هزینه سفر به مالزی چقدر است؟

راهنمای سفر 06 بهمن ، 1402 5 دقیقه

عکس: scmp.com

مالزی به عنوان کشوری زیبای واقع در محدوده جنوب شرقی آسیا توانسته این روزها مورد توجه توریست‌های دنیا قرار بگیرد. از علت‌های محبوبیت مالزی می‌توان به فرهنگ متنوع، سواحل خیره‌کننده و غذاهای لذیذ آن در کنار جاذبه‌های توریستی مختلف و دیدنی اشاره کرد. البته که همه این‌ها تنها بخشی از ماجرای سفر به مالزی بوده و بخش بعدی آن مربوط به هزینه‌های سفر به این کشور توریستی می‌شود. به طوری که برآور هزینه‌ سفر به مالزی به عنوان یک مقصد خارجی موضوع مهمی است که ذهن اغلب توریست‌ها را قبل از تصمیم‌گیری نهایی به خود درگیر می‌کند. از همین رو ما در این مقاله همراه شما عزیزان هستیم تا نگاهی به مخارج سفر به این کشور توریستی و هزینه‌های آن بیاندازیم.

 

هزینه‌ رزرو تور مالزی

راحت‌ترین و بهترین گزینه برای سفر به مالزی همراه شدن با تورهایی است که توسط آژانس‌های گردشگری در قابل یک پکیج کامل مسافرتی ارائه می‌شوند. چرا که قبل از هر چیزی سفر با تور مالزی از لحاظ هزینه‌ای در مقایسه با سفر شخصی بسیار پایین‌تر خواهد بود. علت این موضوع را می‌توان به برنامه‌ریزی‌های دقیق و روابطی که آژانس‌های مسافرتی با شرکت‌های هواپیمایی و ... دارند، مربوط دانست. از طرفی دیگر با انتخاب تور مالزی دیگر شما به عنوان مسافر دغدغه رزرو بلیط‌های رفت و برگشت هواپیما، هماهنگی برای ترانسفر از فرودگاه، رزرو هتل، بیمه مسافرتی و ... را نداشته و تنها کاری که باید انجام دهید بستن چمدان و منتظر ماندن برای روز سفر است. در حال حاضر به تاریخ بهمن ۱۴۰۲ قیمت تورهای مالزی از حدود ۳۵ میلیون تومان شروع می‌شوند. توجه داشته باشید که این هزینه شامل تمامی هزینه‌های هتل، بلیط هواپیما و غیره است. با در نظر داشتن همه این موارد در ادامه به بررسی تک تک دیگر هزینه‌هایی که در طول سفر باید در نظر گرفته شوند، خواهیم پرداخت.

عکس: sg.trip.com

 

هزینه خورد و خوراک در مالزی

مهم‌ترین بخش در مورد هزینه سفر به مالزی، مربوط به هزینه‌های غذا در این کشور توریستی خواهد بود. چرا که شما به عنوان یک توریست نه تنها در سه وعده غذایی (صبحانه، ناهار و شام) باید شکم خود را سیر کنید بلکه در گشت و گذارهای شهری به احتمال زیاد سراغ غذاهای خیابانی مالزی و برخی خوراکی‌های محلی آن نیز خواهید رفت. اما چه قدر از بودجه خود را باید به شکم گردی در مالزی اختصاص دهید؟ هزینه غذا در مالزی بسته به عوامل مختلفی مانند نوع غذا، موقعیت رستوران و میزان رسمی بودن یا تجملی بودن آن بسیار متفاوت است. با دانستن این موارد قیمت حدودی برخی از خوراکی‌ها را می‌توان به صورت زیر تخمین زد:

  • غذاهای خیابانی یا فست فود: حدود ۱ تا ۲ دلار در هر وعده غذایی
  • غذاخوری معمولی یا رستوران محلی: حدود ۲ تا ۵ دلار برای هر وعده غذایی
  • رستوران‌های سطح متوسط: حدود ۷ تا ۱۲ دلار در هر وعده غذایی
  • رستوران‌های لوکس و سطح بالا: بیش از ۲۵ دلار در هر وعده غذایی

ناگفته نماند که انعام دادن در مالزی مرسوم نیست و در هزینه سفر به مالزی تاثیری ندارد. بنابراین قیمت‌های ذکر شده در بالا معمولاً قیمت نهایی هستند که خواهید پرداخت. با این حال، قیمت‌ها بسته به مکان و زمان سال می‌توانند متفاوت باشند.

