سفر به سریلانکا بهتره یا تایلند؟

دانستنی های سفر و تور 03 مهر ، 1403 5 دقیقه

سریلانکا بهتر است یا تایلند؟ به کدام کشور سفر کنیم؟ هردو کشور، طبیعتی خارق‌العاده‌ و تاریخچه‌ای غنی دارند و از هر لحاظ برای سفر ایده‌آل هستند؛ اما برای پاسخ دقیق به سوال‌های بالا باید سریلانکا و تایلند را از جنبه‌های مختلفی مانند آب‌وهوا، جاهای دیدنی و تفریحی، هزینه‌ها و امکاناتی از جمله هتل و حمل‌ونقل مقایسه کنیم. اگر می‌خواهید بدانید که سریلانکا بهتره یا تایلند، فقط پنج دقیقه از زمان خود را به مطالعه مقاله زیر اختصاص دهید.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای تایلند و سریلانکا

پیش از انتخاب یکی از کشورهای سریلانکا و تایلند بهتر است با موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوای این دو کشور آشنا شویم. سریلانکا جزیره‌ای در جنوب آسیا و واقع در اقیانوس هند است. این جزیره در همسایگی هندوستان و خلیج بنگال قرار دارد و قدمت آن به چندین هزار سال قبل بازمی‌گردد. تایلند نیز یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا و از همسایگان میانمار، کامبوج، لائوس و مالزی است. این کشور از مدرن‌ترین کشورهای آسیایی به شمار می‌رود؛ اما تاریخچه‌ای غنی دارد.

سریلانکا و تایلند گرمسیری هستند. این دو کشور، زمستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های خشک و معتدلی دارند.

بهترین زمان سفر به تایلند از آبان تا اسفند است. در این ماه‌ها، آب ‌و هوای تایلند در بهترین شرایط خود قرار دارد و خبری از بارش‌های سنگین نیست. بهترین زمان برای سفر به سریلانکا نیز در بازه زمانی آذر تا اواسط اردیبهشت قرار دارد.

سریلانکا بهتره یا تایلند

سریلانکا و تایلند در یک قاب

مقایسه شرایط گرفتن ویزای سریلانکا و تایلند برای ایرانیان

گردشگران ایرانی برای سفر به سریلانکا و تایلند به ویزا نیاز دارند. البته شرایط دریافت ویزای هر دو کشور ساده است و به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود. اگر با تور سفر کنید، طی کردن روند اخذ ویزا بر‌عهده آژانس خواهد بود. ویزای سریلانکا و تایلند در فرودگاه صادر می‌شود و مدت‌زمان اعتبار هر دو برابر با 14 روز است.

دیدنی های تایلند و سریلانکا؛ کدام کشور زیباتر است؟

جاذبه‌های تاریخی و طبیعی تایلند و سریلانکا بسیار شگفت‌انگیز و زیبا هستند. شما می‌توانید باشکوه‌ترین قلعه‌ها و بکرترین طبیعت را در این دو کشور پیدا کنید. در ادامه تعدادی از جاهای دیدنی سریلانکا و تایلند را نام می‌بریم.

  • جاهای دیدنی سریلانکا: معبد غار دامبولا، سیگیریا، قلعه گاله، معبد دندان مقدس، موزه چای سیلان، موزه جهانی بودا، معبد گانگارامایا، مزارع چای، سواحل سریلانکا.
  •  جاهای دیدنی تایلند: کاخ بزرگ بانکوک، بازارهای شناور، پارک ملی کائو سوک، آبشارهای اراوان، معبد دوی سوتپ، شهر تاریخی آیوتا، سواحل تایلند.

جاهای دیدنی سریلانکا و تایلند را نمی‌توان با یکدیگر مقایسه کرد؛ چراکه هرکدام جاذبه‌های منحصر‌به‌فردی دارند و باید از نزدیک دیده شوند. اگر فرصت و بودجه کافی دارید، حتماً به هر دو کشور سفر کنید.

آبشارهای اراوان تایلند

آبشارهای اراوان تایلند

تفریحات سریلانکا و تایلند؛ در کدام کشور بیشتر خوش می گذرد؟

در این بخش نوبت به مقایسه تفریحات سریلانکا و تایلند رسیده است. هر دو کشور گزینه‌های متعددی در اختیار مسافران قرار می‌دهند و تفریحات جذابی دارند. در سفر به سریلانکا می‌توانید از شنا و غواصی در اقیانوس هند، قایق‌سواری در رودخانه مادو، تماشای وال‌ها در مریسا، سافاری در پارک ملی و شرکت در جشنواره‌ها لذت ببرید.

