معرفی بهترین مراکز خرید کوش آداسی

راهنمای گردشگری 02 آبان ، 1403 5 دقیقه

مگر می‌شود به کوش آداسی سفر کنید و جذب بازارها و مراکز خرید این شهر بندری نشوید؟ مراکز خرید کوش آداسی در ترکیه کم‌نظیر هستند؛ چرا که بهترین و متنوع‌ترین اجناس را به مشتریان عرضه می‌کنند و مکان‌های خوبی برای تفریح نیز به شمار می‌روند. از میوه و سبزیجات تازه تا جدیدترین کالکشن برندهای مطرح دنیا در بازارها و مراکز خرید این شهر پیدا می‌شود.

در این مقاله قصد داریم بهترین مراکز خرید کوش آداسی را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر در آستانه سفر به این شهر زیبا و دوست‌داشتنی هستید، مطالعه متن زیر را از دست ندهید.

۱- بازار بزرگ کوش آداسی

بازار بزرگ (Grand Bazaar) از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مراکز خرید کوش آداسی به شمار می‌رود. این بازار در محله داع، خیابان شوفرلر قرار دارد و همه روزه از ساعت 09:30 تا 23:00 باز است. بیش از 5000 حجره در بازار بزرگ کوش آداسی واقع شده‌اند. شما می‌توانید در تور کوش آداسی انواع لباس، کیف، کفش، زیورآلات، کالای چرم، ادویه، خشکبار و صنایع دستی را از این بازار خریداری کنید.

اجناس بازار بزرگ بسیار متنوع هستند و قیمت مناسبی دارند. اما برندهای خارجی کمی در این مکان پیدا می‌شوند. فروشنده‌های بازار بزرگ کوش آداسی بسیار خوش‌برخورد هستند و اغلب با چای و باقلوا از مشتری‌ها پذیرایی می‌کنند. این بازار یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی است. برای آشنایی بیشتر با فرهنگ مردم منطقه حتما از بازار بزرگ کوش آداسی دیدن کنید.

بازار بزرگ کوش آداسی

بازار بزرگ کوش آداسی

۲- چهارشنبه بازار کوش آداسی

چهارشنبه بازار کوش آداسی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین بازارهای هفتگی این شهر است. این بازار هر هفته در روزهای چهارشنبه از ساعت 09:00 تا 19:00 در فاصله 214 کیلومتری کوش آداسی برپا می‌شود. در چهارشنبه بازار کوش آداسی می‌توانید بهترین پارچه‌ها و لباس‌ها را با قیمت مناسب پیدا کنید. البته انواع صنایع دستی، ادویه و سبزی تازه نیز در این بازار فروخته می‌شود؛ اما اغلب مردم برای خرید لباس به چهارشنبه بازار می‌روند. توجه داشته باشید که اجناس این بازار اورجینال نیستند؛ اما کیفیت و قیمت مناسبی دارند. اگر عاشق هیاهو و شلوغی بازار هستید، در سفر به کوش آداسی حتما به این چهارشنبه بازار سر بزنید.

۳- بازار ادویه کافکاس در کوش آداسی

بازار ادویه کافکاس (Kafkas spice market) واقع در محله جامی کبیر، خیابان بوزکورت، در نزدیکی ترمینال کشتی تفریحی، همه روزه از ساعت 08:30 تا 23:00 فعال است. کافکاس یکی از محبوب‌ترین بازارهای کوش آداسی در تور ترکیه به شمار می‌رود و کارکنان فوق‌العاده مهربانی دارد.

علاوه‌بر ادویه‌های رنگارنگ و جذاب می‌توانید انواع خشکبار، قهوه ترک، روغن زیتون تازه و مدل‌های مختلف باقلوا را از بازار ادویه کافکاس خریداری کنید. ادویه‌ها و باقلواهای کافکاس در کوش آداسی مشهور هستند. حتی اگر قصد خرید ندارید، برای امتحان باقلواهای تازه و خوشمزه و تماشای بازاری پر از رنگ و زیبایی به کافکاس سر بزنید.

