زیباترین معابد مالزی

راهنمای گردشگری 01 مرداد ، 1399 4 دقیقه

مالزی کشوری چند مذهبی است که درصد زیادی از جمعیتش را بودایی‌ها تشکیل داده‌اند. تقویم بودایی به قمری بوده و جشن‌ها و مراسم‌های زیادی را شامل می‌شود. معابد که مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین نماد این مذهب هستند در طول سال میزبان این جشن‌ها و مراسم‌های مختلف می‌شوند. هر کدام از این معابد دارای تاریخ پیدایش و نقوش و زیبایی‌های معماری و دستی هستند که بازدید از آن‌ها را تبدیل به جاذبه فرهنگی و گردشگری کرده‌اند. به همین دلیل بازدید از معابد برجسته و مشهور از از فعالیت‌های اصلی در تور مالزی است. در اینجا زیباترین معابد مالزی را معرفی می‌کنیم.

معبد غارهای باتو

بوداییان مومن برای برگزاری دعا و نیایش به این معبد می‌روند و رسم و رسوم‌های مذهبی‌شان را به جا می‌آورند. به علاوه آن‌ها حرم تایپوسام که به لرد مورگان اختصاص یافته و در کنار معبد باتو قرار گرفته را هم تکریم می‌کنند. این معبد که درون صخره‌های سنگ آهکی Gombak واقع شده تنها 40 دقیقه با قطار از کوالالامپور فاصله دارد و به راحتی قابل دسترسی است. در ورودی معبد شما می‌توانید مجسمه عظیم لرد مورگان را ببینید که پشت سرش 272 پله به درون صخره و تا ورودی معبد امتداد پیدا کرده‌اند. این مجموعه از 3 معبد اصلی بزرگ و دعاخانه‌های کوچک‌تر تشکیل شده است. هر کدام از این معابد دارای نقوش و نقاشی‌هایی هستند که داستان جنگ لرد مورگان و شکست شیطان را به تصویر کشیده‌اند.

آدرس: Batu Caves, Selangor, 68100, Malaysia

معبد Kek Lok Si

این معبد که در جزیره پنانگ واقع شده محل قرارگیری مجسمه عظیم فرن 19 امی بودا بر بالای تپه‌ای مشرف به نقاط پایین دست جزیره است. فضای داخلی و بیرونی سالن‌های معبد، بتکده‌ها و طاق‌ها با میلیون‌ها تصویر زیبا از بودا و صدها اثر حک شده برجسته، مجسمه و نقاشی دیواری تزئین شده است. در واقع طراحی‌های دقیق معماری، معانی مهمی از فرهنگ چینی و آموزه‌های بودایی را به نمایش گذاشته‌اند که می‌توانند اطلاعات خوبی درباره سبک زندگی و باورهای مردم پیرو این مذهب بدهند. به علاوه اینجا دارای باغی زیبا در فضای باز است که می‌توانید هنگام بازدید از معبد در آن هم چرخی بزنید.

آدرس: Air Itam, Penang, 11500, Malaysia

معبد ماهاماریامان

در امتداد Jalan Tun HS Lee معبد سری ماهاماریامان یکی از معبدهای هندوی دیدنی در کوالالامپور است با وجود ابعاد و مساحت کوچکش داراب ظاهری عجیب و خیره کننده است. این معبد دارای 5 ورودی مختلف است و با مجسمه‌های رنگی بزرگ و کوچکی پر شده است. وقتی به معبد نزدیک می‌شوید می‌توانید از دور مخروطی مرتفع آن نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. بر روی در و دیوارهای این معبد نقاشی‌های هندو نقش بسته که داستان‌های اولیه و اصلی مذهبی را روایت می‌کنند. دعاخانه اصلی دارای سقفی تزئین شده و زیبا، و سه حرم اصلی است.  این زیارتگاه‌ها خانه لرد گانشا، لرد مورگان، لاکشمی (الهه ثروت) و سایر خدایان هستند. شما می‌توانید ارابه نقره‌ای، با 240 زنگ و یک جفت اسب اختصاص داده شده به لرد مورگان، را در سمت راست بالای سالن نماز اصلی مشاهده کنید.

آدرس: Jalan Tun H S Lee, City Centre Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50000, Malaysia

معبد Thean Hou

این معبد بودایی زیبا که در کوالالامپور واقع شده متعلق به الهه بهشت است. به نمازخانه‌ای در اینجا وجود دارد که مومنین در آن برای گوان یین ، الهه رحمت دعا کنند. این معبد دارای عناصر مفصلی از بودیسم، تائوئیسم و کنفوسیونیسم به همراه جزئیات معماری معاصر و حکاکی‌های تزئینی سنتی است. در اینجا دعاخانه‌های مدرن بودایی و تالار هشت ضلعی که با تصاویری از بودا حک شده را کاوش کنید. در باغ گیاهان دارویی چینی قدم بزنید و از استخر لاک پشت‌ها دیدن کنید.

آدرس: 65 Persiaran Endah, Taman Persiaran Desa Kuala Lumpur, 50460, Malaysia

معبد Khoo Kongsi

معبد Khoo Kongsi یکی از میراث‌های نمادین پنانگ و نماینده انجمن هاکا است. این معبد که در قرن 19ام ساخته شده با نقوش سنگی و نقاشی‌های دیواری از نگهبانان الهی، خدایان، جاودانگی‌ها، و اژدها تزئین شده است. خانواده‌های چینی برای جشن‌ها و برگزاری مراسم‌های اجداد خود در این معبد جمع می‌شوند. این معبد دارای تاریخ بی‌نظیری است و از بخش‌های مختلفی مثل خانه انجمن، تئاتر سنتی و خانه‌های کوچک برای اعضای قبیله تشکیل شده است. این معبد در میدان Canon در قلب شهر قدیمی جورج تاون واقع شده است.

آدرس: 18, Cannon Square, George Town, 10450 George Town, Pulau Pinang

معبد غار Chin Swee

معبد غار Chin Swee در یک شیب صخره‌ای در نزدیکی اقامتگاه گنتینگ های‌لاندز واقع شده است. این معبد مکانی مقدس برای بودایی‌ها است که در آن به دعا برای الهه رحمت می‌پردازند. برای بازدید بروید و جوهر سنت‌ها و عقاید چینی را در این معبد مذهبی کشف کنید. به علاوه حتما از بتکده 9 طبقه‌ای که با 10 هزار لامپ تزئین شده هم دیدن کنید. در مناظر پانورامای شگفت انگیز ارتفاعات Genting غرق شوید و از نسیم خنک و آرام در عرشه مشاهده لذت ببرید.

آدرس: 69000 Genting Highlands, Pahang

مشاوره رایگان