دبی مال؛ شگفت انگیزترین مرکز خرید دنیا

راهنمای گردشگری 01 مهر ، 1403 5 دقیقه

اگر اهل سفر باشید، حتما نام دبی مال را شنیده یا آن را از نزدیک دیده‌اید. محال است گردشگری به دبی برود و از دبی مال بازدید نکند. دبی مال یک مرکز خرید ساده نیست و مجموعه‌ای از امکانات رفاهی و تفریحات هیجان‌انگیز و منحصر‌به‌فرد را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

دبی مال چند طبقه است؟ در کدام منطقه قرار دارد؟ چه امکاناتی در این مرکز خرید موجود است؟ اگر می‌خواهید پاسخ این سوال‌ها و بسیاری از سوال‌های دیگر درباره دبی مال را پیدا کنید، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

درباره دبی مال

دبی مال (Dubai Mall) با مساحت 1200000 متر مربع در سال 2008 در شهر دبی افتتاح شد. این مرکز خرید، چهار طبقه دارد و یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیا به شمار می‌رود. شرکت سنگاپوری دی پی آرشیتکت، دبی مال را طراحی کرد و شرکت اعمار، ساخت آن را بر‌عهده گرفت. در حال حاضر، مالک دبی مال شخصی به نام غیث بن احمد المحرابی است.

دبی مال یک مرکز خرید معمولی نیست؛ چراکه بیش از 1200 فروشگاه دارد و بزرگ‌ترین شیرینی‌فروشی دنیا را در خود جای داده است؛ همچنین آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی، آبنمای دبی، 22 سالن سینما، تعدادی رستوران و كافه، بازار طلا و پیست اسکی دبی در این مجموعه قرار گرفته‌اند. در بخش‌های بعدی راهنمای دبی مال، با امکانات این مرکز خرید شگفت‌انگیز بیشتر آشنا خواهید شد.

نمایی از دبی مال

نمایی از دبی مال

دبی مال کجاست؟

دبی مال در کدام منطقه است؟ دبی مال در کشور امارات متحده عربی و در شهر دبی قرار دارد. این مرکز خرید مشهور در محله داون تاون، یکی از بهترین محله‌های شهر و در مجاورت برج خلیفه، بلندترین برج دنیا واقع شده است. محله داون تاون از پر‌ترددترین محله‌های دبی به شمار می‌رود؛ ازاین‌رو، راه‌های دسترسی بسیاری به دبی مال وجود دارد. با استفاده از تاکسی، مترو و اتوبوس می‌توانید خود را به این مرکز خرید برسانید.

فروشگاه های دبی مال

بیش از 1200 فروشگاه در دبی مال وجود دارد. اگر قصد بازدید از همه مغازه‌ها را داشته باشید باید یک روز کامل را در این مرکز خرید سپری کنید. معرفی همه فروشگاه‌های دبی مال در یک مقاله ممکن نیست؛ اما در ادامه، تعدادی از مشهورترین و جذاب‌ترین فروشگاه‌های دبی مال را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. پس برای گشت‌وگذار در این مرکز خرید باشکوه آماده باشید.

دهکده دبی مال

دهکده از جذاب‌ترین بخش‌های دبی مال است. در اینجا می‌توانید خرید در فضای باز را تجربه کنید. علاوه‌بر فروشگاه‌های پوشاک، چندین رستوران و کافه نیز در دهکده وجود دارند؛ همچنین قدم زدن در مسیر پیاده‌روی این بخش نیز از فعالیت‌های محبوب بازدیدکنندگان است. بسیاری از برندهای معتبر در دهکده شعبه دارند و اجناس خود را به مشتریان عرضه می‌کنند.

