خلیج هالونگ کجاست؟

راهنمای گردشگری 28 مهر ، 1403 5 دقیقه

احتمالا با شنیدن نام ویتنام یاد جنگ در ذهن شما جان می‌گیرد و تصور خوبی از این کشور ندارید؛ اما باید بدانید که ویتنام سال‌ها پیش، جنگ را پشت‌سر گذاشته و اکنون به یکی از محبوب‌ترین کشورهای آسیایی تبدیل شده است. خلیج هالونگ، زیباترین جاذبه گردشگری کشور ویتنام است. این خلیج مناظر طبیعی بکر و خارق‌العاده‌ای دارد و سالانه توجه هزاران گردشگر را به خود جلب می‌کند.

در این مقاله قصد داریم شما را با خلیج هالونگ (Ha long)، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری آسیا آشنا کنیم. این خلیج می‌تواند مقصد بعدی شما برای سفری هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هالونگ، جاذبه‌ها و امکانات آن، متن زیر را مطالعه کنید.

آشنایی با خلیج هالونگ در ویتنام

خلیج هالونگ یا هالونگ بی در شمال شرق کشور ویتنام، در استان «کوانگ نین» واقع شده است. این خلیج حدود 1500 کیلومتر مربع مساحت دارد و بیش از 1900 جزیره بزرگ و کوچک در آن واقع شده است. هالونگ در سال 1994 در فهرست میراث جهانی یونسکو و در سال 2009 در بنیاد عجایب هفتگانه نوین به ثبت رسید. صخره‌های آهکی عظیم‌الجثه، غارهای استالاکتیتی، حفره‌های طبیعی و جزایر متعدد، هالونگ را به مکانی خارق‌العاده برای تفریح و سپری کردن اوقات فراغت تبدیل کرده‌اند. در بخش‌های بعدی، با تاریخچه این خلیج زیبا و امکانات تفریحی و رفاهی آن آشنا خواهید شد.

خلیج هالونگ

خلیج هالونگ

تاریخچه خلیج هالونگ چیست؟

هالونگ بی ویتنام بیش از 500 میلیون سال قدمت دارد. انسان‌ها از 10 هزار سال قبل در این مکان حضور داشته‌اند. پژوهش‌ها نشان داده است که ساکنان هالونگ از حدود هفت تا پنج هزار سال پیش تا کنون در این خلیج به شغل ماهیگیری مشغول هستند. هالونگ در قرن 12 به یکی از مهم‌ترین بندرهای تجاری ویتنام تبدیل شد و تا مدت‌ها یکی از قطب‌های اصلی تجارت بود. بسیاری از نبردهای دریایی تاریخ نیز در خلیج هالونگ رخ داده است. این خلیج فراز‌و‌نشیب‌های بسیاری را پشت‌سر گذاشته و اکنون به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام تبدیل شده است.

علت نام‌گذاری خلیج هالونگ چیست؟

خلیج زیبای هالونگ که با نام هالونگ بای یا هالونگ بی نیز شناخته می‌شود، در لغت‌نامه به معنی «اژدهای نشسته» است. برخی افراد اعتقاد دارند که یک مار‌ماهی بزرگ در این خلیج زندگی می‌کند. این مارماهی در مواقع خاص از داخل آب بیرون می‌آید و باعث رعب و وحشت مردم محلی می‌شود.

بعضی از مردم نیز دلیل نام‌گذاری هالونگ را صدای گوش‌خراش برخورد امواج سهمگین با صخره‌ها می‌دانند. صدا به‌اندازه‌ای مهیب است که آن را به غرش اژدها تشبیه کرده‌اند. البته به نظر می‌رسد که دلیل اصلی نام‌گذاری خلیج هالونگ، شکل ظاهری این خلیج است. اگر از بالا به هالونگ نگاه کنید، همچون اژدها است. اژدهایی عظیم و با‌شکوه که روی آب استراحت می‌کند.

