام در فرودگاه صادر می‌شود. البته پیش از سفر باید درخواست صدور ویزا را در سفارت این کشور ثبت و نامه تأیید را دریافت کنید. درخواست ویزای توریستی ویتنام معمولاً در کمتر از دو هفته تأیید می‌شود. هزینه ویزا ویتنام برای ایرانیان برابر با 25 دلار است. اگر قصد اقامت توریستی یک ماهه داشته باشید، این مبلغ به 140 دلار افزایش پیدا می‌کند.

عکس ویزای ویتنام

عکس ویزای ویتنام

هزینه سفر به ویتنام با تور

سفر خارجی با تور مزایای فراوانی دارد؛ چراکه دریافت ویزا، خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و بسیاری موارد دیگر بر‌عهده آژانس است و مسافر با خیال آسوده می‌تواند برنامه‌ریزی‌های لازم را برای سفر انجام دهد؛ اما هزینه تور ویتنام بستگی به عوامل مختلفی دارد و بسیار متغیر است. تعداد روزهای اقامت در ویتنام، نوع هتل و خدمات آن، نوع پرواز، خدمات تور، تعداد گشت‌های شهری و عواملی از این قبیل، در هزینه نهایی تور تأثیرگذار هستند. در مجموع می‌توان گفت که سفر به ویتنام ارزان‌قیمت نیست؛ اما با استفاده از تور می‌توانید در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

تصویری از فرودگاه ویتنام

تصویری از فرودگاه ویتنام

هزینه اقامت در ویتنام

هزینه‌های اقامت در ویتنام به عوامل مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی هتل، فصل سفر، تعداد روزهای اقامت و سطح امکانات هتل بستگی دارد. طبق تجربه مسافران، میانگین هزینه‌ها به شرح زیر است:

 

  • اقامتگاه‌های اقتصادی: ۱۴ دلار
  • اقامتگاه‌های معمولی: ۲۹ دلار
  • اقامتگاه‌های لوکس: ۷۲ دلار

 

این قیمت‌ها برای اقامت یک نفر در یک شب، تخمین زده شده‌اند. هرچه موقعیت هتل بهتر باشد و امکانات رفاهی بهتری در اختیار مسافران قرار دهد، هزینه بالاتری دارد. اگر امکانات اولیه برای شما کافی است، به اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت اکتفا کنید؛ در غیر این صورت به‌سراغ هتل‌های لوکس بروید. فقط پیش از رزرو اقامتگاه حتماً بخش نظرات سایت‌های گردشگری معتبر را مطالعه کنید تا از کیفیت و امنیت محل اقامت مطمئن شوید. البته با خرید تور ویتنام، هیچ نگرانی بابت هتل نخواهید داشت.

نمایی از یک هتل ۵ ستاره در ویتنام

نمایی از یک هتل ۵ ستاره در ویتنام

هزینه تفریحات در ویتنام

ویتنام از کشورهای توریستی آسیا است و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری دارد. شما می‌توانید تفریح‌های جذاب و متعددی را در این کشور تجربه کنید که برخی از آن‌ها رایگان و بعضی پولی هستند. شرکت در جشن سال نو، تفریحات آبی و طبیعت‌گردی در خلیج هالونگ، گشت‌وگذار در جزیره کت با، تفریح در سواحل، بازدید از طبیعت بکر دلتای مکونگ، رفتن به پارک‌های طبیعی و تماشای نمایش عروسکی در هانوی، همگی از تفریحات جذاب ویتنام هستند.

هزینه تفریحات در ویتنام بسیار متنوع است. برای مثال، برای شرکت در جشن سال نو یا گشت‌وگذار در طبیعت، نیازی به پرداخت پول نیست؛ اما هزینه تماشای نمایش‌های عروسکی بین چهار تا ۱۵ دلار و هزینه بازدید از پارک‌ها حدود ۱۰ تا ۲۰ دلار است. برای ورود به سواحل ویتنام نیز باید حدود چهار دلار بپردازید. باتوجه به بودجه و سلیقه خود می‌توانید برای تفریح در ویتنام برنامه‌ریزی کنید.

تصویری از خلیج هالونگ

تصویری از خلیج هالونگ؛ یکی از مکان‌های تفریحی در ویتنام

هزینه بازدید از جاهای دیدنی ویتنام

کشور ویتنام، موزه و معابد بسیاری دارد که بازدید از برخی از آن‌ها رایگان است. برای بازدید سایر زیارتگاه‌ها نیز باید مبلغی بین دو تا پنج دلار بپردازید. هزینه بازدید از موزه‌ها و مکان‌های تاریخی نیز همین مقدار است. درواقع باید بگوییم که هزینه بازدید از جاهای دیدنی ویتنام بسیار کمتر از هزینه تفریحات در این کشور است. اگر به جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و فرهنگی علاقه دارید، با کمترین بودجه نیز می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

عکس پل دست خدا

پل دست خدا؛ یکی از جاهای دیدنی ویتنام

هزینه غذا در ویتنام گران است

تنوع غذایی در کشور ویتنام بالا است. زوری، سوپ فو، کان چوا، بون چا و بون تیت بونگ از مشهورترین غذاهای ویتنام به شمار می‌روند که در سفر به این کشور می‌توانید آن‌ها را در رستوران امتحان کنید. طبق تجربه گردشگران، هزینه غذا در ویتنام، روزانه حدود 14 دلار است. اگر به غذاهای خیابانی علاقه داشته باشید، حتی با یک دلار نیز می‌توانید یک وعده غذایی خوشمزه نوش‌جان کنید. در صورتی که رستوران‌های لوکس را ترجیح دهید، هزینه هر وعده غذا کمی بالاتر می‌رود و به 12 دلار نیز می‌رسد.

