سواحل تفریحی ویتنام (قسمت دوم)

راهنمای سفر 29 اردیبهشت ، 1402 6 دقیقه

با توجه به اینکه ویتنام کشوری مملو از سواحل تفریحی متنوع است، پیدا کردن گزینه مناسب برای علاقه‌مندان به تفریحات آبی کار چندان دشواری نیست. با این حال هر گردشگری دوست دارد که بهترین ساحل را برای تفریحات دریایی خود انتخاب کند. از همین رو در ادامه صحبت‌هایی که در قسمت اول همین مقاله داشتیم، در این نوشته نیز سعی کرده‌ایم تا بهترین سواحل تفریحی ویتنام را گردآوری کرده و برای علاقه‌مندان معرفی کنیم. چنانچه بخش اول سواحل تفریحی ویتنام برای شما جذاب و مفید بود، توصیه می‌کنیم در این مقاله نیز تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

 

ساحل دای لان، ویتنام (Dai Lanh Beach, Vietnam)

ساحل دای لان یک بهشت زمینی فراموش شده است که در یک طرف خلیجی به همین نام قرار دارد. در طرف دیگر آن نیز یک دهکده ماهیگیری کوچکی وجود دارد که توسط گردشگران تور ویتنام با استقبال زیادی روبرو شده است. این منطقه کم جمعیت بوده و توسط کوه‌های کم ارتفاع احاطه شده است. علاوه بر موارد فوق این ساحل زیبا به خاطر مناظر خیره‌کننده، آب‌های فیروزه‌ای شفاف، ماسه‌های کرم رنگ و انبوه بیشه‌های کاسورینا معروف است.

طول این ساحل در حدود یک کیلومتر بوده و دارای زیرساخت‌های گردشگری خوبی به خصوص در قسمت جنوبی است. به طوری که شما می‌توانید برای آفتاب‌گیری به آنجا رفته و از امکاناتی نظیر دوش و کابین‌هایی برای تعویض لباس و همچنین کافه‌های اطراف که غذاهای دریایی خوشمزه‌ای را سرو می‌کنند بهره ببرید. همچنین می‌توانید یک خانه ییلاقی یا کلبه‌ای در کنار دریا اجاره کنید. بهترین زمان برای گذراندن تعطیلات در ساحل دای لان از ماه آوریل تا آگوست است؛ چرا که در این ماه‌های سال آب و هوای مناسبی داشته و آب دریا آرام و گرم است. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از سوختگی پوست در ساحل حتما وسایلی از قبیل کرم ضدآفتاب و لوسیون‌های بدن همراه خود داشته باشید.

 

ساحل ان های، ویتنام (An Hai beach, Vietnam)

ساحل ان های توسط کوه‌های سبز احاطه شده است و در سمت جنوبی جزیره کون دو (Con Dao) در مرکز Con  Son قرار دارد. از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های ساحل ان های آرامش وصف نشدنی دریا و شن و ماسه فوق العاده نرم آن است که مطمئنا نهایت لذت را از آن خواهید برد. همچنین هتل‌های تفریحی و قایق‌های ماهیگیری زیادی در این منطقه وجود دارند که توجه گردشگران تور ویتنام را به خود جلب می‌کنند. این ساحل وسیع برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت بکر بسیار مناسب است.

 

ساحل نان نوک، ویتنام (Non Nuoc beach, Vietnam)

ساحل نان نوک یکی از زیباترین و کم جمعیت‌ترین سواحل Da Nang است. بطوریکه آرامش و خلوت بودن این ساحل، یکی از دلایل جذابیت آن در بیم گردشگران به شمار می‌آید. در این جا به راحتی می‌توانید تفریحات خاص ویتنام‎ را تجربه کنید. ساحل نان نوک در نزدیکی روستایی دیدنی و در جاده کوه‌های مرمری واقع شده که در حین دسترسی به آن امکان لذت بردن و بهره‌مندی از زیبایی‌های طبیعت اطراف را نیز خواهید داشت. از دیگر ویژگی‌های خوب این ساحل می‌توان به تمیزی آن اشاره کرد. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند سری به کافه‌های ساحلی اطراف زده و یا از خدمات هتل‌ها، رستوران‌ها و سوغاتی‌فروشی‌های اطراف نهایت بهره را ببرند. یکی از محبوب‌ترین تفریحات در این ساحل تفریحی ویتنام، موج‌سواری است.

