معرفی ۲۰ مورد از جاهای دیدنی بدروم ترکیه

راهنمای گردشگری 23 مهر ، 1403 5 دقیقه

بدروم شهری ساحلی در جنوب غربی ترکیه، واقع در استان موگلا و مجاورت دریای اژه است. اگر وصف شهرهای دیدنی ترکیه را شنیده باشید، قطعاً بدروم یکی از آن‌ها به شمار می‌رود. سواحل زیبا، جاذبه‌های تاریخی و تفریحی، این شهر را به مکانی ایده‌آل برای سفر تبدیل کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم به معرفی مهم‌ترین و مشهورترین جاهای دیدنی بدروم ترکیه بپردازیم. اگر قصد سفر به بدروم را دارید، پیش از هرچیز، متن زیر را مطالعه کنید.

۱- قلعه سنت پیتر یا قلعه بدروم

قلعه سنت پیتر که با نام قلعه بدروم نیز شناخته می‌شود، نماد اصلی شهر است. این قلعه در منطقه چارشی، خیابان کاله قرار دارد و در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده است. قلعه سنت پیتر در ابتدا به‌عنوان پناهگاه مسیحی‌ها استفاده می‌شد؛ اما پس از ۱۲۰ سال، به مکانی امن برای جلوگیری از حمله‌های حکومت عثمانی و سپس به زندان تبدیل شد. اکنون نیز کاربری موزه دارد و سالانه گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند. این قلعه، تاریخچه‌ای غنی و معماری جذابی دارد؛ همچنین موزه آثار باستانی زیر آب بدروم را نیز در خود جای داده است. در بخش بعدی درباره این موزه صحبت خواهیم کرد.

قلعه سنت پیتر یا قلعه بدروم

قلعه سنت پیتر یا قلعه بدروم

۲- موزه آثار باستانی زیر آب بدروم

بخشی از قلعه باستانی سنت پیتر در سال ۱۹۶۴ به موزه آثار زیر آب بدروم تبدیل شد. این موزه از جذاب‌ترین جاهای دیدنی شهر بدروم ترکیه به شمار می‌رود و طرفداران بسیاری دارد. موزه زیر آب بدروم به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است و هر بخش به موضوع مشخصی اختصاص دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند از کشتی‌های غرق‌شده باستانی، گلدان‌های رومی، جواهرات مصری و ظروف شیشه‌ای مربوط به دوره عثمانی را در این موزه ببینند. موزه زیر آب بدروم، نماینده بخشی از تاریخ غنی ترکیه است که بازدید از آن را به علاقه‌مندان پیشنهاد می‌کنیم.

موزه آثار باستانی زیر آب بدروم

موزه آثار باستانی زیر آب بدروم

۳- آمفی تئاتر باستانی بدروم

آمفی‌تئاتر باستانی بدروم حدود چهار قرن پیش از میلاد مسیح، در زمان فرماندار دولت هخامنشی ساخته شد. این آمفی تئاتر حدود ۱۳ هزار نفر ظرفیت دارد و کوچکتر از نمونه‌های رومی است. آمفی تئاتر باستانی بدروم به سه بخش صحنه، محل ارکستر و جایگاه تماشاچی‌ها تقسیم می‌شود. جالب اینجا است که صندلی‌های این آمفی‌تئاتر در دامنه کوه قرار گرفته‌اند. آمفی تئاتر بدروم چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از شهر دارد و در‌حال‌حاضر، محل برگزاری جشن‌ها و کنسرت‌های تابستانی است.

آمفی تئاتر باستانی بدروم

آمفی تئاتر باستانی بدروم

۴- مقبره هالیکارناسوس؛ از جاهای دیدنی بدروم

مقبره هالیکارناسوس از عجایب هفتگانه باستانی است. این مقبره حدود ۳۵۰ سال پیش از میلاد مسیح برای ماسول، ساتراپ هخامنشی ساخته شد. معمارهای یونانی، مقبره هالیکارناسوس را با تلفیق سبک‌های رومی و یونانی ساختند و به نتیجه شگفت‌انگیزی دست پیدا کردند. این آرامگاه که قبر بسیار بزرگی دارد، در منطقه تپه جیک واقع شده است و برخی از مجسمه‌های آن در موزه بریتانیا نگهداری می‌شوند. در سفر به بدروم حتماً از این موزه فضای باز دیدن کنید.