خلیح هالونگ

خلیج هالونگ

مسیرهای دسترسی و آدرس خلیج هالونگ ویتنام

خلیج زیبای هالونگ در شمال شرق کشور ویتنام، استان کوانگ نین قرار گرفته است. برای دسترسی به این خلیج باید در ابتدا با استفاده از هواپیما خود را به شهر هانوی، پایتخت ویتنام برسانید. از هانوی تا هالونگ بی، حدود سه تا چهار ساعت با اتوبوس و تاکسی راه است. برای طی کردن این مسیر می‌توانید از هلیکوپتر یا هواپیمای دریایی نیز استفاده کنید. فاصله هوایی هانوی تا هالونگ با این وسایل نقلیه کمتر از یک ساعت است.

بهترین زمان برای رفتن به خلیج هالونگ ویتنام

آب‌و‌هوای خلیج هالونگ ویتنام، استوایی است. این خلیج تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌های خشک و خنکی دارد. دمای هوای هالونگ در روزهای گرم تابستان به بیش از 40 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. میانگین دما در زمستان نیز حدود 15 تا 25 درجه سانتی‌گراد است. اگرچه زمستان‌های خلیج خشک و کم‌بارش است؛ اما با ورود باران‌های موسمی در فصل‌های تیر و مرداد، کمبود بارش کشور جبران می‌شود.

شهر خلیج هالونگ ویتنام در اغلب روزهای سال، سر‌سبز و زیبا است؛ اما بارش‌های سیل‌آسای تابستان و سرمای زمستان، شرایط سفر را برای گردشگران دشوار می‌کنند. پس بهترین زمان برای رفتن به هالونگ، بهار و پاییز است؛ چرا که در این فصل‌ها، آب‌وهوا در بهترین حالت خود قرار دارد.

خلیج هالونگ ویتنام

خلیج هالونگ ویتنام

امکانات رفاهی و بهداشتی خلیج هالونگ چیست؟

خلیج هالونگ، یک مقصد توریستی مهم در آسیا است. از‌این‌رو، امکانات رفاهی و بهداشتی خوبی دارد. از هتل‌های پنج ستاره تا اقامتگاه‌های سنتی در این خلیج در دسترس هستند. با هر بودجه و سلیقه‌ای می‌توانید هتل مورد‌نظر خود را پیدا کنید. امکانات شنا، حمام آفتاب و پیک‌نیک نیز در اغلب سواحل هالونگ برای شهروندان و گردشگران فراهم شده است. در سفر به این خلیج زیبا و دوست داشتنی هیچ نگرانی بابت امکانات رفاهی و بهداشتی نداشته باشید.

تفریحاتی که می‌توانید در خلیج هالونگ انجام بدهید

چه تفریحاتی در خلیج زیبای هالونگ، انتظار گردشگران را می‌کشند؟ این خلیج از جزایر بزرگ و کوچک تشکیل شده و یکی از عجایب طبیعی هفتگانه است. حتی اگر از عظمت و طبیعت بی‌نظیر هالونگ صرف‌نظر کنیم، تفریحات این خلیج را نمی‌توانیم نا‌دیده بگیریم. در ادامه به تعدادی از محبوب‌ترین تفریحات خلیج هالونگ اشاره خواهیم کرد.

قدم زدن در ساحل و ساحل گردی؛ بهترین کار در خلیج هالونگ

قدم زدن در سواحل، اولین و آرامش‌بخش‌ترین تفریح در خلیج هالونگ است. این خلیج سواحل بکر و تمیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تیپ تاپ، سوی سیم، توان چائو و باترای دائو اشاره کرد. این سواحل شنی در بخش‌های مختلف خلیج قرار گرفته‌اند و مکان‌های خوبی برای قدم‌زدن به شمار می‌روند. آب‌های زلال، مناظر طبیعی خارق‌العاده و رستوران‌ها و کافه‌های دنج از مزایای ساحل‌گردی در هالونگ محسوب می‌شوند.

ساحلی در خلیج هالونگ

ساحلی در خلیج هالونگ

جزیره گردی در خلیج هالونگ

خلیج هالونگ بیش از 1900 جزیره دارد که طبیعتا بازدید از همه آن‌ها ممکن نیست. بامون، ون دن، دائو بی، چشم اژدها، کت با و توان چائو از جمله زیباترین و محبوب‌ترین جزایر این خلیج به شمار می‌روند. در سفر به هالونگ حتما از این جزایر بازدید کنید. هرکدام از این جزیره‌ها جاذبه‌های مخصوص به خود را دارند و کاملا منحصر‌به‌فرد هستند. قایق‌سواری، شنا، غواصی و گشت‌وگذار در ساحل، گوشه‌ای از تفریح‌های موجود در جزایر هالونگ به محسوب می‌شوند.

