گذراندن یک آخرهفته جالب در باتومی

راهنمای گردشگری 28 تیر ، 1399 4 دقیقه

باتومی، بندر اصلی در گرجستان بوده و به سرعت در حال پیشرفت و توسعه است. این شهر در حال حاضر به یکی از مقاصد محبوب گردشگران در سفر با تور گرجستان بدل شده است و بین مردم این کشور نیز طرفداران بسیاری دارد. ما در این مقاله قصد داریم یک برنامه‌ریزی عالی برای گشت و گذار در دو روز آخر هفته را تدارک ببینیم. اگر شما نیز سفری کوتاه مدت به این شهر دارید، حتما نگاهی به این برنامه بیندازید.

روز اول – صبحانه

شما می‌توانید صبح خود را ازPrivet is Batuma  شروع کنید. این کافه دنج، غذاهای عالی و نوشیدنی‌های قابل‌توجهی سرو می‌کند. یک صبحانه کامل همراه با یک دسر خوشمزه، حدود 15-20 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. بنابراین کافی است به خیابان سی و نهم Memed Abashidze بروید و خودتان را حسابی سیر کنید.

روز اول – دوچرخه سواری

پس از صرفه صبحانه، بهترین کار این است که به بلوار باتومی بروید. این جاده ساحلی در کنار دریا، از بندر شروع می‌شود. می‌توانید  کارت حمل و نقل را از مرکز اطلاعات گردشگری در ورودی اصلی بلوار خریداری کنید و دوچرخه اجاره نمایید. در سراسر بلوار، مسیر دوچرخه سواری وجود دارد. می‌توانید ضمن دوچرخه سواری، از جاذبه‌های بی‌نظیر اطراف از جمله مجسمه علی و نینو نیز دیدن کنید.

روز اول – بازار ماهی

ما اکیدا توصیه می‌کنیم که توقف بعدی شما برای خرید ماهی در بندر باشد. ابتدا وارد بازار ماهی شوید تا ماهی و صدف تازه را خریداری کنید و سپس به کافه Balagan در کنار بازار بروید. آنها خریدهای شما را طبخ می‌کنند و غذای تازه را سرو می‌نمایند. بعد از صرف غذایی سنگین، یک فنجان قهوه ترکی بسیار می‌چسبد.

روز اول - ماشین کابلی

در ورودی مرکز شهر و در فاصله‌ای نه چندان دور از دریا، ورودی ماشین‌های کابلی را مشاهده خواهید کرد. سوار این وسایل نقلیه هیجان انگیز شوید و به ارتفاعاتی بروید که منظره‌ای باشکوه از کل شهر باتومی را به شما هدیه می‌دهند. در آن بالا می‌توانید از خوردن نوشیدنی لذت ببرید، مقداری سوغاتی بخرید و یک وعده غذای باکیفیت در کافه‌ای عالی صرف کنید. گفتنی است که هزینه سواری، کمتر از 5 دلار است.

روز اول – کافه Blow

عصر هنگام عالی می‌شود اگر زندگی شبانه باتومی را در یکی از کافه‌ها و بارهای معروف تجربه کنید. ما کافه  Blow را در بلوار قدیمی در خیابان بیست وششم Maisi  توصیه می‌کنیم. اینجا دارای یک فضای استراحت، بار، تابلوهای دیواری جالب و خوراکی‌هایی عالی است.

روز دوم – ساحل گردی

روز دوم را، با ساحل گردی در حوالی آدجارا شروع کنید. گونیو، سارپی و کواریاتی، در راستای مرز با ترکیه قرار دارند و دریا از این سواحل شگفت‌انگیز است. اما ما واحه سرسبز  Mtsvane Kontskhi را نیز پیشنهاد می‌کنیم که در 13 کیلومتری، قبل از باتومی و در مسیر تفلیس واقع شده است. شما می‌توانید با یک تاکسی یا مارشروتکا، ظرف 15 دقیقه از باتومی خود را به اینجا برسانید. دریا در اینجا معمولا از باتومی پاک‌تر و آرام‌تر است. با این حال، بهترین کار این است که بعد از شنا و آفتاب گرفتن، از اینجا وارد باغ گیاه‌شناسی شوید.

روز دوم – باغ گیاه‌شناسی

این مکان، دارای مساحتی 100 هکتاری بوده و بیش از 5000 گونه گیاهی از سراسر جهان را در خود جای داده است. در اینجا می‌توانید درختانی از آسیا، گل‌هایی از آمریکای جنوبی، باغ‌هایی همیشه سبزو جنگل‌های بامبو را بیابید. قیمت ورودی، حدود 3 دلار است. بعلاوه می‌توانید 3 دلار دیگر نیز صرف اتومبیل سواری برای گشت و گذار در تمام این باغ نمایید. اما به شدت توصیه می‌کنیم که در صورت امکان پیاده‌روی نمایید و چند ساعت در پارک قدم بزنید. بعد از طی مسیر اصلی تا انتهای پارک، می‌توانید از مسیرهای فرعی وارد اعماق جنگل شوید و از طبیعت بی‌نظیرش به وجد بیایید.  

روز دوم – رستوران FAN FAN

وقتی دوباره به مرکز شهر باتومی آمدید، برای رفع گرسنگی از بهترین رستوران محلی یعنی FanFan دیدن کنید. این مکان، ترکیبی کامل از غذاهایی استثنایی و لذت بخش‌ترین محیط را به شما هدیه می‌دهد. تمام گزینه‌های منوعالی هستند، اما صدف و لیموناد خانگی طرفداران بیشتری دارند. این رستوران، در خیابان بیست و هفتم نینوشویلی واقع شده است. برای آشنایی با سایر مکانهای مناسب جهت صرف غذا، مقاله غذاهای اصیل گرجی را در کدامیک از رستوران‌های باتومی بخوریم را مطالعه کنید.

روز دوم – میدان پیازا و شهر قدیمی

و اما آخرین و بهترین قسمت سفر شما در روز دوم، گشت و گذار در خیابان‌های باریک شهر قدیمی و دیدن هنرهای خیابانی، ساختمان‌هایی با معماری قرن نوزدهمی، پارک 6 می، قدم زدن در خیابان مازنیاویلی و در نهایت دیدن میدان پیازا است. اینجا قلب واقعی شهر است. حتی می‌توانید برای کشف طراحان مد محلی از چندین مغازه بازدید کنید. در میدان می‌توانید روی یک صندلی بنشینید، شام و نوشیدنی عالی میل کنید و از عشق و گرمای باتومی سرشار شوید.

امیدواریم که از گذراندن یک آخرهفته جالب در باتومی لذت برده باشید. اگر مایلید به این شهر سفر کنید، باید بگوییم که فاصله از تفلیس تا باتومی 375 کیلومتر است و حدود 5-6 ساعت با ماشین طول می‌کشد. می‌توانید تاکسی کرایه کنید که قیمت آن در حدود 90 -100 دلار خواهد شد. اما گزینه‌های مقرون به صرفه برای این سفر، اتوبوس و قطار هستند. البته سفر هوایی از تفلیس به باتومی نیز امکان‌پذیر است. اگر روحیه ماجراجویی دارید، بهترین کار این است که این مسیر را پیاده طی کنید و از بسیاری از جاذبه‌های دیدنی در این مسیر نیز لذت ببرید.

مشاوره رایگان