زیباترین مناظری که باید در طول عمرتان ببینید

خواندنی ها 14 تیر ، 1399 4 دقیقه

بر هیچ کسی پوشیده نیست که سیاره ما تا چه اندازه شگفت‌انگیز و حیرت‌اور است. از مکان‌های باستان شناسی گرفته تا ویژگی‌های طبیعی مانند دره‌ها و صخره‌ها، تقریباً در هر گوشه دنیا نقاط ویژه‌ای برای کشف وجود دارد. برای نمونه یونان دارای ساحلی با ماسه‌های صورتی است و یا کویر نمک Salar de Uyuni بلیوی که منظره ای به شدت دیدنی دارد از زیبایی‌های دیده نشده و غیرمعمول طبیعی هستند. ما در اینجا مناظر زیبایی را معرفی می‌کنیم که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید.

چین، منطقه زمین شناسی Danxia

اگر درباره این کوه‌ها ندانید و عکس‌هایش را ببینید حتما تصور می‌کنید فتوشاپ هستند. در حالی که این منطقه هزار رنگ به خاطر فرسایش و رسوب مواد سنگی مختلف بر روی هم به شکل هزار رنگی درآمده است. این منطقه شگفت‌انگیز و دیده نشده در ثبت میراث جهانی یونسکو بوده و از شگفتی‌های بی‌نظیر طبیعی محسوب می‌شود.

چین، دیوار بزرگ چین

ساخت دیوار بزرگ چین بین سده‌ سوم قبل از میلاد شروع شد و تا قرن 17 ام ادامه پیدا کرد. این سازه نه تنها در چین بلکه در دنیا یکی از بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین سازه‌های ساخت دست بشر محسوب می‌شود. این دیوار که به طول ۲۱٬۱۹۶ کیلومتر در چین امتداد پیدا کرده است. به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است. دیوار در اصل برای جلوگیری از هجوم قبایل صحرانشین به داخل مرزها ساخته شد و در زمان زمان چین شی هوانگ کامل شد. افراد زیادی در طول ساخت این دیوار به بیگاری گرفته شدند و تعداد زیادی هم در حین کار جان سپردند.

فرانسه، زمین‌های اسطخودوس در منطقه Provence

این منطقه دارای شهرها و روستای زیادی است که هر کدام‌شان برای زیبایی خاصی شناخته می‌شوند. اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این منطقه را به شهرت رسانده زمین‌های کشاورزی اسطخودوس هستند که منظره‌ای فوق‌العاده ایجاد کرده و وای آن ناحیه را معطر کرده‌اند. منطقه پرونس یکی از نقاط جذاب و شگف‌انگیز به ثبت رسیده در یوسکو است که با تما توضیحاتی که دادیم هنوز عده زیادی آن را نمی شناسند.

 فرانسه، برج ایفل

برج ایفل یکی از نمادهای سرزمینی فرانسه و تقریبا اصلی‌ترین جاذبه گردشگری پاریس است. این برج که در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع شده در سال ۱۸۸۷ آغاز به ساخت و در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ به پایان رسید. برج فلزی ایفل در اصل برای بزرگداشت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد اما افراد برجسته بسیاری از ساخت برج ناراضی بودند. با تمام این حرف‌ها ایفل بعد از سال ها شهرت روزافزونی به دست آورد تا جایی که به ثبت میراث جهانی یونکو رسید. یازدید از این سازه عظیم و تاریخی در فهرست کارهای عاشقانه زوج های جوان قرار دارد.

یونان، کرت، سواحل ماسه صورتی Elafonissi

سواحل ماسه سفید از علاقه‌مندی‌های مردم برای سفرهای ساحلی هستند و وقتی می‌خواهند سواحل زیبای گرمسیری را توصیف کنند به رنگ طلایی‌شان تکیه می‌کنند. حالا تصورش را بکنید که در این قسمت یونان ماسه‌های صورتی زیبا و روشن به مقابله با رنگ آبی اقیانوسی رفته و چه منظره شگفت‌انگیز و بی‌تکراری را ایجاد کرده است. کرت یکی از بخش‌های زیبا و دیدنی یونان است که به لطف این سواحل مورد توجه خاصی قرار گرفته است.

هند، تاج محل

تاج محل از نقاط میراث جهانی به شدت مشهور یونسکو و جزو عجایب هفتگانه دنیا است. این کاخ زیبا و سفید که در آگرای هند واقع شده است در قرن 17ام توسط شاه جهان برای همسرش ساخته شد. این مقبره زیبا و مرمرین بعد از سال‌ها همچنان به شکوه گذشته خود ستوار مانده و به یکی از جاذبه‌های دیدنی اصلی هند تبدیل شده است.

تایلند، شهر تاریخی آیوتایا

شهر باستانی آیوتایا که زمانی پایتخت تایلند محس.ب از نقاط میراث جهانی یوسکو در تایلند است با معابد و ویرانه‌های سلطنتی و تاریخی  پر شده است. فرقی نمی کند چه زمانی به این شهر بروید به هر حال دیدن آیوتایا در هر زمانی که باشد شگفت‌انگیز است. اما یکی از بهترین زمان‌ها هنگام جشنواره سالانه فانوس است که آسمان منطقه غرق صدها فانوس چینی می‌شود.

ترکیه، چشمه های اب معدنی پاموکاله

این صوضچه های سنگ آهکی که به دلیل فعالیت‌های آب‌های معدنی در طول صدها سال رسوب شکل گرفته‌اند از شگفتی‌های طبیعی ترکیه محسوب می شوند که گردشگران کنجکاو زیادی را به سمت خود می‌کشانند. این حوضچه‌های پلکانی سفید رنگ به قلعه پنبه‌ای هم شناخته می‌شوند. برای محافظت از طبیعت این حوضچه ها هیچکس اجازه تردد با کفش را ندارد. بنابراین حتما با خودتان ساکی برای حمل کفش ها داشته باشید تا به مشکلی برنخورید.

مشاوره رایگان