خیابان فشن دبی مال

خیابان فشن (Fashion Avenue) با مساحت 93000 متر مربع در طبقه همکف و اول و دبی مال قرار گرفته است و بیش از 150 فروشگاه دارد. برندهای جهانی همچون شنل، لویی ویتان، دولچه اند گابانا، دیور، پرادا، آرمانی، هرمس، رولکس و بسیاری از برندهای دیگر در این خیابان شعبه دارند. دکوراسیون فروشگاه‌های خیابان فشن به‌بهترین نحو طراحی شده‌اند. حتی سرویس‌های بهداشتی این خیابان از سنگ مرمر هستند و ظاهر بسیار جذابی دارند.

تصویری از خیابان فشن دبی مال

تصویری از خیابان فشن دبی مال

فروشگاه لول شوز دبی مال

اگر کفش‌های با‌کیفیت و با طراحی متنوع می‌خواهید، حتما به فروشگاه لول شوز (Levelshoes) در طبقه همکف دبی مال سر بزنید. به‌جرأت می‌توان گفت که بهترین کفش‌های دنیا را در این فروشگاه پیدا خواهید کرد. لول شوز از محبوب‌ترین فروشگاه‌های دبی مال است که طرفداران خاص خود را دارد.

عکسی از فروشگاه لول شوز دبی مال

عکسی از فروشگاه لول شوز دبی مال

بلومینگ دیلز و گالری لافایت دبی مال

اگر وارد طبقه دوم دبی مال شوید، دو فروشگاه لوکس به نام‌های بلومینگ دیلز و گالری لافیک را خواهید دید. بلومینگ دیلز سه طبقه دارد و از بهترین مراکز خرید لباس در دبی به شمار می‌رود. لافایت نیز یک گالری فرانسوی است که باکیفیت‌ترین جواهرات، کالای لوکس و لوازم منزل را عرضه می‌کند.

فروشگاه دبنهامز دبی مال

دبنهامز (Debenhams) یکی دیگر از فروشگاه‌های محبوب دبی مال محسوب می‌شود. انواع لباس زنانه، لباس مردانه، پوشاک کودک، لوازم آرایشی، عطر و اکسسوری را در این فروشگاه پیدا خواهید کرد. دبنهامز محصولات شرکت بریتانیایی بوهو، برندهای اوسیس، والیس، پرکینز، میس اپ، تستی گال و بسیاری از برندهای دیگر را عرضه می‌کند و از پیشتازان فشن و مد است.

تصویری از فروشگاه دبنهامز دبی مال

تصویری از فروشگاه دبنهامز دبی مال

فروشگاه بنگ اند اولافسن دبی مال

یکی از شعبه‌های فروشگاه دانمارکی بنگ اند اولافسن (Bang & Olufsen)، از بهترین تولید‌کننده کالاهای الکترونیکی دنیا، در طبقه اول دبی مال قرار دارد. ساکنان شهر دبی برای خرید انواع محصولات صوتی و الکترونیکی مانند تلفن همراه و تلویزیون به این فروشگاه مراجعه می‌کنند.

فروشگاه کندی لیشز دبی مال

فروشگاه کندی لیشز (Candyliciuos) بزرگ‌ترین شیرینی‌فروشی دنیا است که بیش از 5500 نوع شیرینی، شکلات، تافی و آبنبات در این فروشگاه وجود دارد. اگر عاشق شیرینی‌جات هستید، کندی لیشز بهشت شماست. انواع برندهای شیرینی و شکلات جهان با طرح‌ها، رنگ‌ها و طعم‌های مختلف را در این فروشگاه پیدا خواهید کرد. این شیرینی‌فروشی درست مقابل آکواریوم دبی مال قرار دارد و منظره خارق‌العاده‌ای را برای بازدیدکنندگان خلق کرده است.

عکسی از فروشگاه کندی لیشز دبی مال

عکسی از فروشگاه کندی لیشز دبی مال

سوپرمارکت ویت رز دبی مال

یکی دیگر از فروشگاه‌های جذاب دبی مال، ویت رز (Waitrose) است. این سوپرمارکت بزرگ در طبقه همکف قرار دارد و مکانی مناسب برای خرید سوغاتی به شمار می‌رود. از ماهی و سبزیجات تازه تا لوازم خانگی در ویت رز عرضه می‌شود. این سوپرمارکت در سایر مناطق دبی نیز شعبه دارد؛ اما شعبه دبی مال بسیار کامل است. اگر قصد خرید از ویت رز را دارید، صبح‌ها سری به این فروشگاه بزنید؛ چرا که عصرها شلوغ می‌شود.

