لگولند دبی؛ بازی در دنیای شگفت انگیز لگوها

راهنمای گردشگری 26 مهر ، 1403 5 دقیقه

مشابه تفریحات دبی در کمتر جایی از دنیا پیدا می‌شود. این شهر مدرن در خاورمیانه، بهترین‌ها را در خود جای داده و بهشت گردشگران آسیایی و اروپایی است. لگولند دبی (LEGOLAND Theme Park) یکی از جداب‌ترین و هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود. این پارک موضوعی، مجموعه‌ای از بازی‌ها و تفریحات سرگرم‌کننده و شگفت‌انگیز است. با هر سن و سلیقه‌ای که باشید، از حضور در لگولند لذت خواهید برد.

در این مقاله قصد مجموعه لگولند دبی و بخش‌های مختلف آن را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر قصد سفر به دبی را دارید، مطالعه متن زیر خالی از لطف نیست.

لگولند دبی کجاست؟

پارک‌های موضوعی لگولند بیش از ۱۵ شعبه در سراسر دنیا دارند که یکی از این شعبه‌ها در سال ۲۰۱۶ در کشور امارات متحده عربی، شهر مدرن دبی افتتاح شد. بازی‌های این مجموعه بسیار متنوع و جذاب هستند و اغلب برای افراد بالای ۱۲ سال طراحی شده‌اند؛ اما سنین پایین‌تر نیز می‌توانند در لگولند به تفریح مشغول شوند. بازی‌های لگولند بر اساس شخصیت‌های اسباب‌بازی لگو ساخته شده‌اند و بسیار جالب توجه هستند. اگر می‌خواهید یک روز هیجان‌انگیز و متفاوت را سپری کنید، در سفر به دبی حتما به‌سراغ مجموعه لگولند بروید.

لگولند دبی

لگولند دبی

بخش های مختلف لگولند دبی

لگولند دبی در حقیقت به دو مجموعه اصلی شامل پارک موضوعی و پارک آبی تقسیم می‌شود. در پارک آبی انواع و اقسام استخرها و سرسره‌های مهیج تعبیه شده است. لگولند نیز شش بخش دارد که در ادامه به توضیح درباره هر بخش می‌پردازیم.

  • کارخانه: با ورود به بخش کارخانه، سفر شما در لگولند آغاز می‌شود. در اینجا می‌توانید نحوه ساخت کاراکترهای لوگو را مشاهده کنید. همچنین امکان خرید ملزوماتی همچون عینک آفتابی و کرم ضدافتاب از فروشگاه وجود دارد.
  • مینی لند: همه خانواده‌ها باید از مینی لند بازدید کنند. حدود ۲۰ میلیون قطعه لگو در این بخش وجود دارد. نمونه مینیاتوری برج‌ها و ساختمان‌های مهم نیز در مینی لند به نمایش درآمده‌اند
  • لگو سیتی: در لگو سیتی با انواع هواپیماها، خودروها و حتی شغل‌های شبیه‌سازی‌شده رو‌به‌رو می‌شوید. بازدید از این بخش تجربه بسیار جالبی برای بچه‌ها خواهد بود.
  • پادشاهی‌ها: در سرزمین پادشاهی با دنیای فانتزی مواجه می‌شوید. چالش مرلین، ترن هوایی و قلعه پادشاه از جاذبه‌های این بخش هستند.
  • سرزمین خیال: در این بخش باید به تخلیل خود اجازه پرواز دهید. امکان ساخت ماشین با استفاده از لوگو و بسیاری از تفریحات دیگر مثل برج سقوط آزاد، سینما چهار‌بعدی و ساخت ربات‌های هوشمند با قطعات لوگو در سرزمین خیال وجود دارد.
  • ماجراجویی: تفریحات بسیاری در بخش ماجراجویی پارک لگولند وجود دارد که اغلب آن‌ها آبی هستند. یک آکواریوم جذاب نیز در این بخش تعبیه شده است.

    لگولند مملو از امکانات تفریحی کم‌نظیر است. در سفر به دبی حتما تور لگولند دبی را به خود هدیه دهید و لحظاتی فراموش‌نشدنی را در یاد و خاطره‌تان ثبت کنید.