مقبره هالیکارناسوس

مقبره هالیکارناسوس

۵- تئاتر هالیکارناسوس بدروم

در فاصله چند خیابان از مقبره هالیکارناسوس، تئاتری با همین نام ساخته شده است. قدمت این مجموعه به چهار قرن پیش از میلاد مسیح و دوره سلطنت ساتراپ هخامنشی می‌رسد. او این تئاتر را برای سرگرمی مردم راه‌اندازی کرد. رومی‌ها، شش قرن بعد تصمیم به بازسازی تئاتر هالیکارناسوس گرفتند و این بنای یونانی را به سبک رومی بازسازی کردند. تلفیق این سبک‌های معماری، نتیجه شگفت‌انگیزی داشت که امروزه شاهد بقایای آن هستیم. تئاتر هالیکارناسوس واقع در ینی کوی، خیابان کیبریس شهیتلری، همه روزه به‌غیر از دوشنبه‌ها تا ساعت ۱۷:۰۰ باز است و هزینه ورودی ندارد.

۶- دروازه میندوس بدروم

در لیست جاهای دیدنی بدروم ترکیه باید به دروازه میندوس نیز اشاره کنیم. این دروازه در قرن چهارم پیش از میلاد توسط یکی از فرماندهان هخامنشی و به‌منظور حفاظت از شهر ساخته شد. دروازه میندوس در بخش غربی مرکز شهر بدروم، در اسکی چشمه قرار دارد و اکنون فقط قسمتی از آن دروازه عظیم باقی مانده است؛ اما همچنان افراد بسیاری برای بازدید از میندوس به بدروم سفر می‌کنند. قدم زدن در فضای تاریخی این دروازه، حال‌وهوای خاص خود را دارد.

دروازه میندوس بدروم

دروازه میندوس بدروم

۷- ویرانه های باستانی پداسا؛ از بهترین جاهای دیدنی بدروم

ویرانه‌های باستانی پداسا یکی‌دیگر از جاهای دیدنی بدروم در ترکیه است که قدمت آن به قرن‌ها پیش از میلاد مسیح می‌رسد. این منطقه، سکونتگاه باستانی کاریانی است و در توربای امروزی قرار دارد. در کاوش‌های اخیر نیز معبدی پیدا شده است که آن را متعلق به آتنا، یکی از خدایان یونان باستان می‌دانند. برای رسیدن به پداسا باید کمی کوهنوردی کنید؛ اما ارزشش را دارد؛ چراکه با منظره‌ای بکر و خارق‌العاده مواجه خواهید شد.

ویرانه های باستانی پداسا

ویرانه های باستانی پداسا

۸- شهر قدیمی بدروم

شهر قدیمی بدروم دقیقاً پشت قلعه سنت پیتر واقع شده و دروازه‌ای رو به گذشته است. خانه‌های سنگی سفید، کافه‌ها و رستوران‌های دنج و گلدان‌های رنگارنگ که سراسر کوچه‌ها را پوشانده‌اند، از جاذبه‌های شهر قدیمی بدروم به شمار می‌روند. این بخش از شهر با سایر بخش‌ها تفاوت دارد و درگیر مدرنیته نشده است. در شهر قدیمی بدروم که با نام بهشت عکاسان نیز شناخته می‌شود، عکس‌های بسیار زیبایی خواهید گرفت.