سایر فروشگاه های دبی مال

قنادی ویول پاستوری در طبقه همکف، فروشگاه اپل در طبقه اول، فروشگاه‌های کانن، سونی، هواوی و سامسونگ در طبقه دوم و فروشگاه لایکا در طبقه همکف، از جمله فروشگاه‌های مطرح دبی مال هستند. البته فروشگاه‌های این مرکز خرید فقط به همین موارد ختم نمی‌شود و از شمارش خارج است. در مجموع می‌توان گفت که اغلب برندهای مطرح دنیا در دبی مال شعبه دارند. هر چیزی که نیاز داشته باشید را در این مرکز خرید پیدا خواهید کرد.

امکانات رفاهی دبی مال

دبی مال فقط یک مرکز خرید نیست؛ بلکه امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری دارد. در حقیقت، دبی مال مجموعه‌ای گردشگری است که سالانه بیش از 100 میلیون بازدیدکننده از سراسر دنیا دارد. در این بخش به برخی از امکانات رفاهی این جاذبه گردشگری اشاره می‌کنیم:

 

  • نقشه چاپی و الکترونیکی
  • وای فای رایگان
  • اتاق استراحت کودک
  • صندلی چرخ‌دار برای افراد ناتوان
  • نمازخانه
  • کیوسک‌های شارژ تلفن همراه
  • اتاق مخصوص برای افراد و وسایل گمشده
  • نگهبانی 24‌ساعته
  • دستگاه‌های خودپرداز
  • تیم امداد برای مواقع اضطراری
  • چرخ دستی برای حمل خریدها
  • سرویس‌های بهداشتی متعدد و تمیز
  • راهنمای خرید و مترجم زبان‌های مختلف
  • ایستگاه‌های مخصوص شارژ خودروهای برقی

 

طراح‌های دبی مال فقط به‌فکر طراحی تعدادی فروشگاه نبوده‌اند؛ بلکه امکانات تفریحی و رفاهی نیز برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته‌اند. علاوه‌بر امکانات ذکر‌شده، دبی مال چندین رستوران و کافه لوکس با منوی بین‌المللی دارد. همچنین امکان پارک بیش از 14000 خودرو در پارکینگ این مجموعه فراهم شده است که در بخش‌های بعدی درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

نمایی از دبی مال

نمایی از دبی مال

رستوران ها و کافه های دبی مال

بیش از 160 کافه و رستوران در دبی مال وجود دارد. با هر سلیقه و ذائقه‌ای که باشید، غذای باب‌میلتان را در منوی این رستوران‌ها و کافه‌ها پیدا خواهید کرد. از غذاهای سنتی تا غذاهای بین‌المللی و فست فود در دبی مال موجود است. در ادامه با تعدادی از کافه‌ها و رستوران‌های این مجموعه آشنا خواهید شد.

 

  • کافه باتیل
  • کافه کاستا کافی
  • چیزکیک فکتوری
  • کافه نانوایی هومینگ برد
  • برگر کینگ
  • پیتزا هات
  • یو سوشی
  • اونو شیکاگو گریل
  • رد لابستر
  • خانه نودل

 یکی از رستوران های دبی مال

یکی از رستوران های دبی مال با ویو دیدنی

بسیاری از رستوران‌های مطرح در دبی مال شعبه دارند. هر غذایی که هوس کنید قطعاً آن را در رستوران‌های دبی مال پیدا خواهید کرد. کیفیت کافه‌ها و رستوران‌های این مجموعه بسیار بالا است؛ پس با خیال راحت هرچه دوست دارید سفارش دهید.