بازار ادویه کافکاس کوش آداسی

بازار ادویه کافکاس کوش آداسی

۴- بازارهای فضای باز کوش آداسی

بازارهای فضای باز کوش آداسی (Kusadasi Open-Air Markets) در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و جمعه از صبح تا شب در بخش‌های مختلفی از شهر برپا می‌شوند. از انواع سبزیجات محلی تا پوشاک و صنایع دستی در این بازارها به‌فروش می‌رسد. همچنین غذاهای سنتی نیز در دکه‌های کوچک طبخ می‌شوند. با کمترین بودجه نیز می‌توانید از بازارهای فضای باز کوش آداسی خرید کنید.

البته اجناس این بازارها اورجینال نیستند و برخی از آن‌ها جنس خوبی ندارند. هنگام خرید حتما به کیفیت کالاها توجه کنید. البته جدا از بحث خرید، بازارهای فضای باز کوش آداسی بهترین مکان‌ها برای آشنایی با فرهنگ بومی این شهر هستند.

۵- بازارهای محلی کوش آداسی

شاید تنوع اجناس در بازارهای محلی کوش آداسی بسیار کمتر از مراکز خرید این شهر باشد؛ اما لذت گشت‌وگذار در این بازارها را نمی‌توان با هیچ چیز دیگری عوض کرد. این بازارها در بخش‌های مختلف شهر هستند و از صبح تا شب فعالیت می‌کنند. انواع لباس‌های محلی، ادویه‌جات، میوه، سبزیجات و صنایع دستی در بازارهای محلی موجود است. مطمئن باشید که بازدید از بازارهای محلی کوش آداسی به یکی از ناب‌ترین تجربه‌های سفرتان تبدیل خواهد شد.

۶- مرکز خرید نوادا اوت لت سوکه؛ از بهترین مراکز خرید کوش آداسی

مرکز خرید نوادا اوت لت سوکه (Novada Outlet Soke) در فاصله 40 کیلومتری کوش آداسی، شهر سوکه، محله آتاتورک، خیابان آیدین قرار گرفته است. این مرکز خرید همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:00 فعالیت می‌کند و از ارزان‌ترین بازارهای کوش آداسی به شمار می‌رود. اوت لت‌ها اجناس اورجینال به فروشنده عرضه می‌کنند؛ اما این اجناس برای سال یا فصل‌های گذشته برندهای مطرح است؛ به همین دلیل با قیمت‌های پایین فروخته می‌شوند. برندهای آدیداس، نایکی، بنتون، ماوی، ال سی وایکیکی و ده‌ها برند دیگر در نوادا اوت لت سوکه شعبه دارند.

پس از خرید از فروشگاه‌های مرکز خرید نوادا کوش آداسی خود را به یک نوشیدنی در استارباکس یا فست فود در مک دونالد مهمان کنید. سالن سینما، اتاق بازی کودکان و کارگاه‌های آموزشی نیز از جمله امکانات این مرکز خرید جذاب محسوب می‌شوند. اگر به‌دنبال اجناس اورجینال با قیمت مناسب و کمی تفریح هستید، نوادا اوت لت سوکه را فراموش نکنید.

مرکز خرید نوادا اوت لت سوکه

مرکز خرید نوادا اوت لت کوش آداسی

۷- مرکز خرید کوش آداسی AVM کوش آداسی

مرکز خرید کوش آداسی ای وی ام (AVM) یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید کوش آداسی در ترکیه است. این مرکز خرید در محله یاوانسو، خیابان کارا اوا قرار دارد و همه روزه از ساعت 10:00 تا بامداد فعال است. کوش آداسی ای وی ام دو بخش رو‌باز و سرپوشیده دارد. در واقع، معماری این مرکز خرید بسیار خاص و دیدنی است و همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

انواع کیف، کفش، لباس مردانه، زنانه و بچه‌گانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم منزل، اکسسوری و طلا و جواهرات در مرکز خرید کوش آداسی در دسترس است. اگر به اجناس برند علاقه دارید، خیالتان راحت باشد؛ چرا که بسیاری از برندهای مطرح اروپایی در این مرکز خرید شعبه دارند. مجموعه AVM علاوه‌بر فروشگاه‌های متعدد، شامل سالن سینما، کافه، رستوران و زمین بازی کودکان نیز می‌شود.

