۰۲۱-۴۱۵۳۵

کوه‌های بلند، سواحل زیبا، مناطق شهری مدرن، کلیساهای تاریخی و خیلی چیزهای دیگر هستند که گرجستان را در زمره بهترین مقاصد توریستی در جهان قرار می‌دهند. کشوری که هر ساله میزبان جمعیت زیادی از توریست‌های ایرانی‌ست و مطمئنا تور گرجستان نوروز 1403 نیز، انتخابی شایسته برای سفر در ایام عید محسوب می‌شود.

 

چرا تور گرجستان نوروز ۱۴۰۳

برای آن‌هایی که هیچ‌گاه با تور گرجستان نرفته‌اند، این کشور که پیش‌تر بخشی از شووری به حساب می‌آید، ناشناخته بوده و چیزی از آن نمی‌دانند. این کشور بسیار زیباست و جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد، با این حال، در تور نوروز گرجستان، آب و هوای نسبتا بهاری و خوب این امکان را به شما می‌دهد تا در تفلیس، به گشت و گذار و بازدید از جاذبه‌های گردشگری گرجستان بپردازید اما به خاطر سرمای هوا، فرصت بازدید از مناطق کوهستانی معرکه آن‌جا را از دست می‌دهید.

شاید شرایط آب و هوایی، رفتن به سفرهای یک روزه به نقاط دور دست را سخت کند، اما هنوز تور نوروز 1403 گرجستان، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر در تعطیلات عید خواهد بود. چرا؟ اول از همه از تفلیس شروع می‌کنیم. پایتختی زیبا که ترکیبی از محله‌های قدیمی و خانه‌های سنتی و رنگارنگ در کنار مراکز مدرن، تفریحات شبانه عالی و بازارها و مراکز خرید متنوع است. این شهر جاذبه‌های گردشگری متنوعی در خود داشته که از حمام‌های سولفور که با آب چشمه‌های طبیعی پر می‌شود تا موزه‌ها، گالری‌های هنری، کلیساهای تاریخی و ... متنوع هستند.

مردم این کشور فوق‌العاده مهمان‌ نوازند و غذاهای خوشمزه‌ای می‌پزند که با ذائقه ما ایرانی‌ها جور است. به همین خاطر، امتحان کردن غذاهای جدید در تور گرجستان نوروز، آسان خواهد بود. فضای کلی این شهر و دیگر شهرهای گرجستان، برای سفر خانوادگی مناسب بوده و به راحتی می‌توانید، سفر توریستی با کودکان را در این کشور تجربه کنید و چند روزی از آغاز سال نو را همراه مردم گرجستان باشید.

یکی دیگر از شهرهایی که در سفرهای ترکیبی تور گرجستان نوروز 1403 گنجانده شده، باتومی است. شهری ساحلی که البته خیلی‌ها آن را برای سفر در بهار انتخاب نمی‌کنند. باتومی در طول تابستان، مملو از جمعیتی است که برای شنا و تفریحات آبی به آن‌جا می‌روند و در روزهای نوروز، خنک بوده و برای کسانی مناسب است، که دوست دارند فضایی خلوت‌تر در باتومی را تجربه کرده، به سراغ مراکز تفریحی متنوع آن‌جا بروند و از کلاب‌ها و بارهای این شهر استفاده کنند. باتومی طبیعت ساحلی زیبا و پارک‌ها و مراکز خرید متنوعی داشته و جاذبه‌های آن، تنها به تفریحات آبی ختم نمی‌شود و از همین رو، سفر به آن‌جا نیز لذت خاص خود را خواهد داشت. اگر مسافر شهر باتومی هستید، حتما لباس شنا و وسایل ضروری برای سفر تفریحی ساحلی را به همراه خود داشته باشید.

اگر اهل ماجراجویی باشید، در این روزها چند محل خاص همچون پارک ملی گوبوستان هستند که در سفر نوروزی به گرجستان، امکان رفتن به آن‌جا را خواهید داشت. این پارک از مهم‌ترین و خاص‌ترین جاذبه‌های دیدنی گرجستان محسوب می‌شود. با این حال، مهم‌ترین دلایلی که به خاطرش می‌توان، تور نوروز 1403 گرجستان را برای سفر پیشنهاد کرد، تفریح در تفلیس، بازدید از کلیساهای معروف گرجستان، خوردن غذاهای خوشمزه محلی، بازدید از نقاط تاریخی شهر، بازدید از موزه‌ها و گالری‌های هنری و چیزهایی از این دست است. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که تور نوروزی گرجستان، از جمله سفرهای ارزان در این ایام بوده و هزینه‌ها در خود این کشور نیز در مقایسه با بسیاری مقاصد دیگر پایین خواهد بود. هر ساله هنرمندان ایرانی زیادی هم در این تفلیس به اجرای زنده می‌پرداختند که امسال تعداد این اجراها بسیار اندک است.