گشت‌وگذار در جزایر فی فی، بازدید از بازارهای شناور، تفریح در پارک آبی راماینا، شرکت در جشنواره آب سونگکران، غواصی، موج‌سواری، بازدید از دهکده فیل‌ها در پاتایا و ماساژ تایلندی از جمله تفریحات تایلند هستند. سریلانکا برای سفرهای خانوادگی و تایلند برای سفرهای مجردی و دوستانه مناسب‌تر است. حالا «سریلانکا بهتره یا تایلند؟» شما انتخاب کنید.

قایق سواری در رودخانه مادو

قایق سواری در رودخانه مادو

هتل های تایلند تا سریلانکا؟ کدام برای اقامت بهتر است؟

تایلند و سریلانکا از کشورهای توریستی هستند؛ در نتیجه اقامتگاه‌های متعددی در این کشورها پیدا می‌شود. برای یک شب اقامت در هتل‌های سریلانکا باید حدود 57 دلار بپردازید. این رقم برای هتل‌های تایلند به 84 دلار می‌رسد. پس نتیجه می‌گیریم که هزینه اقامت در تایلند، بالاتر از سریلانکا است. در ادامه با تعدادی از بهترین هتل‌های این دو کشور آشنا خواهید شد.

  • بهترین هتل‌ های تایلند: هتل سیام کمپینسکی بانکوک، هتل فور سیزن ریزورت سامویی، هتل سیلا وادی ریزورت سامویی، علاء‌الدین لاکچری کمپ پوکت، هتل دوسیت تانی پاتایا.
  • بهترین هتل‌ های سریلانکا: هتل تاج بنتوتا،‌ هتل گرنبل کلمبو، هتل سینامون بنتوتا بیچ،‌ هتل هریتانس آهانگولا بنتوتا، سی راک ویلا بنتوتا.

این هتل‌های پنج و چهار ستاره از بهترین و مجهزترین اقامتگاه‌های تایلند و سریلانکا به شمار می‌روند. اقامتگاه‌های اقتصادی نیز در هر دو کشور وجود دارد. درواقع با هر بودجه‌ای که باشید، اقامتگاه مورد‌نظر را در تایلند و سریلانکا پیدا خواهید کرد. البته اقامتگاه‌های سریلانکا ارزان‌تر از اقامتگاه‌های تایلند هستند.

هتل فور سیزن ریزورت سامویی در تایلند

هتل فور سیزن ریزورت سامویی در تایلند

مقایسه سیستم حمل و نقل سریلانکا و تایلند

سیستم حمل ‌و نقل در تایلند کمی قدیمی، اما ارزان است. مسافران می‌توانند با استفاده از توک توک، تاکسی، قطار، مترو، موتور و قطار هوایی در سطح شهرها تردد کنند. توک توک‌ها محبوب‌ترین وسایل نقلیه عمومی در تایلند به شمار می‌روند و بسیار فراوان هستند. در سفر به این کشور، حتما توک توک سواری را تجربه کنید.

توک توک، تاکسی، قایق، اتوبوس و قطار از وسایل حمل و نقل در سریلانکا به شمار می‌روند. سیستم حمل‌ونقل این شهر بسیار مقرون‌به‌صرفه است و امکان دسترسی به نقاط مختلف شهر را برای شهروندان و مسافران فراهم می‌کند. احتمالا تصاویر قطار معروف سریلانکا را در فضای مجازی دیده‌اید. این قطار از کندی به الا می‌رود و زیباترین مسیر ریلی دنیا را دارد. در قطار سریلانکا می‌توانید عکس‌های شگفت‌انگیزی ثبت کنید و شاهد مناظر بی‌نظیری باشید.

قطار سریلانکا

قطار معروف سریلانکا

غذاهای تایلند یا سریلانکا؟ کدام خوشمزه تر است؟

کشورهای جنوب آسیا از تنوع غذایی بالایی برخوردار هستند؛ اما شباهتی بین غذاهای تایلند و سریلانکایی با غذاهای ایرانی پیدا نخواهید کرد. اگر اهل ریسک نباشید، در سفر به این دو کشور باید سراغ فست فود یا غذاهای بین‌المللی بروید.

  • معروف‌ترین غذاهای تایلند: کائو سوی، سوپ نودل، گای یانگ، روتی، کائو تام، تام یام گونگ.
  • معروف‌ترین غذاهای سریلانکا: دال عدس، دلمه سریلانکایی، ماهی ترش، اگ هاپرز، سامبول، گوتا کولا کاندا.

غذاهای تایلند و سریلانکا شباهت بسیاری به یکدیگر دارند؛ اما غذاهای تایلندی تندتر هستند و تنوع بیشتری دارند. اگرچه غذاهای این دو کشور قابل‌مقایسه با غذاهای لذیذ ایرانی نیستند؛ اما امتحان آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

معروف ترین غذاهای تایلند

معروف ترین غذاهای تایلند

سریلانکا یا تایلند؟ از کدام کشور خرید کنیم؟

اگر به‌دنبال خرید سوغاتی در سفر هستید، باید شما را با بازارها و مراکز خرید تایلند و سریلانکا آشنا کنیم. هر دو کشور مراکز خرید سنتی و مدرن متعددی دارند و برای خرید مناسب هستند. در ادامه تعدادی از بهترین بازارها و مراکز خرید تایلند و سریلانکا را نام می‌بریم.

