زیباترین مناظر کوهستانی در دنیا

خواندنی ها 17 تیر ، 1399 4 دقیقه

کوه‌ها دارای دو منظره زیبا دیدنی هستند. اول منظره طبیعی و چشمگیری که خودشان دارند دوم منظره‌ای که کوهنوردان حین صعود از خودشان به نمایش می‌گذارند. لازم به ذکر است که برای تماشای زیباترین مناظر ممکن کوهستانی باید به دنبال کوه‌های مرتفعی باشید که منظره‌ای به غایت دیدنی ارائه می‌دهند. صعود به کوه‌های بلند قطعا سخت است و کوهنوردان حرفه‌ای مناظر بالا را پاداشی برای سختی راه می‌دانند که بیشتر مردم از تماشای آن‌ها محروم هستند. در زیر می‌توانید فهرستی از زیباترین مناظر کوهستانی دنیا را پیدا کنید.

هند، کوه Gangtok

این کوه که بخشی از هیمالیاست رویای صعود هر کوهنوردی است. طبق اعلام شرکت‌های شهری Gangtok، این کوه هر ساله 500 میلیون دلار از صنعت توریستی کسب می‌کند. بسیاری از این گردشگران اکوتوریست هستند که نقش مهمی در چرخش اقتصادی منطقه ایفا می‌کنند. آن‌ها با انجام فعالیت‌های ماجراجویی و گردشی شامل کوه‌نوردی، صعود، قایقرانی رودخانه و سایر فعالیت‌ها ارز به اینجا می‌آورند. رودخانه در اینجا به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده و سرانجام به رودخانه Teesta در Singtam می‌پیوندند.

مالزی، کوه کینابالو

برای شانس تماشای مناظری فوق‌العاده در تور مالزی به کوه کینابالو بروید و به آن صعود کنید. گفته می‌شود کینابالو 20 امین کوه بلند دنیا است. این کوه نه فقط بلندترین قله مالزی است بلکه یکی از مهم‌ترین زیست بوم‌های دنیا است که در آن 6 هزار گونه گیاهی در آن زندگی می‌کنند. این مکان به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شده و مهم‌ترین نکته در مورد کوه این است که شما برای رسیدن به مناظر فوق‌العاده آن ا نیازی به کوهنوردی حرفه‌ای تخصصی ندارید. هر فردی با قدرت بدنی متوسط هم می‌تواند به کمک راهنما مسیر این کوه مرتفع را طی کند.

مرز پاکستان و چین، کوه K2

این کوه دومین نقطه بلند زمین است که بین چین و پاکستان قرار گرفته است. این کوه دقیقا پشت هیمالیا واقع شده و نمایی شگفت‌انگیز و دیدنی دارد. در بین مسیر به خوبی می‌توانید کوه‌های پایین دست اطراف را مشاهده کنید. پس اگر حرفه‌ای هستید و می‌خواهید به صعود بروید کی2 می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. صعود به این کوه چالش برانگیز بوده و مناظر اطراف به شدت دیدنی و نفسگیر است.

فرانسه، بورا بورا

احتمالا پیش از این بورا بورا را تنها برای آب‌های فیروزه‌ای و اقامتگاه‌های لاکچری و کلاس بالایش می‌شناختید اما این مقصد توریستی زیبا میزبان کوه بورا بورا یکی از کوه‌های خوش منظره زمین است. به گفته آژانس مسافرتی مرکزی، بورا بورا برای رونق بخشیدن به اقتصاد خود به گردشگری متکی است و عمده درآمد و محبوبیت آن معطوف به آب‌های آبی و فعالیت‌های آبی است اما نباید زیبایی‌های زمینی آن را هم نادیده گرفت. البته در جزیره حمل و نقلی وجود ندارد اما می‌توانید با کرایه دوچرخه و موتور به پای کوه بروید.

آمریکا، کوه واشنگتون

همه کوه‌ها برای تماشای مناظر خیره کننده طبیعی شناخته شده و محبوب نیستند برخی دیگر مانند کوه واشنگتون در پیتسبورگ پنسیلوانیا دارای منظره‌ای شهری و مدرن است. این کوه منظره‌ای از بالا را بخ نمایش می‌گذاردکه نقطه که سه رودخانه به یکدیگر متصل می‌شوند و پل‌های اصلی در رودخانه‌های پیتسبورگ، هسته مرکز شهر را با سایر نقاط شهر وصل می‌کنند.

چین، اورست

نمی‌شد از بلندترین و طبیعی‌ترین مناظر کوهستانی حرف بزنیم و اورست بلندترین نقطه زمین را از قلم بیاندازیم. با صعود به این کوه می‌توان نمایی دیده نشده و بی‌تکرار از هیمالیا جایی که بلندترین کوه‌های زمین در آن قرار دارند را تماشا کرد. صعود به اورست به شدت سخت، جانفرسا و نیازمند به تجربه بالا است. در واقع بسیاری از کوهنوردان حرفه‌ای هم در صعود به آن دچار مشکل و حادثه می‌شون اما هیچ کدام این موارد رویای صعود به آن را از کوهنوردان حرفه‌ای عاشق صعود نمی‌گیرد.

آمریکا، کوهستان Great Smoky

کوهستان دودی یکی از دیدنی‌ترین نقاط زمین است که هنگام طلوع خورشید و تابیدن انوار طلایی پشت کوه‌ها بر فضای ابری و وهم‌انگیز آن بیش از هر وقت دیگری دیدنی می‌شود. به خاطر ابرهای رقیق بین کوه‌ها و تابش رویایی نور خورشید به این کوهستان، کوهستان دودی می‌گویند. دود در واقع مه ایجاد شده از پوشش گیاهی است و طبق گفته ناسا، مواد شیمیایی منتشر شده از فشار بخار بالایی برخوردار بوده و به راحتی در دما و فشار معمولی مه تشکیل می‌دهند و به دامنه کوه جلوه‌ای دودی و زیبا می‌بخشند. اگر عکس‌های این کوهستان را در گوگل جستجو کنید می‌بینید که لایه‌های تیره و روشن رنگ‌ها عمق زیادی داشته و کاملا نفسگیر و رویایی است.

مشاوره رایگان