جاهای دیدنی ژاپن | بهترین جاذبه های گردشگری ژاپن

راهنمای سفر 18 بهمن ، 1402 6 دقیقه

عکس: tripsavvy.com

ژاپن ترکیبی کامل از سنت‌های قرون گذشته است که با سرعتی صاعقه‌وار، در حال همپوشانی با فناوری‌های پیشرفته دنیای مدرن هستند. بسیاری از بازدیدکنندگان از این موضوع شگفت زده می‌شوند که اینجا، بعنوان یکی از برترین کشورهای صنعتی جهان، یک منطقه نسبتا کوچک آسیایی است که از تاریخ غنی و جذاب هزاران ساله برخوردار است. در این میان جاهای دیدنی ژاپن، طیف وسیعی از آسمان خراش‌های مدرن، مناظر زیبای طبیعی، معابد، امکانات جذاب شکم گردی و غذاهای محلی بسیار لذیذ و بسیاری گزینه‌های دیگر را شامل می‌شوند.

کوه فوجی 

بدون شک کوه فوجی، شناخته شده‌ترین نقطه عطف کشور و از مهمترین جاهای دیدنی ژاپن به شمار می‌آید. این کوه در جزیره هونشو، بالاترین قله ژاپن را داراست و با ارتفاع ۳۷۷۶ متری، چشم اندازی رویایی از مناظر اطرافش را ارائه می‌دهد. و اکنون اینجا، یک نماد بسیار مهم تلقی می‌شود که در سال ۲۰۱۳ توسط یونسکو به رسمیت شناخته شده و بسیار مورد توجه گردشگران تور ژاپن است. اطراف کوه نیز یک پارک ملی زیبا به چشم می‌خورد.

همچنین این محدوده، یک مکان مقدس در فرهنگ ژاپنی محسوب می‌شود، اگرچه مقصد محبوبی برای کوهنوردان و پیاده گردها نیز به شمار می‌آید. و بطور کلی چندین مسیر وجود دارد که شما را به سمت قله سوق می‌دهد. بهترین زمان برای این پیاده گردی، بین اوایل ژوئیه تا اواسط سپتامبر است. فقط یادتان نرود کفش مناسب به پا داشته باشید.

عکس: britannica.com

امپریال توکیو 

کاخ امپریال، از مشهورترین نقطه عطف توکیو و جاهای دیدنی ژاپن است. اینجا با پارک‌های زیبای قرن هفدهمی‌اش که توسط دیوارها و خرگوش‌ها احاطه شده‌اند، به استقبال بازدیدکنندگانش می‌آید.

البته این واقعیت را درنظر داشته باشید عموم مردم، اجازه بازدید از بیشتر بخش‌های کاخ را ندارند. زیرا این بخش‌ها، هنوز هم توسط خانواده امپریال مورد استفاده قرار می‌گیرند. با اینحال جاذبه‌های بسیاری برای عموم وجود دارند از جمله باغ Higashi-Gyoen و چشم اندازهایی از رمانتیک‌ترین منظره‌ها، از پل معروف نیجوباشی.

این کاخ همچنین دارای موزه‌ای است که اطلاعاتی راجع به تاریخ و فرهنگ خانواده امپراتوری ژاپن را به نمایش می‌گذارد. می‌توانید مجموعه‌ای از گنجینه‌های امپراتوری و مصنوعات کمیاب را در اینجا شاهد باشید.

عکس: travel.gaijinpot.com

پارک یادبود صلح هیروشیما

از دیگر جاهای دیدنی ژاپن، می‌توان به پارک یادبود صلح هیروشیما اشاره کرد که سالانه بیش از یک میلیون نفر از علاقمندان داخل و خارجی از آن بازدید می‌کنند. اما در عین حال این پارک زیبا، فضایی سرسبز و باغ‌هایی با درختان و شکوفه‌های گیلاس رنگارنگ را نیز شامل می‌شود.

موزه این پارک، در تلاش است تا یاد قربانیان اولین حمله هسته‌ای جهان در هیروشیما در اوت ۱۹۴۵ را گرامی بدارد. در اینجا تعدادی از بناهای تاریخی، یادبودها و آثار مربوط به وقایع آن روز سرنوشت ساز را خواهید یافت. از جمله، بنای یادبود صلح کودکان که الهام گرفته از زندگی دختر جوانی به نام ساداکو ساساکی است که بر اثر سرطان خون ناشی از تشعشعات بمب جان باخت.

عکس: evaneos.com

کیوتوی تاریخی

یکی از پربازدیدترین شهرها و جاهای دیدنی ژاپن، کیوتوی دوست داشتنی است. اینجا یکی از معدود شهرهای این کشور است که از ویرانی‌های جنگ جهانی دوم در امان مانده و سالانه بیش از ۱۰ میلیون بازدید کننده را به سوی خود جذب می‌کند. بسیاری از گردشگران تور ژاپن به این منطقه می‌آیند تا خیابان‌های قدیمی و معماری زیبای کیوتو را کشف کنند. و البته بسیاری از این فضاها، از زمانی که خانواده امپراتوری بیش از ۱۰۰۰ سال پیش در اینجا ساکن شدند، تغییری نکرده‌اند. حتی در آن زمان، این شهر مهم‌ترین مرکز فرهنگی کشور بود و جزو جاذبه های گردشگری ژاپن محسوب می‌شد.

