همه چیز درباره ماساژ تایلندی بخوانید

راهنمای گردشگری 20 مرداد ، 1398 4 دقیقه

آیا به دلیل فعالیت‌های روزانه و کار زیاد احساس خستگی می‌کنید؟ و یا این که از مسافت زیاد در سفر با تور تایلند احساس درد داید؟ تایلند کشوری همه پسند است که تقریبا می‌توان گفت برای هر طیف نیازی جوابی دارد. از طبیعت زیبا و هزار رنگ گرفته تا نقاط تاریخی برای تاریخ دوستان اما گاهی نیازهای ما فراتر از صرفا بازدیدهای طبیعی و فرهنگی تاریخی می‌شود. 
در تمام دنیا خانه بهترین سالن‌های ماساژ در تایلند است. ماساژهای تایلندی سنتی یکی از بهترین چیزهایی‌ست که می‌توان در طی سفر به سرزمین لبخندها به دست آورد.

 

تاریخچه ماساژ تایلندی

این ماساژ در دوره باستان به عنوان درمان و از بین بردن دردها به کار می‌رفته و قدمت آن به 2500 سال قبل باز می‌گردد. البته طبق گفته‌ها پیدایش این ماساژ به هندوستان و دوره بودا برمی‌گردد. در واقع Shivago Komarpaj ایده خلق ماساژ تایلندی را داده و همانطور که بودیسم به تایلند راه می‌یافت همراهش ماساژ هم وارد این کشور شد. ماساژهای تایلندی که جنبه درمانی دارند با ترکیب انواع گیاه‌های درمانی و دارویی معطر ارائه داده می‌شوند و به از بین بردن درد و جوانسازی پوست کمک می‌کنند.

 

thai-massage

 

فاید سلامتی

گرفتن انواع ماساژ تایلندی در بهترین حالت بسیار مفید است. تجربه نشان داده گرفتن ماساژ در کوتاه مدت برای کاهش درد واقعا موثر است اما در دوره‌های طولانی تاثیر آن جای بحث دارد. با این همه نمی‌توان تاثیرات آن را نادیده گرفت. اول از همه و قبل از هر چیزی شما احساسی فوق‌العاده را تجربه خواهید کرد. به علاوه به لطف ماساژ تایلندی استرس و فشار بر عضلات بدن کم می‌شود درد مفاصل تا حد زیادی فروکش می‌کند. همچنین برای افرادی که در طول سفر دچار خشکی و کوفتگی بدن می‌شوند هم این ماساژها توصیه می‌شوند تا دوباره به نرمی بدن‌شان بازگردند و عضلات رها شوند.

 

thai01

 

البته در کنار تمام این‌ها مقالاتی هم وجود دارد که ادعاهای تاثیرات ماساژ تایلندی را تایید می‌کنند. مثلا مقاله‌ای منتشر شده که ادعا می‌کند ماساژ می‌تواند به عنوان مکمل درمان اوتیسم روی کودکان اجرا شود. مطالعه دیگری هم ادعا کرده که بیماران مبتلا به درد پشتی همراه با نقاط ماشه‌ای میوفسالی (بافت همبند که ما را با هم نگه می‌دارند) با ماساژ تایلندی به عنوان روشی جایگزین در مراحل اولیه تاثیرات مثبتی دیده‌اند.

 

انتظاراتی که وجود دارد

در برخی موارد ماساژ گرفتن می‌تواند نگران‌کننده هم باشد. مثلا این که خیلی از ماساژورها انگلیسی خوب نمی‌دانند و شما نمی‌دانید تا چه حد لباس‌هایتان را بپوشید و یا آیا می‌توان نوع ماساژی که دریافت می‌کنید را تغییر دهید؟ یا وقتی از ماساژ جایی احساس خوبی ندارید چه کار کنید؟

در بیشتر ماساژهای تایلندی به شما بلوز و شلواری معین می‌دهند که باید در اتاق لباس و یا حمام عوض کنید. البته برای این کار اجباری وجود نداشته و شما می‌توانید همان لباس‌های خودتان را بر تن داشته باشید، اما تجربه نشان می‌دهد که گرفتن ماساژ با لباس‌های راحت احساس بهتری خواهد داشت. این لباس‌ها آزاد و گشاد، تمیز و راحت هستند.

 

thai03

 

در طول ماساژ شما مرتبا توسط ماساژور درمانگرتان کشیده و تکان داده می‌شوید. آن‌ها این کار را از هر نقطه‌ای به نقطه دیگر انجام می‌‌دهند که شامل جاهای مختلفی مثل شست‌ها، آرنج‌ها و زانوها می‌شود.
رویکرد ماساژ تایلندی با نسخه غرب کاملا متفاوت بوده و قدر مسلم اصلا ملایم و نوازش‌گونه نیست. توجه داشته باشید که ماساژ تایلندی عموما همراه با احساسات ناخوشایند و نه دردناک است. معمولا ماساژورها بر اساس جنس، سن و وزن در شدت ماساژ تغییر ایجاد می‌کنند. بنابراین هر زمان احساس کردید درد ناشی از ماساژ شما را آزرده می‌کند به آن‌ها بگویید تا با ظرفیت بدنی‌تان هماهنگ شوند. شاید حالا کمی دچار تعارض شده باشید، درست است که در ابتدا گفتیم ماساژ تایلندی حسی فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. اما در نظر داشته باشید که این احساسات فوق‌العاده و سبکی لذت‌بخش بعد از تحمل کمی فشار و از بین رفتن گرفتگی‌ها به دست می‌آید. بنابراین کمی صبوری پیشه کنید و ماساژ صورت تایلندی را نیز تجربه کنید. 

 

قیمت‌ها

در این مورد واقعا هزینه‌ها متغیر است و مستقیما به جایی که می‌روید بستگی دارد. شمامی‌توانید یک ساعت ماساژ شگفت‌انگیز تایلندی را در سالنی معمولی‌تر به قیمت 200 بات حدودا 6 دلار دریافت کنید و یا با رفتن به سالنی لوکس برای ماساژی مشابه 15 دلار بپردازید. با این که در سراسر تایلند تفاوت قیمت‌ها آنقدر نیست اما توصیه می‌کنیم به ماساژور خود انعام بدهید. زیرا کار آن‌ها سخت و به شدت خسته‌کننده است و به نظر می‌رسد استحقاق کمی تشویق را داشته باشند. ارزان‌ترین سالن‌های ماساژ در تایلند را نیز می‌توانید انتخاب کنید. 

 

thai04

مشاوره رایگان