بهترین رستورانهای هند

راهنمای سفر 06 بهمن ، 1402 6 دقیقه

عکس: theworlds50best.com

در سال‌های اخیر، تهیه فهرستی از بهترین رستوران ‌های هند بسیار دشوار شده است. زیرا در حالی که رستوران‌های موجود، به رشد خود ادامه می‌دهند، رستوران‌های جدیدتر، با سرعت به صحنه آشپزی سرازیر می‌شوند. با این وجود، در این مقاله قصد داریم به شما در انتخاب گزینه‌های موردنظرتان کمک کنیم و سری بزنیم به برترین غذاکده‌های این مجموعه در مناطق مختلف هند.

رستوران ایندین اکسنت در دهلی نو

در صدر لیست بهترین رستوران های هند، به نام Indian Accent برمی‌خوریم که غذاهای نوستالژیک هندی را با  تکنیک‌ها و تاثیرات جهانی ترکیب می‌کند. در اینجا یک منوی آلاکارت برای ناهار و شام وجود دارد و گزینه‌هایی نظیر اردک شکم پر، مرغ کره‌ای و دال ماخانی بسیار پرطرفدارند. همچنین دسرهایی همچون بستنی وانیلی خوشمزه، کیک میوه، پای شکلاتی و نوشیدنی‌هایی نظیر فراپه شکلاتی، لاته یا چای عالی، کامل کننده‌هایی بی نظیر در کنار وعده‌های غذایی اصلی به شمار می‌آیند.

پس از گردش در اطراف حرم حضرت نظام الدین درگاه در سفر با تور دهلی، پیشنهاد می‌کنیم سری به این رستوران بزنید. این مکان دنج با فضای داخلی زیبا، یکی از بهترین مکان‌ها برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه محسوب می‌شود. از طرفی پرسنل فوق العاده، در تمام طول سال به گرمی پذیرای بازدیدکنندگان هستند و خدماتی سریع ارائه می‌دهند. قیمت‌ها مناسب بوده و وای فای رایگان، میز و صندلی‌های فضای باز، پارکینگ و خدمات دلیوری از دیگر جذابیت‌های این غذاکده هستند.

آدرس: The Lodhi, Lodhi Rd, New Delhi, Delhi, India

عکس: indianaccent.com

ماسک در بمبئی

از دیگر رستوران های هند، می‌توان به این غذاخوری ۱۲۵۰ فوت مربعی اشاره کرد که در یک کارخانه نساجی سابق واقع شده و دارای فضای داخلی ساده و مدرن است. اینجا به‌ خاطر غذاهای پیشرفته هندی خوش‌ طعم‌اش شهرت دارد که با تازه‌ترین مواد محلی درست می‌شوند. در واقع تیم Masque، از جنگل‌های کشمیر تا سواحل گوا سفر می‌کند تا مواد محلی را از سراسر کشور برای رستوران خود در بمبئی جمع آوری نماید.

این رستوران جایی است که این مواد قبل از رسیدن به میز شما، دستخوش دگرگونی‌های به ظاهر جادویی می‌شوند و یک منوی ۱۰ غذایی لذیذ شکل می‌گیرد که به صورت فصلی یا هر ۴۵ روز یکبار تغییر می‌کند. در این میان خوراکی‌های منحصر به فردی مانند کاکتوس و خیار،  فاج شکلاتی، بستنی‌، کورگ پاندی کاری، سوسیس جک فروت و سوربت زنجبیل، از جذاب‌ترین گزینه‌های منو به شمار می‌آیند. رستوران همچنین، فهرست گسترده‌ای از کوکتل‌ها را نیز ارائه می‌دهد.

از طرفی باید گفت طراحی داخلی رستوران که در شمار بهترین رستوران های هند است، دلپذیر بوده و پرسنل توجه شخصی و خدمات کامل به هر مهمان را ارائه می‌دهند. ماسک، مکانی عالی برای دوستداران غذاست و در سفر با تور بمبئی، حتما باید از آن دیدن کنید. در ضمن مشتریان می‌توانند به وای فای رایگان، پارکینگ و خدمات دلیوری نیز دسترسی داشته باشند.