شهر قدیمی بدروم

شهر قدیمی بدروم

۹- لنگرگاه تفریحی بدروم

در میان جاذبه‌های تاریخی بدروم بد نیست به لنگرگاه تفریحی این شهر در منطقه چارشی نیز سر بزنید. سوار قایق‌های تفریحی بزرگ و کوچک موجود در این بندرگاه شوید و در آب‌های زلال و شفاف دریای مدیترانه قایق‌سواری کنید. اگر عاشق آب و دریا هستید، بدون‌شک، تجربه قایق‌سواری در لنگرگاه تفریحی بدروم، از آن تجربه‌هایی است که نباید به‌راحتی از کنارش عبور کنید.

لنگرگاه تفریحی بدروم

لنگرگاه تفریحی بدروم

۱۰- جزیره خرگوش؛ از زیباترین جاهای دیدنی بدروم

جزیره خرگوش یکی از جاذبه‌های طبیعی و بکر بدروم به شمار می‌رود که به‌دلیل تعدد نوعی خرگوش وحشی، به این نام شهرت پیدا کرده است. این جزیره در محله کاراکایا، در کنار ساحل تفریحی گوموشلوک بدروم قرار دارد و مملو از مناظر زیبا و خرابه‌های باستانی شگفت‌انگیز است. اگر می‌خواهید در سفر به بدروم، تجربه‌های جدید کسب کنید، حتماً به جزیره خرگوش سر بزنید و برای چند ساعت از هیاهوی شهر دور شوید.

جزیره خرگوش بدروم

جزیره خرگوش بدروم

۱۱- آسیاب های بادی بدروم

وقتی صحبت از جاهای دیدنی بدروم می‌شود، باید به آسیاب‌های بادی این شهر نیز اشاره کنیم. بدروم آسیاب‌های بادی بسیاری دارد که در قرن هفدهم ساخته شده‌اند؛ اما مشهورترین این آسیاب‌ها، مجموعه‌ای هشت عددی بین شهرهای بدروم و گامبت است. این سازه‌های تاریخی بازسازی شده‌اند و کاملاً سالم هستند. اگر کنار آسیاب‌های بادی بدروم قرار بگیرید، شاهد منظره چشم‌نوازی از شهر، تپه‌های اطراف و خلیج بدروم خواهید بود. سالانه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای تماشای آسیاب‌های بادی راهی بدروم می‌شوند.

آسیاب های بادی بدروم

آسیاب‌های بادی بدروم

۱۲- سواحل بدروم ترکیه

سواحل بدروم در ترکیه مشهور هستند. حتی بسیاری از سلبیریتی‌های ترک، تابستان خود را در این شهر و کنار ساحل سپری می‌کنند. در ادامه با تعدادی از سواحل زیبای بدروم آشنا خواهید شد:

  • ساحل شتر
  • ساحل یاهسی
  • ساحل بیتز
  • ساحل تونا
  • ساحل هورما
  • ساحل آکیارلار
  • ساحل کرجی
  • ساحل کوم باغچه
  • ساحل گوموشلوک

سواحل بدروم، امکانات مناسبی برای شنا، حمام آفتاب و انواع تفریح‌های آبی و ساحلی دارد. در سفر به این شهر حتماً به ‌سراغ سواحل جذاب آن نیز بروید.

ساحلی در شهر بدروم

ساحلی در شهر بدروم

۱۳- دهکده بیتز در بدروم

دهکده بیتز یک مکان تفریحی است و در چهار کیلومتری مرکز شهر بدروم قرار دارد. اقامتگاه‌های مجهز، طبیعت زیبا و تفریح‌های آبی متعدد از جاذبه‌های این دهکده به شمار می‌روند. شما می‌توانید اسکی روی آب، باد‌سواری و شنا را در ساحل دهکده بیتز تجربه کنید. همچنین امکان گرفتن حمام آفتاب و استراحت روی صندلی‌های کنار ساحل نیز برای علاقه‌مندان فراهم شده است. ساحل دهکده بیتز آب شفاف و کم‌عمقی دارد و برای تفریح‌های خانوادگی پیشنهاد می‌شود.

