آشنایی با ورزشهای غیرمتعارف در دنیا

خواندنی ها 08 تیر ، 1399 4 دقیقه

هرگز توانایی بشر را برای تبدیل کردن دیوانگی‌هایش به یک ورزش رقابتی دست کم نگیرید. این ورزش‌های غیرمتعارف در دنیا، علاوه بر اینکه بینش و روان ملت‌ها را به نمایش می‌گذارند امکانی عالی برای گردشگران فراهم می‌کنند تا با اقوام مختلف دیداری مفرح و پرشور داشته باشند.

Lawnmower racing

مسابقه چمن زنی، نوعی مسابقه است که در آن رقبا سوار ماشین‌های چمن زنی می‌شوند که تیغه‌هایشان به دلیل ایمنی برداشته شده است. این ورزش، برای تمام افراد در هر سنی جذابیت فراوان داشته و صرفا جنبه سرگرمی دارد و رقابت شدیدی را ایجاد نمی‌کند. این مسابقه، در انگستان متداول است و از ماه می تا اکتبر برگزار می‌شود.  

Sheep shearing

مسابقه چیدن پشم گوسفندان، یک مسابقه جذاب در نیوزیلند است. این رویداد چهار روزه، در شهر Masterton برگزار می‌شود و هدف از آن شناسایی سریع‌ترین فرد در انجام اینکار است و بعلاوه بینشی روشن از زندگی محلی مردمان این خطه ارائه می‌دهد. همچنین در این حین، مهمانی و اجراهای هنری زنده برگزار می‌شود و غذاها و نوشیدنی‌های بسیاری برای لذت بردن وجود دارد. این مسابقه در اروپا، استرالیا و ایالات متحده از طرفداران بسیاری برخوردار است.

Wife carrying

این مسابقه جالب و هیجان‌انگیز، از تاریخ باستانی سرقت همسر توسط باندهای سارقین فنلاندی که به روستاها حمله می‌کردند و همسر اشخاص دیگر را می‌دزدیدند الهام گرفته شده است. شرکت کنندگان در مسابقه، همسرشان و یا یک زن که پارتنر آنهاست را بلند کرده و در یک مسیر صعودی سرشار از موانع چوبی بزرگ و آبگیرهایی با آب سرد، شروع به دویدن می‌کنند و سریع‌ترین آنها در رسیدن به خط پایان برنده مسابقه است. این مسابقه، در ماه ژوئیه برگزار می‌شود و علاوه بر فنلاند، در استرالیا، استونی، هنگ کنگ، ایالات متحده و انگلستان نیز رواج دارد.

Lucha libre

این ورزش، نوعی کشتی آزاد است که دارای یک پایه فن اختصاصی در میان بومیان مکزیک است. رقبا از ماسک‌های جالبی خود که هویت‌شان را مخفی نگه می‌دارند، استفاده می‌کنند. این در حالی است که آنها در یک درگیری شدید و در صورت شکست، اغلب مجبور به افشای چهره خود هستند و نیز سر آنها تراشیده می‌شود. این مسابقه، فضایی پرتحرک و هیجان‌انگیز را ایجاد می‌کند و تماشاگران برای تشویق بازیکنان مورد علاقه شان، پول به داخل رینگ پرتاب می‌کنند. در پایان، این پول‌ها توسط برنده جمع آوری شده و در کاپ قهرمانی ریخته می‌شوند تا همیشه یادآور این پیروزی باشند.

Kabaddi, India

این بازی، در میان بومیان هندی رواج دارد. شرکت کنندگان به دو تیم تقسیم می‌شوند و هر تیم در یک طرف خط وسط زمین بازی قرار می‌گیرند. هر شرکت کننده از یک تیم باید همچنان که فریاد می‌زند " Kabaddi"، به زمین حریف بیاید و دستش را به بازیکنان تیم مقابل بزند و آنها را از بازی بیرون کند در مقابل تیم حریف نیز باید او را بگیرند که نتواند به زمین تیم خود بازگردد.