    بخش کارخانه لگولند دبی

    بخش کارخانه لگولند دبی

    قیمت بلیط لگولند دبی چقدر است؟

    قیمت ورودی لگولند دبی برای هر نفر برابر با ۲۹۵ درهم است. کودکان کمتر از سه سال نیازی به ارائه بلیط ندارند. برای استفاده از امکانات پارک آبی لگولند نیز باید بلیط جداگانه تهیه کنید. هزینه بلیط آنلاین پارک آبی نیز برابر با ۲۹۵ درهم به‌ازای هر نفر است. اگر بلیط لگولند دبی را از باجه‌های موجود در مجموعه خریداری کنید، باید برای هر نفر مبلغ ۳۳۰ درهم بپردازید. با خرید آنلاین بلیط از طریق سایت لگولند دبی، حدود ۳۵ درهم سود خواهید کرد.

    راه های دسترسی و آدرس لگولند دبی

    لگولند در شهر دبی، جاده شیخ زاید واقع شده است. برای دسترسی به این پارک می‌توانید از مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. دو ایستگاه مترو (Ibn Battuta) و (UAE Exchange)، نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به لگولند در دبی هستند. پس از پیاده شدن در این ایستگاه‌ها باید با استفاده از اتوبوس یا تاکسی بقیه مسیر را تا رسیدن به پارک طی کنید.

    خطوط اتوبوس‌رانی F۱۱، ۹۸E، ۲۱، ۲۷ و ۲۹ نیز در نزدیکی لگولند ایستگاه دارند و با کمترین قیمت شما را به مقصد می‌رسانند. تاکسی‌های خطی و اینترنتی نیز گزینه‌های مناسب اما گران‌قیمتی برای دسترسی به مجموعه لگولند دبی به شمار می‌روند.

    موقعیت مکانی لگولند دبی روی نقشه

    موقعیت مکانی لگولند دبی روی نقشه

    ساعت کار لگولند دبی

    مجموعه لگولند دبی در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۹:۰۰ و روزهای جمعه و شنبه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۲۰:۰۰ باز است. پیش از بازدید از این پارک، حتماً به سایت اصلی مجموعه به آدرس legoland.com سر بزنید. علاوه‌بر کسب اطلاعات دقیق، امکان رزرو آنلاین بلیط از طریق سایت لگولند نیز وجود دارد.

    رستوران های پارک لگولند دبی

    پارک لگولند علاوه‌بر بازی‌های هیجان‌انگیز، رستوران‌های جذابی نیز دارد. در این رستوران‌ها می‌توانید انواع پیتزا، پاستا، ساندویچ، برگر و سالادهای خوشمزه را امتحان کنید. در ادامه با رستوران‌های لگولند آشنا می‌شوید:

    • میز شوالیه‌ها در منطقه قلمروها
    • بوفه پیتزا و پاستای سزار در منطقه ماجراجویی
    • تنقلات شهری در منطقه لگو‌سیتی
    • کافه در منطقه کارخانه
    • بستنی‌فروشی کارخانه یخ در منطقه کارخانه

    یک وعده غذای کودکان در بوفه پیتزا و پاستای سزار رایگان است. امکان ملاقات با شخصیت‌های لگوها نیز در این رستوران وجود دارد. اگر به‌دنبال لقمه‌های کوچک و سریع هستید، تنقلات شهری را انتخاب کنید. در صورتی که با دکوراسیون قرون وسطایی علاقه دارید، میز شوالیه‌ها انتخاب مناسبی است.

    رستوران لگولند دبی

    رستوران لگولند دبی

    نحوه رزرو هتل لگولند دبی

    هتل لگولند دبی یک هتل چهار ستاره با امکانات رفاهی سطح بالا است و در میان هتل های دبی از بهترین‌‌ها محسوب می‌شود. رستوران، فضای بازی، خشکشویی، استخر و فضای بازی کودکان از جمله امکانات این هتل به شمار می‌روند. هتل لگولند یک مکان تفریحی نیست؛ پس امکان خریداری تور هتل لگولند دبی وجود ندارد. اگر قصد اقامت در هتل را دارید، باید اتاق مورد‌نظر را از طریق سایت رسمی لگولند یا سایر سایت‌های گردشگری داخلی و خارجی رزرو کنید.

    هتل لگولند دبی

    هتل لگولند دبی

    امکانات رفاهی و بهداشتی لگولند دبی

    امکانات رفاهی و بهداشتی لگولند دبی بسیار کامل است. وقتی وارد محوطه پارک می‌شوید، دیگر نگران نباشید. همه چیز در دسترس شما خواهد بود. در این بخش به تعدادی از امکانات رفاهی و بهداشتی لگولند اشاره می‌کنیم.