  • بهترین بازارها و مراکز خرید تایلند: بازار شبانه خائو سان در بانکوک، بازار شناور پاتایا، بازار شبانه آن نات در بانکوک، بازار ناکا پوکت، مرکز خرید جانگ سیلون پوکت، مرکز خرید رویال گاردن پاتایا.
  • بهترین بازارها و مراکز خرید سریلانکا: بازار محلی پارادایس رود، بازار شناور پتا، مرکز خرید مجستیک سیتی، مرکز خرید اودل، مرکز خرید برفوت گالری، مرکز خرید لیبرتی پلازا.

حتی اگر قصد خرید ندارید، سری به بازارها و مراکز خرید این دو کشور بزنید؛ چرا که با مردم محلی و فرهنگ آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

مرکز خرید مجستیک سیتی سریلانکا

مرکز خرید مجستیک سیتی سریلانکا

هزینه سفر به سریلانکا بیشتر است تا تایلند؟

سفر به سریلانکا یا تایلند؟ کدام یک ارزان‌تر است؟ هزینه‌های اصلی سفر شامل هزینه‌های غذا، اقامت و رفت‌وآمد در سطح شهر می‌شوند. طبق تجربه گردشگران، هر فرد برای یک روز اقامت در تایلند به حدود 86 دلار نیاز دارد؛ در حالی که این عدد برای سریلانکا تقریبا برابر با 51 دلار است. هزینه سفر به سریلانکا کمی ارزان‌تر از تایلند تمام می‌شود. پس اگر به‌دنبال سفر خارجی مقرون‌به‌صرفه هستید، سریلانکا گزینه بهتری محسوب می‌شود.

مقایسه فرهنگ و مردم سریلانکا و تایلند

مردم تایلند و سریلانکا پیرو دین بودا هستند و وجه اشتراک‌های بسیاری دارند. موسیقی، رقص و هنرهای نمایشی از فرهنگ این دو کشور جدا نمی‌شود و بخشی از زندگی روزمره مردم است. هر دو کشور فرهنگی غنی و تاریخچه‌ای قدیمی دارند و به سنت‌های خود پایبند هستند. برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و مردم سریلانکا و تایلند می‌توانید در کوچه‌ها و خیابان‌های شهرهای این دو کشور قدم بزنید و از بازارهای سنتی دیدن کنید. خوش‌رویی و مهربانی مردم این دو کشور شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

مجسمه بودا در تایلند

مجسمه بودا در تایلند

سریلانکا بهتره یا تایلند؟ تور کدام کشور را انتخاب می کنید؟

در مقاله «سفر به سریلانکا بهتره یا تایلند؟» این دو کشور را از جنبه‌های مختلفی مانند آب‌و‌هوا، هزینه‌های سفر، کیفیت هتل، حمل‌ونقل و بسیاری موارد دیگر بررسی کردیم. حالا به‌سادگی می‌توانید مناسب‌ترین مقصد سفر را با توجه به بودجه و سلیقه خود انتخاب کنید. هر دو کشور از زیباترین کشورهای آسیایی هستند و مکان‌هایی عالی برای سفر محسوب می‌شوند.

برای خرید تور سریلانکا یا تور تایلند وارد صفحه اصلی سایت شوید. آژانس مسافرتی آویسا تراول از بهترین مجریان تورهای خارجی به مقصد کشورهای مختلف است. مطمئن باشید که با یک بار خرید تور از این مجموعه به همراه همیشگی ما تبدیل خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان آویسا تراول تماس بگیرید.

سوالات متداول:

۱- سریلانکا بریم یا تایلند؟

پاسخ به این سوال به بودجه و سلیقه افراد بستگی دارد. سریلانکا و تایلند از کشورهای محبوب آسیایی به شمار می‌روند که سالانه گردشگران بسیاری به‌سراغ آن‌ها می‌روند. طبیعت زیبا، سواحل نیلگون و آثار تاریخی متعددی در تایلند و سریلانکا وجود دارند. در صورت انتخاب هریک از این کشورها برای سفر، هرگز پشیمان نخواهید شد.

۲- سفر به سریلانکا ارزان تره یا تایلند؟

هزینه سفر به سریلانکا و تایلند به زمان سفر و بودجه هر گردشگر بستگی دارد؛ اما در مجموع می‌توان گفت که سفر به سریلانکا کمی ارزان‌تر از تایلند تمام می‌شود. البته این اختلاف قیمت چندان محسوس نیست.

مشاوره رایگان