جاذبه‌های گردشگری گوا (قسمت دوم)

راهنمای سفر 13 خرداد ، 1402 6 دقیقه

همان طور که در قسمت اول این مقاله گفته شد، وجب به وجب سرزمین هندوستان مملو از جاذبه‌های گردشگری زیبا و دیدنی است. به طوری که حتی هفته‌های سفر با تور هندوستان برای بازدید از جاذبه‌های زیبا و دیدنی آن کم خواهد بود. از همین رو ما در قسمت دوم این مقاله نیز همراه شما هستیم تا به روال بخش قبلی به معرفی برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گوا، به عنوان یکی از برترین مقاصد توریستی کشور هند، بپردازیم.

 

رودخانه ماندوی، گوا (Mandovi River, Goa)

اگر عاشق طبیعت و بازدید از مکان‌های متفاوت در گوا هستید، رودخانه ماندوی مکان بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. سفرهای دریایی رودخانه از اسکله قایق سانتا مونیکا و اسکله پاناجی در رودخانه ماندوی در شهر پاناجی در جاده قدیمی پاناجی شروع می‌شود. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند سفر دریایی به یادماندنی را بر روی این رودخانه در گوا تجربه کنند. این سفر دریایی به ویژه در حین غروب غروب آفتاب، منظره زیبا و دیدنی را به نمایش خواهد گذاشت. سفرهای دریایی رودخانه ماندوی معمولاً با فعالیت‌های فرهنگی گوان مانند موسیقی، رقص و غیره همراه است.

بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند کاخ عادل شاه را از رودخانه تماشا کنند. این اولین کاخی است که توسط بیجاپور سلطان عادل شاه در گوا ساخته شد. توجه داشته باشید که این مکان معمولاً در تعطیلات آخر هفته شلوغ است و زمان انتظار برای سوار شدن به کشتی‌های تفریحی می‌تواند تا دو ساعت نیز طول بکشد. هزینه سفرهای دریایی بسته به نوع کشتی انتخابی مسافران می‌تواند از ۳۰۰ روپیه به ازای هر نفر تا ۹۰۰ روپیه متفاوت باشد.

ایستگاه‌ نزدیک به رودخانه ماندوی:

  • پایانه اتوبوس پاناجی کادامبا در فاصله ۱ کیلومتری

 

آبشارهای دودساگار، گوا (Dudhsagar Waterfalls, Goa)

آبشارهای دودساگار  به عنوان بلندترین آبشار گوا شناخته شده و جز جاذبه‌های گردشگری مهم آن محسوب می‌شوند. آبشار دودساگار یک آبشار چهار طبقه است که بر روی رودخانه ماندوی در گوا قرار دارد. توجه داشته باشید که وسایل نقلیه اجازه ورود به محدوده آبشار را ندارند. رایج‌ترین و ساده‌ترین راه برای رسیدن به آبشار این است که از جیپ مخصوص منطقه که دارای مجوز تردد هستند، استفاده کنید. هزینه سوار شدن به این جیپ‌ها به ازای هر نفر ۴۰۰ روپیه است. علاوه بر تماشای منظره آبشار گردشگران می‌توانند به پیاده‌روی در جنگل‌های اطراف بپردازند. ناگفته نماند که هیچ مغازه ای در نزدیکی آبشارها وجود ندارد. بنابراین بهتر است در این بازدید غذا و آب به همراه داشته باشید. توصیه می‌کنیم در فصل باران‌های موسمی از رفتن به سمت این آبشار خودداری کنید. طبق این گفته بهترین زمان برای بازدید در ماه‌های مهر و آبان است.

ایستگاه‌های نزدیک به آبشارهای دودساگار:

  • ایستگاه اتوبوس پانجیم کادامبا در فاصله ۷۱ کیلومتری
  • ایستگاه راه آهن مارگائو در فاصله ۵۰ کیلومتری

 

ساحل آنجونا، گوا (Anjuna Beach, Goa)

ساحل آنجونا به خاطر زیبایی طبیعی خیره کننده‌اش با درختان نارگیل و شن‌های سفید نرم شهرت داشته و یکی از جاهایی است که هر گردشگری در تور گوا باید از آن بازدید کند. این مکان در تمام طول سال مورد توجه توریست‌ها بوده و به خصوص در ایام سال نو و کریسمس حال و هوای بسیار جذابی پیدا می‌کند. این ساحل در مجاورت قلعه چاپورا قرار گرفته و همچنین بازار دستفروشی آنجونا در چهارشنبه‌های هر هفته نیز در آن دایر می‌شود که در بین گردشگران و مردم محلی بسیار محبوب است. آب این منطقه برای شنا امن بوده و ساحل آن نیز ایده‌آل برای آفتاب گرفتن و استراحت است.

