غذاهای دبی | 11 غذای خوشمزه از نظر توریست ها

راهنمای سفر 05 بهمن ، 1402 5 دقیقه

عکس: thehindu.com

بهترین غذاهای دبی ترکیبی از طعم‌های لبنانی، ایرانی و حتی هندی را شامل می‌شوند و مملو از سبزیجات و ادویه جات هستند. این خوراکی‌های سالم و غنی از طعم، از نان و شیرینی‌های خوشمزه گرفته تا همبرگرهای شتر را دربرمی‌گیرند و سفر شکم گردی به یادماندنی را برای مخاطبانشان به ارمغان می‌آورند. علاوه بر این در بسیاری از رستوران‌های دبی، می‌توانید از طعم‌های سنتی تا گزینه‌های بین المللی را پیدا کنید.

هریس

سفر مجازی شکم گردی‌مان را در سفر با تور دبی، از Harees شروع می‌کنیم که یکی از مشهورترین و بهترین غذاهای دبی است. این گزینه، اغلب در بسیاری از میزهای شام اماراتی و منوی برترین رستوران‌های دبی به چشم می‌خورند. آماده سازی این غذا، به زمان و مهارت زیادی نیاز دارد. بنابراین معمولا در مناسبت‌های خاص، عروسی‌ها و ضیافت‌ها سرو می‌شود.

گندم خرد شده، گوشت خرد شده (گاهی مرغ) و همچنین پیاز، زیره، مقدار زیادی آب و نمک از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده آن است. این غذای سنتی، بخش مهمی از میراث آشپزی بومی به شمار می‌آید و دستور پخت آن نسل به نسل منتقل شده است.

عکس: finmail.com

مجبوس

بسیاری از بازدید کنندگان دبی، از چشیدن طعم Majboos لذت می‌برند و این گزینه در بین مردمان بومی امارات نیز بسیار محبوبیت دارد. دستور پخت‌های آن نیز به صورت خانوادگی سینه به سینه منتقل شده و در شمار بهترین غذاهای دبی محسوب می‌شود.

این غذا شامل برنج باسماتی است که با انواع مختلف گوشت (معمولا مرغ) سرو می‌شود و با طعم‌های متمایز ادویه‌های قدرتمند عربی و سبزیجات مختلف غنی می‌شود. این غذای مجلل، اغلب در رویدادهای خانوادگی و دورهمی‌ها سرو می‌شود و همچنین در وعده‌های غذایی افطار در ماه رمضان، بیش از سایر خوراکی‌ها جلب توجه می‌کند.

عکس: feed-your-sole.com

لقیمات

Luqaimat، جنبه‌ای مشهور از غذاهای سنتی دبی را به نمایش می‌گذارد و عمدتا در رویدادهای مختلف فرهنگی که در سراسر امارات برگزار می‌شوند، سرو می‌شود. این گزینه در لیست بهترین غذاهای دبی، در واقع یک شیرینی "ضروری" در خانه یا رستوران، به ویژه در موارد خاص به شمار می‌آیند.

این شیرینی‌های خانگی، به شکل توپ‌های طلایی ظریف و ترد هستند که در دهان ذوب می‌شوند. برای تهیه آنها از آرد، دانه کنجد، زردچوبه، شیر، شکر، نمک و کمی مخمر استفاده می‌شود. خمیر حاصل، سرخ شده و سپس در شربت قرار داده می‌شود. برخی بر این باورند که لقیمات از جهان عرب سرچشمه گرفته، اگرچه یونانیان نیز نسخه‌ای مشابه دارند که آنها را لوکوماد می‌نامند. این غذای لذیذ را، هم در رستوران‌های مجلل و برتر دبی و هم در غذاکده‌های خیابانی خواهید یافت.

عکس: khaleejtimes.com

مدروبا

Madroba ، یکی دیگر از محبوب‌ترین و بهترین غذاهای دبی است و همچنین طرفداران بسیاری در بحرین و عمان دارد. گوشت بکار رفته در آن معمولا مرغ است، اما با ماهی و گوشت بره نیز تهیه می‌شود. برنج، سیر، پیاز، گوجه فرنگی، ماست و چاشنی از دیگر مواد مورد نیاز برای پخت این غذای لذیذ هستند. این بشقاب، برای افراد در هر رده سنی و با هر سلیقه و ذائقه‌ای جذابیت دارد.

عکس: willflyforfood.net

ترید

Taharid، یک غذای متمایز و مشهور در دبی و در سراسر منطقه خلیج فارس است و سنت‌های غنی آشپزی منطقه را به رخ می‌کشد. این ظرف که عمیقا در فرهنگ غذایی اماراتی ریشه دارد، معمولا در رویدادهای خاص سرو می‌شود و از اهمیت فرهنگی بالایی بهره مند است.

این غذا که در شمار بهترین غذاهای دبی است، با گوشت تهیه می‌شود و آبگوشت آن، حاوی نان و سبزیجات کامل است. گفتنی است این غذای عالی، برای تأمین انرژی ایده آل بوده و به دلیل دربرداشتن مقدار زیاد پروتئین گیاهی، از مزایای سلامتی زیادی برخوردار است.

عکس: zomato.com

بریانی

بریانی، غذایی است که در سراسر منطقه خلیج فارس یافت می‌شود و دبی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بشقاب که از فرهنگ غذایی هند نشات گرفته، قبل از ورود به جهان عرب، ابتدا در شرق آسیا مطرح شد و به لطف طعم خوشمزه‌اش بسیار محبوبیت یافت.