پارکینگ های دبی مال

هفت پارکینگ در طبقات مختلف دبی مال وجود دارد که گنجایش کلی آن‌ها به 14000 خودرو می‌رسد. حتی در شلوغ‌ترین ساعت‌های روز نیز می‌توانید برای ماشین خود جای پارک پیدا کنید. از آنجا که دبی مال یک مرکز خرید بسیار وسیع است، برای دسترسی آسان‌تر به بخش مورد‌نظر، در انتخاب پارکینگ دقت کنید. برای مثال، پارکینگ طبقه اول برای بازدید از گالری لافایت، آکواریوم دبی و فروشگاه بلومینگ دیلز مناسب است.

تصویری از پارکینگ دبی مال

تصویری از پارکینگ دبی مال

تفریحات دبی مال

نوبت به بخش جذاب و هیجان‌انگیز معرفی تفریحات دبی مال رسیده است. این مجموعه در کنار فروشگاه‌های مختلف، امکان تفریح را نیز برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. برخی از تفریحات دبی مال در دنیا بی‌نظیر هستند و شما را شگفت‌زده خواهند کرد. از پیست اسکیت تا خانه وحشت و آکواریوم در این مجموعه پیدا می‌شود. همراه ما باشید تا در ادامه برخی از محبوب‌ترین تفریحات دبی مال را به شما عزیزان معرفی کنیم.

پیست اسکی دبی مال

وجود پیست اسکی روی یخ در دبی از عجایب روزگار است. این پیست در دبی مال قرار دارد و یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های این مرکز تجاری و تفریحی به شمار می‌رود. حدود 2000 کفش اسکیت ساخت ایتالیا در پیست پاتیناژ دبی وجود دارد که فرصت اسکیت‌بازی را برای علاقه‌ندان فراهم می‌کنند. اگر نیاز به آموزش دارید حتما در کلاس‌های مبتدی تا پیشرفته این مجموعه شرکت کنید. امکان برگزاری جشن نیز در پیست اسکیت روی یخ دبی وجود دارد.

کارتینگ زعبیل دبی مال

کارتینگ زعبیل (Ekart Zabeel) که از نوع کارتینگ‌های الکتریکی و مدرن است، در پشت‌بام دبی مال قرار دارد. حتی اگر راننده مبتدی باشید نیز می‌توانید این کارتینگ را تجربه کنید. اگر طرفدار شور و هیجان هستید، حتما کارتینگ زعبیل را امتحان کنید. در کنار این پیست کارتینگ، سالن بدنسازی، استودیوی پیلاتس، یوگا، زمین بسکتبال و محوطه استخر روباز وجود دارد و بهشت ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش‌های سبک و سنگین است.

تصویری از کارتینگ زعبیل دبی مال

تصویری از کارتینگ زعبیل دبی مال

سینماهای ریل دبی مال

سینما ریل شبیه به سینماهای معمولی نیست. 22 پرده در سینما وجود دارد که امکان نمایش هم‌زمان فیلم‌ها را فراهم می‌کند. امکانات این سینما بسیار کامل و پیشرفته است و تصاویر با بالاترین کیفیت نمایش داده می‌شوند. فقط کافی است روی صندلی‌های راحتی و شیک بنشینید و از تماشای فیلم‌های روز دنیا لذت ببرید.

حتی کیفیت فیلم‌ها و تجهیزات در سالن پلاتین سینما ریل بیشتر هم می‌شود. تا جایی که هنگام تماشای فیلم امکان دریافت پتو، بالش و انواع خوراکی و نوشیدنی را خواهید داشت. سینمای ریل جونیور نیز مخصوص کودکان است و فضایی رنگارنگ و زیبا دارد. تجربه تماشای فیلم در سینماهای ریل دبی مال را از دست ندهید.