و این میراث، تا به امروز همچنان با موزه‌ها و گالری‌های مملو از مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و دیگر اشکال هنری مهم ادامه یافته است. در این میان غرفه طلایی قرن ۱۴ (کینکاکو جی)، به خاطر نمای بیرونی نفیسی که از ورقه‌های طلا پوشانده شده شهرت دارد. همچنین قلعه قرن هفدهمی نیجو با کاخ داخلی، دیوارها، برج‌ها و خندق اصلی‌اش با قدرت خودنمایی می‌کند. در نهایت از دیگر جاهای  دیدنی ژاپن در کیوتو می‌توان به کاخ اصلی امپراتوری کیوتو، جنگل بامبو آراشیاما، معبد تاریخی بودایی، معبد کیومیزو-درا و معبد فوشیمی ایناری اشاره کرد.

عکس: en.japantravel.com

معبد ایتسوکوشیما جزیره میاجیما 

تنها از طریق یک سفر دریایی کوتاه با کشتی، می‌توانید خود را به جزیره میاجیما برسانید که در سراسر جهان بعنوان جزیره "حرم معروف" شناخته می‌شود و در شمار جاذبه های گردشگری ژاپن محسوب می شود. میاجیما بیشتر به خاطر وجود معبد ایتسوکوشیما شهرت دارد. معبدی شینتو که به دختران شاهزاده سوسانو (خدای باد) اختصاص داده شده است. قدمت این معبد به قرن هشتم می‌رسد و اکثر بخش‌های زیارتگاه از آب‌های خلیج کوچکی بیرون آمده‌اند و به نظر می‌رسد این سازه ها، از جمله دروازه معروف (O-Torii) روی آب شناورند.

همچنین باید گفت قسمت‌های مختلف معبد از جمله تالار اصلی، نمازخانه و سالن هزار تشک، توسط پیاده‌روها و پل‌ها به هم مرتبط شده‌اند و از اینجا فضایی جذاب برای گشت و گذار ساخته‌اند.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این معبد، صحنه حرم است که در آن بازدیدکنندگان با رقص‌های سنتی و اجرای موسیقی سرگرم می‌شوند. همچنین زمین‌ها و باغ‌های زیبای این حوالی، محل زندگی گوزن‌های وحشی و کلونی‌های پرندگان متعدد هستند.

عکس: travelwithamnet.com

شهر تاریخی نارا  

در سفر مجازی به جاهای دیدنی ژاپن، سری هم می‌زنیم به شهر دوست داشتنی و بکر نارا. اینجا قرن‌ها مرکز فرهنگ ژاپن بوده و تعداد زیادی ساختمان تاریخی، همراه با گنجینه‌های مهم ملی و آثار هنری را در خود جای داده است.

علاوه بر خیابان‌های تاریخی متعدد، این منطقه همچنین دارای تعدادی معابد مهم قدیمی است. از جمله معبد باشکوه و قرن هفتمی کوفوکو-جی که شاید شناخته شده‌ترین معبد از هفت معبد بزرگ نارا باشد. همچنین تودای جی، معبد بزرگ قرن هشتمی پر زرق و برقی است که مجسمه برنزی عظیم بودای بزرگ را نیز در برگرفته است. این مجسمه، ۵۲ فوت ارتفاع و ۱.۱ میلیون پوند وزن دارد.

بعلاوه سالن اصلی معبد یعنی Daibutsuden، یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های چوبی در جهان به شمار می‌آید. از آنجایی که این مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، همچنین شامل هزاران شی گرانبهای هنری است. بعلاوه می‌توانید در پارک نارا در این حوالی قدم بزنید که بیش از ۵۰۰ هکتار وسعت دارد و با وجود آهوها و گوزن‌های جذاب و درختان با شکوفه‌های گیلاس، به زیبایی خودنمایی می‌کند.

عکس: travel.gaijinpot.com

قلعه اوزاکا 

قلعه Osaka در سال ۱۵۸۶ توسط جنگجو و سیاستمدار مشهور ژاپنی، تویوتومی هیده یوشی ساخته شد و در آن زمان، این اثر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین قلعه کشور محسوب می‌شد. اگرچه از آن زمان تاکنون این بنا چندین بار مورد  تخریب و بازسازی قرار گرفته، اما سازه کنونی که در سال ۱۹۳۱ ساخته شده، به اصل آن وفادار مانده و از برترین جاهای دیدنی ژاپن به شمار می‌آید.

