آشنایی با معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

راهنمای گردشگری 17 تیر ، 1399 4 دقیقه

استانبول با بیش از 20 میلیون نفر جمعیت، به لحاظ تاریخی و طبیعت زیبا یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان به شمار می‌آید. این شهر، جزو بزرگ‌ترین شهرهای دنیا بوده و هر ساله مردمان بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند. البته جاذبه‌های زیادی در این رابطه وجود دارد، اما همه گردشگران تایید می‌کنند که معروف‌ترین خیابان‌های استانبول بسیار دلپذیر و آرامش‌بخش بوده و گردش در آنها بینهایت لذت‌بخش است. 

استقلال

خیابان استقلال در قلب استانبول قرار دارد و  با برخورداری از فضای گرم و دلچسب و ساختمان‌های زیبا و قدیمی که عمدتا از معماری به سبک فرانسوی تبعیت می کنند، یکی از مهم‌ترین خیابان‌های استانبول به شمار می‌‌آید. این خیابان، در زمان امپراطوری عثمانی بنا نهاده شد و به معنای واقعی کلمه، یک بازار آزاد طولانی است که علاوه بر فروشگاه‌های پوشاک، دارای مراکز فرهنگی و موزه‌های هنری، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی است. بنابراین اگر قصد دارید طعم دسرهای سنتی ترکیه را با بهترین کیفیت بچشید، خیابان استقلال بهترین مکان برای شماست و اگر نمی‌خواهید وقتتان را در رستوران‌ها بگذرانید، کافی است که یک میان وعده عالی از غذاکده‌های خیابانی تهیه کنید.

یکی از جذاب‌ترین چیزهایی که در این خیابان وجود دارد، ریل قرمز قدیمی است که از وسط آن می‌گذرد و مردم را از ابتدای خیابان به مغازه‌های موسیقی و برج معروف گالاتا می‌رساند. این خیابان، در شب حال و هوای متفاوتی دارد.  تمام کلوپ‌های شبانه و کافه‌ها باز می‌شوند و صدای بلند موسیقی از همه جا به گوش می‌رسد و مردم بسیاری برای خوشگذرانی در این محدوده جمع می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، کافی است مقاله بهترین کارهایی که می‌توانید در خیابان استقلال استانبول انجام دهید را مطالعه کنید.

پریهان ابلا

خیابان پریهان ابلا،‌ در بخش آسیایی استانبول واقع شده و بسیار دوست داشتنی و آرام است. بعلاوه مکان‌های تاریخی و خانه‌های رنگارنگ بسیاری را می‌توانید در این محدوده بیابید. بهترین چیزی که می‌توان در مورد این خیابان گفت این است که پیروان ادیان و مذاهب مختلف از جمله یهودیان، مسیحیان و مسلمانان سال‌های طولانی است که در کنار هم در این خیابان در صلح و آرامش زندگی می‌کنند.

این فضای دوست داشتنی با طبیعت زیبایش، توانسته هم دل محلی‌ها را بدست بیاورد و هم گردشگران را به سوی خود بکشاند تا در این فضای زیبا به گشت و گذار بپردازند و از کافه‌ها و رستوران‌های بسیار و نیز گالری‌ها و عتیقه فروشی‌ها بهره‌مند شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم که در سفر با تور استانبول، حتما سری به این خیابان بزنید. پشیمان نخواهید شد.

گالیپ دد

خیابان گالیپ دد، احتمالا یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های استانبول است. اهمیت آن بیشتر از این جهت است که خیابان استقلال را به کاراکوی وصل می‌کند. هنگامی که در این خیابان باریک قدم می‌زنید، ساختمان‌های قدیمی و رنگارنگ، فروشگاه‌های موسیقی و نیز عتیقه فروشی‌های بسیاری را خواهید یافت. در واقع این خیابان، به خیابان شماره یک برای دوستداران موسیقی بدل شده است که می‌خواهند ساز بخرند و یا از شنیدن صدای موسیقی لذت ببرند.

کوکورکوما

این خیابان معروف، دارای بیشترین عتیقه فروشی‌ها و نیز خانه‌های زیبا و کلاسیک در استانبول است و در واقع به عنوان خیابان اصلی فروشگاه‌های عتیقه استانبول در نظر گرفته شده است. حتی اگر قصد خرید ندارید، گشت و گذار در آن چیزی است که آرزو می‌کنید هرگز تمام نشود. بعلاوه می‌توانید خستگی قدم زدن را، با خوردن یک میان وعده خوشمزه در کافه Cuma رفع کنید. 

عبدی ایپکچی

اگر به دنبال خیابان‌های مجلل و محله‌های سطح بالا هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به خیابان عبدی ایپکچی واقع در محله نیشان تاشی بزنید و از کالاهای لوکس و برند در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های باکلاس و مغازه‌های عتیقه فروشی دیدن کنید و از خورد و خوراک در رستوران‌ها و کافه‌های بی‌نظیر این خیابان  لذت ببرید. اما لازم است که حتما یک کیف پول چاق و چله همراه خود داشته باشید تا بتوانید مانند یک تاجر پول خرج کنید.

خیابان باگدات

خیابان باگدات یا همان بغداد، در بخش آسیایی استانبول واقع شده است. اگرچه این خیابان نسبت به سایر خیابان‌های استانبول، آرام‌تر و دنج‌تر است و بیشتر مسکونی است، اما مرکز خرید اصلی استانبول به شمار می‌آید. در ضمن، امکانات تفریحی متعددی را شامل می‌شود. کافی است در تعطیلات آخر هفته، سری به این محدوده بزنید تا ببینید که مردم چگونه در کافه‌های لوکس و یا متوسط این خیابان بالا و پایین می‌روند. همچنین، یک مسیر پیاده‌روی ساحلی را پیدا خواهید کرد که می‌توانید در آن به پیاده‌روی بپردازید و یا در مسیر سرسبز پارک کنار آن دوچرخه سواری کنید و از طبیعت زیبایش لذت ببرید.

محله نیشان تاشی

این محله، دارای خیابانی بلند است که خرده‌فروشان بسیاری دارد. در این جا، می‌توانید کالاهای بی‌نظیر برندهای معروف را بیابید و از رستوران گردی و کافه گردی لذت ببرید. موقعیت مرکزی این محله، منجر به محبوبیت روز افزون آن شده است. توصیه می‌کنیم اگر به این محله آمدید حتما از کاخ ایهلامور استانبول نیز دیدن کنید.

معروف‌ترین خیابانهای استانبول، اعتباری فراتر از انتظار را به این شهر تاریخی بخشیده‌اند. تمام گردشگران با هر سلیقه و از هر نژاد، می‌توانند چیزهای جالبی را به فراخور حال خود در محله‌ها و خیابان های این شهر پیدا کنند که سفری خاطره‌انگیز را برایشان رقم بزند. اگر دوست دارید که با محله‌های این شهر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله مهم‌ترین مناطق و محله‌های استانبول را نیز مطالعه کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند که برنامه‌ریزی بهتری را در سفر با تور استانبول تدارک ببینید.

مشاوره رایگان