نمایی از سینمای ریل دبی مال

نمایی از سینمای ریل دبی مال

پارک کیدزانیا در دبی مال

کیدزانیا در حقیقت شهر کودکان است. بچه‌ها می‌توانند چندین ساعت در قالب نقش‌های مختلف فرو بروند و شغل‌های متنوع را امتحان کنند. فضا‌سازی این پارک بسیار جذاب است و حال‌و‌هوای یک شهر کوچک با تمام ویژگی‌های لازم را دارد. کیدزانیا فقط یک مکان تفریحی نیست، بلکه آموزش مدیریت پول و سرمایه را به کودکان می‌دهد و تا ساعت‌ها آن‌ها را سرگرم نگه می‌دارد. جالب است بدانید که واحد پولی کیدزانیا، کیدزوس است و کودکان باید با استفاده از این پول، داد‌‌و‌ستد کنند.

عکسی از پارک کیدزانیا در دبی مال

عکسی از پارک کیدزانیا در دبی مال

آب‌نمای دبی مال

آب‌نمای دبی مال در محوطه خارجی این مجموعه و در جوار برج خلیفه قرار گرفته است. طراح‌های آمریکایی این آب‌نما را طراحی و جلوه برج خلیفه و دبی مال را دو‌چندان کرده‌اند. حدود 6600 چراغ رنگی در آب‌نمای دبی تعبیه شده است. ترکیب این نورپردازی، موسیقی و رقص آب، منظره‌ای حیرت‌انگیز ایجاد می‌کنند.

آب‌نمای دبی 275 متر طول دارد و با انواع آهنگ‌های بی‌کلام عربی و اروپایی به رقص درمی‌آید. هر روز در ساعت‌های 13:00 تا 13:00 و 18:00 تا 23:00 می‌توانید شاهد نمایش زیبای آب‌نمای دبی باشید. 

تصویری از آب نمای دبی مال

تصویری از آب نمای دبی مال

دبی دینو در دبی مال

اگر از ورودی اصلی دبی مال وارد این مجموعه شوید، با اسکلت یک دایناسور به ارتفاع 7.5 متر مواجه خواهید شد. این دایناسور با‌ابهت، فقط یک ماکت معمولی نیست؛ بلکه بقایای یک دایناسور واقعی متعلق به قرن‌ها پیش است. باستان‌شناس‌ها در سال 2008 اسکلت دینو دبی را کشف و آن را بازسازی کردند. این دایناسور بیش از 24 متر طول دارد و در بدو ورودتان شما را شگفت‌زده می‌کند.

عکسی از دبی دینو در دبی مال

عکسی از دبی دینو در دبی مال

آکواریوم دبی مال

برخی از افراد می‌پرسند که دبی مال چی دارد و چرا مشهور شده است؟ حتی اگر از فروشگاه‌های بی‌شمار و امکانات تفریحی و رفاهی بی‌نظیر این مرکز خرید بگذریم، آکواریوم آن را نمی‌توانیم نادیده بگیریم. آکواریوم دبی مال حدود 10 میلیون لیتر آب را در خود جای داده و نمونه کوچکی از دریاها و اقیانوس‌های کره زمین است. بیش از 3000 گونه آبزی در این آکواریوم نگهداری می‌شوند.

آکواریوم دبی مال از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان است و متنوع‌ترین گونه‌های دریایی را دارد. تونل شیشه‌ای 270 درجه این آکواریوم، از خارق‌العاده‌ترین بخش‌های دنیای زیر آب دبی به شمار می‌رود که از طبقه همکف تا طبقه دوم دبی مال امتداد پیدا کرده است. بخشی از آکواریوم دبی نیز به باغ وحش زیر آبی دبی اختصاص دارد. حیواناتی همچون سمور، پنگوئن، کروکودیل و مار درختی در این مکان زندگی می‌کنند.

هر بخش از آکواریوم دبی باتوجه به زیستگاه آبزیان آن بخش، طراحی شده و بسیار طبیعی است. ساحل صخره‌ای، اقیانوس زنده و جنگل بارانی از بخش‌های اصلی آکواریوم محسوب می‌شوند. در سفر به دبی، حتماً از این آکواریوم دیدن کنید تا با دنیای زیر آب بیشتر آشنا شوید.