آدرس: Masque, Unit G3, Shree Laxmi Woollen Mills, Shakti Mills Lane, Off, Dr Elijah Moses Rd, Mumbai, Maharashtra, India

عکس: theworlds50best.com

رستوران بومراس در گوا

رستوران Bomras، قبلا در کاندولیم قرار داشت. اما با تغییر مکان به آنجونا در گوا در سال، ۲۰۲۰ همچنان مشتریان وفادارش را از میان مردمان محلی و گردشگران حفظ کرده است. در این مکان که در شمار بهترین رستوران های هند است، می‌توانید از طعم‌های مثلث طلایی غذاهای برمه، ویتنامی و تایلندی برخوردار شوید. و در این میان سیویچه میگوی ببری، سالاد برگ چای، برنج دودی و گوشت خوک سرخ شده بیش از سایرین محبوبیت دارند. بعلاوه توصیه می‌کنیم از دسرهای جذابی نظیر بلوندی شکلات و هویج، پودینگ برنج سیاه مانیپوری و پاناکوتای نارگیل غافل نشوید. در نهایت می‌توانید از میز و صندلی‌های فضای باز، پارکینگ و خدمات دلیوری نیز بهره مند شوید.

آدرس: 1152,Mazal Waddo, Opp. Our Lady of Health Chapel, Reis Magos, Goa, India, 403509

عکس: zomato.com

رستوران آوارتانا  در چنای

در ادامه گشت و گذار در میان بهترین رستوران های هند، به Avartana می‌رسیم که با سرو غذاهای معاصر جنوب کشور که ریشه در طعم‌ها و مواد تشکیل دهنده شبه جزیره جنوبی دارد، تعادل جالب توجهی بین سنت و مدرنیته برقرار می‌کند. در واقع در آوارتانا، همه چیز، از دکوراسیون گرفته تا غذا، سنت‌های جنوب هند را با تغییراتی مدرن ارائه می‌کند. از جذابیت‌های بصری، می‌توان به چراغ‌هایی اشاره کرد که به شکل گل‌های موز هستند و یک نقاشی دیواری با تصویری از قایق‌رانی در کرالا.

و اما منو... باید گفت کاری مرغ خوش پخت، کوفته میگو و گوشت بره می‌توانند تاثیر بسیار خوبی روی مخاطبان به جای بگذارند. بستنی خوشمزه، شربت پرتقال، قهوه یا چای باکیفیت را هم قویا توصیه می‌کنیم. همچنین، در اینجا می‌توانید به مغز بره سرخ شده، رسام گوجه فرنگی دم کرده، ایدیاپام با مارچوبه، خورش نارگیل و پاناکوتای رازیانه فکر کنید!

درد نهایت می‌توانید از محیطی دنج و آرام، خدمات تماشایی پرسنل خلاق، خدمات دلیوری، پارکینگ و قیمت‌های پایین در این مکان برخوردار شوید.

آدرس: ITC Grand Chola Hotel, Chennai, Tamil Nadu, India

عکس: justdial.com

فروشگاه و کافه سینا در کلکته

کافه رستوران Sienna، غذاهای اروپایی و آسیای شرقی را با مواد کاملا محلی تهیه و سرو می‌کند و جزو بهترین رستوران های هند به شمار می‌آید. از جلمه ماهی بتکی و پاستا پاچری که با هم در کره جلبک دریایی ترکیب می‌شوند یا کاسه‌های رامن، کاسترد کاراملی و پاناکوتا، سالاد آووکادوی خوب، فیله آمریکایی و مرغ سرخ شده که در اینجا طرفداران بسیاری دارند. و البته پیشنهاد می‌کنیم حتما کیک شکلاتی خوشمزه، چیزکیک، کرامبل توت فرنگی، هات چاکلت، چای سبز یا آیس آمریکانو را امتحان کنید.

از طرفی این کافه، دارای یک فروشگاه صنایع دستی بوده و آثاری نظیر سرامیک، جواهرات دست ساز، کیف‌های پارچه‌ای، صابون‌ها، اسانس‌ها و ساری‌های پنبه‌ای زیبا را ارائه می‌‌دهد که همگی در کارگاه آنها در شانتینیکتان تولید شده‌اند.

بعلاوه موقعیت عالی این مکان، دسترسی به آنرا با هر وسیله نقلیه‌ای آسان می‌کند. پرسنل خلاق نیز، در تمام طول سال به گرمی و مهربانی پذیرای مشتریان هستند و خدماتی جالب توجه ارائه می‌دهند. قیمت‌های مناسب، فضایی دلپذیر و دکوراسیون خانگی، میز و صندلی‌های فضای باز و خدمات دلیوری، از دیگر جذابیت‌های شکم گردی در این رستوران به شمار می‌آیند.

