بهترین نقاط استانبول برای گردش‌های شبانه

راهنمای گردشگری 03 شهریور ، 1397 4 دقیقه

استانبول از گردشی‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین نقاط ترکیه است که بیشتر ساعات شبانه روز صحنه جنب و جوش مردم و گردشگران است. تا مدت‌ها میدان تقسیم برجسته‌ترین نقطه شب برای گردش‌های عصرانه و شبانه بعد از غروب آفتاب بود. با این که امروزه این منطقه شلوغی سابق را ندارد اما چندین محله استانبول شاهد تجمع مردم بعد از تاریکی هواست. اگر قصد دارید با تور استانبول بروید، می‌توانید عصر خود را در این نقاط سپری کنید.

 

 

کوم کاپی

 

 

کوم کاپی

 

 

کوم کاپی منطقه‌ای از استانبول واقع در ساحل دریای مرمره است که به تعداد زیاد کافه‌هایش شناخته می‌شود. شما می‌توانید به این کافه‌ها بروید و روی صندلی بنشینید و از انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها لذت ببرید در حالی که از موسیقی زنده و هم صحبتی با دوستان لذت می‌برید. اگر یک شب را در کوم کاپی گردش کنید فرهنگ سنتی مردم را به خوبی میبینید و لمس می‌کنید، چیزی که ماهیت شهر را می‌سازد. یکی از بهترین رستوران‌های این منطقه Kör Agop است که در سال ۱۹۳۸ افتتاح شده و هنوز در حال فعالیت است. کافه‌‌های فراوان، موسیقی بلند و خیابان‌های شب زنده‌دار باعث شده تا کوم کاپی یکی از مناطق پیشتاز و شناخته شده استانبول برای شب زنده‌داری باشد.

آدرس: Kör Agop, Şehsuvar Bey Mahallesi, Ördekli Bakkal Sk. No:7, 34130 Fatih, Istanbul, Turkey

تلفن: +90 212 517 23 35

 

 

راهنمای گردشگری بازدید از موزه ایاصوفیه

 

 

آرناووت کوی

 

 

آرناووت کوی

 

 

بعد از این که تقسیم شهرت مطلقش برای شب زنده‌داری و گردش را از دست داد آرناووت کوی به یکی از محبوب‌ترین مقاصد شب زنده‌داری استانبول تبدیل شد. محله باشکوه بسفور که به خاطر عمارت‌های باشکوه عثمانی و بسیاری از رستوران‌های غذای دریایی شناخته شده است میزبان بسیاری از مردم و جوانان برای آخر هفته‌ها و ساعات بعد از کار است. بعضی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌هایی که می‌توانید برای شام یا بعد شام به آن‌ها سر بزنید شامل الکساندرا، لوسیا و آنی است که هر کدام‌شان دارای دی‌جی، نوشیدنی‌های خوشمزه و خوراکی‌های متنوع هستند. شما می‌توانید در هر کدام از رستوران‌ها و کافه‌ها که توجه‌تان را به خودش جلب کرد بروید و از خوراکی‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های آن همراه با موسیقی لذت ببرید.

الکساندرا: Alexandra, Arnavutköy Mahallesi, Bebek Arnavutköy Cd No:50, 34345 Beşiktaş, Istanbul, Turkey

تلفن: +90 212 287 58 48

لوسیا: Luzia, Arnavutköy Mahallesi, Bebek Arnavutköy Cd No:64, 34345 Beşiktaş, Istanbul, Turkey

تلفن: +90 530 076 28 62

آنی: ANY, Arnavutköy Mahallesi, Bebek Arnavutköy Cd No:71, 34345 Beşiktaş, Istanbul, Turkey

تلفن: +90 212 265 32 69

 

 

بومونتیادا

 

 

بومونتیادا

 

 