عکس آکواریوم دبی مال

آکواریوم دبی مال؛ از جذاب‌ترین بخش‌های دبی مال

شهربازی ترمپو اکستریم دبی مال

دبی مال برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند نیز برنامه‌های مفرّحی تدارک دیده است. شهربازی ترمپو اکستریم (Trampo Extreme)، مکانی هیجان‌انگیز برای کودکان است که شامل فعالیت‌ها و بازی‌های مختلف می‌شود. شما می‌توانید فرزند خود را به گروهی از متخصص‌ها بسپارید و با خیال راحت سرگرم خرید شوید. ایمنی وسایل موجود در ترمپو اکستریم بسیار بالا است و در حضور این تیم تخصصی، جای هیچ نگرانی نیست.

تصویری از شهربازی ترمپو اکستریم دبی مال

تصویری از شهربازی ترمپو اکستریم دبی مال

خانه وحشت هیستریا در دبی مال

اگر عاشق فیلم‌های ترسناک و فعالیت‌های هیجان‌انگیز هستید، حتماً سری به هیستریا بزنید. این خانه وحشت در دبی مال قرار دارد و کلکسیونی از اتاق‌های ترسناک است. موجودات شیطانی در این اتاق‌ها در انتظار شما هستند تا جیغتان را در بیاورند. استفاده از هیستریا محدودیت زمانی ندارد؛ اما اغلب افراد در کمتر از 15 دقیقه از اتاق‌ها خارج و از ادامه بازی منصرف می‌شوند. هیستریا همه روزه از ساعت 10:00 تا 00:00 باز است. برای ورود به این خانه وحشت باید 100 درهم بپردازید. در کنار هیستریا نیز فروشگاه سوغاتی‌های ترسناک تاسیس شده است.

عکسی از خانه وحشت هیستریا در دبی مال

عکسی از خانه وحشت هیستریا دبی مال

محوطه بازی DXB دبی مال

شاید برایتان جالب باشد که بزرگ‌ترین مجموعه سرپوشیده واقعیت مجازی دنیا در دبی مال قرار دارد. محوطه بازی DXB با بیش از 30 بازی هیجان‌انگیز از محبوب‌ترین مجموعه‌های سرگرمی برای گروه‌های سنی مختلف به شمار می‌رود. اگر بازی انفرادی دوست دارید یا بازی‌های گروهی را ترجیح می‌دهید، قطعا گزینه مورد‌علاقه‌تان را در بین مجموعه بازی‌های DXB پیدا خواهید کرد. پس از بازی نیز می‌توانید در کافه این محوطه بنشینید و خود را به خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه مهمان کنید.

تصویری از محوطه بازی DXB دبی مال

تصویری از محوطه بازی DXB دبی مال

موزه نور بی نهایت دبی مال

موزه نور بی نهایت (INFINITY DES LUMIÈRES) یکی‌دیگر از جاذبه‌های تماشایی دبی مال است. در این موزه با استفاده از فناوری‌های روز، آثار معماران بزرگ جهان به نمایش درمی‌آید. هنگام تماشای این آثار هنری می‌توانید از شنیدن موسیقی آرامش‌بخشی که از بلندگوها پخش می‌شود، نهایت لذت را ببرید. اگر به هنر و معماری علاقه دارید، بازدید از این موزه برایتان تجربه فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

نمایی از موزه نور بی نهایت دبی مال

نمایی از موزه نور بی نهایت دبی مال

قوانین بازدید از دبی مال

بازدید از دبی مال قوانین خاص خود را دارد؛ البته برخی از این قوانین فقط مخصوص به این مرکز خرید نیست و باید در سطح شهر نیز رعایت شود. در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین مقررات در بازدید از دبی مال اشاره می‌کنیم.