مرکز خرید کوش آداسی AVM

مرکز خرید کوش آداسی AVM

۸- مرکز خرید اسکالا نوا؛ از معروف‌ترین مراکز خرید کوش آداسی

در این بخش از معرفی مراکز خرید شهر کوش آداسی نوبت به اسکالا نوا (Scala Nuova) رسیده است. این مرکز خرید واقع در منطقه جامی کبیر، همه روزه از ساعت 08:30 تا 23:00 فعالیت می‌کند. از آنجا که اسکالا نوا در نزدیکی یکی از بنادر کوش آداسی قرار دارد، گردشگران برای ورود به شهر باید از این بازار عبور کنند.

در این مرکز خرید خبری از برندهای لوکس نیست. در حقیقت، اسکالا نوا شباهت بسیاری به بازارهای سنتی دارد و برای خرید سوغاتی و محصول‌های چرم پیشنهاد می‌شود. زمین بازی کودکان و کافه‌های دنج از سایر امکانات اسکالا نوا هستند. این مجموعه فاصله اندکی تا شهر دارد و از پر‌رفت‌و‌آمدترین مراکز خرید کوش آداسی به شمار می‌رود. اگر عاشق حال‌و‌هوای بازارهای سنتی هستید، حتما به مرکز خرید اسکالا نوا سر بزنید.

مرکز خرید اسکالا نوا کوش آداسی

مرکز خرید اسکالا نوا کوش آداسی

۹- مرکز خرید کیپا در کوش آداسی

مرکز خرید کیپا (Kipa) واقع در منطقه دعیر مندره، یکی از بهترین مراکز خرید کوش اداسی ترکیه است. این مرکز خرید از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۲ بامداد فعالیت می‌کند. البته فروشگاه زنجیره‌ای کیپا در سراسر ترکیه شعبه دارد؛ اما شعبه کوش آداسی بسیار مدرن و مجهز است. گردشگران برای خرید انواع محصولات لوکس و استفاده از امکانات رفاهی ماند سینما، زمین بازی کودکان، رستوران، کافی‌شاپ و سالن زیبایی به کیپا مراجعه می‌کنند.

۱۰- مرکز چرم کوش آداسی در ترکیه

مرکز چرم کوش آداسی (Kusadasi Leather) واقع در محله جامی کبیر، بلوار بارباروس هایرتین، کوچه پاشا، همه روزه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۲۳:۳۰ به روی علاقه‌مندان باز است. انواع محصولات چرم از جمله کیف، کفش، پالتو و شلوار را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در این فروشگاه پیدا خواهید کرد. از آنجا که چرم یکی از سوغاتی‌های اصلی ترکیه است، اجناس با‌کیفیتی در مرکز چرم کوش آداسی موجود هستند.

مرکز چرم کوش آداسی

مرکز چرم کوش آداسی

۱۱- مرکز خرید چرم کاکتوس کوش آداسی

چرم کاکتوس (Cactus Leather) در محله حاجی فیض‌الله، خیابان کاهرامانلار قرار گرفته است. این مرکز خرید حدود ۱۰ دقیقه تا ایستگاه اتوبوس و تاکسی بلوار بارباروسا فاصله دارد و هر روز از ساعت ۰۹:۰۰ تا یک بامداد باز است. انواع کیف، کفش و محصولات چرم مرغوب در فروشگاه کاکتوس پیدا می‌شوند. این فروشگاه با چای، قهوه و باقلوای ترکی از مشتریان خود پذیرایی می‌کند و یکی از محبوب‌ترین چرم‌فروشی‌های کوش آداسی است. کیف‌های این مجموعه طرفداران بسیاری دارند.