ایستگاه‌های نزدیک به ساحل آنجونا:

  • ایستگاه اتوبوس پانجیم کادامبا در فاصله ۱۹ کیلومتری

 

قلعه چاپورا، گوا (Chapora Fort, Goa)

قلعه چاپورا که در گذشته به منظور مراقبت از مهاجمان هندو که می‌خواستند قلمرو خود را در گوا مستقر کنند ساخته شده و امروزه به مکانی تاریخی برای بازدید توریست‌های این شهر تبدیل شده است. هر چند که امروزه بخش‌های اصلی قلعه ویران شده اما هنوز هم جذابیت زیادی در بین بازدیدکنندگان دارد. ناگفته نماند که هیچ ساعت خاصی برای بازدید از این قلعه وجود ندارد؛ با این حال صبح زود و عصر برای تماشای غروب آفتاب از قلعه بهترین زمان پیشنهادی ما است.

ایستگاه‌های نزدیک به قلعه چاپورا:

  • ایستگاه اتوبوس پانجیم کادامبا در فاصله ۱۹ کیلومتری
  • ایستگاه اتوبوس پانجیم کادامبا در فاصله ۱۹ کیلومتری
  • ایستگاه راه‌آهن واسکو داگاما در فاصله ۴۶ کیلومتری

 

معبد شری شانتادورگا، گوا (Shri Shantadurga Temple, Goa)

معبد شری شانتادورگا معبد بزرگی است که در دامنه روستای کاولم در پوندا تالوکا قرار دارد. این معبد به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین معابد گوا به حساب می‌آید. این معبد ترکیبی از معماری هندی - پرتغالی بوده و برخلاف دیگر معابد گوا، دارای شیکارای هرمی، پنجره‌های قوسی رومی و گنبدی صاف است که با نرده‌هایی احاطه شده است. بازدید از این معبد در ساعات ۵:۳۰ تا ۱۲:۳۰ .۱۳:۳۰ تا ۲۰:۳۰ ممکن بوده و در برخی از روزهای سال شاهد مراسم‌ها و فستیوال‌های باشکوه مذهبی می‌شود که در صورت تمایل می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید.

ایستگاه‌های نزدیک به معبد شری شانتادورگا:

  • ایستگاه اتوبوس پانجیم کادامبا در فاصله ۲۸ کیلومتری
  • ایستگاه راه‌آهن واسکو داگاما در فاصله ۳۴ کیلومتری
  • از ایستگاه راه‌آهن مارگائو در فاصله ۲۰ کیلومتری

 

کلیسای سنت آگوستین، گوا (Church Of St. Augustin, Goa)

کلیسای سنت آگوستین به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو توانسته مورد توجه مسافران شهر گوا قرار بگیرد. شواهد تاریخی نشان می‌دهند که ساخت این کلیسا در سال ۱۵۷۲ شروع شده و تا سال ۱۶۰۲ ادامه داشته است. البته امروزه تنها خرابه‌هایی از بنای اصلی به جا مانده که هنوز هم جذاب و دیدنی هستند. ویرانه های کلیسای سنت آگوستین که با نام کلیسای Nossa Senhora da Graca نیز شناخته می‌شود، یک جاذبه توریستی بسیار محبوب و یکی از دیدنی‌ترین بناهای تاریخی گوا است. کلیسای سنت آگوستین به عنوان یکی از بزرگترین کلیساهای آگوستینی شناخته می‌شد. چنانجچه قصد بازدید از این کلیسا را داشته باشید از ۸ صبح تا ۶ عصر می‌توانید در آنجا حضور پیدا کنید.

ایستگاه‌های نزدیک به کلیسای سنت آگوستین:

  • ایستگاه اتوبوس پانجیم کادامبا در فاصله ۸ کیلومتری
  • ایستگاه راه آهن واسکو داگاما در فاصله ۲۷ کیلومتری

 

معبد شری ماهالاکسمی، گوا (Shri Mahalaxmi Temple, Goa)

معبد Shri Mahalaxmi یکی از پربازدیدترین مکان‌های گوا و یک مکان زیارتی مهم برای هندوها است. این معبد به همسر لرد ویشنو Mahalaxmi تقدیم شده و امروزه به عنوان یک نمونه باشکوه از معماری معبد کونکانی در گوا شناخته می‌شود. به طوری که نمای آن دارای یک طاق و ورودی زیبایی است که با مجسمه‌های دو فیل در اطراف گلدسته بیرونی تزیین شده است. درون آن نیز لوسترهای آنتیک زیبا و همچنین نقاشی دیواری زیبایی به چشم می‌خورند. زمان بازدید از این معبد از ساعت ۶ صبح تا ۸ شب بوده و در برخی از روزها شاهد جشن‌های مذهبی باشکوهی می‌شود.