 

  • ورود حیوانات خانگی به داخل دبی مال مجاز نیست؛
  • استعمال دخانیات در این مرکز خرید ممنوع است؛
  • ابراز علاقه مانند بوسیدن در مکان‌های عمومی چندان پسندیده نیست؛
  • پوشیدن لباس‌های باز که پوششی در قسمت زانوها و شانه‌ها ندارند، در دبی مال چندان معمول نیست؛
  • ورود اسکیت، اسکیت بورد و انجام حرکات خطرناک در این مرکز تجاری و تفریحی مجاز نیست؛
  • رسم چانه‌زدن در مراکز خرید دبی بسیار معمول است. پس هنگام خرید تا می‌توانید تخفیف بگیرید؛
  • در ماه مبارک رمضان، امکان خوردن و نوشیدن در مکان‌های عمومی وجود ندارد. فقط فودکورت طبقه دوم برای پذیرایی از بازدیدکنندگان باز است.

 

دبی یک شهر آسیایی و مسلمان‌نشین است. انجام برخی کارها شاید جریمه نداشته باشد و خلاف قانون نباشد؛ اما مطابق عرف نیست. پس با احترام به قوانین و مقررات دبی مال، گشت‌وگذار در این مرکز خرید را برای خود و دیگران ساده‌تر کنید.

آدرس و راه های دسترسی به دبی مال

دبی مال در امارات متحده عربی، شهر دبی، خیابان مرکز مالی، در امتداد جاده شیخ زاید و درست در کنار برج خلیفه قرار دارد. این مرکز خرید همه روزه از ساعت 10:00 تا 23:00 باز است. برای اطلاعات دقیق درباره ساعت کاری این مجموعه و امکانات تفریحی و رفاهی آن می‌توانید به سایت دبی مال به آدرس thedubaimall.com سر بزنید.

 

برای رسیدن به دبی مال می‌توانید از مترو، تاکسی، اتوبوس یا خودروی شخصی استفاده کنید. تاکسی‌های دبی بسیار گران‌قیمت هستند و اجاره خودرو نیز هزینه بالایی دارد. پس مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه استفاده از مترو و اتوبوس است. سوار خط قرمز مترو شوید و خود را به ایستگاه دبی مال برسانید. این ایستگاه حدود 10 دقیقه با دبی مال فاصله دارد. اتوبوس‌های شماره 27 و 29 نیز از بازار طلا و محله الفهیدی حرکت می‌کنند و درست مقابل ورودی مرکز خرید ایستگاه دارند.

جاهای دیدنی نزدیک دبی مال

شهر دبی مملو از جاذبه‌ها و ساختمان‌های شگفت‌انگیز است که بسیاری از آن‌ها در نزدیکی دبی مال قرار گرفته‌اند. در ادامه با تعدادی از این جاهای دیدنی آشنا خواهید شد.

 

  • برج خلیفه دبی: بلندترین برج دنیا در مجاورت دبی مال قرار گرفته است. برج خلیفه سه سکوی تماشا در طبقه‌های 124، 125 و 148 دارد که نباید بازدید از آن‌ها از دست بدهید.
  • سوق البحار: این بازار سنتی در فاصله 400 متری دبی مال و روی دریاچه برج خلیفه قرار گرفته است. از صنایع دستی تا جواهرات در سوق البحار عرضه می‌شود. بیش از 100 مغازه، 22 رستوران و کافه در این بازار موجود است. حتماً غذاهای خوشمزه سنتی و بستنی با روکش طلای 24 عیار را در سوق البحار امتحان کنید
  • اپرای دبی: در فاصله 1.5 کیلومتری از دبی مال در بلوار شیخ محمد بن راشد به اپرای دبی می‌رسید. این سالن با گنجایش 2000 نفر از زیباترین سالن‌های اپرا در دنیا به شمار می‌رود.
  • موزه آینده دبی: اگر سوار ماشین شوید، در کمتر از پنج دقیقه به موزه آینده دبی می‌رسید. این موزه از همه لحاظ شگفت‌انگیز است و فقط باید از نزدیک آن را ببینید.
  • قاب دبی: این قاب در پارک زعبیل واقع شده است و حدود 10 دقیقه با مرکز خرید دبی فاصله دارد. قاب دبی در حقیقت یک آسمان‌خراش به ارتفاع 150 متر است که به شکل یک قاب غول‌پیکر طراحی شده و منظره جالبی دارد.

