قیمت ماساژ در شهر‌های مختلف تایلند

راهنمای گردشگری 23 مرداد ، 1398 4 دقیقه

با تور تایلند به سرزمین لبخندها پر از شگفتی سفر می‌کنید. تایلند پر از زیبایی و پر از فعالیت‌های متنوعی است که می‌توان در آن انجام داد. شادی و تجارب منحصر به فرد این کشور تمام نشدنی‌ست ولی یکی از آن‌هایی که باید در این بین به آن توجه کنید انواع ماساژ تایلندی است.
ماساژ تایلندی را می‌توان در نقاط دیگر دنیا هم در دسترس داشت اما بی‌شک بهترین جا مهد آن یعنی خودِ کشور تایلند است. ماساژ تایلندی دارای سبک‌های مختلفی مثل ماساژ پا، ماساژ کشش، ماساژ روغن و رایحه‌ درمانی، ماساژ صورت و چند نام دیگر است.
در حالی که روش انجام این ماساژها در تمام تایلند به یک سبک و سیاق است اما قیمت ماساژها در شهرهای مختلف با در نظر گرفتن طول زمانی 30 دقیقه‌ای تا چند ساعتی مختلف است.

 

thai-massage01

 

 در طول سفر یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها مدیریت منابع مالی است. بنابراین در ادامه مطلب بررسی می‌کنیم تا ببینیم در نقاط مختلف تایلند قیمت ماساژ تایلند از لوکس‌ترین سالن‌های ماساژ گرفته تا ارزان‌ترین ماساژها چقدر تفاوت خواهند داشت.

 

پوکت

پوکت بزرگ‌ترین جزیره تایلند یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین مقاصد مسافران تایلند برای خوش گذرانی در سواحل و بازدید نقاط تاریخی است. در ای جزیره می‌توان از ماساژی لوکس در ساحل لذت برد و یا به یکی از سالن‌های ارزان کنار جاده‌ای رفت و ماساژ گرفت.

 

پوکت

 

قیمت انواع سالن‌های ماساژ کنار جاده‌ای در پوکت:

  • ماساژ تایلندی: 7.7 دلار، 250 بات
  • ماساژ پا: 6.1 دلار، 200 بات
  • ماساژ با گیاهان و روغن: از 10.7 دلار تا 18.4 دلار، 350 تا 600 بات
  • مانیکور و پدیکور: 6.1 دلار، 200 بات

این قیمت‌ها با توجه به این که در هتل باشند یا سالنی لوکس ممکن است بالاتر باشند.

 

قیمت متوسط ماساژ در هتل‌های پوکت:

  • ماساژ ترکیبی از سبک‌های مختلف: تا 1000 بات
  • ماساژ تایلندی: 300 بات
  • ماساژ تایلندی + ماساژ دست و پا: 450 بات

 

بانکوک

در بانکوک ماساژ تایلندی دارای فراوانی مکان و قیمت است. به طوری که هم از لحاظ بودجه آزاد هستید و هم آنقدر تنوع بالاست که نمی‌دانید به کجا بروید. ماساژ در معبد وات فو خیلی معروف و شناخته شده است اما برای گردشگران ماساژ در این معبد بسیار گران تمام می‌شود. شما برای ورود به معبد ابتدا باید 100 بات بپردازید در حالی که ورود برای تایلندی‌ها رایگان است. به همین ترتیب یک ساعت ماساژ تایلندی برای مسافران 420 بات و برای تایلندی‌ها 260 بات است. قیمت گذاری‌ها کاملا شفاف هستند و جایی برای چانه‌زنی نیست.

 

بانکوک

 

تنها نکته مثبت این که تبدیل پول تایلندی خیلی هزینه‌بردار نیست. اگر شما بخواهید از دو سه ماساژ مختلف بهره‌مند شوید باید مبالغ بالای 500 600 باتی به پردازید که برای یک ساعت ماساژ مقرون به صرفه نمی‌رسد.
در جاده سوخومویت ماساژ تایلندی 300 باتی پیدا می‌شود و هر چه از شهر به سمت حاشیه بروید قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند. مثلا مغازه‌های ماساژ کنار جاده‌ای یک ساعت ماساژ را 150 بات طی می‌کنند و برای دو ساعت 300 بات می‌گیرند.