    • سرویس بهداشتی
    • ویلچر و کالسکه
    • رختکن مجهز
    • نمازخانه
    • کمد برای اجاره
    • کمک‌های اولیه
    • دستگاه خودپرداز
    • اتاق نگهداری از نوزاد

    این امکانات در بخش‌های مختلف پارک واقع شده‌اند و در دسترس عموم مردم قرار دارند. به هر کدام از امکانات رفاهی و بهداشتی موجود در لگولند نیاز داشتید، از کارکنان مجموعه کمک بگیرید یا تابلوهای راهنما را دنبال کنید.

    محوطه بازی لگولند دبی

    محوطه بازی لگولند دبی

    قوانین و مقررات پارک لگولند دبی

    پارک لگولند دبی قوانین و مقررات عجیبی ندارد. فقط باید به برخی نکات ایمنی توجه کنید تا برای خودتان و سایر افراد مشکلی ایجاد نشود. در ادامه به برخی از این نکات خواهیم پرداخت.

    • در محوطه پارک آبی باید لباس مناسب شنا بپوشید.
    • پیش از استفاده از بازی‌ها حتما قوانین هر بازی را مطالعه کنید.
    • ورود غذا (به‌غیر از غذای کودک) به داخل مجموعه ممنوع است.

    آب فراوان به‌همراه داشته باشید؛ چراکه هوای دبی معمولاً گرم است و بدنتان دچار کم‌آبی خواهد شد. از پوشیدن کفش پاشنه‌دار نیز خودداری کنید. محوطه لگولند بسیار بزرگ است؛ به همین دلیل نیاز به پیاده‌روی طولانی دارید. نکات ایمنی هر بازی نیز در کنار آن نوشته شده است. حتماً آن‌ها را مطالعه کنید یا از راهنماهای حاضر در مجموعه کمک بگیرید. به رعایت قوانین و مقررات قطعا اوقات بسیار خوشی را در لگولند سپری خواهید کرد.

    آدرس سایت لگولند دبی

    پارک موضوعی لگولند دبی یک سایت فعال به آدرس legoland.com دارد. علاقه‌مندان می‌توانند بلیط ورود به این مجموعه را به‌صورت آنلاین و از طریق سایت خریداری کنند. کلیه اطلاعات مربوط به امکانات مجموعه، روزها و ساعت‌های فعالیت آن داخل سایت درج شده است. پیش از مراجعه حضوری به لگولند دبی، حتما سایت رسمی این پارک را بررسی کنید. مبلغ بلیط آنلاین کمتر از بلیط حضوری است.

    فروشگاه لگولند دبی

    فروشگاه لگولند دبی

    تجربه تفریحات هیجان انگیز، در لگولند دبی

    در این مقاله، لگولند دبی را به شما معرفی کردیم و همه جزئیات لازم را شرح دادیم. لگولند یکی از بهترین و بزرگ‌ترین پارک‌های موضوعی دنیا و از هیجان‌انگیزترین تفریحات دبی است. در سفر به دبی حتما به‌سراغ این پارک موضوعی و مجموعه آبی آن بروید. لگولند برای خانواده‌ها با هر سنین و سلیقه‌ای بسیار مناسب است و تا ساعت‌ها باعث سرگرمی بازدیدکنندگان می‌شود. مطمئن باشید که تفریح و گشت‌وگذار در لگولند به یکی از تجربه‌های فراموش‌نشدنی شما تبدیل خواهد شد.

    برای خرید تور دبی از آژانس مسافرتی آویسا تراول، همین حالا دست به کار شوید. این مجموعه از مجریان اصلی برگزاری تورهای خارجی است و خدمات با کیفیت بالا و قیمت مناسب به مشتریان عرضه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر سری به صفحه اصلی سایت بزنید و در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    سؤالات متداول:

    ۱- شهربازی لگولند دبی کجاست؟

    شهربازی لگولند در کشور امارات متحده عربی، شهر دبی، خیابان شیخ زاید قرار گرفته است.

    ۲- بلیط لگولند دبی چند است؟

    قیمت بلیط آنلاین لگولند، ۲۹۵ درهم و هزینه بلیط در باجه‌ این مجموعه، ۳۳۰ درهم است. برای استفاده از پارک آبی لگولند دبی نیز باید هزینه جداگانه پرداخت کنید.

    مشاوره رایگان