غواصی در آب‌های زلال خلیج هالونگ

خلیج هالونگ ویتنام مکان مناسبی برای غواصی است. آب‌ زلال، آبزیان رنگارنگ و مرجان‌های زیبا از جمله شگفتی‌‌های هالونگ هستند. کلیه تجهیزات لازم برای غواصان حرفه‌ای و مبتدی فراهم شده است. حتی اگر هیچ تجربه‌ای در غواصی ندارید اصلا نگران نباشید. پس از آموزش‌های لازم به‌همراه غواصان ماهر داخل آب خواهید رفت. تورهای غواصی بسیاری نیز در بخش‌های مختلف خلیج برگزار می‌شوند.

غواصی در آب های خلیج هالونگ

غواصی در آب‌های خلیج هالونگ

شنا در آب های خلیج هالونگ بسیار لذت‌ بخش است

شنا در خلیج هالونگ حال‌وهوای خاص خود را دارد. آب‌های سواحل هالونگ بسیار تمیز و درخشان هستند و آرامش را در تک‌تک سلول‌های انسان جاری می‌کنند. برای شنا می‌توانید به سواحل توئان چائو، جیوی، مین چائو و با کوئا مراجعه کنید. آب این سواحل به‌اندازه‌ای شفاف است که کف دریا دیده می‌شود.

قایق سواری؛ از هیجان انگیزترین کارها در خلیج هالونگ

قایق‌سواری یکی از محبوب‌ترین تفریح‌های گردشگران در هالونگ است. اگر اهل شنا و غواصی نیستید، حتماً قایق‌سواری در هالونگ را تجربه کنید. قایق‌های تفریحی بزرگ و کوچک با امکانات کامل در سراسر خلیج فعالیت می‌کنند. با شرکت در تورهای سه تا پنج ستاره قایق‌سواری می‌توانید از سه ساعت تا سه شب در آب‌های خلیج هالونگ در ویتنام شناور باشید و جاذبه‌های این خلیج را از نزدیک ببینید.

قایق سواری در هالونگ

قایق سواری در هالونگ

کایاک سواری را در هالونگ بای حتماً امتحان کنید

کایاک‌ها همان قایق‌های کوچک و تک‌نفره هستند که برای صید ماهی یا تفریح در آب استفاده می‌شوند. با کایاک‌سواری روی آب‌های آرام خلیج هالونگ شاهد ستون‌های آهکی، صخره‌های بزرگ و کوچک، روستاهای شناور و دریاچه‌های بی‌نظیر این خلیج خواهید بود. حتی می‌توانید با کایاک به داخل غارهای هالونگ بروید و از این غارهای سحرآمیز دیدن کنید. طبیعت هالونگ بسیار زیبا است. در نتیجه از کایاک‌سواری در این خلیج هرگز پشیمان نخواهید شد.

ماهیگیری؛ از دیگر تجربه های جالب در خلیج هالونگ

غذاهای دریایی در هالونگ بسیار پرطرفدار هستند؛ در نتیجه ماهیگیری در این خلیج رواج دارد. اگر به تورهای قایق‌سواری یا کایاک‌سواری ملحق شوید، قایق‌های ماهیگیری را در هر گوشه از آب‌های جزیره خواهید دید. شما نیز می‌توانید ماهیگیری را در هالونگ تجربه کنید. کلیه امکانات ماهیگیری در اختیارتان قرار می‌گیرد.

کوه‌پیمایی در کوه های خلیج هالونگ برای کوه‌نوردها

اگر در طول سفر از گشت‌وگذار در آب‌های هالونگ بی ویتنام خسته شدید، سری به کوه‌های این خلیج بزنید. هالونگ کوه‌های مرتفعی دارد. بسیاری از کوهنوردان حرفه‌ای برای صعود به این مکان سفر می‌کنند. اگر قصد ماجراجویی در کوه‌های خلیج هالونگ را دارید، حتماً در تورهای کوهنوردی ثبت‌نام کنید. این تورها اغلب یک روزه برگزار می‌شوند و برای رسیدن به قله از چندین مسیر تماشایی عبور می‌کنند. بهترین زمان کوه‌پیمایی در کوه‌های خلیج هالونگ از دی تا فروردین است.