به ازای هر بازیکنی که از تیم مقابل خارج می‌شود، یک بازیکن به تیم مقابل اضافه می‌شود. و این کشمکش در نهایت به نفع یکی از دو تیم منجر به کسب امتیاز می‌شود. برای شرکت در این مسابقات، لازم است که شرکت کنندگان از واکنش سریع و قدرت بدنی و انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشند.

Chess boxing

این بازی، نوعی ترکیب از مسابقات بوکس و شطرنج است و رقبا باید حریفان خود را باید به طور متناوب در رینگ ملاقات کنند و یا ضمن بازی شطرنج به رقابت بپردازند. این مسابقه در بسیاری از نقاط جهان متداول است، اما در لندن و هند طرفداران بیشتری دارد و در تمام طول سال برگزار می‌شود. هر چند که مسابقات قهرمانی آن در ماه دسامبر انجام می‌پذیرد.

Ostrich racing

مسابقه شترمرغ، از آفریقا سرچشمه گرفت و سرانجام راهی آمریکا شد. شترمرغ‌ها، می‌توانند با سرعتی شگفت آور معادل 43 مایل در ساعت بدوند و قدم‌های آنها به بزرگی 16 فوت است. در این مسابقه، شرکت کنندگان سوار شترمرغ‌ها می شوند  و در مسیر مسابقه شروع به تاخت و تاز می‌کنند.

Underwater hockey

بازی هاکی زیر آب، اولین بار در سال 1954 در انگلستان مطرح شد و اکنون در سراسر جهان برگزار می‌شود. این بازی، از دو تیم تشکیل شده که در زیر آب به رقابت می‌پردازند. معمولا بازیکنانی در این بازی موفق هستند که غواصان و شناگرهای قدرتمندی بوده و به سرعت شنا می‌کنند و توانایی بسیار خوبی در کنترل حرکاتشان دارند.

toe wrestling

بازی کشتی پا، شبیه مچ انداختن با دست است. بدین نحو که شرکت کنندگان انگشتان پایشان را در انگشتان پای رقیب قفل کرده وسعی می‌کنند آنرا به زمین بزنند. 3 دور بازی به ازای هر پا انجام می‌شود. این مسابقه، اولین بار در سال 1974 در انگلستان مطرح شد.

Zorbing

در این مسابقه تفریحی، شرکت کنندگان در یک گوی شفاف پلاستیکی قرار می‌گیرند و در زمینی با شیب ملایم یا رمپ‌های چوبی و فلزی و یا حتی روی آب به رقابت می‌پردازند. گفتنی است که زادگاه این بازی شاد و مفرح، نیوزیلند است.

Shovel racing

مسابقه بیل، شامل نشستن روی بیل و فرود آمدن از یک ارتفاع یخی و لغزنده است و در واقع از بیل بعنوان سورتمه استفاده می‌شود. برای افزایش سرعت، شرکت کنندگان زیر بیل را واکس می‌زنند و حداکثر سرعت معمولا 70 مایل در ساعت است. این مسابقه که در حال حاضر در ایالات متحده رواج دارد، اولین بار در نیومکزیکو ارائه شد.

Elephant polo

چوگان فیل دقیقا مانند چوگان معمولی است، به جز اینکه شرکت کنندگان سوار فیل‌ها می‌شوند و تجهیزات نیز فرقی ندارد.  این ورزش در نپال، هند و تایلند رواج دارد. اگر با تور تایلند سفر کردید و به فیل‌ها نیز علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از طریق مقاله ماجراجویی هیجان‌انگیز در دهکده فیل‌ها؛ پاتایا با سایر جاذبه‌های ایجاد شده توسط این موجودات دوست داشتنی نیز آشنا شوید.

Cycleball

در این بازی که به صورت تیمی برگزار می‌شود، شرکت کنندگان در حالی که سوار دوچرخه هستند، سعی می کنند که توپ را وارد دروازه حریف کنند. این بازی، اولین بار توسط فردی سوئیسی- آمریکایی مطرح شد و در حال حاضر در  اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، فرانسه، آلمان، ژاپن، روسیه و سوئیس بسیار محبوبیت دارد. 

مشاوره رایگان