انواع بسته‌های تور گرجستان نوروز ۱۴۰۳

تور گرجستان نوروز ۱۴۰۳ به دو شکل و در نهایت با دو هواپیمایی وارش و قشم ایر برگزار می‌شود. سفرها یا صرفا به مقصد تفلیس یا باتومی برگزار می‌شوند که در این صورت، مدت زمان آن‌ها ۳ یا ۴ روز است یا به صورت ترکیبی  به هر دوی این مقاصد که این سفرها ۷ شب و ۸ روزه هستند.

اگر قصد دارید در تور تفلیس نوروز 1403 شرکت کنید، سفرهای ۴ شب و ۵ روز وارش از ۲۸ اسفند آغاز شده و تا پایان نوروز و حتی چند روز بعد از ۱۳ به در نیز ادامه پیدا می‌کنند. اما سفرهای ۳ شب و ۴ روز با هواپیمایی قشم ایر، تنها برای ۱۱ فروردین به بعد هستند و برای آن‌هایی مناسب بوده که ترجیح می‌دهند، روز طبیعت در گرجستان زیبا سر کنند.

تور باتومی نوروز 1403 هم به صورت ۴ شب و ۵ روز و با هواپیمایی وارش برگزار می‌شود و تاریخ رفت این تورها نیز از ۴ فروردین تا بعد از تعطیلات عید است. در نهایت اگر بخواهید در تور نوروز گرجستان، از دو مقصد مختلف بازدید نمایید، باید در تور ترکیبی تفلیس، باتومی شرکت کنید. این سفرها ۷ شب و ۸ روز به طول انجامیده، با پرواز قشم ایر برگزار می‌شود و تاریخ رفت آن‌ها نیز از ۸ فروردین تا بعد از تعطیلات است. در این سفر جذاب و لذت بخش، شما ابتدا ۴ شب را در تفلیس خواهید بود و در ادامه سفر به باتومی رفته تا ۳ شب را نیز در این شهر زیبا در کرانه دریای سیاه اقامت داشته باشید.

شرکت توریستی آویسا تراول با فراهم کردن لیستی بلند بالا از هتل‌های بسیار خوب ۳ ستاره تا ۵ ستاره در مقاصد مختلف، این فرصت را در اختیار شما گذاشته‌اند تا اقامتگاه مورد نظر خود را بر حسب بودجه و همچنین امکاناتی که در ذهن دارید انتخاب نمایید و کاملا دست شما در این زمینه باز است. همچنین برای ترانسفر بین شهری در تور ترکیبی تفلیس، باتومی، مسافران به وسیله‌ی قطارهای سریع‌السیر بین شهری به باتومی اعزام می‌شوند تا به بدون خستگی و خیلی راحت به مقصد دوم برسند.

آب و هوای گرجستان در نوروز ۱۴۰۳

گرجستان با توجه به تنوع جغرافیایی، آب و هوای متفاوتی را در ماه‌های مختلف سال تجربه می‌کند. به همین خاطر نمی‌توان یک نسخه کلی برای همه‌ی کشور چید. آب و هوا در تفلیس کمی سردتر از تهران خواهد بود و دما چیزی بین ۷ تا ۱۲ درجه است که خوشبختانه، به قدری گرم خواهد بود تا بتوانید، به راحتی در این روزهای بهاری در نقاط مختلف شهر بگردید و از سفر خود لذت ببرید. این هوای دلچسب در بعضی دیگر از شهرهای توریستی گرجستان همچون کوتایسی نیز جریان دارد.