غارپیمایی در بزرگ ترین غارهای هالونگ بی

شاید باورتان نشود؛ اما برخی از بزرگ‌ترین غارهای جهان در هالونگ بای ویتنام قرار گرفته‌اند. داخل این غارها با مناظر خارق‌العاده‌ای از استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها روبه‌رو خواهید شد. برخی از غارهای هالونگ نورپردازی شده و بعضی از آن‌ها تاریک و بکر هستند. در اغلب سفرهای دریایی در خلیج هالونگ با یک یا چند غار مواجه می‌شوید. اگر عاشق کسب تجربه‌های جدید هستید، حتما از این غارها بازدید کنید.

غار در هالونگ ویتنام

غار در هالونگ ویتنام

دوچرخه سواری؛ یکی از آرامش بخش ترین کارها در خلیج هالونگ

مگر می‌شود بدون تجربه دوچرخه‌سواری خلیج هالونگ را ترک کرد؟ دوچرخه‌سواری یکی از محبوب‌ترین تفریح‌ها در هالونگ است. مسیرهای مختلفی برای گشت‌وگذار با دوچرخه وجود دارد. برخی از این مسیرها از میان جنگل می‌گذرند و بعضی از آن‌ها به روستاهای ماهیگیری می‌رسند. دوچرخه‌سواری در دو روستای تائون چائو و ویت های را به همه گردشگران پیشنهاد می‌دهیم.

آفتاب گرفتن در سواحل هالونگ بای

هالونگ یک خلیج آفتابی و گرم است. پس می‌توانید برای آفتاب گرفتن و ریلکس کردن روی سواحل زیبای آن حساب کنید. البته آب‌وهوای هالونگ در زمستان مه‌آلود می‌شود. همچنین در این فصل شاهد باران‌های موسمی خواهید بود. پس بهترین زمان برای آفتاب گرفتن در سواحل هالونگ، اواخر بهار و تابستان است.

شرایط غذا و خورد و خوراک در خلیج هالونگ 

ماهیگیری شغل اصلی ساکنان هالونگ بی ویتنام است. از‌این‌رو، خوشمزه‌ترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را در رستوران‌های هالونگ تجربه خواهید کرد. ماهی، صدف، میگو و خرچنگ از محبوب‌ترین غذاهای این خلیج به شمار می‌روند که با روش‌های مختلف طبخ می‌شوند. حتی اگر غذای دریایی دوست ندارید، حتما به رستوران‌های محلی هالونگ سر بزنید. البته می‌توانید غذاهای متنوع رستوران‌های بین‌المللی این خلیج را نیز امتحان کنید.

جاهای دیدنی خلیج هالونگ کجاست؟

غارها، جزایر و دهکده‌های شناور هالونگ از زیباترین جاهای دیدنی این خلیج هستند. از جمله غارهای این خلیج می‌توان به غار سانگ سوت، غار تین کونگ و غار داو گو اشاره کرد. روستاهای شناور هالونگ شامل 300 خانه رنگی روی آب هستند. ساکنان این روستاها حاضر به ترک خانه‌های خود نشده‌اند و به‌شکل کاملا سنتی زندگی می‌کنند. البته جاهای دیدنی خلیج هالونگ فقط به این غارها و خانه‌های شناور ختم نمی‌شود. در بخش‌های بعدی درباره مهم‌ترین جزایر این خلیج صحبت خواهیم کرد.

روستاهای شناور هالونگ

روستاهای شناور هالونگ

مهم ترین جزایر خلیج هالونگ

جزایر خلیج هالونگ شهرت جهانی دارند. این خلیج از 1900 جزیره بزرگ و کوچک تشکیل شده است. هر کدام از این جزیرا در گوشه‌ای از هالونگ قرار گرفته و بسیار بکر و زیبا هستند. طبیعت رویایی و آب‌های نیلگون این جزایر، باعث شگفتی گردشگران می‌شوند. قطعا در طول سفر به ویتنام نمی‌توانید از همه جزیره‌های موجود در هالونگ بازدید کنید؛ پس در ادامه شما را با تعدادی از مهم‌ترین و تماشایی‌ترین جزایر خلیج هالونگ آشنا می‌کنیم.