 نمایی از موزه آینده دبی

موزه آینده دبی؛ از جاذبه های دیدنی نزدیک دبی مال

پس از گشت‌وگذار در دبی مال می‌توانید به‌سراغ این جاذبه‌های تماشایی بروید. البته دبی مال به‌قدری بزرگ است که باید یک روز کامل را به بازدید از آن اختصاص دهید و سپس به جاهای دیدنی دیگر مراجعه کنید.

مقایسه دبی مال و ایران مال

از زمان ساخت ایران مال در شهر تهران، مقایسه‌های این مرکز خرید با دبی مال شروع شده است. برای مثال، دبی مال بزرگتر است یا ایران مال؟ کدام یک امکانات بیشتری دارند؟ چه برندهایی در ایران مال موجود است؟ این‌ها سوال‌های رایجی هستند که درباره این دو مرکز خرید پرسیده می‌شوند.

ایران مال با مساحت 317000 متر مربع یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان به شمار می‌رود؛ اما مساحت دبی مال و ایران مال قابل مقایسه نیست. از امکانات تفریحی و رفاهی این مجموعه می‌توان به باغ رستوران ملل، کتابخانه جندی شاپور، پردیس سینمایی، نمازخانه، مسجد جامع، شربت‌خانه، بازار سنتی، باغ دیدار، دریاچه و آبنمای موزیکال،‌ مرکز آمادگی جسمانی و سلامت، جاده تندرستی، کلینیک پزشکی، سالن بولینگ، پیست یخ، مجموعه استخر و اسپا، استادیوم چند منظوره و شهربازی اشاره کرد. 

ایران مال از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های اجرا‌شده در ایران است که معماری منحصربه‌فردی دارد. به دلیل تحریم‌ها، برندهای خارجی چندانی در ایران مال دیده نمی‌شوند؛ اما بسیاری برندهای ایرانی در این مجموعه شعبه دارند.

نمایی از ایران مال

نمایی از ایران مال

تورهای تفریحی دبی، بهترین فرصت گشت و گذار در دبی مال

در این مقاله به همه سوال‌ها درباره دبی مال پاسخ دادیم و ابهام‌ها را رفع کردیم. دبی مال فراتر از یک مرکز خرید معمولی است و امکانات تفریحی و رفاهی متعددی دارد. در سفر به دبی حتما از این مجموعه جذاب دیدن کنید.

برای خرید تور دبی از سایت آویسا تراول وارد صفحه اصلی شوید. تورهای خارجی این مجموعه با کیفیت بالا، قیمت منصفانه و در بازه‌های زمانی مختلف برگزار می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان حاضر در آویسا تراول تماس بگیرید.

 

سوالات متداول:

۱- دبی مال کدام کشور است؟

دبی مال در کشور امارات متحده عربی و در شهر دبی واقع شده است.

۲- بهترین فروشگاه های دبی مال کدام است؟

از جمله بهترین فروشگاه‌های دبی مال می‌توان به فروشگاه‌های خیابان فشن، فروشگاه بلومینگ دیلز و گالری لافایت، فروشگاه کندی لیشز، سوپرمارکت رز ویت، قنادی ویول پاستوری و شعبه‌های برندهای مطرح اشاره کرد.

۳- دبی مال بهتره یا امارات مال؟

امارات مال همچنان یکی از مراکز خرید محبوب دبی به شمار می‌رود؛ اما امکانات دبی مال بیشتر از امارت مال است و اغلب گردشگران، گشت‌وگذار و خرید در دبی مال را ترجیح می‌دهند.

مشاوره رایگان