عکس: edition.cnn.com

 

هزینه خرید سوغاتی در مالزی

البته که سفر به مالزی بدون بازارگردی در مراکز خرید و بازارهای محلی آن امکان‌پذیر نبوده و یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها برای توریست‌های این کشور به حساب می‌آید. به طوری که حتی اگر مسافری قصد خرید هم نداشته باشد در حین گشت و گذار در این بازارها به سمت خرید سوغاتی و یادگاری برای خود و دوستان جذب خواهد شد. مالزی به خاطر فرهنگ متنوعی که دارد، شناخته می‌شود و توریست‌ها می‌توانند به وضوح این موضوع را در سوغاتی‌های متنوع و اجناسی که در بازارهای آن به فروش می‌رسند، مشاهده کنند. در برآورد هزینه سفر به مالزی در حوزه خرید سوغاتی باید بگوییم اعداد بسته به چیزی که به دنبال آن هستید، جایی که در حال خرید هستید و کیفیت کالا متفاوت خواهد بود. در زیر به قیمت چند مورد از محبوب‌ترین سوغاتی‌های مالزی می‌پردازیم:

  • محصولات باتیک: یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌ها در مالزی پارچه باتیک است. باتیک یک منسوجات سنتی مالزی است که قبل از رنگ آمیزی با دست کشیده می‌شود یا با موم مهر می‌زنند. قیمت پارچه باتیک بسته به کیفیت و اندازه متفاوت است، اما معمولاً بین ۵ تا ۲۵ دلار می‌توان آن را خریداری کرد.
  • چاقوی کریس مالایی: یکی دیگر از سوغاتی‌های محبوب مالزی، چاقوی کریس سنتی مالایی است. قیمت یک چاقوی کریس بسته به کیفیت و ساخت آن از ۲۵ تا ۱۲۵ دلار متغیر خواهد بود.
  • محصولات متفرقه: اگر به دنبال چیزهای کوچک‌تر و قیمت مناسب‌تر هستید، می‌توانید یک جاکلیدی یا مگنت یخچال با نمادهایی از جاذبه‌های گردشگری مالزی را تهیه کنید. این سوغاتی‌ها معمولاً بین ۱ تا ۵ دلار قیمت دارند.

توجه به این نکته ضروری است که بسیاری از فروشگاه‌های سوغات در مناطق توریستی قیمت‌های ثابتی دارند، اما ممکن است در دیگر فروشگاه‌ها مانند بازارهای کوچک یا عتیقه فروشی‌ها بتوانید چانه زده و تخفیف‌های خوبی بگیرید. نکته قابل توجه دیگر اینکه هزینه سفر به مالزی بسته به زمان سفر نیز می‌تواند متفاوت باشد.

عکس: tripzilla.com

 

هزینه حمل و نقل در مالزی

مالزی کشوری زیبا با جاذبه‌های توریستی متنوعی است که گردشگران برای بازدید از آن‌ها باید از وسیله‌های حمل و نقل عمومی کشور کمک بگیرند. هزینه حمل و نقل در مالزی بسته به نوع وسیله انتخابی و مسافت طی شده متفاوت است. برای بررسی دقیق هزینه سفر به مالزی در زیر به قیمت چند مورد از پرکاربردترین وسیله‌های حمل و نقل در مالزی می‌پردازیم:

  • قطار: سیستم قطار در مالزی گسترده و مقرون به صرفه است. بلیط یک طرفه از کوالالامپور به پنانگ حدود ۸ دلار هزینه دارد؛ در حالی که یک بلیط از کوالالامپور به سنگاپور حدود ۲۲ دلار است.
  • مترو: کوالالامپور دارای یک سیستم متروی مدرن به نام MRT است. هزینه بلیط یک طرفه بسته به مسافت طی شده، حدود ۰.۵ تا ۱.۵ دلار است.
  • اتوبوس: اتوبوس یکی از وسایل حمل و نقل محبوب در مالزی به ویژه برای سفر بین شهری است. بلیط یک طرفه از کوالالامپور به مالاکا ۲.۵ دلار بوده در حالی که بلیط از کوالالامپور به جوهور باهرو حدود ۱۰ دلار است.
  • تاکسی: تاکسی‌ها به طور گسترده در مالزی در دسترس هستند که در مقایسه با دیگر وسیله‌ها گزینه گران‌تری محسوب می‌شوند. در تعیین هزینه سفر به مالزی برای جابجایی با تاکسی باید هزینه‌ای بین ۴ تا ۱۰ دلار و گاها بیشتر را در نظر بگیرید.
  • اجاره خودرو: اگر قصد سفر به خارج از شهرها را در سفر به مالزی دارید، اجاره خودرو گزینه خوبی است. قیمت‌ها بسته به نوع خودرو و شرکت اجاره‌ای متفاوت هستند اما در حالت کلی روزانه حدود ۲۵ تا ۵۰ دلار بابت اجاره خودرو باید بپردازید.

برای استفاده آسان‌تر از وسیله‌های حمل و نقل عمومی توصیه می‌کنیم، کارت MyRapid تهیه کنید. این یک کارت قابل شارژ بوده و برای سوار شدن به قطار، مترو و اتوبوس در کوالالامپور کاربرد دارد. استفاده از این کارت گاها به دلیل برخی تخفیف‌ها می‌تواند به صرفه‌تر نیز باشد.

عکس: au.hotels.com

 

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری مالزی

هنگام برنامه‌ریزی و البته تعیین هزینه سفر به مالزی مهم است که قیمت بلیط‌های ورودی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن را نیز در نظر بگیرید. این هزینه می‌تواند بسته به مکان، جاذبه و فعالیتی که انتخاب می‌کنید بسیار متفاوت باشد. با این حال، گزینه‌های مقرون به صرفه زیادی برای کسانی که می‌خواهند زیبایی‌های این کشور را از نزدیک ببینند، وجود دارد. در اینجا برخی از هزینه های تقریبی برای بازدید از جاذبه‌ها و فعالیت‌های تفریحی محبوب در مالزی آورده شده است:

  • معابد و زیارتگاه‌ها: هزینه ورودی معابد و زیارتگاه‌ها در مالزی می‌تواند از رایگان تا حدود ۲ تا ۵ دلار برای هر نفر متغیر باشد.
  • موزه‌ها و گالری‌ها: هزینه ورودی موزه‌ها و گالری‌ها برای هر نفر در مالزی از رایگان تا حدود ۷ تا ۱۲ دلار متغیر است.
  • پارک‌های موضوعی (تم پارک‌های مالزی): هزینه ورودی برای پارک‌های موضوعی مالزی بین ۱۲ تا ۲۴ دلار هستند.
  • تورها و فعالیت‌ها تفریحی: قیمت تورهای گردشگری و فعالیت‌های تفریحی در مالزی بسته به نوع سرگرمی و مدت زمان آن بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، یک گشت شهری نیم روزه می‌تواند ۲۴ تا ۳۶ دلار برای هر نفر هزینه داشته باشد.

توجه به این نکته مهم است که گزینه‌های گشت و گذار رایگان یا کم هزینه بسیاری در مالزی وجود دارند. بنابراین توریست‌ها با هر بودجه‌ای بدون نگرانی از هزینه سفر به مالزی در خصوص تفریحات آن می‌توانند از این کشور دیدن کنند.

عکس: capturetheatlas.com

 

جمع‌بندی

همان طور که در قسمت‌های فوق گفته شد مشخص کردن یک رقم دقیق برای هزینه سفر به مالزی امکان‌پذیر نیست. چرا که هزینه‌ها برای هر فردی بسته به تفریحی که انتخاب می‌کند و کیفیت سفری که در پیش می‌گیرد، متفاوت خواهد بود. در حالت کلی مالزی را می‌توان در دسته کشورهای خارجی مقرون به صرفه برای سفر قرار داد. با در نظر گرفتن همه این موارد بودجه تقریبی به ازای هر یک روز را برای یک نفر در مالزی می‌توان بین ۶۰ تا ۸۰ دلار در نظر گرفت. این رقم برای سفری با کیفیت متوسط بوده و می‌تواند بیشتر و یا کمتر نیز باشد.

عکس: travel2next.com

 

رفرنس

https://www.trip.com/guide/info/malaysia-trip-cost.html

مشاوره رایگان