مرکز خرید چرم کاکتوس کوش آداسی

مرکز خرید چرم کاکتوس کوش آداسی

۱۲- فروشگاه چرم پرلمات؛ از خاص ترین مراکز خرید کوش آداسی

فروشگاه‌های چرم کوش آداسی معمولا پر از مشتری هستند؛ چرا که محصولات مرغوب را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند. فروشگاه چرم پرلمات (Perlmutt Leather) واقع در بازار بزرگ کوش آداسی، همه روزه از ساعت ۰۹:۳۰ تا ۲۳:۰۰ باز است و زیباترین کیف‌ها، کفش‌ها، پالتوها و سایر محصولات چرمی را دارد. اگر به‌دنبال تنوع و قیمت‌های ویژه هستید، حتما به این فروشگاه سر بزنید.

۱۳- مرکز خرید مدا آنتلوپ کوش آداسی

مرکز خرید مدا آنتلوپ (Moda Antilop) واقع در محله حاجی فیض‌الله، خیابان پاشا، بهترین مکان برای خرید پوشاک زمستانی در کوش آداسی است. انواع کت‌های چرمی و بافت‌های مردانه و زنانه زیبا با کیفیت عالی در مدا آنتلوپ به فروش می‌رسند. نکته مثبت این است که همه محصولات این فروشگاه از تولیدی‌های محلی هستند و قیمت رقابتی دارند؛ در نتیجه می‌توانید بهترین لباس‌های زمستانی را با کمترین هزینه از مدا آنتلوپ خریداری کنید.

۱۴- مرکز خرید آکدوگان (آکدوغان) در کوش آداسی

مرکز خرید آکدوگان یا آکدوغان (Akdogan Passage) در محله جامی کبیر، خیابان کاهرامانلار قرار دارد. این مرکز خرید هر روز از ساعت 10:00 تا 22:00 باز و آماده پذیرفتن بازدیدکنندگان است. اگر در سفر به کوش آداسی به‌دنبال خرید پوشاک ارزان‌قیمت هستید، حتما به آکدوگان مراجعه کنید.

البته در این مرکز خرید خبری از برندهای اروپایی و لوکس نیست؛ اما برندهای معتبر ترکیه در مرکز خرید سه طبقه آکدوگان شعبه دارند. پس از خرید نیز می‌توانید در رستوران‌ها و کافه‌های این مجموعه غذاهای سنتی و نوشیدنی‌های خوشمزه میل کنید یا در سینمای آکدوگان به تماشای فیلم‌های روز دنیا بنشینید.

۱۵- فروشگاه هاجیوات (حاجیوات) کوش آداسی

اگر عاشق مراکز خرید نقلی و جذاب هستید، در سفر به کوش آداسی حتما به فروشگاه ها‌جیوات (Hacivat) در خیابان ییلدیریم سر بزنید. این فروشگاه در خیابان انواع ظروف سرامیک بزرگ و کوچک در طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های متنوع در ها‌جیوات به فروش می‌رسند. همه روزه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۲۳:۰۰ می‌توانید از این فروشگاه بازدید کنید. بسیاری از گردشگران، ها‌جیوات را برای خرید سوغاتی انتخاب می‌کنند.

فروشگاه هاجیوات کوش آداسی

فروشگاه هاجیوات کوش آداسی

۱۶- مرکز خرید فرش رمزی کوش آداسی ترکیه

مرکز خرید فرش رمزی (Ramsey Tribal Looms) یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی است. این مرکز خرید در جاده قبرس قرار دارد و انواع فرش‌های سنتی رنگارنگ را در خود جای داده است. از آنجا که هنر فرش‌بافی در ایران نیز تاریخچه طول‌و‌درازی دارد، قطعا با ورود به فروشگاه فرش رمزی هوش از سرتان خواهد رفت. حتی اگر قصد خرید ندارید، از این فروشگاه بازدید کنید و فرش‌ها و قالیچه‌های آن را از نزدیک ببینید.

