محله های چینی معروفی که خارج از چین قرار دارند

خواندنی ها 21 آبان ، 1397 4 دقیقه

اگر جایی رفتید که فانوس‌های قرمز، ازدحام، خیابان‌های باریک و مغازه‌هایی با شمایل خاص که هر چند در میان یکی‌شان در حال فروش غذاهای چینی است، یعنی وارد یک محله‌ی چینی شده‌اید. این محله‌ها در نقاط مختلف دنیا وجود دارد که عموما به واسطه مهاجرت تعداد زیادی از چینی‌ها به آن کشور بوده یا نزدیکی فرهنگی مردمی که باعث شده چینی‌های زیادی به آنجا مراجعه کنند و به مرور بازار و خیابان‌های با خصوصیات گفته شده شکل بگیرد. از آمریکا تا کشورهای شرق آسیا، چندین نقطه مختلف هستند که محله‌های چینی‌شان بسیار معروف است و ما در این مقاله به معرفی ۹ مورد از آن‌ها پرداخته‌ایم.

 

 

۱- نیویورک، آمریکا

 

 

نیویورک، آمریکا

 

 

بدون هیچ شکی محله کویینزِ نیویورک، مهم‌ترین محله‌ی چینی‌ها در تمام دنیا را میزبانی می‌کند. جایی در انتهای خط هفتم مترو که تنها غذاهای فوق‌العاده چینی‌اش ارزش زحمت رفتن به این مکان را دارد. فروشگاه‌های بسیار زیاد و متنوع، بوتیک‌های خاص و با حال و هوای چینی و وجود رستوران‌هایی از کشورهای مختلف از جمله هند و کره، از دیگر جذابیت‌های این محله به حساب می‌آید.

 

 

۲- سنگاپور

 

 

۲- سنگاپور

 

 

در میان آن حجم از آسمان‌خراش‌ها، مراکز خرید مدرن و سازه‌های متفاوت، محله‌ چینی‌ها شما را کاملا از آن حال و هوا جدا کرده و با حس و حال متفاوتش، تنوعی عالی به سفرتان اضافه می‌کند. مکانی مملو از انواع رستوران‌های چینی از لوکس‌ترین تا نودل‌فروشی‌های خیابانی و همچنین بازار و چند هتل مخصوص که همگی با معماری خاص و فانوس‌های قرمز و طلایی قابل بازشناساندن هستند. با تور سنگاپور حتما برای دیدن این محله زمانی را خالی کنید. 

 

 

بهترین استخرهای بی‌نهایت برای شنا در سنگاپور

 

 

۳- یانگون، میانمار

 

 

۳- یانگون، میانمار

 

 

اگر تا به حال باربیکیوهای میانماری-چینی را تجربه نکردید، حتما در سفر به این کشور به محلی چینی‌های یانگون بروید تا جدا از حضور در بازار جذاب این منطقه و تماشای زیبایی‌هایش، امکان خوردن این ترکیب‌های خوشمزه را نیز داشته باشید. خود محلی‌های یانگون نیز به شدت از این محله استقبال می‌کنند و شما همیشه جوی شلوغ و گرم به همراه صدای موسیقی در آنجا شاهد خواهید بود.

 

 

۴- اینچئون، کره جنوبی

 

 

اینچئون، کره جنوبی

 

 

با توجه به ازدیاد مهاجرانی که از چین به اینچئون می‌آمدند، آرام آرام این محله محل اجتماع آن‌ها شد و از سال ۱۸۸۳ به صورت رسمی به عنوان محله چینی‌ها معرفی گشت. بخش زیادی از مردم این منطقه نسل‌های سوم یا چهارم همان چینی‌ها هستند که از قضا صاحب بهترین رستوران‌های چینی ممکن هستند و بعضی‌هایشان نیز در بازار چینی عالی آن به فروش محصولات سنتی این کشور مشغولند.

 

 

کارهای هیجان انگیز غیرتوریستی در کوالالامپور؛ مالزی

 

 

۵- کوالالامپور، مالزی

 

 

کوالالامپور

 

 

محله چینی کوالالامپور نیز همچون سنگاپور، طرحی سنتی در مجموعه‌ی بسیار مدرن این شهر است که با بازار بسیار شلوغش، یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری تور مالزی محسوب می‌شود. جایی احاطه شده در میان چندین آسمان‌خراش، مملو از فانوس‌های قرمز، رستوران‌های چینی عالی و البته چند هتل لوکس با تم چینی.

 

 

۶- بانکوک، تایلند

 

 

۶- بانکوک، تایلند

 

 

 

محله‌ی چینی‌های بانکوک بیشتر به نقاط شلوغ شانگهای می‌ماند. مملو از چراغ‌های نئون، بوی چای معطر، غذاهای خیابانی و البته به همراه یک بازار بسیار شلوغ که در آن انواع وسایل و سوغات برای خرید وجود دارد و در کنارش چندین و چند جایگاه برای غذای خیابانی وجود دارد. یکی از جذابیت‌های موجود در رستوران‌های تور تایلند، وجود غذاهای ترکیبی چینی-تایلندی است که بسیاری از آن‌ها راتنها در این مکان می‌توانید سفارش دهید.

 

 

نکاتی برای سفر ارزان به بانکوک؛ تایلند

 

 

۷- یوکوهاما، ژاپن

 

 

۷- یوکوهاما، ژاپن

 

 

این محله چینی در ژاپن بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد و البته بخش زیادی از ساکنان چینی‌اش مدت‌هاست از آن مکان رخت بر بسته‌اند، اما چیزی که به یادگار گذاشته‌اند یک محله چینی بسیار خوب با رستوران‌ها، ساختار و البته بازارچه‌ای مخصوص است. سردر باشکوه آن کاملا حال و هوای ورود به یک محله متفاوت در ژاپن را به شما نوید می‌دهد و درست بعد از ورود، بینی شما بوی غذاهای چینی را در همه جا بو خواهد کشید.

 

 

۸- بیرمنگام، انگلیس

 

 

 بیرمنگام، انگلیس

 

 

این محله کوچک چینی‌ها در بیرمنگام، تمام به مراکز تفریحی و رستوران اختصاص دارد و بیش از اینکه شبیه به سرزمین‌های اصلی چین باشد، شبیه به هنگ‌کنگ است. مراکز تفریحی آن تا پاسی از شب میزبان شما هستند، رستوران‌های متفاوتش برای خورد بهترین غذاهای چینی آماده‌اند و صد البته فروشگاه‌های کوچکی هم در بعضی نقاطش پیدا می‌شود تا بتوانید اجناس چینی خاص و سنتی را از آن‌ها تهیه کنید.

 

 

۹- سیدنی، استرالیا

 

 

 سیدنی، استرالیا

 

 

 و در آخر محله چینی‌های سیدنی که بیشتر شبیه به یک بازار بزرگ است. با ورودی بسیار جذابی که در ابتدایش قرار گرفته شما وارد مجموعه‌ای بزرگ از انواع مغازه‌ها، رستوران‌ها و جایگاه‌های خرید غذای خیابانی می‌شوید. این مکان که از سال ۱۹۹۹ ساخته شده، اگر چه همه‌ی فروشنده‌ها و ساکنانش چینی نیستند، اما حال و هوایی عالی و خوب دارد و چند هتل لوکس نیز در محوطه آن برای اقامت ساخته شده است.

مشاوره رایگان