 

ساحل نین چو، ویتنام (Ninh Chu Beach, Vietnam)

ساحل Ninh Chu که در ۱۰ کیلومتری شهر Phan Rang واقع شده، شکلی هلالی دارد و یکی از زیباترین و بهترین سواحل ویتنام محسوب می‌شود. این ساحل با ماسه‌های زرد ریز، آب‌های فیروزه‌ای شفاف و درختان نخل زیبا که سایه دلپذیری را در روزهای گرم فراهم می‌کنند، بسیار جذاب شده و توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند. بهترین زمان برای تعطیلات در اینجا از اواسط اردیبهشت تا اواسط شهریور ماه است؛ چرا که در این مدت آب دریا آرام و ملایم بوده و در دیگر ماه‌ها شاهد بادهای تند و امواج بلندی خواهید بود. البته علاقه‌مندان به موج‌سواری می‌توانند در ماه‌های پر از باد سال نیز به ویتنام سفر کرده و به تفریح در ساحل نین چو بروند.

ساحل نین چو امکانات و تفریحات قابل قبولی از قبیل صندلی‌های حمام آفتاب، کافه‌ها و رستوران‌های کنار دریا و سرگرمی‌های هیجان انگیز نظیر غواصی، کایاک سواری، قایقرانی، ماهیگیری، جت اسکی سواری و والیبال ساحلی دارد.

 

ساحل سائو، ویتنام (Sao Beach, Vietnam)

ساحل سائو زیباترین ساحل در فوکوک، ویتنام نامیده می‌شود. این ساحل در قسمت جنوبی فوکوک، در ساحل شرقی، در نزدیکی شهر An Thoi واقع شده است. ساحل سائو جز سواحل محبوب و شلوغ ویتنام بوده و همیشه گردشگران زیادی را به صورت انفرادی و یا با تور به سمت خود جذب می‌کند. آب فیروزه‌ای، ماسه‌های سفید و ریز مانند آرد و نخل‌هایی که از آب بیرون زده‌اند، منظره ساحل را منحصربفرد و فوق‌العاده کرده است. به طوری که افراد زیادی علاوه بر شنا و لذت بردن از تفریحات آبی با هدف گرفتن عکس‌های هنری و زیبا به اینجا می‌آیند. ناگفته نماند که این ساحل در کنار زیبایی‌های طبیعی مکانی بدون امکانات اقامتی برای گردشگران است. به این صورت که در آن‌جا هیچ هتلی وجود ندارد اما رستوران، بار و کافه در آن وجود دارد. توجه داشته باشید که اگر قصد خوابیدن بر روی تخت‌های آفتابگیر را در این منطقه داشته باشید و بخواهید حمام آفتاب بگیرید، باید هزینه اجاره آن‌ها را جداگانه پرداخت کنید.

جت اسکی، پاراسلینگ و رستوران‌هایی با صندلی‌های آفتابگیر در کنار آب در قسمت مرکزی ساحل از جمله امکاناتی هستند که مورد توجه گردشگران در ساحل سائو قرار گرفته‌اند. علاوه بر آن زیباترین قسمت ساحل بخش شمالی آن است که بهترین عکس‌ها در آن‌جا گرفته می‌شوند. همچنین در اینجا می‌توانید از تفریحاتی نظیر قایق‌سواری، کایاک‌سواری، جت اسکی، بانوج، صندلی‌های آفتابگیر و قایق موزی نیز نهایت لذت را ببرید. در میان تمامی این مزایا و زیبایی‌های منطقه باید بگوییم که زباله یک مشکل بزرگ در ویتنام است. چرا که هیچ کارخانه بازیافتی در جزیره وجود نداشته و حذف زباله کاری هزینه بر بوده و از همین رو مردم محلی آن‌ها را می‌سوزانند. بنابراین  دود غلیظ و بوی تند پلاستیک سوخته در هنگام غروب در ساحل سائو قابل استشمام است که فضای آن را ناخوشایند می‌کند.

 

ساحل وینپیرل، ویتنام (Vinpearl Beach, Vietnam)

ساحل وینپیرل در حدود ۴۰۰ متر در امتداد شهربازی به همین نام در جزیره Hon Tre قرار دارد. شما می‌توانید در این مکان بر روی ساحل سفید و نرم دراز کشیده و از دریای گرم و فیروزه‌ای آن نهایت استفاده را ببرید. به طوری که اغلب گردشگران آن را همانند سواحل مالدیو می‌دانند. این ساحل بیشتر اوقات خلوت است و آرامش دوست داشتنی دارد. تخت‌های آفتاب‌گیر، کافه‌ها، رستوران‌ها و زیرساخت‌های توریستی دیگر از جمله امکاناتی هستند که در این ساحل فرصت لذت بردن از آن‌ها را خواهید داشت. علاوه بر آن تفریحات ساحلی در این منطقه فراوان بوده و علاقه‌مندان می‌توانند اوج هیجان را با کرایه دوچرخه آبی یا اسکی، کایاک یا کاتاماران، قایق موزی و ... تجربه کنند. البته از معایب این ساحل می‌توان به شلوغ شدن آن در فصل‌های توریستی سال و کمبود صندلی‌های آفتابگیر اشاره کرد. همچنین در فصل‌های توریستی سال از گردشگران تور ویتنام هزینه‌ای بابت ورودی دریافت می‌شود.