۱۷- بوتیک سامر کوش آداسی ترکیه

برای دسترسی به بوتیک سامر (Butik Summer) یکی از بهترین فروشگاه‌های لباس زنانه در ترکیه، باید به بندر کوش آداسی سر بزنید. این فروشگاه کمتر از ۱۰ دقیقه با بندر فاصله دارد و مرکز زیباترین و با‌کیفیت‌ترین لباس‌های زنانه است. بوتیک سامر به‌صورت تخصصی در زمینه فروش کلاه و روسری فعالیت می‌کند. تنوع طرح و رنگ اجناس این فروشگاه را در سایر مراکز خرید کوش آداسی پیدا نخواهید کرد.

۱۸- فروشگاه ترکیش آیز در کوش آداسی

اگر عاشق زیورآلات طلا، نقره و سنگ‌های قیمتی یا اقتصادی هستید، در سفر به کوش آداسی سری به فروشگاه ترکیش آیز (Turkish Eyes) بزنید. این فروشگاه منحصربه‌فردترین و محبوب‌ترین مراکز خرید کوش آداسی است و گزینه خوبی برای خرید سوغاتی محسوب می‌شود. تنوع طرح و رنگ و قیمت محصولات ترکیش آیز، همواره باعث جلب توجه مشتریان شده است.

۱۹- مرکز خرید زیورآلات اویتا در کوش آداسی ترکیه

مرکز خرید زیورآلات اویتا (Evita Jewelry) در سال ۱۹۹۲ افتتاح شده و یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فروشگاه‌های طلا و جواهر در کوش آداسی است. این مرکز خرید در منطقه داع، بلوار بارباروس قرار دارد و همه روزه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۲۲:۰۰ باز است. ساعت‌های لوکس، جواهرات زینتی و سنگ‌های قیمتی موجود در مرکز خرید زیورآلات اویتا چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. برای خرید طلا با طراحی فوق‌العاده زیبا و عیار بالا حتما به اویتا مراجعه کنید.

بهترین مرکز خرید کوش آداسی را شما انتخاب کنید

در مقاله «معرفی بهترین مراکز خرید کوش آداسی»، شما عزیزان را با 19 مورد از مطرح‌ترین بازارها و مراکز خرید این شهر آشنا کردیم. اگر قصد خرید از برندهای مطرح را دارید به مراکز خرید مدرن مراجعه کنید. در صورتی که مشتاق قدم زدن در جمعیت و آشنایی بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم افراد بومی هستید، حتما سری به بازارهای هفتگی و محلی بزنید. همچنین این بازارها را برای خرید انواع سوغاتی و صنایع دستی نیز پیشنهاد می‌دهیم.

اگر دلتنگ بازارها و مراکز خرید این جزیره زیبا شده‌اید، همین حالا تور کوش آداسی را از آژانس آویسا تراول خریداری کنید. کلیه تورهای این مجموعه با امکانات کامل و قیمت منصفانه به مشتریان عرضه می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورهای خارجی به صفحه اصلی مراجعه کنید و در صورت نیاز با کارشناسان حاضر در آژانس آویسا تراول تماس بگیرید.

سؤالات متداول:

۱- مرکز خرید اوت لت کوش آداسی کجاست؟

مرکز خرید نوادا اوت لت سوکه در فاصله 40 کیلومتری مرکز شهر کوش آداسی قرار دارد و بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اوت لت این شهر است. 

۲- مراکز خرید ارزان کوش آداسی کجا هستند؟

مراکز خرید کیپا، آکدوگان، نوادا اوت لت سوکه و بازار بزرگ کوش آداسی از ارزان‌ترین مراکز خرید این شهر به شمار می‌روند.

۳- مراکز خرید معروف کوش آداسی کجا هستند؟

بازار بزرگ، مرکز خرید اسکالا نوا، مرکز چرم کوش آداسی و فروشگاه هاجیوات از معروف‌ترین مراکز خرید کوش آداسی هستند که در بخش‌های مختلف شهر واقع شده‌اند.

مشاوره رایگان