اگر به دنبال رفتن و گشت و گذار در منطقه‌ای همه چیز تمام هستید و می‌خواهید سالن کنسرت، رستوران و کافه‌های متعددی را در یک جا داشته باشید بومونتیادا یکی از بهترین نقاط برای شما است. این منطقه در اصل کارخانه نوشیدنی بومونتی بود که در محله Şişli قرار گرفته است. بعد از بازسازی‌هایی که صورت گرفت این منطقه تبدیل به جایی پر از رستوران، کافه، و سالن کنسرت شد. تمامی این ویژگی‌ها با و در کنار هم باعث شده تا مردم بعد از تاریکی هوا برای شام و تفریح به آن سرازیر شوند. مخصوصا جوان‌ترها عاشق وقت‌ گذرانی در این منطقه هستند. به شما پیشنهاد می‌کنیم گردش شبانه‌تان را از رستوران کلیمانجارو شروع کنید و با غذاها و نوشیدنی‌های با کیفیت از خودتان پذیرایی کنید و بعد برای تفریح به سالن کنسرت بابل بروید.

آدرس: Bomontiada, Merkez Mah., Silahşör Cad., Birahane Sok. No:1, 34384 Şişli, Istanbul, Turkey

تلفن: +90 212 230 21 62

 

 

دیدنی‌ترین ساختمان‌های استانبول با معماری متفاوت

 

 

کادیفه سوکاک

 

 

کادیفه سوکاک

 

 

با این که بازدیدکنندگان زیادی به قسمت آسیایی نمی‌روند اما محله کادیکوی یکی از محله‌های پرطرفدار و همیشه شلوغ است که همواره مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. کادیفه سوکاک یا خیابان ولوت همیشه آخر هفته‌ها پر از افرادی است که عصر را در کافه‌ها مشغول نوشیدنی و عصرانه می‌شوند و بعد در خیابان قدم‌زنی و می‌کنند و شام را در یکی از فست فودهای خوشمزه و کباب‌های ترکی میل می‌کنند. آرکائودا یکی از محبوب‌ترین کافه‌های شهر است که یک باغ پشتی کوچک و باصفا همراه با موسیقی زنده ارائه می‌دهد. شما می‌توانید شام خود را در یکی از رستوران‌های محله از فست فودهای چرب و تند و یا غذاهای ترکی نوش جان کنید و بعد در آرکائودا از موسیقی زنده و نوشیدنی لذت ببرید. اگر هم به دنبال محیطی آرام بودید می‌توانید به کارگا بروید که با وجود موسیقی زنده به نسبت از آرکائودا آرام‌تر است.

آرکائودا: Arkaoda, Caferağa Mahallesi, Kadife Sok. No:18 D:1, 34710 Kadıköy, Istanbul, Turkey

تلفن: +90 216 418 02 77

کارگا: Karga Bar, Caferağa Mahallesi, Kadife Sk. No:16, 34710 Kadıköy, Istanbul, Turkey

تلفن: +90 216 449 17 25

 

 

ناردیس جاز

 

 

ناردیس جاز

 

 

مطمئنا یکی از بهترین تجارب موسیقی جاز در استانبول را در ناردیس خواهید داشت. این سالن همیشه میزبان بهترین خواننده‌های داخلی و بین‌المللی جاز در این شهر است. شما می‌توانید به صورت مستقیم بلیط را درب سالن تهیه کنید و انتخاب کنید که در قسمت اول و یا دوم صندلی اشغال کنید. در کمال شگفتی ناردیس محیطی رمانتیک همراه با کافه و شمع‌های روشن روی میز را هم ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از سالن کنسرت لذت ببرید و اگر از شلوغی و موسیقی خسته شدید در محیطی آرام‌تر قدری استراحت کنید.

آدرس: Nardiz Jazz Club, Bereketzade Mahallesi, Galata Kulesi Sk. No:8, 34421 Beyoğlu, Istanbul, Turkey

تلفن: +90 212 244 63 2

مشاوره رایگان