 

ساحل بای دای، ویتنام (Bai Dai Beach, Vietnam)

ساحل بای دای یکی دیگر از سواحل تفریحی و البته زیبای ویتنام است که در منطقه Nha Trang قرار دارد. این ساحل با شن‌های نرم و آب‌های شفاف فیروزه‌ای توانسته مورد توجه گردشگران بسیاری قرار بگیرد. در بخش‌های ورودی دریا، آب کم عمق بوده و بخش‌های عمیق دور از ساحل هستند. بنابراین به مکانی ایده‌آل برای آبتنی خانواده‌ها تبدیل شده است؛ چرا که نیازی به نگرانی برای کودکان خود نخواهد بود. ساحل بای دای حدود ۱۵ کیلومتر طول دارد و می‌توان آن را به سه قسمت تقسیم کرد. یکی که در امتداد کوه قرار داشته (نزدیکتر به Nha Trang) و دارای زیرساخت‌های توسعه یافته همچون پارکینگ، رستوران و کافه، سرویس بهداشتی، صندلی‌های اجاره‌ای و ... است. بخش مرکزی خالی از سکنه بوده و زباله‌ها اغلب به اینجا آورده می‌شوند. در بخش سوم، هتل‌های مد روز و زیرساخت‌های گردشگری وجود دارند.

بهترین زمان برای تفریح در ساحل بای دای از اوسط فروردین تا اواسط مهر ماه است. از لحاظ شرایط آب و هوایی در این ساحل فصل بارانی و امواج دریا دیرتر شروع می‌شود. نکته مهم دیگر اینکه در ساحل Bai Dai ویتنام هیچ سایه‌ای وجود ندارد و تنها راه برای استراحت و خوابیدن در آنجا، اجاره یک صندلی ساحلی با چتر است. بنابراین برداشتن وسایل ضروری برای سفر تفریحی ساحلی بسیار ضروری است.

 

ساحل مای خه، ویتنام (My Khe Beach, Vietnam)

دا نانگ (Da Nang) یکی از محبوب‌ترین مقاصد در ویتنام است که  تقریباً در وسط هانوی و هوشی مین سیتی قرار گرفته و بیش از ۲۸ کیلومتر خط ساحلی دارد. این منطقه، مکان مورد علاقه مردم محلی و گردشگران ویتنام است که برخی از بخش‌های آن برای عموم باز بوده و برخی دیگر متعلق به هتل‌های لوکس اطراف هستند. یکی از برترین سواحل تفریحی منطقه که عموم مردم فرصت استفاده از آن را دارند، ساحل مای خه نام دارد. در ساحل مای خه دوستداران غذاهای دریایی می‌توانند از غذاهای لذیذ ویتنامی در حین تماشای غروب خورشید در میان شن‌های سفید نرم لذت ببرند. همچنین درختان نخل انبوه زیبایی و جلوه‌ای دوچندان به آن داده و فضا را برای استراحت و عکاسی گردشگران مناسب کرده است. توصیه می‌کنیم پس از گذراندن یک روز کامل در ساحل  مای خه برای نمایش نور پردازی‌ها، آتش‌بازی‌ها و جاذبه‌های گردشگری دانانگ به مرکز این شهر بروید.

 

ساحل موی نه، ویتنام (Mui Ne Beach, Vietnam)

موی نه که در ابتدا تنها به عنوان یک دهکده ماهیگیری کوچک شناخته می‌شد، امروزه با توسعه‌های زیادی که پیدا کرده به مکانی توریستی و پرطرفدار در بین گردشگران تور ویتنام تبدیل شده است. البته هنوز هم مردم این منطقه ریشه‌های ماهیگیری خود را حفظ کرده‌اند و مکانی فوق‌العاده برای امتحان کردن غذاهای دریایی خوشمزه در ویتنام است. ساحل موی نه برای افرادی که عاشق ماجراجویی و خواهان لیستی بی‌پایان از فعالیت‌های آدرنالینی آبی هستند، گزینه مناسبی بوده و شما می‌توانید از کایت‌سواری گرفته تا شنا، موج‌سواری و همچنین سواری با ATV در تپه‌های شنی Mui Ne را در لیست کارهایی تفریحی خود در این منطقه قرار دهید.  

 

منبع ۱ 

منبع ۲ 

 

مشاوره رایگان