۱۴- موزه‌ دریایی بدروم

موزه دریایی بدروم در ساختمان قدیمی بازار، محله چارشی، خیابان ناظم حکمت واقع شده است. از آنجا که صنعت ساخت قایق و کشتی در شهر بدروم پیشینه‌ای طولانی دارد، این موزه تاریخچه کشتی‌سازی و قایق‌سازی بدروم را به نمایش گذاشته است. انواع مدل‌های قایق چوبی، کشتی‌های جنگی و بسیاری موارد دیگر در موزه دریایی بدروم دیده می‌شوند. همه روزه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰ می‌توانید از این موزه جذاب بازدید کنید.

موزه دریایی بدروم

موزه دریایی بدروم

۱۵- کارخانه کشتی‌ سازی عثمانی در بدروم

کارخانه کشتی سازی عثمانی در قرن ۱۸ و ۱۹، اهمیت بسیاری برای عثمانی‌ها داشته است. تا جایی که یک برج مراقبت برای حفاظت از این کارخانه ساختند تا سریع‌تر از حمله دزدان دریایی مطلع شوند. کارخانه کشتی سازی عثمانی اکنون تعطیل و به موزه تبدیل شده است. اگر به تاریخ و صنعت کشتی‌سازی علاقه داشته باشید، در بازدید از این موزه با دیدنی‌های جذابی مواجه خواهید شد.

کارخانه کشتی سازی عثمانی در بدروم

کارخانه کشتی سازی عثمانی در بدروم

۱۶- موزه هنرهای زکی مورن بدروم

زکی مورن، بازیگر، خواننده و آهنگساز اهل ترکیه در سال ۱۹۹۶ از دنیا رفت. او در کشور خود بسیار مشهور و محبوب بود. از ‌این ‌رو، موزه هنرهای زکی مورن به یاد این هنرمند فقید در بدروم، منطقه کومباهچه راه‌اندازی شد. انواع وسایل شخصی و آثار هنری زکی مورن در این موزه به نمایش درآمده‌اند. در سفر به بدروم حتماً از موزه هنرهای زکی مورن بازدید کنید و ضمن آشنایی بیشتر با این هنرمند، عکس‌های زیبا بگیرید؛ چراکه دکوراسیون موزه به‌طور هنرمندانه و چشم‌نوازی چیده شده است.

موزه هنرهای زکی مورن بدروم

موزه هنرهای زکی مورن بدروم

۱۷- خلیج بارداکچی؛ از دیدنی های بدروم

خلیج بارداکچی یکی از زیباترین جاهای دیدنی بدروم محسوب می‌شود. هتل‌های مجلل، رستوران‌ها و امکانات رفاهی خلیج بارداکچی از دلایل محبوبیت این خلیج به شمار می‌روند. درختان نخل انبوه و سرسبز نیز به جذابیت این مکان افزوده‌اند. برای سپری کردن یک تعطیلات رؤیایی در بدروم حتماً به خلیج بارداکچی سر بزنید. حتی می‌توانید در اقامتگاه‌های این منطقه ساکن شوید و از منظره بارداکچی لذت ببرید.

خلیج بارداکچی بدروم

خلیج بارداکچی بدروم

۱۸- بازار بزرگ بدروم

تمام جاهای دیدنی بدروم در یک طرف و بازار بزرگ این شهر در طرف دیگر قرار می‌گیرند. بازار بزرگ بدروم از اصلی‌ترین مراکز خرید شهر واقع در خیابان کولجو است و غرفه‌های بسیاری دارد. شما می‌توانید انواع لباس، کیف، کفش، لوازم آرایشی و سوغاتی‌های خوراکی و صنایع دستی را از این بازار تهیه کنید. حتی اگر قصد خرید ندارید حتماً به بازار بزرگ بدروم سر بزنید؛ زیرا با مردم و فرهنگ ترکیه بیشتر آشنا خواهید شد. این بازار همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰ باز است.

بازار بزرگ بدروم

بازار بزرگ بدروم

۱۹- بارداکچی حمام؛ از قدیمی ترین جاهای دیدنی بدروم

حمام‌های ترکی، طرفداران بسیاری در بین گردشگران دارند. بارداکچی حمام یکی از قدیمی‌ترین حمام‌های ترکی در منطقه بارداکچی بدروم است و فضایی سنتی و جذاب دارد. اگرچه اغلب هتل‌های ترکیه حمام ترکی دارند؛ اما مطمئن باشید که آب‌تنی در حمام سنتی بارداکچی، حال‌و‌هوای دیگری خواهد داشت. این حمام تا ساعت ۲۲:۰۰ باز است و خدمات ماساژ نیز به مشتریان می‌دهد.

۲۰- پارک های آبی بدروم

شهر بدروم علاوه‌بر سواحل زیبا، پارک‌های آبی متعددی برای تفریح و سرگرمی دارد. در این بخش، چند مورد از این پارک‌ها را نام می‌بریم:

  • پارک آبی ددمان بدروم
  • پارک آبی پایرتس این کاکتوس
  • بدروم هالیدی ریزورت اند اسپا
  • پارک آبی هتل ووگ
  • پارک آبی هتل مجیک لایف

پارک آبی ددمان مشهورترین پارک آبی بدروم است و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری دارد. انواع سرسره‌های بزرگ و کوچک و تفریح‌های آبی هیجان‌انگیز در این پارک پیدا می‌شود. برای تفریح در پارک‌های آبی باید نصف روز زمان صرف کنید و هزینه نسبتاً بالایی بپردازید؛ اما ارزشش را دارد.

یک پارک آبی در بدروم ترکیه

یک پارک آبی در بدروم

کدام یک از جاهای دیدنی بدروم را انتخاب می کنید؟

در این مقاله، ۲۰ مورد از جاهای دیدنی بدروم را به شما عزیزان معرفی کردیم. بدروم یکی از زیباترین شهرهای ترکیه و مقصد اصلی گردشگران ایرانی و همچنین سلبریتی‌های ترک برای سپری کردن تابستان است. این شهر سواحل فوق‌العاده‌ای دارد و مکانی ایده‌آل برای گردش و تفریح است. همچنین قدمت جاذبه‌های تاریخی بدروم به قرن‌ها پیش از میلاد مسیح می‌رسد. با هر سلیقه‌ای که باشید، از سفر به بدروم پشیمان نخواهید شد.

آژانس مسافرتی آویسا الهه باستان با بیش از یک دهه سابقه در برگزاری تورهای خارجی، همواره در تلاش است تا بهترین خدمات را به مسافران عرضه کند. برای خرید تور بدروم در بازه‌های زمانی مختلف و قیمت مناسب، از طریق منوی همبرگری سایت وارد صفحه تور ترکیه شوید. با یک بار استفاده از خدمات آژانس آویسا تراول به همراه همیشگی این مجموعه تبدیل خواهید شد.

سوالات متداول:

۱- بهترین جاهای دیدنی بدروم ترکیه کجاست؟

جاهای دیدنی بدروم به دو بخش تاریخی و طبیعی تقسیم می‌شوند. از جمله جاذبه‌های تاریخی این شهر می‌توان به قلعه سنت پیتر، موزه زیر آب بدروم، ویرانه‌های باستانی پداسا، شهر قدیمی بدروم، مقبره هالیکارناسوس بدروم و آمفی تئاتر باستانی اشاره کرد. سواحل بدروم، دهکده بیتز و پارک‌های آبی بدروم نیز از جاهای دیدنی طبیعی و تفریحی این شهر به شمار می‌روند.

۲- تور بدروم را از کجا بخریم؟

شما عزیزان می‌توانید تور بدروم را در بازه‌های زمانی مختلف از آژانس آویسا تراول خریداری کنید. تورهای این مجموعه با کیفیت عالی و قیمت منصفانه عرضه می‌شوند.

مشاوره رایگان