تصویری از غذاهای محلی ویتنام

تصویری از غذاهای محلی ویتنام

هزینه حمل و نقل در ویتنام

حمل‌ونقل در ویتنام با وسایلی همچون اتوبوس، تاکسی، قطار، دوچرخه، موتورسیکلت و سه‌چرخه‌های پدالی انجام می‌شود. در شهر هوشی‌مین نیز می‌توانید از مترو استفاده کنید. کرایه رفت‌وآمد در ویتنام برای مسافت‌های کوتاه حتی به یک دلار نیز نمی‌رسد؛ اما اگر قصد اجاره خودرو داشته باشید باید حدود 50 دلار برای هر روز پرداخت کنید. طبق تجربه گردشگران، هزینه حمل‌ونقل در ویتنام برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی، روزانه حدود 12 دلار است.

تصویری از اتوبوس های عمومی ویتنام

تصویری از اتوبوس های عمومی ویتنام

هزینه خرید و تهیه سوغاتی در ویتنام

خرید سوغاتی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر است. از جمله سوغاتی‌های مشهور ویتنام می‌توان به ظروف لاکی، کلاه مخروطی نون لا، لباس‌های سنتی آئو دای، فانوس‌های دست‌ساز، صنایع‌دستی بامبو، قهوه ویتنامی و کفش‌های چوبی اشاره کرد. هزینه خرید سوغاتی در این کشور کاملاً به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد.

برای مثال، قیمت قهوه ویتنامی از چهار دلار شروع می‌شود؛ اما برای خرید لباس‌های سنتی این کشور باید بین 22 تا 88 دلار پرداخت کنید. بازار «دونگ ‌با» در شهر هیو، بازار «آن ‌دونگ» در شهر هوشی مین و مرکز خرید «هانگ‌ دا گالریا» در هانوی، مکان‌های خوبی برای خرید انواع سوغاتی با قیمت مناسب هستند.

عکسی از یک مغازه سوغاتی فروشی در ویتنام

عکسی از یک مغازه سوغاتی فروشی در ویتنام

ارزانترین راه سفر به ویتنام

راه‌های بسیاری برای کاهش هزینه های سفر به ویتنام وجود دارد. برای تردد، از وسایل حمل‌ونقل عمومی مثل سه‌چرخه‌های پدالی، اتوبوس یا قطار استفاده کنید. تاکسی‌های ویتنام نیز مانند بسیاری از کشورها گران‌قیمت هستند و هزینه ثابتی ندارند. یکی‌دیگر از راه‌های داشتن سفر ارزان، رفتن به رستوران‌های محلی و اغذیه‌فروشی‌ها است. البته لذت غذاهای خیابانی ویتنام را نیز نباید از خود دریغ کنید. به این نکته توجه کنید که ممکن است هزینه یک وعده غذا در رستوران‌های لوکس برابر با سه وعده غذایی در رستوران‌های معمولی شود.

اگر از هتل فقط برای استراحت و خوابیدن استفاده می‌کنید، هتل‌ها یا هاستل‌های ارزان‌قیمت با امکانات متوسط رزرو کنید. هرچه تعداد ستاره‌های هتل بیشتر باشد و خدمات رفاهی کامل‌تری عرضه کند، قطعاً هزینه اقامت در آن بیشتر می‌شود. تابستان‌ها و زمستان‌ها، مسافران کمتری به ویتنام سفر می‌کنند؛ در نتیجه قیمت تورها و اقامتگاه‌ها پایین می‌آید. در آخر هم باید اشاره کنیم که سفر با تور همیشه به‌نفع مسافران است؛ زیرا بسیاری از هزینه‌ها مثل هزینه بلیط سفر به ویتنام و هزینه اقامت سرشکن می‌شود.

کاهش هزینه سفر به ویتنام، با تورهای آویسا تراول

در این مقاله، جزئیات هزینه‌های سفر به ویتنام را بررسی کردیم. به‌طور میانگین، هر فرد در سفر ویتنام به روزانه ۶۰ دلار نیاز دارد. البته این عدد تقریبی است و به فعالیت‌های مسافران بستگی دارد. اگر به رستوران‌ها، هتل‌ها و تفریح‌های لوکس علاقه داشته باشید، قطعاً سفر به ویتنام برایتان گران تمام خواهد شد. در غیر این صورت می‌توانید یک سفر اقتصادی را تجربه کنید.

اگر می‌خواهید سفری متفاوت و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، تور ویتنام را از آژانس مسافرتی و گردشگری آویسا الهه باستان خریداری کنید. تورهای این مجموعه با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات آویسا تراول و همچنین دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول:

۱- حدود هزینه سفر به ویتنام در یک روز چقدر است؟

اگر در رستوران‌های معمولی غذا بخورید و در هتل‌هایی با امکانات متوسط اقامت کنید و همچنین برای تردد در سطح شهر، وسایل نقلیه عمومی سوار شوید، هزینه سفر به ویتنام در یک روز حدود 60 دلار برای هر نفر است.

۲- بهترین زمان سفر به ویتنام چه فصلی است؟

بهار و پاییز بهترین فصل‌ها برای بازدید از ویتنام است. زیرا آب‌وهوا در مطلوب‌ترین حالت خود قرار دارد و خبری از سرمای شدید و گرمای طاقت‌فرسا نیست.

مشاوره رایگان