اگر عاشق کوهستان هستید از این کشورها دیدن کنید

خواندنی ها 19 بهمن ، 1402 4 دقیقه

اگر تاکنون کوهنوردی کرده‌اید و از مسیرهای شیب‌دار گذر کردید و شانس تماشای مناظر فوق‌العاده زیبا و دیدنی را داشته‌اید حتما می‌دانید چه حسی دارد وقتی بعد از چندین روز پیاده‌روی به قله می‌رسید و می‌توانید مناظری را ببینید که خیلی‌ها (در واقع بیشتر مردم) از دیدن آن محروم‌اند. کوهنوردی یکی از بهترین روش‌ها برای به چالش کشیدن روح و جسم است. بعضی از مسیرها برای حرفه‌ای‌ها هم دشوار است و برخی مسیرها نیاز به مهارت‌های آنچنانی ندارد. در اینجا ما زیباترین کشورهای کوهستانی دنیا را معرفی می‌کنیم.

سوئیس

اگر از هرکسی بپرسید زیباترین کشورهای کوهستانی دنیا کدام‌ها هستند قطعا یکی از اولین نام‌هایی که آورده می‌شود سوییس است. البته این کشور با قله‌های زیبا، موزه‌های دیدنی، و سواحل شگفت‌انگیز برای تمامی سلیقه‌ها جایی دلخواه است اما کوهنوردان نگاهی ویژه به این کشور آلپی دارند. بیشتر بخش‌های سوییس کوهستانی بوده و با جنگل‌های متراکم و دریاچه‌های کوهستانی زینت داده شده است. در این کشور می‌توانید هر فعالیت کوهستانی از اسکی گرفته تا معلق شدن با زیپ لاین را تجربه کنید. قله دوفور با ارتفاع 4634 متر بالاتر از سطح دریا، بلندترین قله سوئیس است. با داشتن نمای باشکوهی از مناظر کوهستانی این کشور همان جایی است که هر عاشق طبیعت آرزوی آن را دارد.

ارمنستان

دوستداران واقعی کوهستان کاوشگرانی هستند که همیشه می‌خواهند از یک قله متفاوت منظره جدیدی از جهان را برای تماشا داشته باشند. اگر شما یکی از آن دسته افراد هستید پس ارمنستان باید مقصد بعدی شما باشد. این کشور کوچک ققازی چیزی نیست جز سرزمین‌های پر فراز و نشیب، جنگل‌های مخروطی و مناظر جذاب. بلندترین کوه ارمنستان آراگات است که با داشتن 4 قله مرتفع در ارتفاع 4 هزار متری از زمین قد برافراشته است. اگر بخواهید قله‌های جذاب بیشتری را بشناسید می‌توان به Kusanats، Mets Kirs، Azhdahak، Khoustup و Ukhtasar اشاره کرد. کوهنوردی در ارمنستان برای اکوسیستم بومی و جذاب در کنار ویرانه‌های تاریخی تجربه‌ای به یادماندنی و کم‌نظیر است. در واقع تنها با رفتن به این کوه‌ها می‌توان با یک تیر دو نشان زد. از قایق رانی گرفته تا ماجراجویی‌های جنگلی ارمنستان طیفی از فعالیت‌های جذاب را در اختیا شما قرار می‌دهد.

فرانسه

وقتی اسم فرانسه به میان می‌آید ناخوداگاه ذهن‌ها به سمت پاریس شهر عشاق کشیده می‌شود. اما تنها داریی فرانسه پاریس و خیابان‌های سنگفرش شده آن نیست. بلکه این کشور سهم زیادی در حیوانات جنگلی و کوهستان‌ها دیدنی دارد. کوه Blanc که بین سوییس و ایتالیا مشترکا قرار گرفته با 4,810 متر ارتفاع بلندترین قله آلپ بوده و مهم‌ترین جاذبه طبیعی این کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، وجود پارک‌های ملی Ecrins ، Vanoise و Mercantour و قله‌های قابل دسترسی زیاد در قلمرو این کشو ، فرانسه را به مکانی مهیج برای افرادی که عاشق کاوش از یک قله به قله دیگر برای کشف جهان هستند تبدیل کرده است. برخی از قله‌های معروف این کشور Grandes Jorasses ، Aiguille Verte و La Meije هستند.

ژاپن

ژاپن یکی از جاذبه‌های مهم توریستی برای گردشگران گوشه و کنار جهان است و کوهنوردی بخشی جدانشدنی از نجارب برجسته این کشور است. در واقع بیش از 70٪ مساحت کشور کوهستانی است که بلندترین قله کوه فوجی با 3،776 متر معروف‌ترین و بلندترین کوه این کشور محسوب می‌شود. بنابراین می‌توانید تصور کنید که مسیرهای مختلفی برای رسیدن به قله با درجات سختی وجود دارد. به علاوه صعود و پیاده‌روی در جای جای این کشور ساحلی همراه با تجارب فرهنگی و سفر به زندگی گذشته است. اگر به جز فوجی به دنبل قله‌های دیگر بودید Takao، Tate، Mitake، Norikura، و آتشفشان Kaimondake از دیگران مشهورتر و زیباتر هستند.

استرالیا

استالریا مترادف با حیات وحشی پویا است. در حالی که شایعات و افسانه‌های زیادی در بین گردشگران درباره خطرات این کشور وجود دارد، استرالیا هنوز هم یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان محسوب می‌شود. این کشور میزبان برخی از بهترین کوه‌ها با مناظر زیبا و دیدنی است. بنابراین اگر به دنبال تنوع هستید این کشور با داشتن قله‌های برفی و سفید می‌تواند مقصد ایده‌آلی برای شما باشد. کوه‌های استرالیا دارای آبشارهای فراوان و جنگل‌های متراکم هستند که سفری ماجراجویانه و خاطره‌انگیز را تضمین می‌کنند.

نپال

وقتی اسم نپال به میان می‌آید بیشتر مردم به یاداورست بلندترین کوه دنیا می‌افتند. در حالی که صعود به این قله در حد افراد آماتور نبوده و حتی برای حرفه‌ای‌ها نیز خطرناک و چالش برانگیز است دیوانگان کوهستان تمایل دارند تا مناظر برفی این کوه را خودشان شخصا تماشا کنند. با این حال، نپال چیزهای زیادی برای عرضه به کوهنوردان آماتور دارد. قله‌های زیر 7 هزار متر مثل Mera، Lobuche East، Yala، Pisand، و بسیاری دیگر از نام‌ها هستند.

دنیا پر از ناهمواری‌های زیبای مشهور کم‌تر دیده شده است که هر کدام منظره‌ای منحصر به فرد خودشان را ارائه می‌دهند. مهم نیست کجای این کره خاکی به کوهنوردی می‌پردازید اما به یاد داشته باشید قبل از کوهنوردی همیشه وضعیت جسمانی‌تان را با مشورت یک دکتر بررسی کنید.

مشاوره رایگان