کشورهایی با زیباترین طبیعت روی زمین

خواندنی ها 16 تیر ، 1399 4 دقیقه

هیچ کشوری نیست که فاقد زیبایی طبیعی باشد اما به راستی رده‌بندی آن‌ها براساس معیارهای زیبایی طبیعی کاری واقعا دشوار است. اما خوشبختانه مجمع جهانی اقتصاد این وظیفه را بر عهده گرفت و 136 کشور را با توجه به منابع طبیعی که در اختیار دارند رتبه بندی کرد. اما چه معیارهایی در این انتخاب دخیل بوده؟ ویژگی‌هایی مثل تعداد مکان‌های طبیعی میراث جهانی، تعداد کل گونه‌های شناخته شده و مناطق حفاظت شده و تقاضای گردشگری طبیعی از جمله المان‌های فهرست ارائه شده هستند. ما در اینجا زیباترین کشورهای دنیا را از منظر منابع طبیعی معرفی می‌کنیم.

برزیل

برزیل با داشتن بیشترین منابع طبیعی و گونه‌های زیستی در رتبه اول این فهرست جای دارد. در ذخایر جنگلی جنوب شرقی آنتلانتیک که شامل 25 منطقه محافظت شده در حوضه آمازون می‌شود گونه‌های زیادی از جگوارها، میمون‌ها و انواع حیوانات در آن زندگی می‌کنند. در واقع آمریکای جنوبی از شکوه و عظمت هیچ چیزی کم ندارد.

مکزیکو

از جنگل‌های بارانی، تا خرابه‌های تاریخی و باتلاق‌ها و جنگل‌های چشمگیر مانگرو و جزایر خیره کننده، هیچ جای تعجب نیست که مکزیکو در رتبه دوم این فهرست جای گرفته است. به علاوه میکزیک محل زندگی حیوانات وحشی بسیاری است که خیلی از آن‌ها را گونه‌های نادر و به انقراض تشکیل می‌دهند. برای یک انزوای به یادماندنی در دامان طبیعت سفر به مکزیک را همیشه توصیه می‌کنیم.

کاستاریکا

اما جایگاه سوم می‌رسد به کاستاریکا، کشوری کوچک که جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آن را به رتبه‌های بالای این فهرست کشانده است. پارک ملی جزیره Cocos با داشتن جنگل‌های بارانی چشمگیر تنها جزیره در قسمت شرقی اقیانوس آرام است که می‌توان آن را بری طبیعت فوق‌العاده و حیوانات حیات وحش‌اش مانند لاک پشت‌ها ر این فهرست جای داد.

پرو

برای آشنایی با زیباترین و بهترین کشور با طبیعت عالی و فوق‌العاده باید سری به ویرانه‌های باورنکردنی اینکانیان در ماچو پیچو بزنیم. این جاذبه‌های گردشگری تنها دلیل ورود پرو به فهرست نیست بلکه داشتن رشته کوه‌های جذاب گرمسیری، و پارک ملی Rio Abiseo که محل جای گرفتن 36 نقطه باستان شناسی هستند نمی‌توان از این کشور غنی از زیبایی و فرهنگ چشم پوشی کرد.

چین

به عنوان چهارمین کشور بزرگ دنیا هیچ جای تعجب ندارد که بگوییم چین دارای ذخایر طبیعی بی‌مانند و منحصر به فرد زیادی است. برخی از ویژگی‌های برجسته این کشور وجود 3 رودخانه موازی هم در ایالت یون‌آن است که که با رشته کوه‌های سبز و جنگلی و همچنین چشمه‌های آب گرم طبیعی احاطه شده و منظره‌ای به غایت زیبا و باورنکردنی به وجود آورده است. شایسته است از Sichuan Giant Panda Sanctuaries، پناهگاه پاندهای غول پیکر هم نام ببریم که تقریبا یک سوم پانداهای در حال انقراض دنیا در آن زندگی می‌کنند.

استرالیا

اگرچه در اینجا استرالیا رتبه ششم را به دست آورده اما در رده نقاط طبیعی مراث جهانی یونسکو رتبه اول را کسب کرده است. در واقع هر گوشه این کشور دارای جاذبه‌های طبیعی و دیدنی چشمگیری است. از صخره‌های عظیم در سواحل شرقی تا ساحل نینگالو در حاشیه غربی، و از پارک ملی کاکادو در شمال تا بیابان تاسمانی در جنوب این کشور با طبیعتی زیبا و نامحدود پوشیده شده است.

تایلند

چه افرادی که به تایلند سفر کرده‌اند و چه افرادی هنوز این کشور را ندیده‌ان احتمالا کسی وجو ندارد که از دیدن این کشور بین ده کشور نخست با طبیعت زیبا تعجب کرده باشد. از جزایر خیره کننده خلیج تایلند گرفته تا سواحل ماسه سفید و پودری کرابی، تایلند هیچ چیزی از زیبا و جادو کم ندارد. در اینجا از احاظ ساحل هیچگاه کم نمی‌آورید و همچنین فعالیت‌های جذابی مانند تماشای دنیای زیر آب، کاوش در جنگل‌های بارانی و تماشای حیوانات حیات وحش مانند میمون‌ها، ببرها، و پرندگان رنگی و زیبا هر چیزی که بخواهید در تختیارتان قرار خواهد گرفت.

تانزانیا

تانزانیا میزبان کوه شناخته شده کلیمانجارو است که به عنوان بلندترین قله آفریقا شناخته می‌شود. در حالی که شکارچیان غیرقانونی دندان طمع‌شان همیشه برای حیات وحش بی‌نظیر این کشور تیز است اما یونسکو برای محافظت از اراضی طبیعی آن، بسیاری از نقاط را به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی کرده است. تانزانیا محل زندگی فیل‌ها، گورخرها، ببرها، شیرها و بسیاری از حیوانات وحشی و آزاد است.

اسپانیا

هر مسافر عاشق پیاده‌روی و صعود Camino de Santiag را در فهرست مقاصد محبوب خود قرار می‌دهد. این مسیر طولانی که در سراسر کشور به مقصد نهایی در شمال غربی اسپانیا می‌رود ازبرخی از زیباترین و مهم‌ترین زمین‌های کشور گذر می‌کند. پارک ملی Doñana، که پنج گونه پرنده در حال انقراض در آن زندگی می‌کنند، و همچنین پارک ملی گاراجونای در جزایر قناری که در آن یک جنگل بزرگ لورل واقع شده نیز ارزش بازدید داشته و از میراث این کشور محسوب می‌شوند.

مشاوره رایگان