در باتومی کمی هوا گرم‌تر است اما مسلما، اوضاع برای شنا و آبتنی به هیچ وجه مناسب نیست اما اگر دوست داشته باشید، می‌توانید روی ماسه‌های ساحل قدم بزنید، حمام آفتاب بگیرید و از نسیم خنکی که در طول این ماه به روی صورتتان می‌وزد لذت ببرید. همچنین این ایام برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی اطراف باتومی نیز، اوضاع بسیار خوب است و جمعیت بسیار کم‌تری را نسبتا به تابستان در این شهر مشاهده خواهید کرد. اما اگر قصدتان از شرکت در تور گرجستان نوروز 1403، رفتن به مناطق کوهستانی، بازدید از صومعه‌هایی که در قله‌های بلند مرتبه قرار دارند و بازدید از جاهایی از این دست است، متاسفانه هوا در کوهستان‌های گرجستان هنوز سرد بوده و برف بسیاری مناطق آب نشده است.

پس به جای این کار، می‌توانید به سراغ گِل فشان‌ها گوبوستان رفت و از مناطق باستانی این پارک ملی بازدید نمایید. آب و هوای این منطقه شبیه به تفلیس یا باتومی است با این تفاوت که با توجه به فضای باز آن‌جا، باد سرد بیشتری می‌وزد و بهتر است برای بازدید از این محل‌ها، لباس گرم‌تری بپوشید.

قیمت تور گرجستان نوروز ۱۴۰۳

اگر قصد دارید تنها در تور گرجستان نوروز به مقصد تفلیس شرکت کنید، دو انتخاب پیش رو دارید. هزینه سفر ۴ شب و ۵ روز به این شهر با هواپیمایی وارش از ۹٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان آغاز می‌شود و همین سفر با هواپیمایی قشم ایر اما به مدت ۳ شب و ۴ روز ۹٫۳۸۰٫۰۰۰ تومان است. در نظر داشته باشید که پروازهای قشم ایر از ۱۱ فروردین آغاز خواهد شد و قیمت‌های گفته شده برای هتل‌های ۳ ستاره هستند و اگر بخواهید هتل‌های بهتری انتخابی کنید، مسلما هزینه‌ی بیشتری هم باید بپردازید. قیمت هتل‌های ۴ ستاره تور ۴ شب و ۵ روز از حدود ۱۱ میلیون نیم آغاز شده و هتل‌ ۵ ستاره رادیسون بلو که یکی از بهترین‌های تفلیس از نیز، ۲۹٫۳۹۰٫۰۰۰ است.

اما دیگر تور گرجستان نوروز 1403 که به مقصد یک شهر برگزار می‌شود، باتومی بوده که ۴ شب و ۵ روز است، با هواپیمایی وارش برگزار شده و کف قیمت آن ۱۴٫۹۴۰٫۰۰۰ است. طبق معمول، این قیمت برای هتل ۳ ستاره بود که البته اگر بخواهید در هتل‌های ۴ ستاره معمولی اقامت داشته باشید، کمی کم‌تر از یک میلیون بیشتر باید خرج کنید و قیمت هتل‌های ۵ ستاره نیز از ۱۹ میلیون و نیم آغاز می‌شود.

و در نهایت می‌رسیم به تور تفلیس، باتومی، ۷ شب و ۸ روز که با قیمت پایه ۱۴٫۶۲۰٫۰۰۰ برگزار می‌شود. این قیمت برای هتل‌های ۳ ستاره در هر دو مقصد هستند اما شما می‌توانید با کم‌تر از یک میلیون بیشتر، برای هر دو مقصد، هتل چهار ستاره را انتخاب نمایید. تورهای ترکیبی گرجستان نوروز 1403 از تاریخ ۸ فروردین و به وسیله‌ی پروازهای قشم ایر برگزار می‌شوند.

خدمات تور گرجستان نوروز ۱۴۰۳

اگر همراه با تور نوروز ۱۴۰۳ گرجستان شرکت آویسا تراول سفر خود را انجام دهید، خدمات بسیار خوبی از جمله سفر ترانسفر فرودگاهی و لیدر فارسی زبان را در اختیار خواهید داشت. همچنین پروازها با هواپیماهای بسیار عالی ایرباس ۳۲۰ انجام می‌شوند و همان طور که گفتیم، برای ترانسفر بین شهری در تورهای ترکیبی نیز، بلیط قطار سریع‌السیر برایتان رزرو خواهد شد.

فرودگاه بین المللی تفلیس یا همان فرودگاه شوتا روستاولی، مجموعه‌ای مدرن و بسیار خوب است که خدمات مناسبی همچون اینترنت وای‌فای و محل استراحت را در اختیار مسافرانش قرار می‌دهد، اما فاصله‌ی ۱۸ کیلومتری تا مرکز شهر، رفت و آمد را برای مسافران پر هزینه خواهد کرد که خوشبختانه با در نظر گرفتن ترانسفر فرودگاهی تا هتل، مسافران تور نوروز گرجستان آویسا تراول، با این مشکل مواجه نخواهند بود.