جزیره تی تاو؛ از پربازدیدترین جزایر هالونگ بی

جزیره تی تاو (titov) دقیقا در مرکز خلیج هالونگ در آسیا قرار گرفته و یکی از پربازدیدترین جزایر هالونگ است. در سال 1962، رئیس‌جمهور ویتنام به همراه تی تاو، فضانورد روس، از این جزیره بازدید می‌کنند. در همان زمان، رئیس‌جمهور وقت دستور می‌دهد که نام این فضانورد را روی جزیره بگذارند. البته در حال حاضر، بسیاری از افراد این جزیره را تی تاپ تلفظ می‌کنند. شنا، بنانا‌سواری، پاراگلایدر، تپه‌نوردی و والیبال ساحلی از تفریح‌ها و فعالیت‌های محبوب جزیره تی تاو هستند.

جزیره تی تاو در خلیج هالونگ

جزیره تی تاو در خلیج هالونگ

جزیره توان چائو؛ از زیباترین جزایر هالونگ

جزیره توان چائو (tuan chau) حدود هشت کیلومتر با مرکز شهر هالونگ فاصله دارد و یکی از زیباترین جزایر این خلیج محسوب می‌شود. به دلیل فاصله توان چائو از شهر، با طبیعتی بکر و آسمانی مسحور‌کننده روبه‌رو خواهید شد. اگر شب را در سواحل این جزیره سپری کنید، صدها ستاره از فاصله‌ای نزدیک به شما چشمک می‌زنند. چندین هتل مجهز، یک مجموعه تفریحی و فرودگاهی مخصوص هلیکوپتر در نزدیکی توان چائو هستند. در این جزیره می‌توانید به تفریح‌هایی همچون گلف، ورزش‌های محلی و هلیکوپتر‌سواری بپردازید.

جزیره توان چائو هالونگ

جزیره توان چائو هالونگ

جزیره ون دن را در هالونگ بی حتماً ببینید

جزیره ون دن (van don) یکی از زیباترین جزایر خلیج شگفت‌انگیز هالونگ است. این جزیره حدود 30 کیلومتر طول و 15 کیلومتر عرض دارد. ون دن به وسیله یک پل به شهر چای رانگ متصل می‌شود. در این مسیر چندین مرکز تفریحی وجود دارد. همچنین یک مسیر بسیار جذاب پیاده‌روی به طول دو کیلومتر در ون دن واقع شده است. هتل‌ها و رستوران‌های این جزیره بسیار پرطرفدار هستند. برای تفریح، خوش‌گذرانی و تماشای مناظر خارق‌العاده حتما سری به جزیره ون دن بزنید.

جزیره ون دن در هالونگ

جزیره ون دن در هالونگ

جزیره با مون در خلیج هالونگ؛ رؤیایی و عجیب

جزیره بامون (ba mun) واقع در پارک ملی بای تو لانگ، بخشی از کهن‌ترین جنگل‌های دنیا را در خود جای داده است. در شرق این جزیره، انبوهی از صخره‌ها قرار دارند که همواره پذیرای موج‌های خروشان دریا هستند؛ اما بخش غربی بامون بسیار آرام‌تر از قسمت غربی است.

این جزیره نه فقط طبیعت قدیمی و زیبایی دارد، بلکه گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض انقراض مانند  ارکیده لان های، میمون‌های دم دراز و گوزن طلایی نیز در بامون زندگی می‌کنند. مسیر پیاده‌روی جزیره بامون از میان جنگل‌های باستانی و سر‌سبز می‌گذرد و بسیار روح‌نواز است. اگر می‌خواهید فقط از یکی از جزایر موجود در خلیج هالونگ بازدید کنید، بامون بهترین گزینه است.

جزیره با مون در خلیج هالونگ

جزیره با مون در خلیج هالونگ

جزیره کت با در هالونگ بای ویتنام

کت با (cat ba) از بزرگ‌ترین جزایر هالونگ بی ویتنام محسوب می‌شود. کوه‌های آهکی و درختان سربه‌فلک کشیده دور این جزیره را پوشانده و منظره‌ای تماشایی ایجاد کرده‌اند. البته جاذبه‌های کت با فقط به این موارد ختم نمی‌شود. دریاچه‌های طبیعی، سواحل شنی سفید، صخره‌های مرجانی و جنگل‌های حرا از جمله دیدنی‌های این جزیره هستند. در کنار این جاذبه‌ها، هتل‌های لوکس و سنتی، رستوران‌های محلی و مجموعه‌های تفریحی، کت با را به مقصد محبوب گردشگران تبدیل کرده‌اند.

