جاهای دیدنی کوبا | ۱۰ جاذبه‌ گردشگری مهم

دانستنی های سفر و تور 04 بهمن ، 1402 6 دقیقه

عکس: barcelo.com

کوبا به عنواهن بزرگترین جزایر کارائیب این روزها به یکی از جذاب‌ترین مقاصد توریستی دنیا تبدیل شده که اگر کمی اهل هیجان و بازدید از مکان‌های خاص و جدید هستید، سفر به آن قطعا شما را هیجان زده خواهد کرد. به طوری که این سرزمین رنگارنگ برای توریست‌هایی که مشتاق کشف فرهنگ و تاریخ غنی هستند بسیار مناسب بوده و هر قدم به قدم آن حال و هوایی جذاب برای گردشگران دارد. در سفر به کوبا از مسیرهای جذاب گرفته تا روستاهای منحصر به فرد و البته بافت شهری دیدنی مواردی هستند که فرصت بازدید و کشف تک تک آن‌ها را خواهید داشت. اگر ایده سفر به این سرزمین متفاوت و خاص برای شما نیز جذاب است تا انتهای این نوشته همراه ما باشید تا شما را با جاذبه‌های توریستی و جاهای دیدنی کوبا آشنا کنیم.

 

۱۰ جاذبه توریستی کوبا

کوبا، سرزمینی مملو از تاریخ، و فرهنگ است که سفر به آن قطعا به یکی از به یادماندنی‌ترین خاطرات هر گردشگری تبدیل خواهد شد. از موسیقی زنده در میدان‌های سنگ‌فرش‌شده شهر قدیمی هاوانا گرفته تا که به عنوان میراث جهانی این کشور ثبت شده تا ماشین‌های قدیمی که هنوز در خیابان‌های آن تردد می‌کنند و ساختمان‌های قدیمی زیبا که از دوران استعماری کوبا به جای مانده‌اند مواردی هستند که برای توریست‌ها جذاب بوده و این روزها افراد زیادی را از سرتاسر دنیا به سمت خود جذب می‌کنند. البته که جاذبه های توریستی کوبا محدود به این موارد نبوده و مسافران تور کوبا با موارد جذاب متعددی برای بازدید در این سفر رو به رو خواهند شد. در ادامه به معرفی ۱۰ مورد از مهم‌ترین جاذبه‌هایی که در کوبا فرصت بازدید از آن‌ها را دارید، می‌پردازیم:

۱. هاوانای قدیمی، کوبا

هاوانای قدیمی که در کوبا با نام Habana Vieja شناخته می‌شود یک سایت میراث جهانی یونسکو به شمار می‌آید که موفق شده صدرنشین جاهای دیدنی کوبا باشد. هابانا ویجا برشی از تاریخ کوبا بوده که تا به امروز به خوبی حفظ شده است. قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش شده و تماشای ساختمان‌های بزرگ قدیمی به سبک باروک و نئوکلاسیک از جمله محبوب‌ترین سرگرمی‌های توریست‌ها در این منطقه است. از جمله جاذبه‌های اصلی هاوانای قدیمی عبارتند از:

  • کلیسای Plaza de la Catedral
  • کلیسای de San Cristobal
  • رستوران‌های باستانی
  • قلعه نظامی
  • و ...

همچنین این مکان، محلی برای گرد هم آیی های پرجنب‌وجوش بوده و همواره مملو از جمعیتی است که در آن به گشت و گذار می‌پردازند. بنابراین اگر قصد سفر به شهر هاوانا را در کوبا دارید توصیه می‌کنیم حتما یک روز خود را به قدم زدن در هاوانای قدیمی اختصاص داده و از لحظه به لحظه زمان خود در آن بهره ببرید.

عکس: expedia.com

 

۲. وارادرو، کوبا

وارادرو (Varadero) یکی از معروف‌ترین مقاصد ساحلی کوبا و یکی از بهترین سواحل دریای کارائیب را در خود جای داده و همین موضوع آن را در لیست برترین جاذبه های توریستی کوبا قرار داده است. از جمله امتیازهای این منطقه می‌توان به در بر داشتن بیش از ۵۰ هتل ساحلی در آن اشاره کرد که همگی در حاشیه درختان نخل قرار گرفته و نمایی فوق‌العاده زیبا از سواحل باشکوه با ماسه‌های سفید را به نمایش می‌گذارند. البته که سواحل دنج تنها جذابیت وارادرو نبوده و نقاط برجسته دیگری از جمله موارد زیر را نیز در اختیار توریست‌ها قرار می‌دهد:

  • پارک زیست محیطی Parque Ecológico Varahicacos
  • غار Cueva de Ambrosio
  • غار Cueva de Musulmanes

از جمله محبوب‌ترین تفریحات در وارادرو می‌توان به غواصی، ماهیگیری در اعماق دریا، گلف بازی، چتربازی و سفرهای یک روزه به جاذبه های فرهنگی آن اشاره کرد.