این خوراک که جزو بهترین غذاهای دبی به شمار می‌آید، در عین حال با استفاده از ادویه‌های هندی طبخ می‌شود که به خاطر عطرها و طعم‌های قوی شهرت دارند. این غذا، از ترکیب برنج باسماتی، ادویه جات، ترشی جات و گوشت تهیه می‌شود و در این رابطه می‌توانید از مرغ یا انواع دیگر گوشت استفاده نمایید.

عکس: khaleejtimes.com

چیکن سالونا

علیرغم هجوم غذاهای غربی به رستوران‌ها در امارات، Chicken saloona همچنان جایگاه خود را در قلب مردمان این خطه حفظ کرده و با افتخار در بسیاری از میزهای شام حضور پیدا می‌کند. بنابراین هنگامی که در دبی هستید، حتما این خورش اماراتی را امتحان کنید که از طعمی شگفت انگیز برخوردار بوده و جزو بهترین غذاهای دبی محسوب می‌شود.

این غذا با تکه‌های مرغ، زردچوبه، روغن زیتون، زنجبیل رنده شده، سیر خرد شده، پیاز، فلفل، ادویه جات، ترشی جات و برنج سفید تهیه می‌شود. همچنین باید گفت این گزینه، یک خوراک سرشار از ویتامین‌ها و پروتئین‌ها بوده و تقریبا در هر مناسبت خاص یا جشن در امارات سرو می‌شود.

عکس: in.hotels.com

اوزی

Oozie یا غوزی، یکی دیگر از مشهورترین غذاهای منطقه خلیج فارس و از بهترین غذاهای دبی است. این گزینه به طور خاص، در موارد خاص مانند مهمانی‌های عروسی، جشن‌ها و فستیوال‌ها سرو می شود. اوزی با گوشت، همچنین در ماه رمضان، وقتی خانواده و دوستان جمع می‌شوند تا روزه خود را باز کنند، در میز وعده‌های غذایی اماراتی حضور ویژه‌ای می‌یابد.

این غذا با برنج و گوشت گاو، بره یا بز  (معمولا گوشت گردن) یا مرغ، همراه با ترکیبی از ادویه‌های معطر به آرامی روی حرارت ملایم طبخ می‌شود. و همچنین گاهی اوقات آن را با سالاد و ماست سرو می‌کنند و یا با مخلوطی از آجیل سرخ شده یا بو داده تزئین می‌شود. علاوه بر گوشت، اوزی اغلب شامل Dolme (سبزیجات پر شده) و گوجه فرنگی است و که تنوع و تعادل را به بشقابتان هدیه می‌دهد.

عکس: in.hotels.com

جیشید

ماهی‌ها در غذاهای اماراتی، به ویژه در مناطق ساحلی که در آن ماهی‌های تازه و صیدهای روزانه در دسترسند، بسیار رایج هستند. در این میان، Jasheed در شمار بهترین غذاهای دبی در لیست گزینه‌های دریایی بوده و از ترکیب گوشت کوسه‌های کوچک یا ماهی‌های دیگر تهیه شده و همراه با برنج صرف می‌شود.

در طبخ این غذا، لازم است ماهی با آب پوشانده شده و حدود 30 دقیقه با ادویه جات پخته شود تا پوست آن به راحتی جدا شود. در این مرحله ماهی، تمیز و خرد شده و با مخلوط ادویه‌های بازار از جمله دارچین، زنجبیل، لیمو خشک، هل، پیاز خرد شده، سیر و فلفل تازه ترکیب می‌شود. این ترکیب، به مدت 15 دقیقه حرارت داده شده و در کنار برنج سرو می‌شود.

عکس: halalxplorer.com

تاهتا ملیح

Tahta malih، یکی از خوراک‌های سنتی و از بهترین غذاهای دبی است که هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده است. گفتنی است در گذشته برای تهیه این غذا، از ماهی‌های کنسرو شده و شور، معروف به ملیح استفاده می‌شد. این ماهی‌ها، به طور سنتی در امارات زمانی کاربرد داشتند که ماهی تازه یا مواد غذایی دیگر در دسترس نبودند.

اما در حال حاضر، ماهی‌هایی انتخاب می‌شوند که برای فرآیند نمک زدن و نگهداری، بهتر از بقیه هستند. گزینه‌های محبوب عبارتند از: ماهی خال مخالی، ماهی تن، شاه ماهی یا ماهی ملکه. در ضمن خوردن این غذا به دلیل نمک زیاد، به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه نمی‌شود.

عکس: tripadvisor.in

توردوکن

و در پایان آشنایی با بهترین غذاهای دبی، به Turducken می‌رسیم که نشان دهنده یک تجربه آشپزی منحصر به فرد در این شهر بوده و رکورددار یکی از بزرگ‌ترین و حجیم ترین‌ها غذاها در تاریخ است. در دبی، این گزینه، نماد ثروتمندی است و به ویژه در میان افراد مرفه و اشراف محبوبیت دارد. آماده سازی این غذا، شامل پر کردن یک شتر کامل با انواع گوشت‌های دیگر مانند مرغ، ماهی و گوسفند است!

به طور سنتی، این نوع غذا با جشنواره‌های قبیله‌ای عرب مرتبط است و بعنوان بخش اصلی جشن، برشته می‌شود. بعلاوه این خوراک در صحنه آشپزی مدرن دبی، راه خود را به منوی رستوران‌های لوکس نیز باز کرده است. امتحان کردن این خوراک، می‌تواند برای علاقمندان به غذای خاص و ماجراجویانه بسیار جذابیت داشته باشد.

عکس: onomamarket.net

منابع:

https://in.hotels.com/go/united-arab-emirates/best-dubai-foods-should-try

https://www.saadatrent.com/english/article/famous-food-dubai

مشاوره رایگان