با اینکه افراد کمی در کت با زندگی می‌کنند؛ اما زندگی شبانه در این جزیره جریان دارد. کت با در سال 2004 در یونسکو ثبت شد. این جزیره زیبا یکی از پر‌رفت‌وآمدترین جزیره‌های هالونگ است و همواره مورد‌توجه گردشگران قرار دارد.

جزیره کت با در هالونگ

جزیره کت با در هالونگ

بهترین هتل‌ها برای اقامت در خلیج هالونگ

هالونگ بای ویتنام، یک منطقه توریستی است و اقامتگاه‌های متعددی دارد. از هتل‌های لوکس پنج ستاره و کشتی‌های کروز رویایی تا اقامتگاه‌های سنتی در این خلیج زیبا پیدا می‌شوند. اگر قصد اقامت در هالونگ را دارید، قطعاً انتخاب‌های بسیار خوبی پیش رویتان است. در ادامه چند مورد از بهترین هتل‌های هالونگ بای را نام می‌بریم:

 

  • هتل پنج ستاره وین پیرل ریزورت اند اسپا هالونگ (Vinpearl Resort & Spa Hạ Long)
  • هتل پنج ستاره اوک وود هالونگ (Oakwood Ha Long)
  • هتل پنج ستاره (Muong Thanh Luxury Quang Ninh Hotel)
  • هتل پنج ستاره دلاسی هالونگ (DeLaSea Ha Long Hotel)
  • هتل چهار ستاره پارادایس سوئیتز (Paradise Suites Hotel)
  • هتل استلار آف د سیز کروز (Stellar of the Seas Cruise)

 

البته هتل‌های هالونگ فقط به همین تعداد محدود نمی‌شوند. جالب است بدانید که کشتی‌های کروز این خلیج طرفداران فراوانی دارند. بسیاری از گردشگران حدود یک تا دو شب در این کشتی‌ها اقامت می‌کنند و از منظره و امکانات کشتی نهایت لذت را می‌برند.

هتل وین پیرل ریزورت اند اسپا هالونگ

هتل وین پیرل ریزورت اند اسپا هالونگ

گشت و گذار در خلیج هالونگ با تورهای آویسا تراول

هالونگ بی یکی از بی‌نظیرترین مقاصد گردشگری ویتنام به شمار می‌رود و مناظر خارق‌العاده‌ای دارد. در سفر به این خلیج دوست‌داشتنی، خاطراتی به‌یاد‌ماندنی رقم خواهید زد.

همین حالا می‌توانید تور ویتنام را از آژانس مسافرتی و گردشگری آویسا الهه باستان خریداری کنید. این مجموعه، مجری مستقیم تورهای خارجی به مقصد ویتنام، تایلند، ترکیه، مالزی و بسیاری از کشورهای دنیا است. مطمئن باشید که با آویسا تراول، بهترین سفر عمرتان را تجربه خواهید کرد.

 

سؤالات متداول:

۱- آیا می‌توانیم در خلیج هالونگ کمپ کنیم؟

بله؛ امکان کمپ زدن در خلیج هالونگ وجود دارد. پارک ملی کت با یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای کمپینگ است. حتی تورهای کمپینگ یک یا دو شبه نیز در هالونگ برگزار می‌شوند.

۲- آیا خلیج هالونگ رستوران دارد؟

بله؛ هالونگ نیز مانند هر شهر دیگری رستوران دارد. رستوران‌های این خلیج اغلب محلی هستند و غذاهای سنتی سرو می‌کنند؛ اما منوهای بین‌المللی نیز در برخی از رستوران‌های خلیج هالونگ پیدا می‌شوند.

۳- کدام جزایر خلیج هالونگ بهتر هستند؟

جزایر کت با، بامون، بون هان، توان چائو، ون دن و تی تاپ از بهترین جزایر موجود در شهر خلیج هالونگ ویتنام به شمار می‌روند.

مشاوره رایگان