مقاصد تور گرجستان نوروز ۱۴۰۳

همان طور که گفتیم، تور نوروزی گرجستان به مقصد دو شهر تفلیس و باتومی برگزار می‌شود که دو مقصد محبوب توریستی در این کشور هستند. در زیر یک نگاه کلی به ویژگی‌های این دو شهر خواهیم انداخت:

  • تفلیس (Tbilisi)

خیابان‌های سنگ فرش، نمای کوهستان در پس زمینه پایتخت، کلیساهای بزرگ و ساختمان‌های مدرن، بخشی از ویژگی‌های تفلیس زیبا هستند. شهری که فرهنگی آسیایی-اروپایی داشته و مردمش به مهمان نوازی و پختن غذاهای خوشمزه محلی معروف هستند. یکی از فعالیت‌هایی که در روزهای خنک تفلیس، حتما باید انجام دهید، رفتن به حمام‌های سنتی سولفور است که گفته می‌شود، خاصیت درمانی هم دارند.

بازدید از کلیسای جامع ترینیتی که ارتفاع آن به ۶۷ متر می‌رسد و بزرگ‌ترین کلیسای جامع اورتودوکس در گرجستان است، یکی دیگر از بهترین دیدنی‌های تفلیس به حساب می‌آید. همچنین در ادامه‌ی سفرتان، اگر عاشق خرید در سفر هستید به سراغ بازارهای شهری و مراکز خرید مدرن تفلیس هم بروید، مراکزی که بسیاری برندهای بین‌المللی را میزبانی کرده و چندین رستوران و کافی شاپ‌های زنجیره‌ای نیز در آن‌جاها شعبه دارند.

تفلیس شهری متنوع بوده که چندین کلاب و بار برای تفریحات شبانه در خود دارد و از طرفی، داشتن موزه‌ها و گالری‌های هنری نیز، این شهر را برای دوست داران فرهنگ و هنر، به انتخابی ویژه برای سفر نوروزی بدل می‌کند.

  • باتومی (Batumi)

باتومی در کرانه‌ی دریای سیاه قرار گرفته و در طول تابستان، به عنوان مقصد شماره یک ساحلی در کل منطقه قفقاز تلقی می‌شود. شهری بسیار زیبا با سواحل متعدد و دیدنی که البته در طول فصول دیگر، مسافران کم‌تری را به خود می‌بیند.

در طول تور باتومی نوروز 1403 اما شما می‌توانید، فعالیت‌های متفاوتی را تجربه نمایید. پیشنهاد ما این است که در طول بلوار باتومی که یک پارک ساحلی است قدم بزنید یا دو چرخه سواری کرده و از برج الفبا و چند بنای مدرن و زیبایی که در همان پارک و در نزدیکی‌اش قرار دارد دیدن نمایید. قدم زدن در شهر قدیم و بازدید از چند بنای تاریخی در این منطقه نیز، لذت بخش خواهد بود.

اگر اهل گشت‌های بیرون شهری هستید، حتما سری به باغ گیاه شناسی باتومی در فاصله‌ی چند کیلومتری از شهر بزنید و در ادامه، برای تفریحات شبانه و شرکت در مراکز تفریحی متعدد و کلاب‌ها، به مرکز باتومی بروید. باتومی همیشه به شب‌های شلوغ و مفرحش معروف بوده و اگر چه در نوروز به شلوغی تابستان نیست اما باز هم شب‌هایی شاد و دلچشب را برایتان رقم خواهد زد.

مدارک لازم برای خرید تور گرجستان نوروز ۱۴۰۳

در نظر داشته باشید که برای شرکت در تور گرجستان نوروز 1403، حتما باید تست پی‌ سی آر که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز انجام شده باشد را همراه با کارت واکسن دیجیتال (کد QR) همراه داشته باشید. این کارت واکسن حتی برای کودکان و نوجوانان نیز الزامی بوده و حتما هم واکسن‌های مورد قبول سازمان بهداشت جهانی تایید می‌شوند. به غیر از مدارک گفته شده، تنها گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ آغاز سفر برای شرکت در تور کافی‌ست.