عکس: expedia.ca

 

۳. دره Parque Nacional Viñales، کوبا

قطعا مورد بعدی از جاهای دیدنی کوبا به Parque Nacional Viñales است که با نام Valle de Viñales نیز شناخته می‌شود و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. وینالس دره‌ای زیبا و سرسبز در سیرا د لوس ارگانوس، شمال پینار دل ریو است که با تپه‌های آهکی شیب‌دار، به نام موگوت‌ها، منظره‌ای شگفت‌انگیز را برای علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارد. از دیگر جذابیت‌های این دره می‌توان به زمین‌های کشاورزی واقع در آن اشاره کرد که به کشت تنباکو، میوه و سبزیجات تعلق داشته و بازدید از آن‌ها مورد توجه توریست‌ها است. علاوه بر این در Valle de Viñales فضاهایی برای تفریحاتی همچون پیاده‌روی، اسب سواری، صخره‌نوردی و زیپلاینینگ تعبیه شده که گردشگران می‌توانند بدون احساس خستگی برای ساعت‌ها در آنجا سرگرم شوند. مسافران کوبا به مقصد هاوانا می‌توانند با تورهای یکروزه از این منطقه دیدن کنند.

عکس: en.wikipedia.org

 

۴. ملکون، هاوانا

ملکون (Malecon) از دیگر جاذبه های توریستی کوبا به شمار می‌آید که در هاوانا قرار گرفته و به عنوان یک تفرجگاه ساحلی گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند. این مکان در سال ۱۹۰۲ ساخته شده و قدم زدن در امتداد آن از جمله تفریحاتی است که توریست‌های کوبا به مقصد هاوانا علاقه بسیار زیادی به آن دارند؛ چرا که این تفرجگاه هفت کیلومتری چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از مجموعه‌ساختمان‌های قرن بیستمی را که ترکیبی از سبک‌های معماری زیبا از جمله آرت دکو و نئو موریش هستند به نمایش می‌گذارد. این ساختمان‌ها با رنگ‌های صورتی و زرد پاستلی رنگ آمیزی شده و مورد توجه توریست‌ها به ویژه در هنگان غروب خورشید برای گرفتن عکس‌های زیبا هستند.

عکس: discover-interesting-places.com

 

۵. مقبره چه گوارا، سانتا کلارا

البته که سفر به کوبا بدون بازدید از مقبره چه گوارا (Che Guevara Mausoleum) کاری ناتمام خواهد بود. بنابراین نمی‌توان در بین جاهای دیدنی کوبا از این مکان خاص چشم‌پوشی کرد. مقبره چه گوارا در شهر سانتا کلارا قرار گرفته و که این شهر را به یکی از مورد توجه‌ترین نقاط کوبا تبدیل کرده است. در بازدید از این مکان می‌توان از مجسمه برنزی چه گوارا، آخرین نامه او به فیدل کاسترو و همچنین موزه تاریخی انقلاب به نامMuseo Historico de la Revolucion  که برخی از وسایل شخصی چه گوارا را به نمایش می‌گذارد نیز دیدن کرد.

عکس: tripadvisor.com

 

۶. موزه ملی دبلاس آرتس، هاوانا

اگر عاشق هنر هستید، موزه ملی هنرهای زیبای دبلاس آرتس (Museo Nacional de Bellas Artes) واقع در شهر هاوانا از دیگر جاذبه های توریستی کوبا است که بازدید از آن را پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه در دو ساختمان قرار دارد که شامل آثاری از دوران باستان تا امروز هستند. البته علاوه بر آثاری که در این دو ساختمان به نمایش گذاشته شده‌اند تماشای طراحی و نمای آن‌ها که نشانه‌هایی از سبک معماری اسپانیایی دوران رنسانس پوشیده از سنگ مرمر مجلل ایتالیایی را به نمایش می‌گذارند از دیگر جذابیت‌های این مکان هستند.