 

پاتایا

پاتایا پایتخت تفریحات شبانه تایلند پر از سالن‌های ماساژ متنوع با قیمت‌های مقرون به صرفه تا گران است. مغازه‌های کنار جاده‌ای ماساژ عموما بین 250 تا 300 بات برای یک ساعت ماساژ تایلندی هزینه می‌گیرند این در حالی است که در هتلی مجلل و شیک شما بین 2 تا 3 هزار بات همراه با ویژگی‌های جانبی هزینه خواهید داشت. اگر به سالن‌های سطح متوسط رضایت بدهید می‌توانید ماساژ تایلندی با ماساژ پا را با مبلغ 400 بات برای یک ساعت دریافت کنید.

 

پاتایا

 

سامویی

سامویی از زیباترین و دیدنی‌ترین جزایر تایلند است که به طیف بالای قیمت‌های مقرون به صرفه‌اش شناخته می‌شود. با این که نام‌های تجاری زنجیره‌ای بزرگ دنیا به وفور در سراسر جزیره پراکنده‌اند اما قیمت‌ها همچنان خوب هستند. در کنار تمام این‌ها شما می‌توانید مغازه‌های کوچک و یا سالن‌های محلی ماساژ را پیدا کنید که حالت روستایی دارند اما کیفیت ماساژشان ستودنی‌ست. این ماساژها ارزان‌ترین حالت ممکنی هستند که می‌توانید در جایی توریستی چون تایلند پیدا کنید.

 

کو سامویی

 

  • متوسط قیمت ماساژ

متوسط قیمت ماساژ تایلندی در کو سامویی روی 300 بات برای یک ساعت می‌چرخد اما بعضی جاها ممکن است تا 350 و 400 بات هم بگویند.

  • قیمت متوسط ماساژ در سالن و یا هتل‌ها

قیمت ماساژ ساحلی همیشه از متوسط پایه کمی بالاتر است زیرا عموما بخشی از خدمات لوکس هتل هستند و شامل بخش‌های دیگری مثل وان آب داغ، سونا و اتاق بخار هم می‌شوند. بنابراین گاهی ماساژ در چنین جاهایی تا 600 بات هم برای شما آب می‌خورد.

  • قیمت متوسط ماساژهای محلی

در این مغازه‌های کوچک یا اتاق‌های خیلی معمولی و روستایی مانند، ماساژهای مقرون به صرفه‌ای تا 200 بات عرضه می‌شود.

 

چیانگ مای

فقط کافی‌ست از خودمان بپرسیم به غیر از طبیعت زیبای تایلند چرا مردم به این کشور سفر می‌کنند؟ درست است چون ارزان قیمت و مقرون به صرفه است. نه غذاها گرانند و نه هزینه‌های جانبی مثل خرید سوغاتی. یکی از فعالیت‌های ارزانی که در چیانگ مای می‌توان انجام داد گرفتن ماساژ است.

 

چیانگ مای

 

  • ماساژ سنتی تایلندی در سالن ماساژ لانا 200 بات هزینه دارد. برای ماساژ به شما لباس‌های تمیز و شسته رفته داده می‌شود.
  • ماساژ روغن در نیمان به طور معمول 350 بات است اما ساعت 10 شب به بعد 400 بات می‌شود. قیمت ماساژ روغن در سالن‌های مقرون به صرفه تقریبا یک اندازه است.
  • ماساژ یک ساعته پا در ماساژ لیلا 200 بات است.
  • خدمات پدیکور و مانیکور در ماساژ لیلا 400 بات است.

 

کرابی

قبل از هر چیزی باید بگوییم در کرابی دادن انعام به ماساژورها مرسوم است بنابراین وقتی می‌خواهید هزینه ماساژ در سالنی را محاسبه کنید باید مقداری هم برای اعام در نظر بگیرید. به علاوه چون کرابی به شدت توریستی‌ست ماساژورها به خوبی می‌توانند به انگلیسی با شما صحبت کنند. قیمت یک ساعت ماساژ تایلندی در کرابی حدودا 250 تا 300 دلار است. این در حالی‌ست که قیمت ماساژ تایلندی ساحلی کمی از این حد بالاتر است.

 

کرابی

 

اما اگر بخواهید از خدمات جانبی بیشتر بهره‌مند شوید باید خودتان را آماده قیمت‌های نجومی بکنید. مخصوصا این که ماساژ کامل زوج حدود 4 ساعت طول می‌کشد و هزینه‌ای بیش از 1300 تا 1500 بات در پایه برای شما می‌تراشد. یعنی هرچه پکیجی که انتخاب می‌کنید مفصل‌تر و خاص‌تر باشد قیمت هم به طبع بالا می‌رود.

مشاوره رایگان