مکانهای عالی و کمتر شناخته شده باتومی

راهنمای گردشگری 14 تیر ، 1399 4 دقیقه

ساحل دریای سیاه، منظره‌ای ماندگار از گرجستان ساخته است. اکثر مسافران باتومی، از گشت و گذار و لذت‌هایی مشابه در سفر برخوردارند. اما این محدوده، گزینه‌هایی منحصر به فرد برای لذت بردن دارد که شاید کمتر کسی از وجودشان باخبر باشد. نظرتان چیست که با مکان‌های عالی و کمتر شناخته شده باتومی از نزدیک آشنا شویم؟ 

Marseille

اینجا به هیچ وجه در شمار رستوران‌های سطح بالا نیست و اگر آنقدر در زندگی بدشانس بوده‌اید که در دوران اتحاد جماهیر شوروی زندگی کرده‌اید یا حداقل داستان‌هایی از آن زمان از والدینتان شنیده‌اید، با ورود به این رستوران احساس می‌کنید که به آن دوران بازگشته‌اید و وارد مارسی شده‌اید. دکوراسیون در این رستوران چندان قابل توجه نیست و تاریخ استالین را به یاد می‌آورد. حال این سوال پیش می‌آید که چرا به این رستوران برویم؟

در پاسخ باید گفت که سولگونی اینجا فراموش نشدنی است و احتمالا هرگز چنین فرصتی را در جای دیگری نخواهید  یافت. دستپخت آشپز عالی است و هر گزینه‌ای از منوی این رستوران انتخاب کنید، بسیار لذیذ بوده و پشیمان نخواهید شد. پس به رستوران مارسی بروید و هر چه دوست دارید سفارش دهید و البته لیموناد خانگی را نیز از قلم نیندازید. هزینه تمام شده به ازای هر شخص، معمولا در حدود 20 دلار است.

آدرس: N56 Baku Str., (former Gogebashvili) Batumi

Soy

هیچ وعده غذایی، بدون یک دسر خوب کامل نمی‌شود! بیایید تصور کنیم که شما یک غذای مفصل در باتومی خورده‌اید و حالا به تنها چیزی که نیاز دارید یک دسر سبک و شادی‌بخش است. اینجاست که باید به شما بگوییم حتما در بستنی فروشی Soy توقف کنید، زیرا در کل سیاره زمین جایی را پیدا نخواهید کرد که چنین بستنی‌های خوشمزه و شیرینی را به شما ارزانی کند. این بستنی‌ها، فاقد گلوتن و لاکتوز بوده و به خصوص در بین گیاهخواران طرفداران بسیاری دارند. گفتنی است که قیمت بستنی‌ها، نهایتا 5 دلار است.

آدرس: N14 Rustaveli Str. Batumi

adjarian sakhli

اگر بسیار علاقمندید که غذای سنتی آدجارا را امتحان کنید، توصیه می‌کنیم که حتما به رستوران Adjarian Sakhli بروید. این مکان معتبر، منویی را ارائه می‌دهد که حتی برای گرجی‌ها نیز اسرارآمیز و خارق‌العاده است. غذاها بینهایت خوشمزه و البته بسیار چرب هستند. خدمات عالی بوده و غذا سریع سرو می‌شود. حتی در صورت تمایل می‌توانید روی صندلی‌های خارج از رستوران بنشینید و از دیدن فضای بی‌نظیر اطراف بهره مند شوید. قیمت تمام شده به ازای هر شخص، معمولا حدود 10 دلار است.

آدرس: N10 Khimshiashvili Str., Batumi

K2

این کافه کوچک و فروشگاه سوغاتی‌اش، در قلب باتومی نزدیک به میدان اروپا واقع شده و فضایی بی‌نظیر را به مخاطبان ارزانی می‌کند. این مکان، برای دورهمی‌های عصرانه از محبوبیت بالایی برخورداراست و می‌توانید غذاهای فیوژن گرجی را امتحان کنید که هوش از سرتان ببرد. قیمت‌ها همراه با نوشیدنی، به ازای هر نفر 25 دلار است.

آدرس: 12 – 14 Dumbadze str., Batumi

Sea port

معمولا در این حوالی، گروهی از بازنشستگان را خواهید دید که به تخته نرد بازی و نوشیدن چای ترکی روی شن‌ها مشغولند. این محدوده بین ساعت 1 ظهر تا 7 بعد از ظهر، پاتوق بسیاری از مردم محلی است. البته علاقمندان به ماهیگیری نیز در اینجا بساط خود را پهن می‌کنند و حتی کودکان نیز در آبها می‌چرخند و میگو و موجودات دریایی دیگر را شکار می‌کنند. به هر حال اگر به دنبال یک تجربه سرگرم کننده هستید، قطعا یک توقف کوتاه در اینجا می‌تواند به لذت سفرتان بیفزاید.

آدرس: N39 M. Abashidze Ave., Batumi

Fan Fan

اگر به بودن در فضایی خلاقانه علاقمندید و نزدیک بلوار باتومی هستید، رستوران FAN FAN را پیدا کنید و از صرف غذاهای بی‌نظیر در میان دکوراسیون داخلی مبتکرانه آن که شما را به یاد رستوران  Pur Pur در تفلیس می‌اندازد لذت ببرید. لیمونادهای خانگی اینجا در روزهای گرم تابستانی، به شربتی بهشتی شباهت دارند و غذاهای دریایی آن فراموش نشدنی هستند.

آدرس: N27 Ninoshvili Str., Batumi

fish market

توصیه می‌کنیم که در سفر به باتومی، حتما به بازار ماهی بروید و مقداری ماهی یا غذای دریایی مورد علاقه خود را خریداری کنید. سپس می‌توانید ماهی را به بانویی دهید تا آن را برای شما تمیز کند و بعد از آن به سمت غذاکده‌ای بروید که یک صف طولانی از افرادی مانند شما دارد و منتظرند تا ماهی‌شان برای شام آماده شود. معمولا لازم است که حدود 40 – 60 دقیقه منتظر بمانید. محبوب‌ترین غذای سرو شده دراین غذاکده، ماهی تازه سرخ شده در آرد ذرت و روغن  نباتی است که همراه با تکه‌های لیمو و سس آلوترش گرجستانی سرو می‌شود.

آدرس: Near Sea Port, on the opposite of the crossroad of E70

flabour Georgia

در سفر به باتومی، حتما پس از مدتی می‌دانید کجا غذای خوب بخورید و یا گردش کنید. در ضمن، فروشگاه‌های بسیاری را در باتومی پیدا خواهید کرد، اما اطمینان می‌دهیم که هیچ کدام به اندازه flabour Georgia تجربه‌ای عالی از خرید را برایتان رقم نخواهند زد. این فروشگاه، کالاهای چندین برند معروف در زمینه‌های لباس، کفش، جواهرات، دکوراسیون و غیره را ارائه می‌دهد که توسط افراد گرجی طراحی و تهیه شده‌اند و از اینجا به هر نقطه از جهان ارسال می‌شوند.

آدرس: N21 Memed Abashidze Str., Batumi

مکان‌های عالی و کمتر شناخته شده باتومی، تجربه‌ای منحصر به فرد و خارق‌العاده را در سفر با تور گرجستان به شما هدیه می‌دهند و قطعا گفتنی‌های بیشتری نسبت به سایر مسافران از سفر به این خطه خواهید داشت. هرچند که بهتر است در بدو امر، مقاله نکات مهمی که باید قبل از سفر به باتومی بدانید را نیز مطالعه کنید. 

مشاوره رایگان