برج اصلی ۵ طبقه و ۴۲ متری، از مهمترین بخش‌های این قلعه است. این برج که بر روی یک پایه سنگی با ابهت ۱۴ متری ساخته شده، تعدادی نمایشگاه را نیز ارائه می‌دهد که تاریخچه قلعه و شهر را به تفصیل شرح می‌دهند. توصیه می‌کنیم حتما از طبقه آخر دیدن کنید تا مناظر فوق‌العاده‌‌ای خصوصا غروب خورشید را از اوزاکا شاهد باشید.

همچنین معبد هوکوکو در پارک قلعه اوزاکا، از دیگر بخش‌های قابل توجه این محدوده و در شمار جاذبه های گردشگری ژاپن است. هر چند که معبد شیتنو-جی نیز، از معروف‌ترین معابد این حوالی بوده و قدمت آن به سال ۵۹ پس از میلاد برمی‌گردد. این معبد دوست داشتنی بعنوان اولین معبد بودایی ژاپن، دارای یک بتکده ۵ طبقه است و همراه با تعدادی دیگر از ساختمان‌های تزئین شده نفیس، به استقبال بازدیدکنندگانش می‌آید.

عکس: touristsecrets.com

پارک ملی چوبو سنگاکو 

ژاپن زیبایی‌های طبیعی برجسته‌ای را ارائه می‌دهد که بسیاری از آنها، بعنوان پارک‌های ملی شناخته شده‌اند و برخی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. در این میان، پارک ملی چوبو سنگاکو از جاهای دیدنی ژاپن بوده و در مرکز هونشو واقع شده است. در نواحی شمالی و مرکزی پارک، رشته کوه‌هایی را شاهد خواهید بود که در مجموع، به آنها کوه‌های هیدا یا آلپس ژاپنی گفته می‌شود.

این محدوده، دارای برخی از بلندترین قله‌های کشور از جمله هوتاکا با ارتفاع ۳۱۹۰ متر و کوه یاری با ارتفاع ۳۱۸۰ متر است. به لحاظ چشم اندازها و برف فراوان در زمستان، بسیاری از کوه‌های این پارک ملی، شبیه کوه های آلپ اروپای مرکزی هستند و پیاده گردها و کوهنوردان زیادی را در تابستان و اسکی بازان متعددی را در زمستان به سوی خود جذب می‌کنند.

نکته جالب توجه فراوانی گیاهان و جانوران این پارک است، از جمله بز کوهی کمیابی که در ارتفاعات بالاتر یافت می‌شوند. چشمه‌های آب گرم متعدد این پارک نیز در شمار جاذبه های گردشگری ژاپن بوده و بازدیدکنندگان بسیاری را به اینجا می‌کشانند و منجر به توسعه اسپاها و ریزورت‌های مختلف برای تعطیلات می‌شوند که شناخته ‌شده‌ترین آنها، کامیکوچی است.

عکس: en.wikipedia.org

موزه فضای باز هاکون

در انتهای گشت و گذار در میان برترین جاهای دیدنی ژاپن، به شهر هاکون و پارک ملی فوجی-هاکونه-ایزو در غرب توکیو می‌رسیم. اینجا به خاطر کوه‌های خیره کننده و استراحتگاه‌های چشمه آب گرم آرامش بخشش شهرت دارد. این جذابیت‌ها، دلیل کافی برای بازدید از این شهر کوچک خیره کننده محسوب می‌شوند. اما یکی دیگر از جاذبه‌های برتر این قطعه آرام از بهشت، موزه چشمگیر آن در فضای باز است.

این موزه، یکی از اولین موزه‌های روباز در ژاپن بوده و بیش از ۱۰۰ مجسمه را در سراسر محوطه در مساحتی بالغ بر بیش از ۱۷ هکتار به نمایش می‌گذارد. یکی از تاثیرگذارترین سازه‌های اینجا، یک برج شیشه‌ای رنگی است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد بالا بروند تا به سکوی تماشایی برسند که مشرف به کوه‌های اطراف و سایر آثار هنری موجود در محوطه است.

 علاوه بر نمایشگاه‌های فضای باز، این موزه دارای یک نمایشگاه داخلی است که یکی از چشمگیرترین مجموعه‌های پیکاسو در جهان را شامل می‌شود. بیش از ۳۰۰ اثر از این نقاش بزرگ اسپانیایی، از جمله نقاشی‌های رنگ روغن، چاپ، سرامیک و مجسمه‌های او را در اینجا خواهید یافت.

عکس: junketjapan.com

در نهایت، باید گفت جاهای دیدنی ژاپن به موارد فوق خلاصه نمی‌شوند و می‌توان جذابیت‌های پرطرفدار دیگری را نیز در این خطه شاهد بود از جمله:

  • معبد آتسوتا در ناگویا
  • ویرانه های قلعه فوکوکا
  • شهر ساپورو در جزیره هوکایدو
  • باغ کنروکوئن در کانازاوا
  • پارک میمون آراشیاما در کیوتو
  • آکواریوم اوکیناوا چورامی
  • پارک ملی شینجوکو گیوئن در توکیو

منابع:

https://www.touropia.com/tourist-attractions-in-japan/

https://www.planetware.com/tourist-attractions/japan-jpn.htm 

مشاوره رایگان