آدرس: 49,1,Kolkata, West Bengal, India

عکس: lbb.in

رستوران ورونیکا در بمبئی

ساندویچ‌ فروشی و اغذیه‌ فروشی تمام روز Veronica، دارای منوی گسترده‌ای از گزینه‌های باکیفیت بوده و بر روی ساندویچ‌های سالم و باکیفیت تمرکز می‌کند و در شمار برترین رستوران های هند محسوب می‌شود.

این رستوران که در نزدیکی کلیسای سنت اندرو قرار دارد، یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت و شکم گردی و همچنین آشنایی با بخشی از فرهنگ اصیل شهر است. این رستوران تنها در عرض یک سال از زمان افتتاحش، توانسته به چهره‌ای شاخص در میان پرفروش‌ترین و بهترین رستوران های هند بدل شود. همچنین در رابطه با کیفیت نان‌ها، گوشت‌ها و مواد اولیه تازه و فضای سالمش، دارای گواهی کیفیت است. در اینجا می‌توانید از صرف ساندویچ‌های گوشتی مانند گوشت گاو دودی سخاوتمندانه، ساندویچ مرغ سرخ شده داغ، پاسترامی و برگر لذت ببرید. همچنین این مکان به دلیل سرو شیرینی‌های لذیذ و باکیفیت و قهوه‌های سرد خوشمزه‌اش نیز محبوبیت دارد.

از طرفی این نقطه در لیست بهترین رستوران های هند، به دلیل خدمات عالی و پرسنل خوش برخوردش که همیشه آماده خدمت رسانی هستند نیز شهرت دارد. قیمت‌ها مناسب بوده و فضای خانگی، پارکینگ و خدمات دلیوری از دیگر جذابیت‌های این مکان به شمار می‌آیند.

آدرس: 3R3G+JMX, Waroda Rd, Mumbai, Maharashtra, India

عکس: rchitecturaldigest.in

رستوران کاواتینا بای آویناش مارتینز در گوا

Cavatina یکی از رستوران های هندی مدرن در قلب گوا بوده و دارای یک محیط دنج و آرام برای یک شام عاشقانه یا یک جمع صمیمی ایده آل است. فضای داخلی، از طراحی زیبا و پیشرفته سود برده و دارای نورپردازی گرم و صندلی‌های راحتی است. گفتنی است قیمت‌ها کمی بالا هستند، اما کیفیت غذا و خدمات سطح بالا این قضیه را توجیه می‌کنند. بعلاوه کاواتینا که کمی دورتر از بزرگراه اصلی واقع شده است، یک تجربه شکم گردی بی نظیر را به دور از شلوغی و ازدحام شهر ارائه می‌دهد.

جالب است بدانید مواد تشکیل دهنده غذاها از سراسر ایالت تهیه می‌شوند و تکنیک‌های آشپزی خلاق اروپایی با دستورپخت‌های کلاسیک محلی درهم می‌آمیزند و منویی فصلی را شکل می‌دهند. در این میان تاپاس‌ها، پنکیک برنج پر از میگوهای چیلی، کیک پنیر و بستنی نارگیل، از محبوب‌ترین گزینه‌های منو محسوب می‌شوند. پرسنل حرفه‌ای، خدمات استثنایی ارائه می‌دهند و پارکینگ و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز، از دیگر امکانات این غذاکده به شمار می‌آیند.

آدرس: Taj Hotel Road, near Joecons Beach Resort, Benaulim, Goa, India

آدرس: dineout.co.in

رستوران بهاوان در گوروگرام

در نهایت سری می‌زنیم به Bhawan، یکی از بهترین رستوران های هند که خدماتش، ادای احترامی به فرهنگ غذاهای خیابانی این خطه است. منو شامل گزینه‌های کلاسیک بوده و چات، چیکن، بریانی و کوکتل‌های محلی، بیش از سایرین محبوبیت دارند. همچنین باید گفت خدمات عالی و پرسنل صمیمی، قیمت‌های مناسب، وای فای رایگان، پارکینگ، خدمات دلیوری و فضای باز رستوران نیز، به لذت حضور در این مکان می‌افزایند.

عکس: zomato.com

منابع:

https://www.cntraveler.com/story/conde-nast-traveller-india-top-50-restaurants

https://restaurant-guru.in 

مشاوره رایگان