عکس: afar.com

 

۷. آبشارهای ال نیکو، کوبا

اگر به دنبال طبیعتی جذاب در سفر خود به کوبا هستید، بدون شک آبشارهای ال نیکو (El Nicho Waterfalls) توجه شما را به خود جلب خواهند کرد. این آبشارهای چند طبقه در فاصله ۹۰ دقیقه با ماشین از ترینیداد یا سینفوئگوس، در پارک ال نیکو قرار دارند. از عبور از جاده‌های پرپیچ و خم این منطقه گرفته تا آب تنی در زیر آن‌ها از جمله فعالیت‌هایی هستند که به یکی از خاطره‌انگیزترین تجربه‌های شما از سفر به کوبا تبدیل خواهند شد. علاوه بر آن اگر انرژی کافی برای گشت و گذار در دل طبیعت را داشته باشید توصیه می‌کنید به قدم زدن در آن سوی آبشارها رفته و به تماشای چشم‌اندازی خوش‌منظره از دره‌های سرسبز بپردازید. این آبشارها به از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی کوبا به شمار می‌آیند در تمام طول سال فوران می‌کنند.

عکس: anywhereweroam.com

 

۸. ترینیداد، کوبا

از دیگر جاهای دیدنی کوبا که در سفر به این کشور بازدید از آن را نباید از دست داد، شهر زیبای ترینیداد (Trinidad) است. کاوش در شهر ترینیداد، که یکی از میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود، مانند گام برداشتن در زمان است. به طوری که از ساختمان‌های بازسازی شده زیبا و خیابان‌های سنگ‌فرش شده قدیمی در مرکز شهر گرفته تا بناهایی به جا مانده از دوران استعماری کوبا حس و حال متفاوتی را در گردشگران ایجاد می‌کند. امروزه ترینیداد بعد از هاوانا به عنوان محبوب‌ترین شهر کوبا برای سفر در بین توریست‌ها شناخته می‌شود. علاوه بر گشت و گذارهای شهری از دیگر جاذبه‌های ترینیداد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلیسای نئوکلاسیک تثلیث مقدس(Iglesia Parroquial de la Santisima Trinidad)
  • کلیسا و صومعه سنت فرانسیس(Iglesia y Convento de San Francisco)
  • دره د لس اینجنیوس (de los Ingenios)

علاوه بر گشت و گذار شهری از دیگر فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای که در ترینیداد می‌توان انجام داد، بازدید از کارخانه های نیشکر و همچنین پیاده‌روی و اسب سواری در میان مناظر زیبای مزارع سبز نیشکر، درختان نخل و کوه‌ها است.

عکس: expertvagabond.com

 

۹. کایو کوکو، کوبا

کایو کوکو (Cayo Coco) یکی دیگر از مقاصد ساحلی ایده‌آل و البته جاذبه های توریستی کوبا است که با فضای دنج و آرام گردشگران را شیفته خود می‌کند. این منطقه ساحلی بیشتر توسط گردشگرانی انتخاب می‌شود که دوست دارند به همراه معشوقه خود سفری رمانتیک و به دور از هیاهوی شهری را سپری کنند. بنابراین اگر دوست دارید سفری با تور کوبا داشته و در عین حال از سواحل زیبا و آرامش‌بخش آن نهایت بهره را ببرید، کایو کوکو گزینه‌ای است که حتما باید در لیست الویت‌های خود در این مقصد توریستی قرار دهید.

عکس: kayak.com

 

۱۰. باراکوآ، کوبا

آخرین مورد از جاهای دیدنی کوبا که در منطقه شرقی این کشور قرار داده و بازدید از آن خالی از لطف نیست، باراکوآ (Baracoa) نام دارد. باراکوآ قدیمی‌ترین شهر این کشور بوده و بازدیدکنندگان در آن شاهد بناها و کلیساهایی خواهند بود که از سال ۱۵۱۱ به جامانده‌اند. امروزه، اغلب توریست‌ها باراکوآ را به خاطر جلوه‌هایی از سبک معماری جذاب استعماری و حومه سرسبز آن انتخاب می‌کنند. به طوری که از آبشارها و سواحل زیبا با چشم‌اندازی از جنگل‌های مه‌آلود گرفته تا بناهایی همچون قله El Yunque را می‌توان در این سرزمین پیدا کرد. برای دسترسی به این شهر جذاب و دیدنی ابتدا باید به شهر هاوانا رفته و از آنجا توسط خطوط هوایی خود را به Baracoa برسانید.

عکس: com-hotel.com

 

رفرنس

https://www.planetware.com/tourist-attractions/cuba-cub.htm

مشاوره رایگان