ایستگاه‌های نزدیک به معبد شری ماهالاکسمی:

  • ایستگاه اتوبوس پانجیم کادامبا در فاصله ۲۷ کیلومتری
  • ایستگاه راه‌آهن واسکو داگاما در فاصله ۳۷ کیلومتری
  • ایستگاه راه‌آهن مارگائو در فاصله ۲۲ کیلومتری

 

ساحل پالولم، گوا (Palolem Beach, Goa)

ساحل پالولم که به «ساحل بهشت» نیز شهرت دارد مورد بعدی از جاذبه‌های گردشگری گوا است. این ساحل بین دو سرچشمه باشکوه امتداد داشته و با نخل‌های نارگیل سر به فلک کشیده پوشیده شده است. پالولم یک ساحل هلالی شکل بوده و علاقه‌مندان به شنا و تفریحات آبی می‌توانند روزی بسیار خوب و به یادماندنی را در آن سپری کنند. از جمله مزیت این منطقه وجود اقامتگاه‌های زیبای برای همه مسافران با قیمت‌های متفاوت در طول سال است. این منطقه دارای جو آرام، دوستانه و امن است که به گردشگران اجازه می‌دهد تا روی شن‌ها دراز بکشند و خستگی را از خود دور کنند. از جمله فعالیت‌های ساحلی که در این مکان فرصت انجام آن‌ها را خواهید داشت می‌توان به غواصی، دره نوردی، کایاک سواری و تورهای پیاده‌روی اشاره کرد. همچنین در اینجا می‌توانید فرصتی برای مشاهده دلفین‌ها از نزدیک داشته باشید. علاوه بر تمامی موارد فوق چندین بار در محدوده این ساحل وجود دارد که برخی از آن‌های تا دیروقت باز هستند؛ بنابراین علاقه‌مندان فرصت لذت بردن از تفریحات شبانه را نیز خواهند داشت.

ایستگاه‌های نزدیک به ساحل پالولم:

  • ایستگاه اتوبوس پانجیم کادامبا در فاصله ۷۰ کیلومتری
  • ایستگاه راه‌آهن واسکو داگاما در فاصله ۶۵ کیلومتری
  • ایستگاه راه‌آهن مارگائو در فاصله ۳۶ کیلومتری

 

 

قلعه کابو د راما، گوا (Cabo De Rama Fort, Goa)

قلعه کابو د راما همانند هر قلعه دیگری حکم دیوار دفاعی از شر دشمنان منطقه را داشته و در طول تاریخ بارها مورد هجوم ارتش‌های بسیاری قرار گرفته و شاهد نبردهای متعددی به ویژه جنگ‌های دریایی بوده است. البته این قلعه پس از تصرف آن توسط بریتانیا به عنوان زندان نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه ورودی اصلی آن بازسازی شده اما بخش‌های اصلی قلعه حالتی ویرانه دارند. بازدید از این قلعه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر ممکن بوده و گردشگران می‌توانند فرصت تماشای منظره خیره کننده‌ای از دریا در آن داشته باشند.

ایستگاه‌های نزدیک به قلعه کابو د راما:

  • ایستگاه اتوبوس پانجیم کادامبا در فاصله ۶۰ کیلومتری
  • ایستگاه راه‌آهن واسکو داگاما در فاصله ۵۶ کیلومتری
  • ایستگاه راه‌آهن مارگائو در فاصله ۲۷ کیلومتری

 

قلعه مورموگائو، گوا (Mormugao Fort, Goa)

قلعه مورموگائو به عنوان یکی از مهم‌ترین قلعه‌های ساحلی گوا و البته جاذبه‌های گردشگری این منطقه به حساب می‌آید. امروز قلعه مورموگائو مناظر زیبایی از دریا و مناطق اطراف را ارائه داده و با بافت تاریخی و آثار باستانی که در خود جای داده با استقبال زیاد گردشگران روبرو شده است.

ایستگاه‌های نزدیک به قلعه مورموگائو:

  • ایستگاه اتوبوس پانجیم کادامبا در فاصله ۳۳ کیلومتری
  • ایستگاه راه آهن واسکو داگاما در فاصله ۴ کیلومتری

 

پناهگاه پرندگان دکتر سلیم علی، گوا (Dr. Salim Ali Bird Sanctuary, Goa)

یکی از مکان‌های متفاوتی که در سفر به گوا فرصت بازدید از آن را خواهید داشت، پناهگاه پرندگان دکتر سلیم علی است. این یک گزینه ایده‌آل برای گشت و گذار در گوا برای سفر نیم روزه بوده و همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد زیست‌گاهی برای انواع مختلفی از پرنده‌ها است. به طوری که این مجموعه دارای مساحتی به وسعت ۱.۸ کیلومتر مربع بوده و حدود ۴۰۰ گونه پرنده اعم از محلی و مهاجر را در خود جای داده است. همچنین این پناهگاه از نظر رشد گیاهی نیز غنی بوده و می‌توان در آن پوشش انبوهی از انواع درختان و جنگل‌های حرا را مشاهده کرد. هزینه ورود به این مجموعه برای هر نفر ۱۰ روپیه بوده و در آن همه روزه از ۶ صبح تا ۶ عصر به روز بازدیدکنندگان باز است.

ایستگاه‌های نزدیک به پناهگاه پرندگان دکتر سلیم علی:

  • ایستگاه اتوبوس پانجیم کادامبا در فاصله ۴.۸ کیلومتری
  • ایستگاه راه آهن واسکو داگاما در فاصله ۳۱.۴ کیلومتری
  • ایستگاه راه آهن کرمالی در فاصله ۱۵ کیلومتری

 

رفرنس

https://www.trawell.in/goa

 

 

مشاوره رایگان