جذاب‌ترین اسکای‌واک ها در دنیا

خواندنی ها 11 تیر ، 1399 4 دقیقه

اسکای‌واک در واقع نوعی گذرگاه مرتفع است که دو نقطه را در ارتفاع عموما زیادی به هم متصل می‌کند. این گذرگاه‌ها می‌تواند بین دو برج مدرن، دو کوه و یا نقاط تاریخی باشد. در واقع این مسیرهای پیاده‌روی ممکن است به هر شکلی باشند، تفریحی، اداری و یا ماجراجویانه. نقطه مشترک بین آن‌ها منظره خیره‌کننده افق آسمان است. اسکای واک‌ها و امکان رفتن به آن‌ها امروزه در صف یکی از فعالیت‌های توریستی و ماجراجویانه دنیا قرار دارد. اگر دل و جراتش را دارید به یکی از این اسکای واک‌ها بروید و آدرنالین خون‌تان را به سقف بچسبانید و تجارب دیوانه‌واری به دست بیاورید.

مالزی، لنکاوی، لنکاوی اسکای بریج

پل اسکای‌واک لنکاوی از سازه‌های مدرن و جدید دنیاست که در سال 2005 ساخته شده و به یکی از نمادهای سرزمینی لنکاوی تبدیل شده است. این پل عابر پیاده به طول 125 متر که با کابل‌های تلفن مستحکم شده در سرزمین اصلی مجمع‌الجزایر لنکاوی واقع شده است. این پل در ارتفاع 660 متری بالاتر از سطح دریا واقع شده و منظره‌ای فوق‌العاده دیدنی از جنگل‌های گرمسیری سبز و درخشان و دریای آبی پشت سرش به نمایش می‌گذارد. این پل که در سال 2005 تکمیل و افتتاح شد برای محافظت از جنگل‌ها و انتقال گردشگران از قله کوه Gunung Mat Chinchang از اسکای‌گلاید ساخته شد. این یکی از فعالیت‌های توریستی این جزیره است.

استرالیا، کویینزلند، اسکای‌واک جنگل بارانی تامبرین

قدم زدن بر فراز جنگل‌های بارانی قطعا یکی از جالب‌ترین و بی‌نظیرترین فعالیت‌ها برای عاشقان طبیعت است. جنگل‌های بارانی در کوه تامبورین در کوئینزلند استرالیا این نیاز گردشگران را به خوبی برطرف می‌کند. در واقع این اسکای‌واک نمایشی از حیوانات و گیاهان منطقه ارائه می‌دهد که کم‌تر جایی می‌توان به این شکل آن‌ها نظاره کرد. در یک جنگل بارانی 30 جریبی شما انواعی از فعالیت‌های اکو-ماجرایی را برای انجام دادن در اختیار دارید. فعالیت‌های این جنگل شامل 45 دقیقه پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی، یک پل 30 تری بالاتر از جنگل و یک پل فولادی 300 متری بالاتر از جنگل بارانی تامبورین می‌شود.

سنگاپور، Supertree Grove

این اسکای‌واک جذاب و چشمگیر در Gardens by the Bay در سنگاپور واقع شده است. سوپرتری‌ها در واقع سازه‌هایی مدرن به شکل درخت هستند که بین 24 تا 48 متر طول دارند. این باغ بصری خلاقانه میزبان گل و گیاهانی از سراسر دنیا مثل درختان مو عجیب و غریب، سرخس و ارکیده است. این باغ به تنهایی خود دیدنی شگفت‌انگیز است اما نقطه قوت و در واقع مسیر مرتفع عابر پیاده‌ای است که دو تا از درختان فلزی را به هم مرتبط کرده است. این مسیر 128 متری نمایی به شدت دیدنی از باغ‌های پایین خود ارائه می‌دهد.

چین، هونان، ژانگجیانگجی، اسکای‌واک کوه تیانمن

اسکای واک‌های کوه تیانمن در بلندی و تمام ناهمواری‌های کوه به دیواره آن چسبیده‌اند و با منظره بی‌نظیر و شگفت‌انگیزی که ارائه می‌دهند یکی از هیجان‌انگیزترین و دیوانه‌وارترین تجارب دنیای گردشگری در سراسر زمین هستند. کوه تیانمن در پارک ملی کوه تیانمن در استان هونان چین در ژانگجیانگجی واقع شده است. در نوامبر 2011 اولین تردد در این مسیر هوایی که عنوان "پیاده روی ایمان" نیز شناخته می‌شود انجام شد. این مسیر در کوه 426 متری تیانمن واقع شده که اگر عکس‌های آن را در گوگل جستجو کنید می‌بینید اغلب گردشگران از ترس به دیواره‌های کوه چسبیده‌اند. یک مسیر دیگر در آوریل 2015 افتتاح شد و در نهایت در آگوست 2016 یک پل شیشه‌ای با شیشه‌های جدید و به روزتر بین دو قله ساخته شد. این پل که در ارتفاع 1400 متری قرار گرفته 1.6 کیلومتر طول داشته و در انتها به یک پل معلق بین دو قله ختم می‌شود.

چین، پارک ملی Shiniuzhai، پل Haohan Qiao

این پل با کف شیشه‌ای در ارتفاع 180 متری دره در پارک ملی Shiniuzhai واقع شده و نمایی فوق‌العاده دیدنی برای تمام عمرتان را ارائه می‌دهد. در ابتدا این پل چوبی بود اما بعد با شیشه‌های 25 میلی‌متری که 25 برابر قوی‌تر از نسخه چوبی بودند عوض شد. در واقع این پل برای مقاومت در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله، وزش باد شدید و یخ زدگی طراحی شده و نهایت ایمنی با توجه به تکنولوژی روز در آن به کار گرفته شده است. به علاوه این پل می‌تواند وزن 800 بازدیدکننده را به طور همزمان تحمل کند. حتی ادعا کرده‌اند که اگر این گرشگران روی آن بپرند باز هم در کمال سلامت ثبات خود را حفظ خواهد کرد. در این گردش ماجراجوانه شما هم درگیر ترشح آدرنالین می‌‌شوید و هم غرق زیبایی دنیای اطراف‌تان که همچون وهم و خیال به نظر می‌رسد.

مشاوره رایگان